{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.150 visninger | Oprettet:

Mette S
Mette S
Emner: 8 Svar: 26

Hundeejer som jeg ikke forstår {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Ja nu må jeg ud med mine frustrationer over andre hundeejere.
Jeg er lidt vred over næsten to gange inden for en uge har oplevet folk ikke tager deres hunde i snor på offentlige steder. Banalt ja måske.

Jeg ville ud og gå ved stranden med min hund på 7 måneder, miljøtræne og træne den i brugen af flexline. Da hunden og jeg kommer ud af bilen er der to tøser, også de har en lille hund med. De kan tydelig se jeg pænt venter til de går ned først, da min hund er ivrig for at skulle lege med deres. Igen miljøtræning så den skal lære vi ikke skal hilse på alle hunde og slet ikke når snoren er på. Nå men de går forrest ned af trapperne jeg går et stykke bagved.. Lige så snart de er nede af trapperne tager de snoren af deres hund, som selvfølgelig løber direkte hen til min hund. Jeg stiller mig mellem hundene, jeg kender ikke deres hund og de kender ikke min. Pigen kalder på hunden, men ja den er sku da ligeglad.. Og den kommer flere gange hen til os.
Det samme sker så i dag, også ved stranden her er der dog skiltet at hunden skal være i snor.
Min er i snor, den anden ejer står og råber efter hendes. Igen stiller jeg mig mellem, viser tyde at jeg ikke er interesset i kontakt..

Jeg syntes godt nok det er manglen på respekt, manglende viden om hunde.
Det første man lære til alm hundetræning hunde i snor skal max hilse 3 sek. Hvis man så lige ville tænke sig om, stille sig spørgsmålet:
Er der en grund til den anden hund er i snor?
Måske en ikke venlig hund over for alle?
Træner de?
Er de interresset i kontakt?
Har jeg mon styr på min egen hund uden snor?
( nej det har du ikke, hvis ikke du kan kalde den til dig)!

surt opstød ja måske, eller en lille bøn til andre om at tænke sig om.
Man piver jo hvis hunden bliver bidt, men hunden i snor kan ikke løbe væk i en "farlig" situation.
Husk hundeskove er tilegnet hunde, der kan de løbe frit sammen med andre hunde hvis det er det man ønsker.
Og de er ganske gratis at benytte.

Som sagt frustrationer der skulle ud, men vi bliver ved tage ud i sidste ende er det godt nok for hunden. Jeg syntes bare det er super træls.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundeejer som jeg ikke forstår
  • #2   28. mar 2016 Hunde i snor bør ikke engang hilse i 3 sek smiley
    Men ja.. Der er desværre en stor del hundeejere, der aldrig lærer at bruge indersiden af hovedet og en dag går det desværre galt. Jeg bliver selv en sur trunte, hvis nogen lader deres hunde løbe hen til min, uden min tilladelse.

• Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    nov 2014

Emner: 8 Svar: 26
    #6   28. mar 2016 Vi møder desværre ikke nogen på vores vanlig gåtur, vi bor på landet og allerede nu har det skabt lidt problemer i forhold til fremmede. Min fejl som førstegangs hundeejer, så derfor udsætter jeg hende for stranden med mennesker, gågader og småbyer. Tager hende også gerne med hjem til familen, venner også hundetræning hvor vi fint er sammen med andre hunde. Og hundeskoven bruger vi også til at hilse på andre hunde.

Hmm at andre ikke kan følge reglerne, er vel ikke ens betydende med at vi skal blive væk så vil vi jo ikke kunne komme nogen steder. Jeg valgte netop en strand med regler, fair nok man vil have hund løs. Men man kan da lige sørger for man kan kalde den til sig..
    Ville også super gerne min kan gå uden snor ved stranden, men nu ved jeg at hvis der kommer andre hunde så farer hun lige over til dem også kan jeg stå nok så flot at kalde til en vil døv hund smiley
    Så derfor ved jeg også det ikke går og jeg har købt en flexline med snor på 8 meter, ikke samme frihed men ansvarligt.

Birgitta: lyder som en rigtig go ide, hvordan har du lært hende at blive i ro?

Ja jeg bliver vist også lidt tøse fornærmet, en sur trunte. Men der er lavet regler for en grund, jeg er enig i ikke alle regler er lige gode. Men de er jo kommet fordi der er nogle som ikke har kunnet finde ud af det på et tidspunkt.

• #9   28. mar 2016 Det er sjovt, her i Spanien i Alicante er der ikke alle de der hilsetosser. Det er en nydelse smiley

Kommentér på:
Hundeejer som jeg ikke forstår

Annonce