1.441 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Udstyr som ny hundeejer Udstyr som ny hundeejer

Kan det betale sig at se sig omkring på dba og diverse hundesider efter brugt udstyr, når man står og skal have den første hund?

Tanken har først lige slået mig, jeg har kun kigget nyt udstyr. Pt. har vi følgende på listen:
- Hvalpefoder (petworld)
- Mad + vandskål (zooplus)
- Halsbånd og line (zooplus).. Synes dog det er lidt svært at spå om, hvor stort/lille det skal være?
- Evt. transportbur? (Vi har kigget på et man kan folde sammen nemt. Vi har ingen bil, så det skal bruges til at lære hunden at når den er i buret, er det ro på, hvis vi f.eks. er ude til et arrangement og hunden har behov for det)
- Børste (zooplus).. Åh, der er et hav af børster smiley
- Tæppe til kasse
- Papkasse
- Legetøj

Kan I komme på andre ting? Og er der nogle ting, hvor det kan betale sig at købe det brugt eller er det bedst at holde sig til nye ting? smiley

Der er stadig et halvt år til, så vi har god tid.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstyr som ny hundeejer
  • #3   23. jun 2015 Bed opdrætter købe et - så passer det til hvalpen smiley

• #4   23. jun 2015 Malene: Jeg ved faktisk ikke om de har halsbånd på fra opdrætter.. Det kan egentlig godt være de har det, det havde jeg ikke lige tænkt over smiley

• #5   23. jun 2015 Hvilket slags hvalpe foder er du efter? Har to forskellige slags liggende som jeg ikke skal bruge som du kan få, hvis det er noget du vil have smiley

• #6   23. jun 2015 Arion hvalpefoder og så vil vi fortsætte med arion kornfrit efter det smiley Men hvalpen er først flytteklar til december, hvis der overhovedet kommer en til os smiley

• #7   23. jun 2015 Ah okay smiley hvilken race? ^^ jeg sælger ud i alle mine og min mors hvalpe ting og andre hunde ting vi ikke bruger mere nemlig smiley så det kunne jo være jeg kunne være til assistance smiley

• #8   23. jun 2015 Jeg får hvalp den 1 juli, så jeg er også i gang med at købe diverse ting.

Jeg har købt et billigt halsbånd hos Zooplus, fordi at han vokser - så venter med at købe et kvalitetshalsbånd, til han er stoppet med at vokset.

Jeg har foder, mad og vandskåle, legetøj, børster, halsbånd og snor, kurv, tæpper, godbidder osv.

Jeg har også næsten lige tegnet forsikring på ham, så nu er jeg snart klar til at han flytter ind smiley

• #9   23. jun 2015 Collie (langhåret) smiley

• #10   23. jun 2015 Okay, de fleste ting jeg har er til Chihuahua's eller andre små hunde ^^ det går nok ikke :b

• #11   23. jun 2015 Et godt tip. På hvalpepakken.dk kan man bestille en gratis hvalpepakken, i pakken er der en rabatkupon til maxi zoo. Spar 25% på dit første køb ved booking af en hvalpeshopper.

• #12   23. jun 2015 Sabrina - Den har jeg faktisk hentet, med ved du hvad en "hvalpeshopper" hjælper med? - hjælper de bare med at finde hvalpe ting eller? smiley

• #13   23. jun 2015 Ja hvis du bestille tid, så er der en medarbejde kun til dig. Til at hjælpe dig med at finde alt det du skal bruge. Og der følger sikker en bunke gode råd med i kurven.

• #14   23. jun 2015 Nu har jeg prøvet at spørge dem i min maxi zoo til råds flere gange, og jeg syns ikke altid de kan svare så godt på mine spørgsmål

• #15   23. jun 2015 jeg køber rigtig mange af mine ting brugt.
    Har netop købt nyt Hurtta sele til min den ene.
    Har også købt begge deres bæretasker brugte.
    Om de er nye elelr brugte, så bruger jeg f.eks. taskerne så meget, at de hurtigt bliver slidte. Så vil jeg hellere købe brugt (men ordentlig stand!) og skifte dem ud oftere.
    Deres store Atlas transportkasse er også købt brugt.
    Har også dækkener der har været købt af private der selv har købt dem for små eller hunden er vokset ud af dækkenet efter kun få gange brug.

Jeg er tilhænger af at købe brugt... ikke alt. Men meget kan godt bruges brugt.

• #16   23. jun 2015 Nogle af medarbejderne er også bare 16 årig unge, som kun kender til dyr på hyggebasis. De er ikke særlig vidende. Synes bestemt ikke jeg har fået nogle som helst gode råd i den butik smiley

• #17   23. jun 2015 Erfaringen hos de forskellige medarbejde eR jo ikke ens. Hvilken er din nærmeste maxi zoo.

• #18   23. jun 2015 Hvem spørger du Sabrina? smiley

• #19   23. jun 2015 Både Anna og Louise.

• #20   23. jun 2015 Den tætteste på mig er den i Gentofte ved IKEA smiley

• #21   23. jun 2015 Okay, der kan jeg anbefale Susanne, Mikkel, Christian, Christoffer.. Dygtige og kompetente medarbejder. Ellers er du velkommen til at komme ud til mig i Herlev.

• #22   23. jun 2015 Det kan være jeg gør det så ^^ Herlev er jo heller ikke så langt væk smiley

• #23   23. jun 2015 Vidste faktisk bare ikke der lå en i Herlev :b

• #24   23. jun 2015 Du skal være så velkommen. Jeg er der mest i hverdagen.

• #25   23. jun 2015 Jeg må se om jeg kan komme forbi når jeg har fået løn og kigge på sele til Charlie smiley

• #26   23. jun 2015 Så tag hunden med. Så er det nærmer at finde den rigtige.

• #27   23. jun 2015 Det gør jeg også ^^

• #29   24. jun 2015 DKK: Jeg ved også at min opdrætter giver både kursus i pelspleje, holder div. arrangementer (vi har allerede været med til nogle af dem uden hund, super hyggeligt smiley ) og jeg ved også at hun har passet hunde for andre hvalpekøbere. Vi har i hvert fald planer om tæt kontakt til opdrætter, især fordi det er vores først hund - der kan opstå mange spørgsmål smiley

Jeg kan jo lige prøve at spørge hende ad, jeg ved man får noget foder med, men det er også det eneste jeg lige kan komme i tanke om.

Vi har også tænkt os at bestille de hvalpepakker vi kan - det er jo smart smiley Tak for hjælpen alle sammen. smiley

• #30   24. jun 2015 smiley smiley
    Åh den søde ventetid, når man køber nyt ind til en hvalp (eller brugt som der nævnes tidligere i tråden).
    Held og lykke med dit kommende familiemedlem - selvom der er noget tid til. Dejligt at læse, at du er så forberedt smiley

• #31   24. jun 2015 DKK engelsk cocker: Den eneste måde jeg kan holde ventetiden ud, er ved at forberede mig, læse op, kigge billeder.. Og så har vi også været til flere arrangementer med opdrætter, har mødt det sidste kuld hvalpe mor havde, vi har mødt mor (og jeg var klar til at tage hende med hjem smiley ) andre hvalpe fra opdrætter, vi har været til instinkttest og se hundende og så har vi besøgt opdrætter i hendes hjem. Nåja, vi har faktisk også lånt en af opdrætters super-hunde til at træne lidt rally med, bare for at prøve det.. MEN det var jo lidt snyd, fordi hunden kunne det hele, det kunne vi (kæresten og jeg) bare ikke smiley

Det er svært at vente - men til gengæld er jeg helt sikker på at vi har fundet den bedste opdrætter vi overhovedet kunne til vores kommende hund! smiley Nu HAR vi klaret et halvt års ventetid - så kan vi godt tage et halvt år mere. smiley

• #32   24. jun 2015 Ork - de 6 mdr vil slæbe sig afsted smiley og lige pludselig er det dagen smiley Held og lykke med det hele

• #33   24. jun 2015 Ja, så snart vi når til august, så bliver det jo også sjovt at følge med i parringen, tævens drægtighed og derefter hvalpenes udvikling smiley

• #35   24. jun 2015 Om det kan betale sig at købe brugt; tjaa, bum bum. Jeg synes ikke rigtigt at det kan betale sig. Da nyprisen på hvalpehalsbånd, seler og den slags ikke er særlig høj. Man køber jo sjældent de virkelig dyre og lækre ting til sin hvalp, da den jo for det første vokser lynhurtigt fra det og for det andet kan slide ret meget på fx en snor, sine tæpper eller sin kasse smiley
    Jeg har været hundeejer i mange mange år og efterhånden er det blevet sådan at det eneste jeg køber til en ny hvalp er et halsbånd, et hundeskilt og noget foder. Resten går i arv fra hund til hund (fx slider man ikke lædersnore og -seler fra Kenjan op; de holder i mange hundeliv). For 3 år siden 'gik jeg et par størrelser hund op' og fik derved brug for nyt udstyr. Da hun var hvalp købte en ny plastikkurv (de er geniale og kan holde i mange hundeliv), en børste der passede til pelsen, et halsbånd, en tykkere snor, en større flexiline, en større madskål samt en sæk af det foder opdrætteren brugte til hvalpene.
    Mht tæpper kan jeg varmt anbefale vetbeds. Super holdbare, dejlige for hundene at ligge på og kan kogevaskes.
    Mht børster så rådfør dig med opdrætteren. Man kan købe sig fattig i den slags og som regel ender man med kun at bruge en enkelt smiley
    Det med ventetiden kender jeg kun alt for godt. Jeg har også selv bestilt ny hvalp. Opdrætteren har to tæver, der skal parres. Om det er den ene eller den anden jeg skal have hvalp efter er lidt hip som hap, da de begge to er lækre og med dejligt sind og af linier jeg gerne vil have hund efter. Hanhundene er ikke endeligt bestemt. Der er tre kandidater og igen er der ingen af dem jeg ikke vil have en hund efter. Jeg har dog en preference, som jeg har husket at få fortalt opdrætter, idet den ene er halvbror til ham jeg lige har mistet, som var den bedste hund jeg nogensinde har haft smiley Den første parring bliver muligvis i oktober. Puuuuhhaaaa, der er lang tid til jeg kan få mig en ny lille rød irsk terrier og jeg savner sådan at have sådan en i hælene smiley

• #37   24. jun 2015 @Dorthe: Tror ikke Perle på nogen måde vil kunne passe sit hvalpehalsbånd mere selvom jeg spænder det helt ud smiley
    Hun vejede 6 kg da vi hentede hende 8 uger gammel. Nu er hun 3 år og et muskelbundt på 34 kg smiley
    Min mors Cairn Terrier bruger stadig som 3 årig det halsbånd hun kom med fra opdrætter.

• #38   24. jun 2015 En investering vi har været rigtigt glad for er et gitter til døren, så man kan holde hvalpen fra rum hvor der er lidt for meget at sætte tænderne i eller tisse på:

http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundehus_hundegaard/hundelem/hundelem_hundegitter/232275

Kommentér på:
Udstyr som ny hundeejer

Annonce