{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.312 visninger | Oprettet:

Stine N
Stine N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Min hvalp tisser MEGET {{forumTopicSubject}}

Hej, min hvalp på 4 mdr er begyndt at tisse RIGTIG meget også indenfor. Nogle gange tisser hun hvert minut ?? Det startede igår eftermiddags, hun leger og spiser fint. Men lige meget hvor meget jeg lufter hende så er det som om hun ikke kan styre blæren:-/
Ved ikke hvad jeg skal gøre - håber der er nogle kloge hovedet herinde som kan hjælpe mig ????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hvalp tisser MEGET
  • #1   5. mar 2016 Blærebetændelse?
    Du må hellere et smut til dyrelægen hurtigt smiley

• #2   5. mar 2016 blærebetændelse... min yngste havde 3 gange på 4 måneder da hun var hvalp.

Få en tid ved dyrlægen, helst en morgentid.

Sæt en bæger og en suppeske klar. Tag hende ud efter en længere søvn, gerne morgen, tag hende op på armen med det samme hun vågner og ud så hun ikke når at sætte sig ... så snart hun sætter sig ude så få suppeskeen under hende og hæld prøven over i fx et engangskrus .... skal du ikke af sted med det samme til dyrlæge, så sæt prøven i køleskab.

Selv om hun ikke virker til at have ondt. så er blærebetændelse smertefuldt

• #3   5. mar 2016 Blærebetændelse var også min første tanke. Min sidste tæve havde helt de samme symptomer, så du må komme til en dyrlæge, da det også kan være smertefuldt for hunden.

• #4   5. mar 2016 der kan være mange oversager til at din hvalp tisse indefor en af dem kan muligvis være blærebetændelse heller muligt din hvalp er stresse. vores hund
    sif har tisse ofte indefor fordi hun var stresse hun fik noget berolig på sin halskælde og har kun tisse et par gangen om mdr indefor .:)

• #5   5. mar 2016 Min tæve gjorde det samme i den alder. Hun blev selvfølgelig tjekket for blærebetændelse - der var intet.
    Vi kom frem til, at det nok var fordi at der skete så mange spændende ting, at der ikke var tid til at tænke over, hvornår der skulle tisses.

Idag er hun 1,4 år og helt renlig. Det stod på i et par uger.

Hun har tidligere gjort det, når hun har været understimuleret.

• Stine N
    Stine N Tilmeldt:
    mar 2016

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   5. mar 2016 Tusind tak for alle jeres svar, jeg må heller få bestilt en tid hos dyrelægen.. Vi er godtnok lige flyttet i nyt hjem i tirsdags, så ved ikke om det kan stresse hende, men tager ingen chancen må heller få hende tjekket for blærebetændelse:) - ved i om det er farligt for hende hvis hun nu skulle have blærebetændelse, og har jeg gjort noget forkert hvis hun er fået det?:-/

• #7   5. mar 2016 Blærebetændelse i sig selv er ikke farlig. Men hvis det ikke bliver behandlet kan det, lige som alle andre infektioner, sprede sig og blive en rigtig ubehagelig omgang. Men det spreder sig ikke på 4 dage. smiley

• #8   5. mar 2016 Før dy begynder at tænke på om det skyldes andet en "sygdom" så skal den checkes ..... jeg tror ikke på en stresset hund tisser SÅ meget om du beskriver....

Du har ikke gjort noget forkert, der er meget svingende vejr udenfor, så er det koldt, såer det varmere (bakterier trives i varme(, så er det vådt og når tæven sætter sig og tisser så kan der nemt komme bakterier op i blæren, en hvalps immunforsvar er ikke færdigudviklet så de får nemmere en infektion....
    Bakterier fra en ubehandlet blærebetændelse kan vandre i kroppen , fx op i nyrene og hos mennesker også til hjernen ...
    Det er efter min mening og erfaring ikke noget man kan vente dage på at checke ....

Ville ringe til en vagtdyrlæge og få vedkommendes mening, måske vedkommende alene på din beskrivelse vil udskrive antibiotika.....

Jeg endte med, efter de 3 penicillinkure , i en periode at give min tilskud af Tranebærkapsler til hendes immunforsvar var modent ...

• #9   5. mar 2016 @ Anne Julie, nu kan bakterierne jo have været i "systemet" nogen tid inden det bliver til en blærebetændelse, og ved i hvert fald af erfaring at hos mennesker kan det gå stærkt når først infektionen får fat ...

ville stadig via telefon få rådgivning fra dyrlæge ... måske han/hun vil sige at I kan vente til mandag, men måske den så skal have en anelse smertestillinde ... en af grundene til at hunde tisser hyppigt ved blærebetændelse er at udover infektionen, så gør det ondt at tisse, ergo klemmer hunden af når det værste pres er væk fordi det er ubehageligt at tisse ... Dette medfører at den skal tisse oftere, samt at når den ikke tømmer sig ordentligt giver det endnu større grund for bakterievæksten i den lune urin der er tilbage i blæren ....

Kommentér på:
Min hvalp tisser MEGET

Annonce