4.312 visninger
|
Oprettet:
Min hvalp tisser MEGET {{forumTopicSubject}}
Hej, min hvalp på 4 mdr er begyndt at tisse RIGTIG meget også indenfor. Nogle gange tisser hun hvert minut ?? Det startede igår eftermiddags, hun leger og spiser fint. Men lige meget hvor meget jeg lufter hende så er det som om hun ikke kan styre blæren:-/
Ved ikke hvad jeg skal gøre - håber der er nogle kloge hovedet herinde som kan hjælpe mig ????
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 523
Du må hellere et smut til dyrelægen hurtigt
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.484
Få en tid ved dyrlægen, helst en morgentid.
Sæt en bæger og en suppeske klar. Tag hende ud efter en længere søvn, gerne morgen, tag hende op på armen med det samme hun vågner og ud så hun ikke når at sætte sig ... så snart hun sætter sig ude så få suppeskeen under hende og hæld prøven over i fx et engangskrus .... skal du ikke af sted med det samme til dyrlæge, så sæt prøven i køleskab.
Selv om hun ikke virker til at have ondt. så er blærebetændelse smertefuldt
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.087
dec 2010
Følger: 89 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 932
sif har tisse ofte indefor fordi hun var stresse hun fik noget berolig på sin halskælde og har kun tisse et par gangen om mdr indefor .:)
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 3 Emner: 239 Svar: 3.390
Vi kom frem til, at det nok var fordi at der skete så mange spændende ting, at der ikke var tid til at tænke over, hvornår der skulle tisses.
Idag er hun 1,4 år og helt renlig. Det stod på i et par uger.
Hun har tidligere gjort det, når hun har været understimuleret.
mar 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.114
feb 2011
Du har ikke gjort noget forkert, der er meget svingende vejr udenfor, så er det koldt, såer det varmere (bakterier trives i varme(, så er det vådt og når tæven sætter sig og tisser så kan der nemt komme bakterier op i blæren, en hvalps immunforsvar er ikke færdigudviklet så de får nemmere en infektion....
Bakterier fra en ubehandlet blærebetændelse kan vandre i kroppen , fx op i nyrene og hos mennesker også til hjernen ...
Det er efter min mening og erfaring ikke noget man kan vente dage på at checke ....
Ville ringe til en vagtdyrlæge og få vedkommendes mening, måske vedkommende alene på din beskrivelse vil udskrive antibiotika.....
Jeg endte med, efter de 3 penicillinkure , i en periode at give min tilskud af Tranebærkapsler til hendes immunforsvar var modent ...
feb 2011
ville stadig via telefon få rådgivning fra dyrlæge ... måske han/hun vil sige at I kan vente til mandag, men måske den så skal have en anelse smertestillinde ... en af grundene til at hunde tisser hyppigt ved blærebetændelse er at udover infektionen, så gør det ondt at tisse, ergo klemmer hunden af når det værste pres er væk fordi det er ubehageligt at tisse ... Dette medfører at den skal tisse oftere, samt at når den ikke tømmer sig ordentligt giver det endnu større grund for bakterievæksten i den lune urin der er tilbage i blæren ....
Min hvalp tisser MEGET