{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Nervøsitet ved udstilling {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kære hunde ejere smiley

Jeg døjer lidt med nervøsitet når jeg er på udstilling med min hund.
Allerede når jeg tilmelder mig bliver jeg nervøs og i ugen op til, begynder det at stige i takt med dagen kommer tættere på.

Jeg ved godt, at det er normalt at være nervøs, men det smitter af på min hund og det ønsker jeg bestemt ikke smiley

Jeg får utrolig kraftig hjertebanken, svedige håndflader, taler hurtigt og falder over ordene mm.

Har i et godt råd til hvad man kan gøre ved det? Måske skal det bare "trænes" væk ved at komme til flere udstillinger/skuer.

Hav en fortsat god aften smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nervøsitet ved udstilling
  • #3   15. feb 2016 Tak - jeg er DKK medlem. Anede bare ikke man kunne tage kursus i det smiley

"Krumme" vi begynder på ringtræning igen første onsdag i marts og så håber jeg på skue i maj og derefter udstilling i vejen, Varde og Herning som minimum. smiley

• #4   15. feb 2016 Åhh du er ikke alene.. jeg kommer nok aldrig til at udstille seriøst.
    Jeg er også et rystende nervevrag, så slemt at det bare ikke er sjovt på nogen måde - kun bagefter - hvis det er gået godt smiley

• #5   15. feb 2016 Jeg har det på præcist samme måde.
    Jeg er rigtigt lettet bagefter og hvis det går godt, er jeg også tilfreds.

Jeg forventer ikke at få BIR, BIK, CACIB eller noget. VG er nok til mig og så er jeg 100%. Er ikke sikker på, at store ring ville hjælpe på min nervøsitet. Men kom det dertil, ville det være en oplevelse i sig selv smiley

• #6   15. feb 2016 jeg har stået og tudet i ringen - af glæde/lettelse en gang jeg blev brændt af af en handler samme morgen som jeg skulle op med en unghund for første gang.
    han gik videre med de andre hanner, og dælme om han ikke blev 3 ud af 5, samt fik sit første cert.. Jeg rystede over det hele, tabte sløjfer, roset og kritik og tårerne stod ud af øjnene da dommeren gik rundt og gav hånd.
    FRYGTELIGT!! samme dag lavede jeg også flyveren, jeg snublede over hundens ben, da jeg øvede udenfor ringen, og SLAM så lå jeg der langs ringsiden, lige så lang jeg var.. PINLIGT smiley

• #7   15. feb 2016 Jeg har det også sådan, og når jeg kan se mit snit til det, så får jeg en anden til at handle hunden smiley

Her i foråret skal jeg på et kursus, som vi i Dansk Collieklub har arrangeret, det hedder "Sommerfugle i maven" og det skulle hjælpe en til at styre nerverne.

Men ja, jeg tror også vejen frem er træning, træning, træning af hund og handler og så evt et lille kursus.

• #8   16. feb 2016 MLA det var da rigtig flot. Jeg tror også jeg ville blive helt paf.. smiley
    Faldet var nok ikke lige så flot, men så var de ikke i tvivl om, at du var der smiley

Kennelmor ! - jeg tror du her ret. Måske har ringtræneren også nogle tricks. Ellers må jeg træne derud af og melde mig på et kursus smiley

• #9   16. feb 2016 Jeg har udstillet i mange år, rundt omkring i Europa, og jeg har det stadig sådan smiley

• #10   16. feb 2016 Oh, det kender jeg godt smiley har det ligesom jeg skal op til en eksamen smiley det handler bare om træning, træning, træning. Man skal tage det som en oplevelse, og hvis det ikke går så godt, jamen så op på hesten igen smiley

• #11   16. feb 2016 Lidt spænding skal der jo være, men hvis man føler det tager overhånd, så lyder det da fint med et kursus i at holde nerverne i ro.

Ellers så træning, træning og atter træning. Og så ellers prøve at minde sig selv om, hvorfor man gør det. Og måske også overveje, "hvad er jeg nervøs for" ? hvad er det værste, der kan ske ? Det er vel egentlig bare, at hunden ikke får helt det resultat, man havde håbet på eller, at man klodser i det og spreder lidt munterhed. Ingen af delene er farligt, og man vil hverken være den første eller den sidste, der bliver lidt til grin.

Husk du bruger din fritid på det, og du betaler i dyre domme for at være med, det skal jo gerne være en fornøjelse.

• #12   17. feb 2016 Tak for jeres svar smiley

Det er altid en oplevelse, selv bare at være tilskuer smiley
    Jeg tror det har noget at gøre med, at andre kenneler kommer og de er alle sammen så dygtige. Og jeg vil gerne være halvt så dygtig og så er det nok også blandet med lidt præstationsangst smiley

• #13   17. feb 2016 Lone, du har ret, der er mange, der er rigtig dygtige til at vise deres hunde frem. Da jeg startede med at udstille for mange år siden, var det generelle niveau ikke så højt, som det er i dag, så det var nemmere at være ny dengang.
    Men stadigvæk var der forskelle og alle har været nye engang.

• #14   17. feb 2016 Lene N du har ganske ret smiley
    Men nogen gange bliver man set lidt skævt til, de har nok glemt hvordan det var deres første gang smiley

• #15   17. feb 2016 Så længe din hund ikke generer de andre hunde, eller du hindrer de andre ejere i at vise deres hunde frem, så er der ingen, der behøver se skævt til dig. smiley

Folk, der er meget koncentrerede, kan godt se sure eller afvisende ud, uden at de er det.

Kommentér på:
Nervøsitet ved udstilling

Annonce