812 visninger
|
Oprettet:
Nervøsitet ved udstilling {{forumTopicSubject}}
Hej alle i kære hunde ejere
Jeg døjer lidt med nervøsitet når jeg er på udstilling med min hund.
Allerede når jeg tilmelder mig bliver jeg nervøs og i ugen op til, begynder det at stige i takt med dagen kommer tættere på.
Jeg ved godt, at det er normalt at være nervøs, men det smitter af på min hund og det ønsker jeg bestemt ikke
Jeg får utrolig kraftig hjertebanken, svedige håndflader, taler hurtigt og falder over ordene mm.
Har i et godt råd til hvad man kan gøre ved det? Måske skal det bare "trænes" væk ved at komme til flere udstillinger/skuer.
Hav en fortsat god aften
jun 2015
Følger: 4 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 55
"Krumme" vi begynder på ringtræning igen første onsdag i marts og så håber jeg på skue i maj og derefter udstilling i vejen, Varde og Herning som minimum.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Jeg er også et rystende nervevrag, så slemt at det bare ikke er sjovt på nogen måde - kun bagefter - hvis det er gået godt
jun 2015
Jeg er rigtigt lettet bagefter og hvis det går godt, er jeg også tilfreds.
Jeg forventer ikke at få BIR, BIK, CACIB eller noget. VG er nok til mig og så er jeg 100%. Er ikke sikker på, at store ring ville hjælpe på min nervøsitet. Men kom det dertil, ville det være en oplevelse i sig selv
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
han gik videre med de andre hanner, og dælme om han ikke blev 3 ud af 5, samt fik sit første cert.. Jeg rystede over det hele, tabte sløjfer, roset og kritik og tårerne stod ud af øjnene da dommeren gik rundt og gav hånd.
FRYGTELIGT!! samme dag lavede jeg også flyveren, jeg snublede over hundens ben, da jeg øvede udenfor ringen, og SLAM så lå jeg der langs ringsiden, lige så lang jeg var.. PINLIGT
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
Her i foråret skal jeg på et kursus, som vi i Dansk Collieklub har arrangeret, det hedder "Sommerfugle i maven" og det skulle hjælpe en til at styre nerverne.
Men ja, jeg tror også vejen frem er træning, træning, træning af hund og handler og så evt et lille kursus.
jun 2015
Faldet var nok ikke lige så flot, men så var de ikke i tvivl om, at du var der
Kennelmor ! - jeg tror du her ret. Måske har ringtræneren også nogle tricks. Ellers må jeg træne derud af og melde mig på et kursus
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.099
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1266 Hunde: 3 Emner: 156 Svar: 3.251
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Ellers så træning, træning og atter træning. Og så ellers prøve at minde sig selv om, hvorfor man gør det. Og måske også overveje, "hvad er jeg nervøs for" ? hvad er det værste, der kan ske ? Det er vel egentlig bare, at hunden ikke får helt det resultat, man havde håbet på eller, at man klodser i det og spreder lidt munterhed. Ingen af delene er farligt, og man vil hverken være den første eller den sidste, der bliver lidt til grin.
Husk du bruger din fritid på det, og du betaler i dyre domme for at være med, det skal jo gerne være en fornøjelse.
jun 2015
Det er altid en oplevelse, selv bare at være tilskuer
Jeg tror det har noget at gøre med, at andre kenneler kommer og de er alle sammen så dygtige. Og jeg vil gerne være halvt så dygtig og så er det nok også blandet med lidt præstationsangst
maj 2008
Men stadigvæk var der forskelle og alle har været nye engang.
jun 2015
Men nogen gange bliver man set lidt skævt til, de har nok glemt hvordan det var deres første gang
maj 2008
Folk, der er meget koncentrerede, kan godt se sure eller afvisende ud, uden at de er det.
Nervøsitet ved udstilling