{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Hunden bider hende.. hjælp ?! {{forumTopicSubject}}

Har en veninde hvis hund lige har bidt hende.. og hun siger næste gang han gør det vil hun aflive ham.. bliver så ked af det når jeg hører det..
Søger lidt råd som jeg kan give videre til hende.. for hun vil selvfølgelig ikke af med ham.. men hun vil heller ikke være sammen med en hund som bider hende..

Han bed hende fordi hun ville tage ham ned fra sengen for det er de ved at lærer ham at han ikke må.. også sad han i armen på hende.. smiley de ved ikke rigtig hvad de skal gøre.. for de har ingen døre i lejligheden kun hoveddøren og ud til bade værelset.. smiley så de kan ingengang lukke døren derind til.. smiley

Håber jeg kan få nogen råd som jeg vil give videre til hende.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden bider hende.. hjælp ?!
  • #1   13. okt 2006 hunden har ingen respekt for hende. hun skal være hård og kontant, og vise hvem der er folklederen.

• #2   13. okt 2006 undskyld forkert ordvalg, men det kan også være smerter selvfølgelig. menhar den nogensinde gjort det før?

• #3   13. okt 2006 Annie - nej det er første gang.. ( tror jeg ) har i hvertfald ikke fået mere afvide.. den er ikke så gammel.. den er fra 2006 ..

• #4   13. okt 2006 kan det være, at hun har virket truende?? så den hyar gjort det for at forsvare sig/været bange.

• #5   13. okt 2006 det jeg skriver nu er der nok delte meninger om: Men en hund høre ikke til i sengen. få når den ligger i sengen kommer den på status med os. Problemet nu er bare at nu har hunden lært den kan hoppe op i sengen, og i det den bider har den vundet. hvis du forstår. vi havde selv en hund der, lå i sengen og gjorde næsten det sammen en dag. den knurrede dog bare. Hvor jeg sagde bestemt nej til den, tog fat i nakken på den op pressede hovedet ned, og tog ham ud af soveværelset, det samme skulle jeg gøre tre gange. og siden gjorden den det aldrig, det er bare så vigtigt at det altid er ejeren der har lederrollen.

• #6   13. okt 2006 Skiilotte, kunne du måske overtale hende til at ringe til Kisser?? Jeg er sikker på at hun har nogle gode forslag.

• #7   13. okt 2006 Hverken Gilbert eller Binka kunne drømme om at knurre af mig, og de ligger da i henholdsvis seng og sofa..

• #8   13. okt 2006 siger heller ikke det er alle hunden, læs hvad jeg skriver, vi havde bare en hund der gjorde det. og en rottweiler på 50 kg der gør det, er ikke særlig sjovt.

• #9   13. okt 2006 Og personlæigt ville jeg ikke tage fat i nakken på min hund og presse dens hoved ned..
    Kan godt være at hunden adlyder, men den gør det af skræk for hvad der ellers sker, og ikke fordi den har lyst til at adlyde sin ejer.

• #10   13. okt 2006 Jeg har heller ikke haft problemer med at have mine hunde i seng eller sofa.

Men Skiilotte, jeg ville nok sige til din veninde, at hun skulle kontakte en professionel/adfærdsbehandler. Der er en grund til at den gør det, og aflivning synes jeg er sidste alternativ indtil man har undersøgt hva der evt kan ligge bag - også som andre skriver, at den kan have smerter.

• #11   13. okt 2006 Glem lige Æ'et i personligt..

• #12   13. okt 2006 Vores hunde ligger godt nok i sengen og de knurre ikke af os eller noed.. Sam er den eneste der har gjordt det og stadig kan finde på det.. men de kommer ned lige så snart vi siger ned..

Vil prøve og sige det videre til hende det i har skrevet..
    det kan være den har smerter..

• #13   13. okt 2006 Satans også Mads.. Har jeg nu mistet hele min troværdighed??

• #14   13. okt 2006 Mener ikke man viser sig som en god leder ved at tage hunden og presse hovedet ned. Heller ikke med at tage hunden og tvinge den om på ryggen...har lige været nede hos Lillen hvor vi snakkede om det (jeg har ikke haft gjort det, det var bare generelt), og det er en helt forkert måde at tackle problemerne på.

• #15   13. okt 2006 Oss dig MGP?? Ej jeg har jo snart ingen venner mere.. Og alt det på grund af et Æ......... *suk*

• #16   13. okt 2006 MGP - enig!

• #17   13. okt 2006 Hvad er det for en race??
    Som de andre skriver kan de sagtens være at den ikke har respekt for hende og så må hun være mere konsekvent. Men ofte når en hund bider fra sig er det pga af usikkerhed hos hunden og misforståede signaler. hvis hunden er usikker på hende, og har signaleret at hun skal holde sig på afstand. det har hun så ikke gjort og i stedet gået helt tæt på den, strakt armen ud, og måske lænet sig forover den, så er det den eneste måde hunden kan forsvare sig på og vise at den mener det alvorligt! Men det kan jo også være at hunden har smerter.
    Synes helt klart hun skal give den tid og holde øje med dens adfærd. Hun kan få en dyrlæge til at tjekke om den har smerter og hvis ikke så få en hundetræner til at kigge på hundens adfærd og så hjælpe dem. Hun skal helt sikkert ikke aflive den.. hun må arbejde med den, for problemet kan måske skyldes hende selv og måden hun er på over for hunden på.
    ..sikke en roman jeg fik skrevet..*s* : )

Knus Pernille

• #18   13. okt 2006 undskyldm jeg giver mine erfaringer ud. men det er svært når man bliver bomet med negative bemærkning, det kan godt være i ikke mener det sådan med sådan føler jeg det lidt.

• #19   13. okt 2006 Øv.... Så må hjeg hellere snige mig ud og se om maden snart er færdig, inden det går helt galt for mig ;o)

Og MGP, Det går sgi heller ikke videre godt med din stavning i dag, såååååååå ;o)

• #20   13. okt 2006 Pernille - det er en dobberman rottweiler blanding..

• #21   13. okt 2006 Annie, som du selv skrev: det jeg skriver nu er der nok delte meninger om:

Det skriver du vel fordi du regner med at der kommer andre meninger om det?
    Og det gjorde der så..

• #22   13. okt 2006 Mads, ALTSÅ!!! Jeg gør det jo så godt jeg kan ;o)

• #23   13. okt 2006 ja men det behøver ikke være negativ, undskyld måske jeg bare er lidt nærtagen i dag. men hver sin mening og at opdrage hund.

• #24   13. okt 2006 Annie- det er jo helt iorden at dele sine erfaringer. :o)

Det er bare det, at når hunden allerede har bidt, så skal hun nok ikke begynde at tage den i nakken, eller holde hovedet nede osv...det ville nok kun gøre det værre.

• #25   13. okt 2006 misforståelse. jeg skrev vores bare knurrede.

• #26   13. okt 2006 der er stor forskel på at advare og gå til handling

• #27   13. okt 2006 MGP, ok du vinder du er ældst *GG*

Og Annie, jeg mener jo altså at man ikke kommer nogen vegne med at tage fat i hunden hvis der er problemer. Det kan løses på meget fredeligere måder.

Og jeg håber da at Skiilotte får sin veninde til at kontakte en adfærdsbehandler, som kan hjælpe.

• #28   13. okt 2006 Skilotte - hvor bor din veninde? For ellers kan jeg varmt anbefale Lillen/hundeejer herinde fra, hun er meget dygtig og læser hundene med det samme. Men hun bor i Slagelse, så hvis din veninde også er fra Fyn er der jo lidt langt.

• #29   13. okt 2006 Mine hunde må såmend heller ikke være i sengen, men når så Leika kommer op i min seng tisser hun. Det er træls, hvad gør man ved det. Jeg plejer at lokke hende ned igen.

• #30   13. okt 2006 Hmmm Øl... Ved snart ikke ;o)

Tror jeg tager et kursus i at ramme de rigtige taster istedet ;o)

• #31   13. okt 2006 Annie - hvis den var til mig, så snakker jeg om, at hvis Skilotte gav veninden rådet om at holde sin hund nede osv, så ville det gå galt i det den allerede har bidt hende.

Jeg mener, at med mindre hunden har ondt, så er jeg overbevist om, at der er noget galt med lederskabet mellem hende og hendes hund, og at den ikke respekterer hende, og så gør det det bare værre ved at holde hunden nede osv. Der skal startes forfra med træning så de kan få genskabt et godt forhold.

• #32   13. okt 2006 belinda, hvad gør du så når en hund knurre af dig???

• #33   13. okt 2006 Ja den kamp har jeg haft med Fluffy fra hun var hvalp, hvis jeg ville flytte hende (hun nægtede selv) så knurrede hun af mig og tit sad hun i armen på mig... Jeg har bare været hammer stædig for jeg skal nok selv bestemme om hun må ligge der eller ej... I dag er der ikke noget overhovedet og hun ligger stadig i sengen.. Hun var bare en hidsig dame der selv viste hvad hun ville... Jeg har haft mange kampe med hende men hun ved godt det er mig der bestemmer.. Nu venter jeg på næste kamp kommer for nu er hun jo lige rundet de 1½år så den skal nok komme....

• #34   13. okt 2006 jeg har ALDRIG taget fat i Fluffy eller været hård ved hende, jeg har været bestemt over for hende men aldrig hård... For det ville jeg ikke komme nogen vegne med kun gøre det værre...

• #35   13. okt 2006 Heidi - jeg mener så ikke at vi bare kan sidde og sige, at hunden skal aflives, uden overhovedet at have set hunden eller ejeren.

Men hvorfor mon der bliver aflivet så mange hunde hvert år...fordi folk siger "den skal bare aflives" uden overhovedet at have kontaktet en adfærdsbehandler eller lignende. Oftest er det ejeren den er gal med, og oftest kan problemerne løses hvis man får professionel hjælp.

• #36   13. okt 2006 Hvad jeg gør når en hund knurrer af mig???

Jamen mine hunde knurrer ikke af mig!
    Mine hunde ved godt at det er mig, der bestemmer.. Og de ved det fordi jeg giver dem min udelte kærlighed, og ikke kunne drømme om at bruge hårde metoder på dem.

• #37   13. okt 2006 lidt ening i hvad heidi siger, en hund der har bidt , kan man aldrig være 100 % sikker på. hvad nu hvis det er ens barn næste gang, der f.eks. vil sætte sig i sengen ved hunden, eller tage den ned. kan man så tilgive sig selv ????

• #38   13. okt 2006 Annette hun bor over i Kolding.. så der er et stykke vej.. smiley

• #39   13. okt 2006 Sidst hun tissede i min seng var jeg ikke hjemme, min mor var og passe ungerne og hvalpene.

• #40   13. okt 2006 ikke din egen hund, f.eks. en anden hun?

• #41   13. okt 2006 Skilotte - ja øv, det er godt nok et stykke vej så...hvor ærgeligt, for er sikker på at Lillen ville kunne spotte problemet lige med det samme, ingen tvivl om det. :o(

Men hun skal altså kontakte en adfærdsbehandler, nu, inden der går for lang tid og det bliver værre.

• #42   13. okt 2006 hvor gammel er hunden ?

• #43   13. okt 2006 MGP - loooool

• #44   13. okt 2006 Øhh Heidi så skulle Fluffy efter din mening være død i dag???? Nej det mener jeg bestemt ikke man afliver ikke pga af ting der kan rettes... min hund er ikke syg i hovedet hun er jordens dejligste kælepotte.. Bare spørg dem herfra der har mødt hende...

• #45   13. okt 2006 Candie han er vidst ikke så gammel.. han er fra 2006..

• #46   13. okt 2006 hvis en hund ikke har respekt for sin ejer .....kommer der intet godt ud af det, før ejeren har fået magten igen....

når det så langt ud at hunden bider er den hurtigste og mest effektive måde at få magten igen på, er ved at lægge hunden på ryggen og tage fat i halsen med den ene hund...nøjagtig på den måde som en anden hund ville gøre det for at bevare magten.......OG DET ER DER INTET GALT I !!!

• #47   13. okt 2006 Hvis en anden hund knurrede af mig ville jeg tænke mig rigtig godt om for at finde ud af hvad det kunne være jeg havde gjort, der havde gjort den usikker på mig..
    Jeg ville sandsynligvis vende siden til den, jeg ville kigge væk, jeg ville smaske for at vise at jeg ikke er ude på ballade, og håbe at hunden forstår hundesprog.

Men nu regner jeg ikke med at en hund ville begybde at knurre ad mig, for jeg ved godt hvordan man skal gå til en hund..

• #48   13. okt 2006 Nadja - ja det kan jeg da ihvertfald skrive under på at hun er :o) Mage til kælepotte skal man sgu lede længe efter *GG*

• #49   13. okt 2006 og kunne det ikke tænkes at man kunne lokke hunden ud af soveværelset uden at trække i hunden. jeg er sikker på at hvis den høre der er dejlige godbidder inde i stuen, så rejser den sig sikkert og kommer for at se om den kan få en lille bid. og så bed den om at sitte eller dække for at få godbidden.
    ingen vold mod en rottweiler, jo mere aggresivitet vi tilfører hunden, jo mere aggresiv bliver hunden. Det er en stærk hund.

• #50   13. okt 2006 Maria - hver sin mening...men det er absolut ikke min!!

• #51   13. okt 2006 ja ikke Annette... Men jeg har haft problemer med hende og var hun kommet ud til nogen andre var hun sikkert enten kommet retur eller aflivet... Allerede da hun var 8 uger gammel knurrede hun af mig hvis jeg skældte hende ud....

• #52   13. okt 2006 Candie det har jeg lige skrevet til hende og hun siger hun har prøvet det.. smiley og det hjalp ikke.. smiley

• #53   13. okt 2006 Må jeg også lige tillade mig at bide hårdt i bordet?

*AV* knækkede vist en tand.....................

• #54   13. okt 2006 ja Mads der er vi enige...

• #55   13. okt 2006 Nadja - det er jeg helt sikker på at hun ville have været, ingen tvivl om det...men det er jo også fordi at nogle giver alt for hurtigt op...desværre.

Så godt at hun endte hos dig...den lille puttegøj *S*

• #56   13. okt 2006 se disse udviklingsfaser, måske ligger han i rødt felt?
    www.grosserguiden.dk/Udviklingsskema/udviklingsskema.html
    nedenstående er sakset fra grosserguiden.dk

Din opgave er bla. som flokfører at sætte "flokken i gang" med diverse aktiviteter som gåture, leg, sporarbejde og lign. ...et lederskab skal ikke holde hunden nede, mange tror fejlagtigt at lederskab handler om at sørge for at hunden ved, den er sidst i familen...Men det er det ikke !!! Et lederskab handler mere om respekt...at hunden kan se, at du som flokfører, er god til at sørge for mad, at det er sjovt at være sammen med dig, at der er tryghed, nærhed og kærlighed, og at den lærer, at det er bedst at være i nærheden af dig, fordi du fører flokken godt, ... det skal også være dig der siger nej og stop...og det vil hunden hurtigt accepterer, hvis den ved, at det er dig der ved bedst...Og husk respekt er ikke noget man kan tage, det er noget man får...hvis man fortjener det...og vis den,at den ikke skal bekymre sig, at den kan stole på din selsikkerhed og dømmekraft...så tror jeg på, at du har en gladere og mere mental stabil hund i hverdagen.....

• #57   13. okt 2006 Er målløs over Maria's råd.. Det ville jeg ALDRIG bruge smiley

• #58   13. okt 2006 *Skiilotte* - jeg bor på Bornholm og tog over til Lillen (Hundejer) da Baily og jeg tumlede med nogle problemer vi ikke umiddelbart selv kunne løse. Hun er meget dygtig og er skræmmende hurtig til både at lure hund OG ejer af.

Inden det udvikler sig til et sandt voldsorgie hos din veninde, synes jeg hun skal prøve at kontakte Lillen telefonisk.

• #59   13. okt 2006 Skiilotte - har du sagt til hende, at hun skal søge professionel hjælp? Jeg mener virkelig, at det er vigtigt at hun gør det inden det bliver meget værre.

• #60   13. okt 2006 skiilotte - du er velkommen til at søge om venskab. vil rigtig gerne hjælpe, men er nødt til at tale med din veninde om situationen, så jeg ikke lave en fejlagtig vurdering.
    Mvh. Louise

• #61   13. okt 2006 Ja jeg synes også hun skal søge hjælp nu inden det bliver værre... Hvad med Bebe hun bor da i Jylland...

• #62   13. okt 2006 Bliver desværre nød til at slutte her.. vender selvfølgelig tilbage.. skal lige spise.. ;o)

• #63   13. okt 2006 ja jeg vil også smutte nu har 2 hunde der skal have lidt mad og så er jeg selv ved at være godt sulten nu...

• #64   13. okt 2006 Ja min mad er også endelig ved at være færdig, så jeg vil også smutte.

Men håber at du Skiilotte kan overtale din veninde til at snakke med en adfærdsbehandler inden hun selv afprøver råd fra denne tråd.

• #65   13. okt 2006 jeg syntes at hun skal kontakte en hundespykolog og det snart inden hunden bider hende igen og hunden så kommer væk..

• #66   13. okt 2006 MGP, det sagde du...

• #67   13. okt 2006 prøv at kontakte enten etologisk institut, de giver bl.a telefonisk rådgivning: www.etologi.dk/GratisRaadgivningBody.htm

eller kontakt Marlene (hende med grosserguiden.dk) hun har hjulpet flere herinde fra.
    (link fjernet)

• #68   13. okt 2006 Hvis hendes hund bider - afliv den! hvis den bider en anden kan i få klager og blive smidt ud og alt muligt.
    vores gamle hund bed viseværten og 2 ældre damer, den røg til dyrlægen næste dag. Den var verdens bedste hund, men min mor ville ikke tage nogen chancer. En dag bliver det et barn..

• #69   13. okt 2006 synes som Anika skriver.. at man skal give hunden en chance.. se om der er noget galt med den.. for det må der være ellers bider en hund ikke efter min mening.. og det vil jeg også helt klart råde hende til..

• #70   13. okt 2006 Jeg ville ikke stikke mit hovede ned til en hund der knurre ad mig - uden at vide hvorfor den netop gør sådan først!

• #71   13. okt 2006 man kan jo også bare banke hunden til den en dag hører efter ?! eller er det ikke muligt ?! smiley
    det råd tror jeg at jeg vil give hende.. smiley

• #72   13. okt 2006 okay det var så en joke hvis nogen skulle være i tvivl.. *GGG*

• #73   13. okt 2006 *Hvis hendes hund bider - afliv den!*

Lene - jeg gyser ved udtalelser som din!! Hvordan kan du sidde og sige det, uden du nogensinde har mødt hverken hund eller ejer???

• #74   13. okt 2006 Ja Lene jeg vil sige lige som annette, hvorfor skal en hund aflives fordi den har bidt 1 gang??? Min hund har da også haft bidt mig flere gange, men hun er her endnu og jeg stoler 100 % på hende hun er jordens mest kærlige hund i dag... Skulle jeg også have givet op og sagt nå nu må du aflives!!!

Ja og så undskyld jeg spørger er det mere forfærdeligt at den bider et barn end en voksen??? Ja nu kan jeg ikke lide børn så jeg ville ikke få det dårligere af det var et barn.... Jeg har da sagt til min nabo hvis hun ikke snart lære hendes datter ikke at stikke armene ind i min have så kan jeg ikke love at hun ikke bliver bidt, jeg har nemlig en hund der er MEGET bange for børn...

• #75   13. okt 2006 Mine hunde er varmepuder i sengen..
    og ded er denondenlynemig herligt !
    eneste ulempe er at Geister fiser ad h****** til, og han ligger under dynen.. yderligere beskrivelse er vist ikke nødvendig hvad *g* denne lummer lugt lige op i næsen på mig..

Hvis er er probs med dem indbyrdes, så får de da bare pedalen så de stryger ned..

Jeg vil faktum mene, at pedaler er et glimrende opdragelsesmiddel .. jap !

Og følgelig tigger de ved bordet, det er jo magre jagthunde, som altid kan klemme en ekstra bid ned..

Dog kommer pedalen i brug, hvis de hapser min mad, inden jeg er færdig med at spise ! *g* så ka de den ondenlynemig lære det ! *g*

Mit råd til din veninde er: brug pedalen, så skal den nok komme til fornuft *g*

• #76   13. okt 2006 *GGGGGG* godt så Moster.. det vil jeg sige til hende.. smiley
    brug pedalerne.. *G*

• #77   13. okt 2006 *ss* Skilotte !

• #78   14. okt 2006 Måske lære hunden kommandoen "ned", ved at lokke den ned med godbidder, når den er gået op i sengen/møbler, så kan man fjerne den uden at skulle hive den ned, og derved undgå at gøre hunden utryg - det er selvfølgelig ikke ok at en hund bider sin ejer, så tydeligt lederskab og en kontant opdragelse må være på sin plads.

Kommentér på:
Hunden bider hende.. hjælp ?!

Annonce