{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.753 visninger | Oprettet:

ang. det når hunden bider {{forumTopicSubject}}

Jeg har siddet og læst herinde om hende der har fået passet sin hund og nu har den bidt et barn så denne røg på skadestuen.
Flere skriver at hvis hunden først advarer så er det ok.. Eller noget lign.
Valentin kan godt finde på at bide min søn på 6 år. MEN Han knurre altid først og så napper han kun. Slet ikke så der går hul. Det er kun hvis de leger at det kan ske. Og når Valentin har haft nappet Mikkel er det Mikkel egen skyld. Han stopper nemlig ikke når han knurre.

Men burde en hund ikke vide at den ikke skal bide så hårdt?? Tænker at hvis den har bidt hul, så har den alligevel bidt ret meget til?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang. det når hunden bider
  • #1   25. jul 2011 Hvorfor stopper du ikke din søn før hunden begynder at knurre ?

Synes da det er din opgave at overvåge drengens leg med hunden, og passe på hundens grænser ikke overskrides.

• #2   25. jul 2011 Bliver simpelthen nød til at skrive her, at det lyder som, om det er noget der sker tit at din napper Mikkel?

DET synes jeg ikke du kan være bekendt overfor din hund smiley
    at den skal helt derud....

DU burde overvåge og styre situationen, så det ikke blev nødvendigt smiley

stakkels hund smiley

• #3   25. jul 2011 Hvor hurtigt efter hunden har knurret går der før den snapper ?

• #4   25. jul 2011 WOW ikke et svar på det jeg spurgte om. Men ok.. det sker meget sjældent efterhånden da Mikkel har lært det. Og så er det altså ikke muligt for mig at holde øje med børn og hund evig og altid. Nogen gange går jeg jo på wc, i bad m.m.
    Og den knurrede flere gange før den nappede ham. Men det var jo sådan set slet ikke det jeg spurgte om.
    Og ja stakkels min hund.... SUK.

• #5   25. jul 2011 Og jeg stoppede også min søn... når jeg nåede det. Jeg bliver simpelthen så harm over at i straks overfalder mig på den måde. Ikke en af jer svarer på det jeg spørger om, men i går bare ud fra at min hund blive pint og pint og at jeg er skide lige glad.
    Det er lige præcis derfor det ofte er ret svært og skrive herinde fordi der straks er nogen som hakker

• #6   25. jul 2011 Stinne.. tak, men det var ikke det jeg spurgte om. Jeg har styr på in søn og min hund.

• #7   25. jul 2011 Synes måske du sku lade være med at lade dem være alene sammen så...... Ville sgu ikke risikere noget, hvis det var min søn smiley

Hilsen en der sidder med flere ar i ansigtet efter at være efterladt alene med en "sød og rolig familiehund" i dagplejen......

• #8   25. jul 2011 Men for at svare på dit spørgsmål:

Nej, i mine øjne må en hund aldrig bide! Man kan tale om, at der er en gyldig årsag til det, men det er op til ejer at sørge for at hundens grænser ikke overskrides og det dermed ikke sker..

• #9   25. jul 2011 STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOP. Prøv lige engang og læs det jeg spørger om..
    Jeg spørger om ikke den hund der har bidt en anden dreng.. eller alle andre hunde burde kunne bide fra sig UDEN at barnet skal på skadestuen.

Min søn har lært det.. Jeg har styr på det her hjemme. Det var et spørgsmål hvor jeg prøvede at forklare at min hund aldrig havde bidt hul.

Så LÆS NU LIGE HVAD JEG HAR SKREVET!!

• #10   25. jul 2011 Dit spørgsmål:
    "Men burde en hund ikke vide at den ikke skal bide så hårdt?? "

Jo da..... og da ingen jo havde set hvad der skete har hunden muligvis både knurret og markeret inden den bed...

Pas på at det ikke pludselig er DIN hund der kommer i denne siyuation *S*

• #11   25. jul 2011 Det med Mikkel var i starten.. Det sker IKKE længere. Hvis det kommer derud så er det kun til en knurren og så stopper han med det samme.

MIT SPØRGSMÅL: bør hunden ikke bide fra sig på den måde så der ikke går hul når det drejer sig om et barn der (måske) har drillet den?

• #12   25. jul 2011 Du skal stoppe din søn inden det overhovedet når så langt til at hunden knurre advarende første gang. Det lyder som om din søn ikke er ordentlig opdraget til at omgåes hunden. Og jo, du kan sagtens holde mere øje end du gør og hvis det betyder du må tage enten søn eller hund med på toilettet, så er det det du må gøre. Det er 100% din opgave at undgå at din hund er nød til at sige fra ved at knurre op til flere gange før den så til sidst snapper.

Og til dit spørgsmål. Jo det er ok at hunde advare ved at knurre, men så skal man også reagere prompte på dens advarrende knurren og stoppe den handling der få hunden til at knurre straks.
    At den knurre er et sundt tegn fra hunden, men hvis den gentagne gange oplever at dens knurren ikke bliver respekteret, så ender du med en hund som ikke advare ved at knurre, men går direkte til at snappe/bide, for det er åbenbart det eneste der virker.

• #14   25. jul 2011 Lise: Tak.. Men det jeg mener er, at hvis den har bidt så drengen er blevet syet med 5 sting, så er det jo alligevel noget af et bid.
    Jeg er selv blevet bidt to gange som barn. En gang da jeg lige havde lært og cykle. Jeg skreg sikker og alt muligt, så den bed mig i låret. Der gik ikke hul, og denne hund blev ikke aflivet.
    En anden gang i armen helt umotiveret fordi jeg løb forbi. Jeg blev syet og den blev aflivet.

• #15   25. jul 2011 Ditte:
    Sådan reagerer mange hunde... det er deres natur HVIS de kommer langt nok ud og hvis ikke man respekterer deres signalerer.
    Nogen hunde reagerer hurtigere med markering/bid end andre, og dette kan måske skyldes at hunden ikke har fået den ønskede effekt ved at knurre - at den er opvokset med at knurren er virkningsløs og derfor overflødigt...

• #16   25. jul 2011 Jeg prøver lige igen så, selvom det bliver det samme svar..

Jeg mener ikke det er ok at bide/markere eller whatever, når det handler om et barn.. At jeg har en anden mening end dig betyder ikke at jeg ikke forstår og kan svare på dit spørgsmål smiley

Så igen, mener det er op til ejer at det ikke sker - så må man skride ind inden det bliver nødvendigt for hunden at sige fra på den måde..

• #17   25. jul 2011 Anne: Det er stoppet.. har jeg skrevet gange flere nu.

Til dit svar: men du skriver så ender det med.. Men denne dreng bliver jo bidt så han skal syes 5 sting.. første gang. (Ved ikke om det er en dreng eller en pige)

• #18   25. jul 2011 Ditte - Nej hunden ved ikke at den ikke må bide hårdt, den markere sig jo efter den givende situation. Hvis hunden presses for meget og dens signaler ikke aflæses vil hunden bide og efter min mening bider den vel for at vi skal forstå at nu er vi kommet alt for langt ud.

Jeg har aldrig lagt malou være alene med de børn som er i min familie, for børn aflæser ikke hunden som vi gør hvis de ikke har lært det af de voksne.

• #19   25. jul 2011 Principelt er det vel underordnet om der går hul eller ej når hunden bider. Hunden burde ikke tvinges derud hvor den er nød til at bruge bide-strategien.

• #20   25. jul 2011 Anne-mette: Nej vi kan ikke have alle samme mening.. følte mig bare i den grad bombarderet af en flok bag en skærm som tog det for givet at jeg bare lod min søn mishandle min hund.

Men jeg synes stadig det er vildt at en hund bider så hårdt første gang?? Specielt når det er et barn.

• #21   25. jul 2011 Anne R´: Helt enig, men der er jo bestemt forskel på om der går hul eller ej. Hvis Valentin bed så hårdt på et barn at der gik hul ville jeg aflive ham med det samme. Hvis han derimod bider for at sige fra.. altså napper, så ville jeg aldrig tænke tanken at han skulle aflives.

I den anden tråd er der flere der ikke mener den skal aflives da den jo måske bare har sagt fra og så er det ok.. Men 5 sting i ansigtet er på ingen måde ok

• #22   25. jul 2011 Hvis jeg gentagende gange blev generet, skubbet, slået mm. og havde bedt pænt om at holde op og flyttet mig, uden resultat, så ville jeg til sidst nok også slå eller sparke fra mig, uden at tænke over hvor hårdt jeg slog eller sparkede.

• #23   25. jul 2011 Ditte - Måske er det ikke første gang at hunden har sagt fra overfor barnet, men det ville jo aldrig komme med i en artikel. Man hører bare om at hunden har bidt. Den har helt sikkert advaret inden og ved at den yderligere presses har den vel ikke set noget valgt og bare hugget til.

• #24   25. jul 2011 Ja, drengen (eller pigen) blev bidt og skulle syes. Men vi ved jo ikke hvor meget hunden har knurret advarende, hvor mange gange den måske kun har snappet, hvad drengen/pigen har udsat hunden for.
    Og det er lige præcis fordi man ikke ved hvad der præcist er sket og fordi man ved, at børn ikke altid er særligt søde ved hunde, at børn ikke forstår at læse hundens signaler når den prøver at sige fra. Det er derfor at man i dette tilfælde bør finde ud af hvad der er sket, hvorfor det er sket og så sammenlign det med hvordan hunden ellers normalt er og med børn.
    Denne dreng/pige kan virkelig været gået til yderligheder og overskredet hundens grænser 200% og så kan jeg sgu godt forstå at den bider fra sig - den har fået nok at den møj irriterende unge.

• #26   25. jul 2011 Den eneste der er skyld i at barnet bliver bidt er forældreren eller de personer der holder opsyn eller netop mangel på samme. Hunden skal ikke straffes fordi diverse unger ikke kan finde ud af at omgåes dyr. Nogle hunde siger pænt fra, lader sig mishandle eller går bare væk. Andre forsvarer deres ret som hund på deres eget sprog. Min hund får ikke lov til at omgåes børn for jeg stoler simpelthen ikke på de krapyl.

• #27   25. jul 2011 Så det der med at en hund godt ved at det er en anden "hvalp" det gælder kun helt små børn?? Altså babyer. eller er det også en gang fis??

Ved godt man ikke ved hvad der er sket i den anden tråd, men kom bare til at tænke på det. Og nok mest fordi at min hund ikke bider hårdt. Jo i leg kan han godt, men ikke hvis han har haft sagt fra. (han har gjort det en gang over for mig hvor han havde det skidt og jeg tog ham op)

• #28   25. jul 2011 De andre børn der kommer her i huset har han aldrig knurret af.. Og nu Mikkel har lært det (på den hårde måde om man vil) ja så er jeg ikke så bekymret. Men jeg ved godt man aldrig kan sige aldrig. Og normalt følger Valentin mig når der er andre her.
    Og jeg kan godt se at det (åbenbart) ikke er unormalt at en hund bider fra på den måde. Synes dog stadig at det er vildt. Og jeg ved godt vi ikke ved hvad der er sket i den anden tråd, taler sådan generelt.

• #29   25. jul 2011 Normalt vil en hvalp der får en over nakken, fatte budskabet og stoppe.

Man ser ofte hunde have en længere lunte med børn, men der er jo grænser for hvad man kan forvente en hund skal finde sig i.

• #30   25. jul 2011 Stinne P.. Jeg forstår ikke dit indlæg. Jeg mente anden "hvalp" som i at hunden kunne se det var en baby/lille barn.

• #31   25. jul 2011 Moste: Helt sikkert.

• #32   25. jul 2011 Jeg tror da nok at hunden har en blidere tone overfor små babyer, men lige så snart de små hjælpeløse babyer bliver til kravlende, savlende, arme-og-ben-baby, så tror jeg ikke at de fleste hunde er særlig trygge i deres nærhed, netop fordi børn kan være utilregnelige med hunde.

• #33   25. jul 2011 Nej jeg kan godt se at jeg stillede et spørgsmål jeg ikke kan få svar på. Men det er skam også ok. Mere fordi jeg var nysgerrig.

• #34   25. jul 2011 Stinne: på den måde.. Nej men mere at hunden havde mere tålmodighed nu det var en anden hvalp.
    Og nej jeg kan godt forstå de ikke kan lide små børn de river i hår og næser.

• #35   25. jul 2011 Ditte - Du skal tænke på at hvalpe lugter anerledes og jeg tror faktisk godt at voksne hunde kan kende forskel, men der med sagt har jeg set voksne hunde virkelig sætte en hvalp på plads da den lille ikke læste de mange signaler der blev sendt. Men hunde imellem har nok nemmere ved at aflæse hinanden da de som udgangspunkt vel opfører sig næsten ens (kun næsten).

• #36   25. jul 2011 Du har da fået svar !

• #37   25. jul 2011 Anne R: Ja det er sandt, det var nu heller ikke sådan ment. Mere at man ikke kan sige sådan er det eller sådan er det ikke. Der er ikke noget "Rigtigt eller forkert"

• #38   25. jul 2011 Det forstår jeg også godt Ditte, men det var altså ikke meningen med det (selvom jeg nok ville forsøge at være lidt mere varsom med at lade dem være alene, men ved sgu aldrig....)

• #39   25. jul 2011 Anne-Mette: Det er de heller ikke, men engang imellem laver jeg jo mad og den slags og så elsker Valentin og lege med Mikkel. Og i dag er der ikke noget. Hans tvillingesøster har der aldrig været noget med. Men hun er også en pige og de fanger altså nogle ting lidt hurtigere end drengene. (sorry boys)

• #40   25. jul 2011 Præcist. Man må vurdere det fra situation til situation, da de alle sker af forskellige årsager, med forskellig baggrund.
    Det bid som ikke er tilladt, er det hvor hunden bider med det samme, ingen advarsler eller noget. Men så kan man igen tænke på, hvorfor er hunden nået dertil at den bider med det samme uden advarsler - er det fordi alle dens advarsler i dens opvækst er blevet ignoreret på det groveste.

Bid som ikke er tilladt kan være en hund som pludselig ud i det blå løber over til et tilfældigt barn/voksen og bider. Så skal man nok overveje at der måske var noget i hunden som har sagt klick og så er det ikke godt. Så er en aflivning nok på sin plads.

• #41   25. jul 2011 Så må du lære Mikkel, at han ikke må lege med hunden når du ikke er der, så må Mikkel finde en anden aktivitet. Det er ikke fair overfor din hund at du ikke overvåger legen mellem hund og barn. Børn i den alder forstår simpelthen ikke de advarende signaler hunden udsender. Og hvis du overvåger leg, så kan du stoppe barnet inden det når det punkt hvor hunden bliver nød til at knurre.

Hvis min datter hygger/nusser med hunden, så kan jeg godt finde på at sige "at nu er det slut", så det bliver en god oplevelse for dem begge og stoppet mens legen var god.

• #42   25. jul 2011 Anne R: Ja bestemt ja til det sidste, men hvis hunden også er blevet kørt så langt ud at den nu bider uden advarsel, så er det vel også ret skidt. For det kan jo have skadet den fra hvalp af, så den tror at alle vil skade den, og den derfor bider alle den synes kommer for tæt på uden advarsel.

• #43   25. jul 2011 Anne R hvorfor skal jeg det når det ikke er et problem i dag??

• #44   25. jul 2011 Fordi en dreng på 6 år stadig ikke er gammel nok til at kunne forstå og læse hundens signaler.

• #45   25. jul 2011 Og hvorfor er det egentlig du mener at du skal blive ved med at prikke til mig med din meget belærende pegefinger?? Har du haft en dårlig dag som du nu får tømt ud af.
    Nu gik det ellers lige så fint.. meeeeeen så måtte du hive fingeren frem. Øv

• #46   25. jul 2011 Men det går fint tak.. så den klarer jeg

• #47   25. jul 2011 Ditte .- jeg kommenterer på det fordi jeg oprigtigt synes at det er synd for sin hund.... og egentlig også mikkel... for på dit startindlæg, lyder det ikke som om du magter opgaven, at have barn og hund samtidigt.... og det er synd for dem begge....
    her i huset har vi altid min. 2 hunde... og ALDRIG har en af dem knurret af børnene (4 stk)
    og det er ikke fordi de er usædvanligt godsindede... det er fordi vi er OBS... og gør et stort arbejde ud af, at de skal lære at omgåes hinanden med respekt....

JEg vil ikke en dag stå med en hund, der har bidt et af børnene, fordi JEG ikke magtede opgaven!!!

DERFOR kommenterede jeg på det...

• #48   25. jul 2011 Der er skam ingen belærende pegefinger, det må være dig der føler dig ramt, måske er for nærtagen.
    Men det er min mening og den står jeg fast ved, hvad enten det er dit barn, en andens barn eller mit eget barn.

• #49   25. jul 2011 Anne R - her er det også os der styrer hvor meget/hvor lidt kontakt... og hvordan det foregår.... hundene sender jo nogle signaler som Mikkel ikke opfatter, men vi gør....
    og så får han bare at vide, at nu gider de ikke mere... og så finder han på noget andet smiley

• #50   25. jul 2011 T & M.. Men jeg synes nu jeg magter den fint. Jeg har endag to børn på 6 år. en mand, hus og 37 timers arbejde oven i. Min hund er glad, renlig og er lærenem. Så jeg synes ikke det er et problem.

Men til gengæld så synes jeg det er et problem nogen gange herinde da det er som om der sidder en hel masse mennesker og bare venter på at komme af med alt deres galde.

Hvordan kan man ud fra 5 linjer vurdere at man ikke kan klare at have både hund og barn??

Men jeg overgir mig.. I får ret, jeg får fred.. Og beholder dog både mine børn og min hund.

• #51   25. jul 2011 Ditte - jeg sidder skam ikke og venter på at komme af med galde...
    du skriver et oplæg og det kommenterer jeg på...

havde du ikke ønsket kommentarer, burde du ikke have skrevet det...

jeg synes det er sørgelig læsning:
    ***Flere skriver at hvis hunden først advarer så er det ok.. Eller noget lign.
    Valentin kan godt finde på at bide min søn på 6 år. MEN Han knurre altid først og så napper han kun. Slet ikke så der går hul. Det er kun hvis de leger at det kan ske. Og når Valentin har haft nappet Mikkel er det Mikkel egen skyld. Han stopper nemlig ikke når han knurre.***

det er skrevet i nutid.... og det er det jeg reagerer på.... for det ER synd i min verden.... at du så åbenbart er ligeglad... tjah.. så er der ikke så meget at gøre ved det....

• #52   25. jul 2011 Ditte R
    Jamen jeg kan da være fuldstændig ligeglad, det er ikke mit barn som måske bliver bidt en dag, det er ikke min hund.
    Min i dine indlæg lyder det bare ikke som om du er helt klar over hvor vigtigt det er at holde øje med sine børn sammen med hunde. Du skrev selv at din dreng ikke stoppede selv om hunden knurrede, at du ikke kunne holde øje hele tiden.
    Men glem da mine råd, det er dig som står med problemet hvis du ikke er opmærksom og det går galt.

Og så er der ingen der siger du skal opgive hverken børn eller hund, men råder dig til at være mere opmærksom og ikke lade dem lege uden opsyn - det er vel ikke så svært.

• #53   25. jul 2011 Også her !

• #54   25. jul 2011 Du skriver du ikke altid kan holde øje med dem og gribe ind, hvordan ved du så hvad det præcis er der foregår når din søn og hunden er sammen.
    Du skriver at den knurrer og snapper ud men din søn holder ikke op...Det må du så ha overværet og burde ha grebet ind som minimum da din hund begyndte at knurre....hvorfor ventede du i den situation til dit barn blev nappet? Den kunne ho lige så godt have bidt på det tidspunkt, heldigvis advarer din hund kun, til held for dit barn, du burde bare beskytte din hund lidt bedre så det ikke var nødvendigt for den at gøre det selv.
    Det er for hulan ikke din hund der skal opdrage dit barn, men dig.

• #55   25. jul 2011 Præcis Stinne. Hvis barnet ikke lære hjemme at omgåes hunde med respekt, så kan det gå endnu mere galt hvis barnet gør noget forkert med fremmede hunde.

• #56   25. jul 2011 Min pinscher hader børn, pga en gammel nabo pige og hendes adfærd over for ham.

Har ikke set den anden tråd, men hvorfor presse en hund så langt ud at den er nødt til at bide. En og anden har glemt at holde øje med barn og hund og derfor ikke gjort sit arbejde ordentligt..

• #57   25. jul 2011 Ditte R . utroligt som diskussion blev drejet til noget "personligt" istedet for det du spurgte om..

men ang. dit spørgsmål: jeg synes også at en hund burde "nappe" for at vise at banet skulle stoppe, istedet for at bide til med det samme.. men jeg er ikke ekspert i området smiley min hund kan ikke rigtig finde ud af det med at knurre - hun tror at det er noget man kun gør når man leger smiley

• #58   25. jul 2011 Jeg mener det er okay, at en hund siger fra, hvis et barn piner den eller overskrider dets grænser, dog mener jeg ikke, at det skulle gå så langt, at der går hul.
    Min lillebror havde også en periode, hvor han var efter Vaks HELE TIDEN. Han slog ham endda et par gange, da vi kiggede væk, og det endte også med at Vaks begyndte at nappe, hver gang. Det lærte min lillebror så også af.

• #59   26. jul 2011 Sandra H - det men børn der ikke behandler dyr ordentligt, kan altså gør mig helt "fnilleret" i hovedet.. min storesøster har to MEGET aktive(og voldelige) drenge på 2 og 4 år.. og min storesøster holder aldrig øje med de børn, så de får lov at slå hundene osv, men hvis en af hundene så siger fra og bare knurrer en lille smule, så bliver de straks solgt! og når de børn kommer her, så tror de at de kan få lov at behandle vores hund på samme måde.. Det er virkelig noget der kan få mig op i det røde felt! jeg kan slet ikke slappe af når de er her, jeg skal hele tiden have det ene øje vendt mod min hund, for at være sikker på at de ikke kommer i nærheden af hende.. åh altså.. jeg bliver helt sur, bare over at tænke på det..

• #60   26. jul 2011 Freja; Jeg blev også ekstremt vred hver gang, dog varede det ikke mere end en måned, så fattede drengen, at han skulle lade være.
    Men okay, han slår os nu, så det er ikke en specielt god bedring.

Forstår jeg godt. Vaks har også fået mén af, at min lillebror gjorde det der. Han kan ikke altid håndtere mindre børn, der larmer. Det er dog kun sket en gang, at han har knurret af et fremmedt barn.

• #61   26. jul 2011 Samme her, vild leg, heh xD

• #62   26. jul 2011 Sandra H - haha, det problem med at få smæk af børn kender jeg ALT for godt smiley mine nevøer slår også os.. hvis ikke de får lov at slå vores hund, så får jeg bare tæsk istedet smiley det er lige før at jeg selv kan være bange for dem engang imellem..

jeg kan også altid mærke på Freja når de har været på besøg.. hun er meget trykket de første par timer efter, selvom jeg sørger for at de holder sig fra hende.. bare det, at de larmer meget kan hun slet ikke klare..

• #63   26. jul 2011 Freja: Min lillebror er ekstrem! xD
    Forestil dig så at leve med sådan en, der slår hele tiden? >_<

- Vaks har dog vænnet sig til de to piger nu ^^' Han har fundet ud af, de ikke er farlige, så nu er det okay igen xD

• #64   26. jul 2011
    Sandra H - jeg tror at jeg ville blive vanvittig!!! det kunne jeg slet ikke klare smiley

• #65   26. jul 2011 Freja;
    Nej vel? xD
    Og så slår han bare så hårdt >_> Man får næsten blå mærker af det man.
    Jeg hader også bare, at min mor ikke gør noget ved det /:

• #66   26. jul 2011 Pyha.. godt jeg allerede har skrevet at jeg har 1 dreng og 1 pige.. for ellers var det nok hurtigt blevet konkluderet at det var mine børn i alle havde på besøg på skift ;o)

• #67   26. jul 2011 Hahaha, good one xD

• #68   26. jul 2011 Hanne L - jeg overvejede det faktisk lige et øjeblik, men så så jeg at du kommer fra nordjylland, og vi kommer fra vestjylland så det er nok ikke så sandsynligt..
    men gad vide hvordan børn bliver så slemme? smiley jeg har tit tænkt på, at det jo et eller andet sted, må være forældrenes skyld,. det er jo dem der former deres børn..

Sandra H - det er altså bare træls! man ender jo med at blive helt bange for de drenge til sidst!!

på et tidspunkt var min ene nevø RIGTIG hidsig.. fordi at jeg ikke ville lade ham slå på vores helt spritnye døre med en plastik traktor.. han slog mig i maven med hans traktor, og da jeg tog den ud af hånden på ham, fik jeg en knytnæve lige i øjet.. er du vimmer, hvor gjorde det nas! og det blev helt hævet.. men min storesøster siger heller aldrig noget til sine unger.. hun ser det slet ikke! det er kun hvis jeg bliver rigtig gal og siger at hun skal få styr på sine unger, at hun opdager hvad de laver..

• #69   26. jul 2011 Ditte R - måske klæder du bare pigen ud som en dreng, og så sender dem på turne rundt til os? smiley

• #70   26. jul 2011 Ja, det undrer også mig ekstremt meget, hvordan børn bliver sådan o.o
    Nu synes jeg selv, det er pga. min mors manglende opmærksomhed og den der med ''HVIS DU IKKE GØR DET, SÅ RYGER DIT LEGETØJ I SKRALDESPANDEN''.
    Og så bliver han jo først virkelig gal.

Hvad med at sætte dig ned og snakke med knægten istedet for? Hun undrer sig altid over, hvordan jeg får ham til at lytte til mig. Guess what i do, lol.
    - Dog er han nu begyndt at ignorere alt, og bare gå helt agurk o.o

• #71   26. jul 2011 Freja.. Schhhhhh ikke afsløre mit dække af mine skrup umulige unger.

Nej jeg synes faktisk det er rigtig sørgeligt når jeg ser børn står og slår deres forældre. Og indtil videre har mine ikke gjort det.
    Men der er jo desværre en pædagogik i dagens danmark som er meget moderen. Man må jo helst ikke sige nej til lille Lise/Ole for så hæmmer man deres udvikling. Og de udvikler sig jo strålende. ;o)

Det er rigtig skidt at være sammen med den slags børn der ikke bliver opdraget.

• #72   26. jul 2011 Helt enig.

• #73   26. jul 2011 Hanne L - helt seriøst, så er det faktisk rigtigt.. jeg har i alt 5 nevøer og én niece.. det kan ikke undgås at vi gør forskel på de børn.. de andre børn tager vi med på udflugter, eller invitere til at sove i telt i vores have.. men jeg magter bare ikke de voldelige børn.. og jeg gider ikke at min hund skal føle sig truet - jeg har ikke selv børn, så hun er min baby.

men det er jo på grænsen til børnemishandling.. de børn lider jo under det! de må ikke få opfyldt deres behov, siden de har brug for at udtrykke sig på den måde

• #74   26. jul 2011 Freja; Det er nemlig rigtigt.
    De lider under det, og det er helt 100% sikkert.

• #75   26. jul 2011 **Alfisten Natasja* * - det er jo en holdningssag om man skal lade børn og hunde være alene sammen.. hvis man kender hunden godt nok, og man stoler på at børnene ved hvordan de skal behandle hunden, så er det efter min mening okay... min niece på 6 år får tit lov at lege med min hund i haven, uden at jeg holder øje med dem hele tiden.. men jeg ved så også at de to er perlevenner, og hun har styr på hvad hun må og ikke må når hun er sammen med min hund..

• #77   26. jul 2011 Som skrevet i anden tråd ville min hund ikke blive aflivet.

For hvis den bed havde jeg fejlet og det skal hunden ikke bøde for.

Nej jeg har ikke børn, men jeg har hund og min forældre har hund og jeg har mindre søskende, der er gjort et kæææmpe forarbejde med både børn og hunde.

• #80   26. jul 2011 Maiken T - det kan godt være at du ikke kender særlig mange børn, under 12 år, som ved hvordan dyr skal behandles, men det betyder ikke at de ikke findes smiley

jeg ved at min hund er en kæmpe "tøsepige", hvis der sker det mindste som hun er utryg ved, så spæner hun ind til mig smiley og det er sådan jeg synes at det skal være.. hvis bare der er en frø ude i haven, så kommer hun ind og vil have mig med ud og se den (hun hopper rundt og bjæffer indtil jeg kommer med).. så jeg stoler på, at hvis min hund føler sig utryg i en situation, så kommer hun hen til mig.. jeg lukker f.eks aldrig døren når min hund er ude, og jeg ville aldrig lade et barn være sammen med min hund, et sted hvor der ikke var mulighed for at min hund kunne løbe væk, hvis det blev for meget...

• #81   26. jul 2011 De børn under 12 år som ved hvordan dyr skal behandles, de har fået en ordentlig opdragelse og forståelse af dyr, af deres forældre. Deres forældre har været deres opgave voksen. Ganske få af de børn har et naturlig talent for at forstå dyr, men det er få.
    Så igen, kommer det tilbage til forældrenes opdragelse af børn og ikke lade børn være alene med dyr før børnene har forståelse for hvordan man omgåes dyr.

Kommentér på:
ang. det når hunden bider

Annonce