voldsom opmærksomhed {{forumTopicSubject}}
vi har vores lille hvalp på 12 uger Marley
når vi har ham sammen med mine forældres hund på 5 år går det helt galt.
deres hund vil slet ikke vide af Marley og "flygter" fra ham, så de løber rundt i huset. og det er ikke leg.
marley er underdanig og tilbyder ham lege tøj osv men intet hjælper.
hvis vi så disdrahere ders hund kan marley lige snuse men så snart deres hund ser ham igen spurter han væk.
Marley vil ham bare såå gerne og hyler hvis de er adskilt,
han er ikke bange for marley, han bryder sig bare ikke om han er tæt på ham.
marley har før mødt hunde der ikke gad ham, de gør eller ignorer ham også mister han interresen, men mine forældres hund har ikke et roligt øjeblik. (skal lige siges mine forældres hund er en sær hund, ikke aggrasiv men bryder sig ikke om andre hunde på gaden osv men dem gør han af)
hvad kan vi gøre for der kommer mere ro på mellem de to
okt 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 168
okt 2015
okt 2015
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Hvalpen har også godt af at lære den ikke altid kan få hele verden som den ønsker. Sæt grænser for den adfærd. Find nogle andre hvalpeglade hunde den kan hilse på og evt lege med.
okt 2015
tror du det ændre sig med tiden når vores bliver mere voksen/rolig
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Men jeg ville være meget obs på at den gamles adfærd ikke smitter over på hvalpen, så jeg ville kun gøre det hvis i kan gå med dem uden at møde andre fremmede hunde.
okt 2015
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
okt 2015
Og ellers bare prøve at disdrahere hvalpen og belåne når den lader den store være eller tager kontakt roligt
okt 2015
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.571
vil slet ikke vide af Marley og "flygter" fra ham, så de løber rundt i huset. og det er ikke leg.
marley er underdanig
Det her kan jeg ikke få til at hænge sammen? Hvalpen jagter den store og det er ikke leg, men er samtidig underdanig?
hvis vi så disdrahere ders hund kan marley lige snuse men så snart deres hund ser ham igen spurter han væk.
Dette synes jeg i skal holde op med, det er grænseoverskridende over for den voksne hund.
Tænker de skal ud på neutral grund, snor på dem, og ros hvalp for at ignorere den store, omvendt, så ros den ældre for at komme en smule tættere på hvalpen.
Håber meget det lykkedes for jer, for den voksne hunds skyld, så den ikke føler sig som jaget vildt i sit eget hjem. Men også for hvalpen, det kan have grimme konsekvenser hvis en mindre tolerant hund læser ham teksten..
okt 2015
jeg hvad jeg kan læse og høre, så er det bedste at vi stopper marley's adfærd og belønner ham når han lader den store være eller kontakter ham roligt og belønner den store når han selv kontakter hvalpen, og "tør" være i samme rum f.eks.
tak håber jeg også, for det er mega synd for begge hunde, den store bliver stresset og marley bliver mega ked over den store ikke vil ham. marley vil faktisk bare gerne ligge hos den store f.eks. eller sidde hos ham. han bider eller gør ikke af ham
voldsom opmærksomhed