{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Louise R
Louise R
Tilmeldt:
11. aug 2015
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 36

Total undersøgelse af smerter, hvor? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil høre nogen af jer herinde, om det er muligt at få lavet en komplet undersøgelse af sin hund, hvor man gennem tjekker fuldstændig, for alle former for smerter? I så fald, hvad hedder sådan en helheds undersøgelse? Stedet og prisen er ligegyldig! På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Total undersøgelse af smerter, hvor?
  • #1   11. okt 2015 det kommer vel an på hvad man tænker på.. et smertebillede kan jo være mange ting, gigtsmerter, ondt i tarme, ondt i hovedet, osv...

  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 36
    #2   11. okt 2015 Jamen bare alt , fordi jeg ikke præcis kan sige hvad det er. Så vil bare gerne have min hund tjekket for alt.

  • #3   11. okt 2015 ..øh .. så du mistænker ikke hunden er syg, men vil godt have den tjekket? Så ville jeg bare starte ved et grundigt sundhedstjek ved en dygtig almen dyrlæge.
    Og så må denne jo vurdere hvor eller til hvilken behandling denne vil henvise..


  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 36
    #4   11. okt 2015 Min tæve på 6 år, har pludselig ændret adfærd fra den ene dag til den anden, overfor vores anden hund. Det kan selvfølgelig være signaler, som jeg muligvis og beklageligvis har overset. Derfor jeg siger fra den ene dag til den anden.

    De har lige siden den dag, vi hentede vores anden hund, været rigtig gode med hinanden. Der har intet været, og hun har altid haft sit fri rum fra hvalpen, hendes grænser er blevet respekteret , med hensyn til at hun kan få lov at være i fred og være sig selvm ligeså snart hun har brug for det .

    Det startede med at hun irettesatte den bette ind i mellem , ikke voldsomt. Men nu kan hun pludselig ikke tåle synet af ham, og laver direkte aggressive udfald mod ham. Dette er meget voldsomt, og stoppes prompte og hun får lov at køle af udenfor.

    Hun kan stadig være i rum med ham. Men ikke længere uden FULDSTÆNDIG opsyn.

    Derfor ser jeg gerne, at hun bliver undersøgt i hoved og rumpe, før jeg vil søge hjælp hos en ædfærdsbehandler.

    Undskyld på forhånd, hvis teksten virker rodet eller uoverskueligt. Men jeg er på rigtig ked af denne situation.


  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 36
    #5   11. okt 2015 Hmm... Selvfølgelig mistænker jeg hun har smerter, men ved jo ikke hvor eller noget, så vil bare gerne have hende grundigt undersøgt.

  • #6   11. okt 2015 så ville jeg starte som jeg skriver ovenfor. Evt. tage et både hos egen dyrlæge der kender hunden og et hos en fremmed. For at se hvad de finder.

  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 36
    #7   11. okt 2015 Okay , så vil jeg forsøge det. Så må jeg se om der skal mere til, end det sundhedstjek.

  • #8   11. okt 2015 Enig m. Sarah, start hos din vante dyrlæge, få vedkommende til at tage en blodprøve (undersøge om indre organer fungerer som de skal, tegn på infektion osv.), samt mærke hunden grundigt igennem.

  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 36
    #9   11. okt 2015 Ja det vil jeg også gøre. Havde jeg også tænkt fra starten. Selvfølgelig skal hun til dyrlægen. Men tænkte bare umiddelbart at der skal mere til. Men det vil jeg lade være op til dem, at vudere selvfølgelig.

  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 36
    #12   11. okt 2015 Hanhunden er ca 4-5 måneder. De er begge to labrador.

  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 36
    #14   11. okt 2015 Trine; Der kan jo være nogen signaler jeg ikke ser, det er da ikke udelukket. Men jeg vil altså umiddelbart sige nej, slet ikke. Han opføre sig, som han har gjort fra start af. Han er super glad, og går ligeså stille rundt og hygger sig og logre med halen. Jeg kan virkelig ikke finde ud af, hvad han pludselig skulle gøre forkert, eller hvorfor tøsen reagere som hun gør pludseligt.

  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 36
    #17   11. okt 2015 Trine : Jeg holder jo heller ikke hårdnakket på, at det er min tæve der er noget galt med som sådan. Jeg vil bare gerne hjælpe hende. Lige meget hvordan og hvorledes. Kan da godt være at han har overskredet nogen grænser, men det jo svært at se lige umiddelbart synes jeg . Hun er på ingen måde tvunget til at være sammen med ham. hun har rig mulighed for at være sig selv. Jeg gør mit for at hendes grænser bliver respekteret.

  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 36
    #20   11. okt 2015 Hvis det skyldes dette, hvordan kommer vi så videre mod en løsning? Vi vil jo ikke af med hvalpen. Tøsen bliver her uanset hvad. Så det ikke en mulighed, af hun på nogen måde skal videre herfra.

  • #22   11. okt 2015 Tror også på en udløbet hvalpelicens,hun fortæller den "bare" hvem der bestemmer,det kan godt virke noget voldsomt..

  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 36
    #23   11. okt 2015 Birgitta : Tak for svar. Hun plejer ikke at have problem med hvalpe overhovedet. Hun er normalt helt tosset med dem. Hun er også god til at sige fra, men på en knap så voldsom måde. Her snerrer og snapper hun meget voldsomt, altså hun vil direkte bide ham, hvis hun kan komme til det. Så det er bare en rigtig træls situation, som jeg gerne vil have styr på for alle parters skyld. Nej vores hvalp er ikke kommet noget til, han er ligeså lallet og glad som han hele tiden har været. Hun når aldrig at få fat i ham, fordi vi får det afbrudt med det samme. Men han giver lyd alligevel, og bliver selvfølgelig forskrækket.

    Får din hund nogensinde fat ?


  • #25   11. okt 2015 ja men denne gang er hvalpen en stor hvalp,måske også lidt hormonbetinget duft og det er hendes domæne, den er på,så hun tager fat i den for at fortælle den, at det er efter hendes regler,mon ikke hvalpen hyler mere,end din tæve får fat til ??og når du/I afbryder,får de måske ikke afgjort..
    Fik en cavalierhvalp da min ældste var 10 år og den næstældste var 2 år..den ældste ignorerede den i mange måneder og gad den egentlig aldrig,men den næstældste tog sig med stor ildhu af opdragelsen,den var meget højlydtog en gang i mellem var der sårskorper i pelsen på den lille..vi råbte lidt højt en gang i mellem,når det blev for vildt,men vi lod dem selv afgøre det..vi greb først ind,da det blev til en konkurrence om hvem der kunne tisse højest op ad reoler og stole indendørs.


  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 36
    #26   11. okt 2015 Der kan gost være. Jeg synes og selv hvalpen skal lære der. Men ikke så voldsomt. Det vil jeg ikke tolerere. Især ikke når hun aldrig har været sådan før. Jeg kender min hund. Hun VIL have fat i ham , og ikke bare sætte ham på plads.

  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 36
    #29   11. okt 2015 Hun har også været sammen med store hvalpe før. Hun har aldrig ville have fat i dem . Jeg siger ikke, at dette ikke kan ændre sig, hun kan godt lige pludselig have fået nok. Men ja.

    Så er spørgsmålet , om det vil hjælpe med en adfærdsbehandler, eller er det bare dømt til at gå galt ?


  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 36
    #32   11. okt 2015 fordi jeg kan da se og mærke på hele hendes kropssprog at hun på ingen måde er venligt stemt!

    Vi havde sidste år, en labrador hvalp på samme alder. Den passede vi for en veninde, der blev haste indlagt i lang tid.
    Vi passede hunden i lidt over to måneder.
    Der var aldrig noget.
    Men igen . Det kan jo ændre sig. Det har det så gjort, og det er rigtig ærgerligt!


  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 36
    #33   11. okt 2015 Der bliver også holdt fokus med begge hunde. De kommer i samme rum, og er helt stille og rolige , begge hunde. De bliver rost stille og roligt. Ingen vilde ting. De får gode oplevelser. Det er jo nærmest det eneste jeg kan gøre lige nu. Så det gør jeg. Indtil jeg finder en løsning hurtigst muligt.

    Hmm . Hvalpen vil nok ikke kunne undgå, at få af vide hvem der bestemmer. Det er jeg helt indforstået med, bare ikke måden det forgår på.


  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 36
    #35   11. okt 2015 De gange jeg kan se at bette røv laver rav i den, der bliver han også afledt med det samme. Fordi jeg gerne vil skåne min tæve, fordi jeg bestemte heller ikke synes at hun skal finde sig i alt. Men det er hun ikke helt tilfreds med, og kan fornemme hun gerne selv vil klare det . Men lige nu, der leger de faktisk som de plejer, og hun mysser ham . Så det jo fint. Men tror det kommer igen .

  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 36
    #37   11. okt 2015 De i gang med at pøle lidt som de plejer, og hun er helt god ved ham. Det får hun også mega ros for smiley

  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 36
    #38   11. okt 2015 Det er ham banditten her smiley

    profilbillede
  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 36
    #39   11. okt 2015

    profilbillede
  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 36
    #41   11. okt 2015 Nej vel. Han er jo bare en harmløs kat smiley

  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 36
    #43   11. okt 2015 Ja hans selvtillid fejler ingenting hvertfald smiley
    Nu er de også begge to i haven og hygge som de plejer , så det er dejligt at se smiley


  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 36
    #45   11. okt 2015 Jeps. Jeg stoppede dem også førhen jo. Men ja. Jeg må bare klø endnu mere på smiley

  • #46   11. okt 2015 Vi har en hund på 8 med gigt og en yngre på 1 år, vi kan tydeligt se når det er tid til hans ledbehandling (indsprøjtning) igen fordi han går væk fra den bette så snart hun ligger op til leg. - vi er heldige den lille respekterer hans signal 100 % og ikke lige prøver at overtale ham en gang mere.

    Jeg har gennem årene fået to hunde og en kat med ændret adfærd gennemgået fra top til tå, det starter typisk med fuld sundheds undersøgelse, Røntgen og skanning, så går de videre med blodprøver hvis der stadig intet er fundet, blodprøverne kan vise tegn på alt fra kræft, infektioner osv.


  • Louise R
    Louise R Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 36
    #47   11. okt 2015 Tak for det svar Rikke . Det var det jeg gerne ville vide noget mere om jo smiley

  • #48   11. okt 2015 Selv tak, når de har fastet siden dagen før, tager alle undersøgelser mm. fra ca. 8 -12, så det er ikke noget langtrukket forløb inden man får svar.

    - Kun katten viste sig at kunne helbredes i vores tilfælde, men de kan da heldigvis afhjælpe og helbrede rigtig meget, set i bakspejlet slap vores hunde for meget unødig smerte ved vi reagerede på små adfærdsændringer ret hurtigt.


Kommentér på:
Total undersøgelse af smerter, hvor?

Annonce