{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler vedr. antal hunde?
  • #1   21. sep 2015 https://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-242.html

Kan dette bruges? Det er selvfølgelig kun, hvis du bor i bymæssig bebyggelse

• #2   21. sep 2015 Jeg fandt denne:

http://www.jyrak.dk/upl/files/0/60.pdf

• #3   21. sep 2015 Ja det er fint, tak smiley

Ved du hvad man så skal gøre, hvis man gerne vil have tilladelse til flere hunde uden at skulle avle? Og om det også gælder i landzone?

• #4   21. sep 2015 Nej det gælder ikke i landzone. Men skarpere er jeg heller ikke på det, jeg tror du skal kontakte kommunen for at få præcise detaljer mht. tilladelsen smiley

• #5   21. sep 2015 Jeg tror forresten stadig du skal søge tilladelse selvom du bor i en landzone smiley

• #7   21. sep 2015 Reglerne er faktisk vildt simple, men mange af dem der sidder med det i kommunerne aner ikke rigtigt hvordan.

Hvis du har mindre end 100 meter til nærmeste nabo må du have 4 hunde over 16 uger. (under 18 uger tælles ikke)

Og det kan der ikke gives dispensation fra som udgangspunkt.

• #8   21. sep 2015 Tak for jeres hurtige svar smiley

Hvor skal man søge for at have flere hunde? Er der en formular på nettet?

Og et helt andet spørgsmål, er der ingen maksimum på katte?

• #9   21. sep 2015 Du skal søge tilladelsen hos din kommune.
    Om de har en online formular må du undersøge på deres hjemmeside ellers ring til dem. Så må de henvise dig videre.
    Der er ingen regler for antal katte.

• #10   21. sep 2015 Husk at få det på skrift, hvis du får lov til at have flere hunde.

• #11   21. sep 2015 angående landzone vi har haft 10 hunde i en årrække, nu er vi nede på 6 da de nu dør af alderdom, men der har ingen problemer været, vores nabo er en svinefarm så Per nabo siger at vi da er gode naboer der larmer lige meget!!!(han har 600 avlssøer !) så det var i spøg. smiley

• #12   21. sep 2015 Jeg har 5 hunde, indenfor byzonen (Pt. 6 voksne og 9 hvalpe) - jeg har spurgt min kommune om hvordan jeg skulle forholde mig til dét, de er ligeglade, så længe de ikke får klager fra naboer vedr. lyd/lugt. Har gemt mailen, som bevis på at jeg har kontaktet dem omkring det - men det var ikke noget de gad gøre noget ved, eller bede mig søge om tilladelse eller deslige.

Men iflg. reglerne, burde man jo skulle søge om det.

Har dog været et sted engang hvor de havde 20+ hunde i hvertfald, blandet engelsk bulldog, chihuahua, mops mfl - de grinte af at naboerne klagede, for der skete intet ved det. De boede i et villakvarter.

• #13   21. sep 2015 Jamen de fleste kommuner er også fløjtende ligeglade.

Og det er da også bare fedt for folk der gerne vil have flere hunde men bor i byen.

Det man blot skal huske på er at hvis nogen klager, kan man få pålagt at bringe forholdene i orden. Og som regel får man en frist på 14 dage.

Lige nu er der f.eks en, der på facebook søger akut bolig fordi hun er blevet anmeldt og hun har kun 90 meter til nærmeste nabo, og skal derfor inden 1-10 komme af med de hunde der er for mange (hun har 13 genbrugshunde) eller fraflytte.

Og der kan ikke gives dispensation, selv om det kun er 10 meter der mangler.

• #14   21. sep 2015 Og om det er i byzone eller landzone er altså ligegyldig. Reglen om 4 hunde over 18 uger
    gælder uanset.

• #15   21. sep 2015 Tak for jeres gode svar smiley

• #16   21. sep 2015 Jeg bor i landzone, og opfylder ikke adgangskravet. Jeg søgte kommunen, i starten var de blanke, men jeg har skriftligt fået dispensation til 5 voksne hunde.

• #17   22. sep 2015 Hvis kommunen får en klage, skal de tage det alvorligt, men de laver normalt ikke opsøgende arbejde på den slags. Men man skal overveje, om man tør tage chancen, også selv om ens nuværende naboer ikke har problemer med at man har for mange hunde.
    Man kan få nye naboer eller blive uvenner med naboerne. Hvis naboerne kender reglerne, og det er der godt nok mange der ikke gør, men hvis de gør, har de en klemme på en også i forbindelse med andre uoverensstemmelser.

Jeg har stået i situationen med 5 hunde og en klage, og jeg fik påbud om at reducere hundeholdet. Og jeg boede i landzone. Mange tror, at reglen kun gælder i byzone, men det er ikke rigtigt.
    Jeg havde så længere tid at gøre godt med, end Dorte nævner. Først kom en fra kommunen på besøg, så fik jeg 2 uger til at søge om dispensation. Den skulle behandles på teknisk udvalgsmøde, og det gik der noget tid med. Da afslaget på ansøgningen kom fik jeg 6 mdr. til at bringe forholdet i orden, så man skal ikke nødvendigvis handle indenfor 14 dage.
    Jeg mistede så af anden grund en hund i den periode, så jeg kom ned på det lovlige antal, men valgte alligevel at flytte lidt længere ud på landet.

Kommentér på:
Regler vedr. antal hunde?

Annonce