{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.869 visninger | Oprettet:

Forlovelse, hvad er okay?? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen har lige lidt spørgsmål vedr. forlovelse =)

Først vil jeg lige sige at i princippet burde der jo ikke være nogen regler for kærlighed, men jeg har stadig lidt grænser når det kommer til sådan et stort skridt.

Så??

1: Hvor lang tid bør man have været sammen før sådan et skridt tages??
2: Hvor i forholdet skal man være ( skal man bo sammen osv)
3. Skal man giftes efter et hvis antal tid?

Jeg spørger fordi at mange af mine veninder ( 19-21 års alderen) har været forlovede mange gange med forskelige kærester, som de kun har været sammen med i få måneder.

Min mening om dette er at jeg fatter det simpelthen IKKE. Burde en forlovelse ikke være en alvorlig ting, hvor man for alvor binder sig til hinanden??

Hvad ser i meningen med en forlovelse?? Jeg ser det sådan at man virkelig esker hinanden højt og vil være sammen og derfor tager dette skridt, som i sidste ende skal ende i at man på et tidspunkt gifter sig...
Når jeg spørger mine veninder om dette siger de at det er fordi de elsker deres kærester. Men skal man forloves af denne grund??...

Hele denne smøre bunder i bund og grund i at Kæresten og jeg har snakket om at tage dette skridt. Vi har været småkærester i ca. 5 år og været rigtige kærester i de 4år.. Vi har boet sammen i de 2 år og kæresten er nu begyndt at snakke om jeg kunne have lyst til at forlove mig og det er der intet andet jeg hellere vil.

Men der knytter sig jo nogle holdninger til og jeg ved vi er unge og ikke har travlt, men skal man ikke følge sit hjerte frem for alt??

Undskyld at det blev langt...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forlovelse, hvad er okay??
  • #1   18. okt 2009 Jeg har også været sammen med min kæreste i 5 år.

Men jeg er sådan, at for mig er en forlovelse så seriøs, at jeg skal først forloves når at der er et bryllup i sigte.. Ikke en dag før :o)

Måske lidt gammeldags, men sådan er jeg :o)

• #2   18. okt 2009 Jeg synes man forlover sig når forholdet er meget seriøst , det vil sige for mit vedkommende at man har været sammen i min 2 år bor sammen og har en hver dag med hinanden. Man skal kun forlove sig hvis man virklig mener det .
    Man siger når man har forlovet sig skal der max gå 3 år også skal man giftes , men den tror jeg ikke på da men egetlig selv bestemmer , men der er jo altid en bagtanke når man gør den slags ..

At folk gør det med deres kæreste de kun har været sammen med i få mdr er jo op til dem . Men jeg ville aldrig gøre det

• #4   18. okt 2009 Der er "ingen" regler for forlovelse og ægteskab. Det er noget man hver især selv bestemmer.

Jeg synes dog at man kun forlover sig hvis man ved at man vil giftes på et tidspunkt. Jeg synes man skal have fornemmelsen af at man vil være sammen resten af livet. At der så kan komme noget i vejen er der jo ingen garanti for.

For mit eget vedkommende blev vi forlovet efter 2 år og gift et år efter. Vi ser frem til vores sølvbryllup til næste sommer.

• #5   18. okt 2009 Sådan at jeg har det er at jeg elsker ham virkeligt, men det er lidt lige som at jeg vil have mere end bare at være kærester, jeg har lyst til at det skal være mere avorligt end det og vise alle andre vores kærlighed..

Og det er faktisk kun mig der er i tvivl om det er for tidligt, for kæresten er begyndt at snakke om hvordan ringene skal se ud og hvor vi evt. ville kunne få dem lavet osv.

Men ja selvfølgelig behøver vi ikke at forlove os, men vi har bare lysten til det...Jeg føler lige som også at det er mere bekræftende =)

• #6   18. okt 2009 Der er uskrevne regler om at man bør gifte sig inden 1 år fra den dag der er friet, da det ellers bringer uheld over ægteskabet....

Desuden, en meget vigtig pointe, er man ikke forlovet for den ene har spurgt om man vil giftes.... Dermed bliver man forlovet. Man kan ikke aftale at blive forlovet. Sådan hænger det ikke sammen.

• #7   18. okt 2009 tja vi blev forlovet da vi havde kendt hinanden i 6 mdr. Vi flyttede sammen efter 14 dage, købte lejlighed da vi havde kendt hinanden 1 år og fik barn da vi havde kendt hinanden i 2 år, blev giftes efter 2½ år og har idag været sammen i 7½ år og jeg har ikke fortrudt. Tror ikke man kan sætte tid på som sådan. Man eller jeg vidste i hvertfald at det var det rigtige smiley man skal mærke efter dybt inde i sig selv om det er det rigtige smiley

• #8   18. okt 2009 jeg blev forløget med min kæreste da vi havde været sammen i 5 mdr.
    nu har vi så været sammen i 4½ år og fik en søn for 2 mdr siden og vi går og snakker om at gifte os om ca 2 år tid....

altså nu kan jeg godt se at det var tidligt at vi bleb forlovet men heldighvis for os holde det...

• #11   18. okt 2009 Jamen jeg føler han er DEN rigtige =) og jeg vil jo også giftes med ham på sigt, når vi engang har råd til det osv. for meget brylup bliver det ikke på en su og elevløn.. Såå....

Men det er ikke en mode ting, for at få en ring osv. For sådan en har vi.
    Vi lavede os en "kæreste ring" da vi havde været sammen i 2 år. De hænger i en kæde om halsen. Der står bare fornavne i. Ingen datoer eller noget.

Men nu har vi bare lyst til at det skal være mere end bare kæresteri. Men har da ikke planer om et bryllup indenfor de næste par år.. det har vi ikke råd til. Og jeg synes jo personligt godt man kan være forlovet mange år indtil man synes tiden og økonomien er rigtig.... Så længe man ved at det er det man vil =)

• #13   18. okt 2009 Jeg har været sammen med min siden jeg var 16. På min 21-års fødselsdag friede han til mig = forlovet. Vi blev gift 6 måneder senere.

Vi ville gå efter "bogen". med frieri og giftes indenfor et år.

Og det er nu 9½ år siden smiley

Synes også mange blir forlovet bare for at være det - uden det er fordi de vil giftes. Det er måske mere et tegn på de kommer fast sammen

• #14   18. okt 2009 Alt det med traditioner siger mig ikke så meget ærligt talt...
    Vi skal også kun have kirke bryllup fordi kæresten meget gerne vil. Jeg vil helst ikke da jeg ikke er kristen og derfor synes det ikke moralskt okay når jeg ikke er kristen. Men kæresten vil rigtig gerne....

Så traditionerne giver jeg ikke meget for, skal heller ikke være hvid brud og alt det der.... Men forlovelsen synes jeg rigtig godt om ( med tanke på min religiøse overbevisning )

Så derfor vil jeg rigtig gerne det =)

• #15   18. okt 2009 Jeg syntes det er lidt gammeldags det der forlovelse. Men jeg er heller ikke så meget til traditioner.

Og jeg syntes det er plat at de unge mennesker forlover sig efter tre ugers bekendtskab. Hvad ved de om hinanden efter så kort tid?

Jeg er i et fast forhold på syvende år, og vi har boet sammen i tre og et havlt år. Vi har sammen købt et nedlagt landbrug, men vi skal hverken forloves, giftes, eller have børn af den grund. Det siger mig intet. Ja, jeg ved godt jeg er total uromantisk.

Jeg ser ingen grund til at blive gift i dagens Danmark. Kan godt se at det var det eneste "fornuftige" i min mormors generation. Men i dag tjener kvinderne selv deres penge og er ikke "afhængig" af en mand.

Nej, jeg vil være fri som fuglen - altså så fri som man nu kan være med hus på landet, dyr og kreditforeningslån.... smiley

• #16   18. okt 2009 KN men der er så også desværre problemer i at være så "fri" i dagens danmark.. For hvis din kæreste går hen og dør så står du med røven i postkassen og har ikke ret til noget som helst af hans... Og så er du nødsaget til at flytte og ja hvem ved i disse tider lade huset gå på tvang....
    Så er er altså lidt mening med den galskab det er at blive gift.

• #17   18. okt 2009 sys det trist folk bare forlover sig efter kort tid? de ved ikk om det er den eneste ene.. det noget man finder ud af med tiden.. jeg har været sammen med min fyr i snart 20 mdr.. og boet sammen i 1 år.. og er sørme stadig lige så forelsket som i starten..
    vil selv gerne være hvd brud sys det vildt romantisk... men kunne ligeså godt tænke mig at blive viget på rådhuset og så kirken senere engang hvis det er det... men behøver ikke et stykke papir på at vi elsker hinanden.. men ver morgen når vi vågner tænker jeg stadig at hvor er jeg heldig med at jeg har fundet verdens dejligste fyr som elsker mig for den jeg er smiley

sorry det blev lidt langt smiley men kærlighed er en dejlig ting..

• #18   18. okt 2009 Om man har kendt en fyr i 1 måned, 1 år, 10 år eller 50 år, ved man da ikke nødvendigvis om han er den eneste ene.. Alle kan vel ændre holdning, hvilket antallet af skilsmisser fortæller...

Intet er vel mere rigtigt end andet... For min skyld kan foilk forlove sig efter at have kendt hinanden en dag - det synes jeg ikke der er noget forkert i - og ej heller at vente 20 år...

-Bare jeg selv slipper:-)

• #19   18. okt 2009 jeg ved bare jeg har et forbillede par, som har været gift i 60 år (min farmor og farfar.. ) tænk sig 60 år og så stadig kunne se kærligt på hinanden og grine og joke ´med hinanden.. når man er sammen med dem, kan man se deres kærlighed helt vildt.... og jo de har haft deres skænerier men de har altid formået at blive gode og blide som lam bagefter.. smiley

• #20   18. okt 2009 Jeg gik på knæ efter 4 måneder, med en ring.
    Vi blev gift 1 år senere i 2006.

Nu havde vi selvfølgelig også en anden alder end du og din partner.
    Jeg var der i livet at, jeg ikke kun vidste hvad jeg ville have, men så sandelig også hvad jeg ikke ville have.
    Jeg havde på det tidspunk været igennem nogle længevarende forhold og var fuldt bevidst om hvilken type menneske som jeg ikke ville kunne holde ud resten af livet.
    Men så kom den rette og så var det bare om at slå til.

Hvad angår kirkebryllup.
    Jeg kan vitterlig ikke fordrage at være i kirke og er overhovedet ikke kristen.
    Men som ramme omkring et bryllup, mener jeg det er noget helt særligt. Jeg kunne slet ikke forestille mig at, skulle giftes på et rådhus.
    Desuden, hvis du betaler kirkeskat er du i din fulde og gode ret til at benytte kirken.
    Hvor troende du er, kommer kun dig (og din gud) ved

• #21   19. okt 2009 Camilla - tro mig, jeg ved godt hvad det koster at være en "fri" fugl. Min "mand" har to børn fra et tidligere ægteskab, og jeg ved godt hvad der vil ske hvis han gik hen og tog himmelekspressen.

Men vi har så sikret hinanden på anden vis, end ægteskab. Det kan godt lade sig gøre, men det koster. Jeg kan købe børnene ud af huset, og selv have råd til at blive boende, hvis det utænkelige skete. Det samme er gældende for min "mand" hvis det er mig der tager billetten først. Ja, han har så ingen børn at skulle købe ud, men mine nærmeste arvinge hvilke er mine forældre.

Men det er rigtig, juridisk er det en hel del lettere bare at blive gift. Det er gratis at blive gift. Og det koster 500 kr for en skilsmisse..... smiley

Det er langt dyrer at gå til en advokat for at få et testamente.

• #22   19. okt 2009 Vi skulle købe hus, da vi havde fundet huset, skrevet under osv, så blev vi forlovet og 10 dage efter blev vi gift på rådhuset.

Vi skal giftes igen d. 11/11-2011 i kirke.
    Man skal bare følge sit hjerte og sunde fornuft, så skal det hele nok gå.

Og vi fortryder ikke et øjeblik at vi blev gift. Det er bare dejligt.

Kommentér på:
Forlovelse, hvad er okay??

Annonce