1.725 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Tak for alt Kaoz Ko, min bedste ven Tak for alt Kaoz Ko, min bedste ven

Det er længe siden i har hørt fra mig, Kaoz flyttede med mig på landet for knap 2 år siden, og herude er internetforbindelsen ikke noget at råbe hurra for. Det har gået så godt med at flytte ham, den særeste hund i verden, men stole på sin fører - det kunne han!

Alt gik som sagt fint. Der var hensyn der skulle tages, og han fil et par epileptiske anfald pga for mange ændringer og fremmede mennesker - men det GIK, og han trivedes som landhund.

Han havde HD, stress og epilepsi. Han havde autistiske træk, og trivedes fordi vi sammen kunne opbygge rutiner, så hans verden kunne hænge sammen. Intet nyt under den sol, vi tog det som det kom, og klarede alt hvad verden bød os - ham og jeg sammen, og intet kunne røre os. Vi var et team, lige afhængige af hinanden, og jeg elskede ham overalt på jorden.

Mandag d 3/8 var en dag som mange andre. Et par dage før havde vi fået killing, meget bange for Kaoz - og han var i stresstilstand mere end vanligt. Jeg forventede et epileptisk anfald, udøvede vores vante "stress ned"-rutiner, og så tiden an.

Han spiste sin mad den mandag, halvdelen som han plejede. Kom og dansede rundt for at få sin dessert, og var mere Ko end dagene før.
Vi går vores vante aftentur, ned og lukke høns ind - og på halvvejen laver han et ryk med kroppen, står stille og jeg ved der er "noget" galt.
- Vi går forsigtigt videre, han halter ikke, men er heller ikke super hurtig.

Hjemme igen kan han slet ikke falde til ro, han halser og vil have mig tæt på - så ved jeg han har ondt, og undersøger hele kroppen.
Hofter, nakke, skuldre, poter - ingen reaktion, og ingen ændring i hans prusten.
- Jeg når til maven, og så bliver han rolig og stille. Den er oppustet og hård, og jeg ved egentlig godt hvad det betyder...

Med det spæde håb tager jeg ham ud, måske han bare skal kaste op? Han følger med, lydigt og uden anden smertevisning end halsen.

Jeg ringer til dyrlægen, kigger ham i øjnene mens jeg bestiller akuttid til aflivning af min elskede hund.
- Utålmodig over de mange oplysninger han vil have, så meget snak og ikke nok handling.

Vi bærer ham i bilen, han ligger lydløst og stille hele vejen derud. Jeg er rolig og fattet. Ved hvad der skal ske, og ved han har brug for en stærk fører for at komme igennem denne sidste udfordring.

På en fremmed og mørk parkeringsplads med hovedvejen få meter væk, tager vi ham ud; har glemt line, og halsbånd gik han aldrig med, men ingen slinger i valsen.
Trofast og lydig, ved min venstre side - som altid. Vi går ind, op på vagten, op på bordet - og en hurtig undersøgelse inden den første, bedøvende sprøjte.

Jeg er rolig, fattet. Er der for min hund, holder hans øjenkontakt og taler beroligende til ham mens han falder hen, og så i dyb søvn.

Han får den blå sprøjte. Jeg holder min hånd så han kan mærke min duft, aer ham med den anden, og taler sagte og i lind strøm om hvor god en dreng han har været.

Rolig og fattet.

Jeg ser ham i hans halvtlukkede øjne under hele processen, og det er mig der fortæller dyrlægen, at nu er han væk.. Jeg SÅ det, jeg kunne simpelthen både se og mærke det idet livet blev slukket i min elskede Ko.

Jeg efterlader ham på bordet, betaler -aftentillæg og bortskaffelse - og vi sætter os i bilen. Ingen hund.Nu har jeg ingen hund.

Rolig og fattet.

Hjemme. Åbner døren. Ingen Kaoz, og mine øjne brænder, tårer strømmer ned ad kinderne. Jeg lukker af for følelserne, de er for voldsomme... Og jeg har ingen Ko at græde ud ved. Jeg føler mig så tom og alene.

Ødelagt og knust.

Dagene efter er jeg deprimeret og græder uafbrudt. Jeg skal pakke hans ting væk, og hvor gør det sgu ondt..

Jeg græd en uge. Ville og kunne ikke tale om det, han måtte ikke nævnes og jeg kunne hverken spise eller sove. Zombieagtig gik jeg rundt og var bare trist og følte mig så ensom.

Jeg er ikke en person med følelserne uden på. Og jeg har aldrig i mit liv grædt over noget i flere dage. Jeg er praktisk og logisk.
- Men Kaoz var helt speciel. Han var en del af mig, og pludselig var han ikke mere.. Uretfærdigt og urimeligt.

Det går bedre nu. Jeg kan tale om ham, mindes ham med et smil..og en lille tåre..

Jeg elskede ham ufattelig højt. Min bøvlede hundehvalp, han nåede at blive 10½.

Tak for alt Kaoz Ko. Mor elsker dig stadig ufattelig højt

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tak for alt Kaoz Ko, min bedste ven
  • #1   26. aug 2015 Hvor er det bare smukt og helt igennem sørgeligt på samme tid. Sidder med tåre i øjnene. Hvor må det bare være svært, og samtidig skriver du det bare så smukt og bare det at du kunne være stærk for hans skyld.

Puuh bare tanken om den dag en af mine skal herfra, det taler jeg heller ikke meget om, selvom de jo er unge og friske, men bare tanken..

Et stort kram til dig, håber at du er ved at være ok, selvom man nok altid kan blive lidt trist når man tænker på sine himmelhunde, for savnet vil nok altid ligge der lidt. heldigvis sammen med alle de gode minder smiley

Hvil i fred søde Kaoz smiley

• #3   26. aug 2015 Årh Nina, ..det er ikke tit jeg tuder og slet ikke over indlæg på forums altså, men ..din beskrivelse af hele forløbet rammer som en mavepuster!

Faktisk sad jeg "herinde" i går og tænkte hvor I mon var blevet af i trådene, jeg har selv ikke været aktiv længe, så det var jo ikke til at vide.

Det gør mig så ondt at læse!

• #4   26. aug 2015 Åhhh, hvor er det trist at koen ikke er her mere. smiley

• #6   26. aug 2015 Det har været den værste oplevelse i mit liv, og jeg har været så ødelagt. Og det er ikke den første hund jeg har mistet; det var den første Ko - og det er godt nok hårdt for hjertet smiley

Det går bedre, og jeg har en ny hund på mandag. Ham skal i nok få lov at se og møde, men denne tråd er til Kaoz Ko, min bedste ven i hele universet

profilbillede
  • #7   26. aug 2015 Varme tanker smiley

Det gør så ufatteligt ondt, at miste sin bedste ven smiley

• #9   26. aug 2015 Han var den eneste der forstod mig rigtigt. Når jeg blev ked af noget, frustreret over noget - så havde vi lange samtaler, og gik ture for at få hovedet på plads.
    Min kæreste har så gerne ville hjælpe mig igennem sorgen, men det eneste jeg ville - var at få min hund tilbage. Han ville forstå, ikke spørge og ikke forvente.. Han ville bare være der.

Og det eneste jeg IKKE kunne få.. Var min hund smiley

Øv for en oplevelse. Det er hæsligt og dumt!

profilbillede
  • #11   26. aug 2015 Hvor gør det mig bare så helt og aldeles inderlidt ondt... smiley kondolerer smiley

• #12   26. aug 2015 Årh, jeg sidder med tårer i øjnene ):
    Trøstekram sendt til dig. Kaoz virkede som en fantastisk hund.

• #13   26. aug 2015 Åh det fik jeg ikke skrevet - det var en mavedrejning.

• #15   26. aug 2015 Han var den bedste ven jeg kunne ønske mig, og mavedrejning er bare noget rigtig lort er det !

Han var så besværlig en hund, men han var min - og de hensyn jeg var tvunget til at tage var ikke forfærdelige, det var jo bare hvad han havde brug for. Og det gjorde jeg med glæde, bare han trivedes smiley

• #16   26. aug 2015 smiley smiley smiley smiley

Nina, nu fik du mig til at tude igen, dig og koen i var, nej i er noget særligt, og han vil altid være hos dig

kæææææmpe krammer

smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #17   26. aug 2015 Sidder med tårer i øjnene smiley
    Hvil i fred Kaoz Ko smiley

• #18   26. aug 2015 Skyggehygge..Vi lavede alt sammen. Han bestemte hvad det skulle være, og jeg lystrede bare smiley

profilbillede
  • #19   26. aug 2015 Det gør mig ufattelig ondt smiley
    Yderst sjælendt bliver jeg ramt af noget der er skrevet herinde, men dette indlæg ramte mig dybt, og efterlod en tung klump i halsen.
    Jeg sender dig tusind tanker. - jeg ved hvordan det er at have en "særling", og det er nemlig noget særligt smiley

• #21   26. aug 2015 med tårer i øjnene over dit gribende indlæg farvel Kaoz-ko har fulgt jer gennem årene...og kan sagtens forstå dig har selv lige sagt farvel til Rødtop....det var som en del af mig forsvandt...... smiley

• #22   26. aug 2015 Jeg har det som flere andre herinde, sidder med tårerne trillede ned ad kinderne.
    Jeg er sikker på at Kaoz har haft et fantastisk liv hos dig, og at han har elsket dig meget højt.

Run Wild Kaoz smiley

• #24   26. aug 2015 Åh hvor trist smiley

Hvor er det smukt skrevet og beskrevet smiley Kram til dig Nina smiley
    De fleste af os ved godt hvor ondt du har, vi har været der, hvor vi skulle sige farvel til vores elskede vovser smiley

R.I.P kaoz ko, håber du er i hundehimlen nu, sammen med alle de andre skønne vovser smiley

• #25   26. aug 2015 hold da op en fortælling ... hvor gør det både godt og ondt at læse...godt at man kan have en sådan symbiose med en hund, og få den store glæde i livet det er at opleve det ..ondt at det er slut, og ondt at man ved at det altid slutter en dag med de hunde, at man en dag skal finde sig i at minderne, og billederne er det eneste tilbage ... synes det er så hårdt at jeg tit tænker at det kunne blive grunden til ikke at få hund igen, men den tomhed og den mangel, det hul de efterlader, hvad bedre i deres minde kan man egentlig fylde det ud med, end at give endnu en hund muligheden for et godt liv....

• #27   26. aug 2015 Årh, det er den dyreste pris vi må give for vores dejlige hunde smiley

Kæmpe krammer herfra!!
    Hvil i fred sødeste Kaoz smiley smiley

• #29   26. aug 2015 Det gør mig rigtig ondt at læse, husker jo alle dine beretninger om koen fra tidligere, før i flyttede på landet.

Varme tanker herfra smiley

• #30   26. aug 2015 Gør mig meget ondt Nina. smiley

• #31   26. aug 2015 Gør mig så ondt. Har tit læst dine indlæg herinde om ham, og det var tydeligt du virkeligt elskede Kaoz. RIP smukke dreng

• #32   26. aug 2015 Jeg har som så mange andre fulgt med i dine indlæg , jeres liv sammen ! Det gør mig ondt at læse at du har måtte sige farvel til din aller kæreste ven !

God rejse flotte fyr.

• #33   26. aug 2015 Fy for pokker en tråd at åbne, det gør mig inderligt ondt Nina. Kan huske rigtig mange skønne skønne tråde om Kaoz Ko, og jeg kan kun håbe og bede til at min afsked med Balto bliver ligeså fattet og meningsfuld som din var med med koen. smiley

Jeg er overbevist om at han venter på den anden side med logrende hale og trippende poter.

Var der slet ingen mulighed for operation? Eller valgte du bevidst operationen fra? Hvis det var Balto tror jeg nemlig ikke jeg ville vælge operationen, hellere lade ham sove stille ind i mine arme.

• #34   26. aug 2015 Nøj, det ramte lige i hjertet hvor det gjorde allermest ondt. Ord kan ikke beskrive hvor meget jeg føler med dig over dit tab af din elskede hund.
    Vi glemmer dem aldrig - men en dag vil de være et dejligt, sødt minde, istedet for den øredøvende smerte du må føle nu.

Sender varme tanker herfra - det gør mig så ondt for dig ....

• #36   26. aug 2015 Tak for jeres ord, tanker og kram - kan altid regne med galleriet når der enten er sorger eller glæder med hunden, i forstår.. I er i det!

En mavedrejning KAN godt opereres, men med en gammel hund med epilepsi, udsigten til muligt tilbagefald og Skånekost til en kræsen hund var bare mere end jeg ville byde ham.

Han havde besværligheder nok, jeg har altid vidst og håbet jeg ville kunne sætte grænsen for hvad der var for min skyld kontra for hans - og jeg ved jeg valgte rigtigt, det gør bare så ondt at leve videre uden ham. Også selvom jeg ved med hele min forstand at det var det rette, så er det sgu svært at stå med ingenting bagefter.

Men om andre vil lade hunden gennemgå operationen skal jeg overhovedet ikke stå til dommer for, jeg har kun valgt for min egen hund.

Han nød det virkelig på landet, tudsede rundt og havde det ko-godt smiley

profilbillede
  • #37   26. aug 2015 Åh hvor frygteligt.
    Jeg har selv stået med en hund med begyndende mavedrejning, min fantastiske dyrlæge trodsede alle fartgrænser og reddede hende på falderebet, men jeg havde allerede nået at sige farvel. Ligesom du vidste jeg, hvad det var, da jeg ringede. Men du virker til at have været meget mere fattet end jeg. Stærkt.
    Mange virtuelle kram i en svær, svær tid. Jeg gruer for, når turen for alvor når mig en dag. Det trækker tårer at læse om jer, jeg har fulgt jeres historier i nogle år herinde. Håber, du også får et nært bånd til din nye hund.

• #38   26. aug 2015 Jeg kender ikke meget til historierne om Kaoz, men for pokker hvor skinner kærligheden til ham igennem din beretning smiley
    mange medfølende tanker herfra!

• #39   26. aug 2015 Vræl! smiley

Sov godt smukke dreng smiley

Ps. Godt mine kollegaer ikke kan se mig herfra...

• #40   26. aug 2015 Jeg føler med dig Nina og vil savne historierne om koen Kaoz.
    Et stort kram og mange tanker.

• #41   26. aug 2015 Jeg kan 100% godt forstå dit valg, jeg ville have gjort det samme! Jeg ville vælge det samme for min gamle dreng.

• #42   26. aug 2015 RIP Kaoz smiley

• #43   27. aug 2015 Føler med dig- barsk at miste sin bedste ven på 4 ben

• #47   27. aug 2015 Stort cyberkram herfra. Jeg ved præcis hvordan du har det. Jeg savner stadig min glade gadedreng Stormy som også måtte lidt pludseligt herfra d 29/5.

Kommentér på:
Tak for alt Kaoz Ko, min bedste ven

Annonce