{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

krav til ny hund {{forumTopicSubject}}

Efter at have læst en del annoncer hvor kravene til en ny hund i mine øjne er temmelig useriøse ville jeg da lige tage en debat om hvad der er vigtigt ved køb af ny hund.

Kan det passe at man som hvalpe/hunde køber virkelig kan sætte sig ned og sige :

-Hunden SKAL være en bestemt farve ?
-Hunden SKAL koste under en bestemt pris ?
-Hunden må gerne være en hanhund men tæve er også okay ?
-Hunden må gerne være hvalp men andet er også okay ?
-Hunden behøves ikke at være med stamtavle men fåes det til prisen er det okay ?

Hvor er de vigtige krav så som :
forældredyrene skal være HD/AA testet ?
moderdyret skal kunne ses ?
stamtavle er en nødvendighed ?

Måske folk har en ide om at det er en sofa de køber ? :

-SOFAEN SKAL være en bestemt farve ?
-SOFAEN SKAL koste under en bestemt pris ?
-SOFAEN må gerne være i læder men stof er også okay ?
-SOFAEN må gerne være ny men andet er også okay ?
-SOFAEN behøves ikke at være med kvittering men fåes det til prisen er det okay ?

...............................................

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  krav til ny hund
  • #1   26. sep 2006 **Klap klap**

Men jeg har en sofa hund, det må jo så være en blanding af det hele.

• #2   26. sep 2006 *LOOOOOOOOOOOOL* *MGP*

• #3   26. sep 2006 Jeg syntes du har ret, nogle mennesker anskaffer sig bare en hund, men nogle af de spørsmål som dukke op her inde er der også en baggrund for, så er det okay. Specielt mennesker som aldrig har haft hund før syntes jer det er vildt med, der bliver man nød til at sætte sig ned og undersøge.

• #4   26. sep 2006 MGP : *ggg* sad og tænkte det samme da jeg lavede sammenligningen ... altså at det sku heller ikke var gået hos mig i køb af sofa *ggg*

• #5   26. sep 2006 Sabina.......hvad er DINE krav når du skal købe hvalp?

• #6   26. sep 2006 Jamen de spørgsmål bliver da også relevant når HD også breder sig til sofaer.. bare vent...

• #7   26. sep 2006 Når jeg skal købe hund er det også først og fremmest sundhed.... men jeg vil nu også gerne selv bestemme lidt om hvad farve den skal have.....
    Jeg kunne have fået en helt hvid fransk bulldog det var den eneste tæve i kuldet... jeg takkede nej og venter til næste kuld.

• #8   26. sep 2006 Jaaa....jeg er godt nok heller ikke helt ligeglad mht. farver må jeg tilstå.
    Men det er nu ikke farven der skal skille mig go så en god sund hund hvis det kommer dertil - men kan jeg vælge farve, så vil jeg sgi vælge farve :o)

• #9   26. sep 2006 Forstår godt hvad du mener, men hvad er der galt i at ønske sig en bestemt farve, når man taler racehunde?
    Ved da at opdrættere ofte spørger, og jeg ville da også gå efter en bestemt farve hos nogle racer, fordi det er dem der tiltaler mig mest.

• #10   26. sep 2006 Bah, da jeg skulle have Sheltie ville jeg have en Tri tæve.. jeg endte med en zobel han i stedet (selvom jeg blev skrevet op til to tri tæver) simpelthen fordi han passede bedre til mig.

.. Ja, det gjorde han i hvertfald dengang.. jeg ved ikke hvad der gik galt...

• #11   26. sep 2006 go så = også..........men det kunne vel nok regne ud *GGGGG*

• #12   26. sep 2006 søster lystig: var din opdrætter stiv+

hun solgte dig jo en kampræv

• #13   26. sep 2006 Er det ikke tit de helt hvide der kan være døve hos en bulldog jeg ved godt man skal være meget uheldig så.... men jeg tager ingen chancer jeg vil være meget ked af at få en døv hund ind i min flok....

• #14   26. sep 2006 Det kan man jo få vished for med en BEAR test.

• #15   26. sep 2006 Krisser og Mille :

Ikke noget. Men hvad er ideen i at det betyder mere end hundens sundhed? (pointen er netop at folk har haft skrevet farve som krav men intet nævnt om sundhed)

• #16   26. sep 2006 Jeniki :
    Mine krav ville være :

DKK eller FCI stamtavle ( kommer an på om det er her i landet )
    HD/AA/mental tests.
    Moderdyret SKAL kunne ses, faderdyret ville være et plus.
    Kennelen SKAL man kunne besøge flere gange.
    Hunden SKAL være af det køn jeg bestemmer mig for ( hvis jeg vil have en hanhund går jeg sku ikke til tåls med en tæve ... altså kaffe eller the *gg* )

og så er der en masse andre ting som ville komme hen af vejen ved besøg hos kennel og møde med moderdyrene.

søster lystig : *LOOOOL*

• #17   26. sep 2006 Janne H

Ja, jeg undrer mig nu også... Men der er sikkert en mening med det...

• #18   26. sep 2006 Tinna : der er absolut ikke noget galt med at ønske sig en bestemt farve men da ikke som eneste krav...

• #19   26. sep 2006 Mja.. det eneste krav jeg havde til farve var det det ikke måtte være en blue merle. Jeg synes godt nok at de er smukkest, men så var der noget med at de har større sandsynlighed for at udvikle øjenproblemer.
    Jeg har nok overdrevet hvor alvorligt det er, men da det skulle være min første hund ville jeg være 100%.

• #20   26. sep 2006 Krisser : som sagt er farve på hunden da også et væsentlig krav at have, men det burde absolut ikke være eneste krav ( udover at hunden skal være billig billig )

Jeg ved ikke hvor trygge seriøse avlere ville være ved at sælge mig en hund hvis mit eneste krav til hunden var at den var f.eks. hvid.

"hej jeg hedder Sabina og har hørt i har hvalpe til salg, har i flere hvide ? .... hvilket køn ? jamen det er ligemeget, helst en hanhund men en tæve er også fiiiin.... temperament ?? ... jamen bare den er hvid og sød"

... jeg ville nok smide røret på igen hvis jeg stod i den anden ende...

• #21   26. sep 2006 Krisser : den var ikke myntet på dig men på den måde at købe hund på som jeg startede indlægget med : eneste krav var en billig hund i bestemte farver...

• #22   26. sep 2006 Krisser og Mille :

Nu handler tråden jo ikke om dig... Den handler netop om folk der *kræver* at:

-Hunden SKAL være en bestemt farve ?
    -Hunden SKAL koste under en bestemt pris ?
    -Hunden må gerne være en hanhund men tæve er også okay ?
    -Hunden må gerne være hvalp men andet er også okay ?
    -Hunden behøves ikke at være med stamtavle men fåes det til prisen er det okay ?

Som Sabine skrev..

• #23   26. sep 2006 Krisser og Mille :

Nu er jeg så overhovedet ikke ophidset, så jeg skal nok fortsætte med at tage det roligt. Det samme vil jeg til gengæld sige om:
    hvorfor sidder du og skriver "billig billig"??

Nu spørg jeg selv til forældrene, sundhed, vaccinationer, ormekure, chip, hvor de er vokset op henne osv osv, før jeg snakker om farver

^^ det er det vi andre kalder defensivt, et modsvar til et *angreb* som jeg forsikrer dig ingen har udsat dig for. Ej hellere da jeg rooooligt gjorde dig opmærksom på det.
    smiley

• #24   26. sep 2006 CHI-STAFF : jaa... eller gør man nu også det ??

Har set en annonce hvor eneste krav til hunden(fransk bulldog) er at den skal være sort med tigerstriber og koste under 6000 kr........ en hanhund ville være bedst men en tæve er også okay, en hvalp ville være dejligt men en voksen hund er okay, tavle ville være okay men kun hvis det fåes til prisen... altså eneste krav er farven på hunden.... ikke et ord om tests på moderdyrene eller krav om hundenes sociale adfærd....

... det KAN være uvidenhed men vil jeg nu ret sikker på at personen køber den første tigerstribet vove hun/han ser......

• #25   26. sep 2006 Chi-staff : nemlig ! *ss*

• #26   26. sep 2006 Iben / Martin : det er vel nogle overvejelser man tager sig inden man går på jagt efter en ny hund ?

• #27   26. sep 2006 Iben / Martin : godt skrevet *s *

• #28   26. sep 2006 tja, jeg vil da godt give mit besyv med, med chance for at blive målskive smiley
    når jeg skal købe hund er prisen lidt vigtig, da jeg for et halv år siden blev færdiguddannet, og min kæreste studere. derfor har jeg en max pris som jeg kan give, den er fast jeg kan ikke give mere. jeg har også en foretrukken farve, som jeg allerhelst vil have hunden i, og er villig til at vente på den i den farve, medmindre jeg finder en hund med den "forkerte" farve, som bare lige passer til mig og mine behov.
    jeg vil også helst have en hvalp, da jeg gerne selv vil præge den, altså lige fra starten af hvalpens liv, selvfølgelig tidligst 8 uger. men det kan jo være hr. eller fru. opdrætter mener at jeg vil være bedre stillet med en voksen hund.
    jeg har intet imod stamtavle, og ville gerne have det med til vovsen, men dette overskrider min maxpris. også igen har jeg ingen fordomme mod hunde uden stamtavle, da vi altid havde tavleløse hunde da jeg voksede op, hvilket ikke på noget tidspunkt var anledning til problemer.
    jeg vil også gerne have en hanhund, kastereret, dette er at foretrække for mig, men igen kan det være at opdrætter mener at en tæve er bedre, eller at jeg simpelhen føler en bedre kontakt med en tæve end en hanhund når jeg først står i handels situationen.
    så det var det, lock and load. smiley

Kommentér på:
krav til ny hund

Annonce