{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.708 visninger | Oprettet:

Krav til ny familie.. {{forumTopicSubject}}

Jeg synes efterhånden er jeg ser mange annoncer med omplaceringshunde hvori nuværende ejer forlænger div krav for at man kan overtage hunden.

Det er så her jeg tænker: "Kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan købe/overtage en vovse uden at man kommer til at hænge på den gamle familie?"

Personligt vil jeg ikke have en hund jeg ikke selv kan bestemme over og gøre med som jeg vil, ønsker og lyster. Det eneste jeg ville kunne accepterer, fra tidligere ejer, ville være muligheden for at give hunden tilbage hvis, så fald og så frem at noget skulle gå galt og jeg ikke kan beholde hunden (hvilket er 99% sikkert at det aldrig ville ske i mit hjem)
Jeg har på nuværende tidspunkt et stk top dejlig genbrugs hund som jeg elsker mere end noget andet, og som jeg bruger skide mange penge på (undskyld sproget) både til fis og ballade og dyrlæge. Jeg skriver en sjældent gang imellem til tidligere ejere omkring lillepruttens liv, men det er af egen fri vilje uden nogen former for krav (om de læser det aner jeg ikke. De skriver aldrig tilbage)

Hvad siger i andre til alle de her krav. Er det rimeligt ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krav til ny familie..
  • #1   12. maj 2012 Det sjoveste i de annoncer er faktisk at det gamle ejer forlanger af nye ejere, er de ting de ikke selv har kunne overholde/give hunden..

Lidt komisk ikk?

• #3   12. maj 2012 Ja, bla "et blivende hjem".............

• #4   13. maj 2012 Præcis Pletpølsen......

• #5   13. maj 2012 De burde nok nærmere give sådan en hund fred, hvis de vil havde svært ved at give slip som det godt kan tyde på hvis man "skal hænge på dem".....
    Jeg ville heller ikke købe sådan en hund, men sådan som vi købte Tobi hvor vi gav hende lov til at ringe og høre til ham, det har fungeret godt og give hende ro i det hun har hørt os fortælle og set billeder osv. at hun ved han har det godt :o) hun havde desværre allergi der bare blev værre og værre, hvilket førte til hun den sørgelig beslutning at sælge ham.

• #6   13. maj 2012 Nu som medløber...: det et vel meget naturligt. De kan jo se, hvad der ikke virkede, og de fleste ønsker vel det bedste for hunden. At de netop ønsker ting, som de ikke selv kunne give er vel et bevis på, at de kan se ind ad og lære af deres fejl.

Jeg synes, at det er helt fint med krav, men krav som strækker sig ind i ejerskabet, det holder ikke. Jeg vil ikke være forpligtet til at have hundens gamle ejere på besøg eller skrive til dem hvordan det går hver uge. De skal heller ikke bestemme hvilken træning jeg bruger eller hvad jeg fodrer med.

• #7   13. maj 2012 Ja Julie, men stille krav til nye ejere som man ikke selv har formået at give hunden? Naarhj..

• #9   13. maj 2012 Uha jeg stiller mange krav til købere af mine hvalpe, og er de ikke forstående, så ender det der. Som opdrætter har man ansvaret for de hvalpe man laver fra fødsel til grav. Er hvalpekøber ikke forstående må de finde en anden opdrætter.

• #10   13. maj 2012 Nu som medløber...: det giver jo ingen mening. Man sælger jo hunden af en grund, og hvis man vil undgå at hunden ikke skal finde endnu et hjem, så sørger man vel for, at hundens behov mødes i den nye familie. Fx, den meget aktive hund, som sælges, fordi man har taget mund for fuld og ikke kan opfylde dens behov for motion og altivering. Det vil da være hul i hovedet ikke at sætte som krav, at det er en aktiv familie, som får den. Eller hunden, som ikke kan lide børn og man har mange børn i familien- så er det vel klart et krav, at den skal et sted hen uden børn.

• #11   13. maj 2012 Jesper vi snakker ikke hvalpekøbere.

• #12   13. maj 2012 Jeg ville kun gå af med mine dyr i tilfælde af at andre kunne tilbyde mere end jeg .. Så det giver mening synes jeg ...

Da jeg skulle af med Siffer var der en hel del krav til de nye ejere:

Hun skulle:
    Neutraliseres inden for 3 mdr.,
    Livstidssygeforsikres og alle dyrlægebesøg skulle overholdes resten af hendes liv.
    Hun SKULLE være indekat etc.
    Skulle de af en eller anden grund af med hende så skulle hun tilbage til mig ...

De ville så til enhver tid være velkommen til at henvende sig ang. hjælp, råd, vejledning, pasning etc. men ingen krav fra min side om at de holdt kontakten ...

De fik hende så selvf. gratis.

Alle disse ting blev overholdt og hun lever i vild luksus med kæmpe kattevoliere, bygget kun for hendes skyld, og hun er noget så elsket ...

Jeg kunne ikke give hende andet en kærlighed. Og det er ikke altid nok ...

• #13   13. maj 2012 Min opfattelse er, at dem der har allermest travlt med hvor den her hund skal hen er dem der ikke selv har kunnet opfylde de krav for hunden i første omgang. Og DET finder jeg underligt.

• #15   13. maj 2012 Helt enig Road.... Noget af det tror jeg jeg os er dårlig samvittighed.

Der er nogle ret trælse annoncer engang imellem, desværre.

• #16   13. maj 2012 Nu som medløber da jeg var involveret i genplacerings hund var jeg mindst ligeså beskyttende. Der var jo tale om hunde som man havde brugt tid på at træne og var blevet knyttet til.

• #17   13. maj 2012 Ja Jesper, men det er ikke alle der er så grundige.

• #18   13. maj 2012 Vil lige sige at jeg sad og tænkte det f.eks. var salg af en 4 mdr. gammel hund og ejer ville havde lov til at følge - komme på besøg osv... det ville jeg synes var for meget.... jeg kan dog godt følge som Jesper skriver, der handler det så også om en hvalp og "kan folk ikke lide lugten fra bageriet, så må de gå andet sted hen", jeg kan også godt følge Sanne's fortælling.....
    Tobi's ejer holdte virkelig meget af ham, det var ikke noget krav, hun spurgte og fik lov til at ringe hvis hun havde behov for det, der har måske været en 8 opkald, de første med en meget trist ked af det forrige ejer, for hun tænkte jo meget på ham, men som tiden er gået har hun kunnet høre osv. at han har det godt hvilket man har kunnet høre på hende hun glædede sig over :o)

• #19   13. maj 2012 Baldur er omplacerings hund og jeg hører aldrig fra forhenværende ejer.
    Der var ingen krav da vi fik ham og ejer hørte kun til ham den første tid efter vi fik ham.

Jeg har kun prøvet at omplacere en hund for en kammerat.
    Vi kender hunden og den var hos os i 10 dage, jeg holder utroligt meget af den og vores krav var at den fik et godt blivende hjem og den har fået det bedste hjem en hund kan få.
    Jeg har næsten daglig kontakt med ejer og hver gang jeg hører om hende og ser billeder af hende glædes jeg så meget at jeg får en klump i halsen og tårer i øjenene af glæde over at hun har det så godt.

Det var dog ikke et krav vi holdte kontakt men det gør vi og jeg er evig taknemmelig for alt hun gør og har gjort for hunden, det kan bare ikke beskrives.

Tak janni du er en engel og har givet laika et helt nyt liv med glæde og livslyst

• #20   13. maj 2012 "svigermoderen" er jo også og nok mest positiv da vi er der 24-7, når der er problemer.

• #21   13. maj 2012 Bente, nu er det mig der sidder med tåre i øjene, tak for din søde besked, det røre mig dybt.

• #22   13. maj 2012 Syntes også det er noget pjat med alle de betingelser. Men man skal vel ikke overholde alle de regler eller ?

• #23   13. maj 2012 Det er bare sandheden, hun har fået en god familie i dig og Zenta

• #24   13. maj 2012 anne P jo det skal man, man har jo skrevet under på en aftale, f.eks. hvis man aftaler man ikke må sælge - give hunden videre til nyt hjem men at den skal tilbage til sælger, så er det sådanne..... hvor meget man kan gøre hvis det ikke bliver overholdt er jeg ikke helt klar over, det er nok personligt søgsmål... er der en bod på x antal kr hvis det aftalte ikke bliver overholdt så står køber som indgik aftalen med sælger vist temmelig skidt. Så vidt jeg har forstået kan køber risikere at blive dømt til at betale den bod plus sagsomkostningerne. Tænker at hunden nok ikke kommer tilbage til første sælger, men ved det faktisk ikke....

• #25   13. maj 2012 Håber en retter mig hvis jeg er helt forkert på den :o)

• #26   13. maj 2012 Hovsa, men får man f.eks. en hund (udstationering) hvor der er krav så som udstillinger, pga. den senere skal bruges i avl (hvis den er egnet) osv. så er det også sådanne, det kan udstationerings stedet sikkert bedre holde øje med end f.eks. hvad foder hunden får...... bevisbyrden ligger vist hos udstationerings stedet i sådan tilfælde, at det aftalte ikke bliver overholdt.

• #27   13. maj 2012 Det står jo alle frit for at lave skriftlige aftaler, vil man dem ikke må man jo købe andet sted.

• #28   13. maj 2012 Aino, er sådan en underskrift gyldig. Skal der ikke være en eller anden kontrakt. Man kan vel ikke tvinges til eks. at fodre hunden med et bestemt foder . Eller hvordan gælder det .

• #29   13. maj 2012 anne det tror jeg nok man kan, man skriver jo selv under (jo en kontrakt), men om man overholder det, der er bevisbyrden vist hos sælger..... synes engang en anden ved samme navn som du skrev hun ville sælge sine hvalpe sådanne, med hvad de skulle fodres med - træning osv. men hvad jeg har kunnet snuse op herinde er at det er en god ting for sælger hvis der er en bod på x antal kr. som skal betales hvis den f.eks. bare bliver solgt uden forrige ejer er blevet kontaktet og fået hunden tilbudt.

• #30   13. maj 2012 Hov glemte lige at nævne jeg mener grunden mht. fodret var for at sikre sig de fik noget ordentligt og derved udviklede sig som de skulle.....

• #31   13. maj 2012 *Jeg er stødt på krav som at hunden skal have en type mad og ikke må få rester fra bordet.. (hunden er ikke syg eller noget.. Det er bare et krav)

*Krav som at ejerskabet bliver hos tidligere ejer
    *Om at tidligere ejer kan komme efter hunden og går til udstilling
    *At man ikke må aflive medmindre tidligere ejer bliver kontaktet først ligemeget hvad (Hvad så hvis hunden er blev kørt over og lider, og tidligere ejer er i thailand ?)
    *at man ikk må sælge videre (jamen, hvad hvis hunden og ens søster (fx) er blevet totalt forelsket i hinanden og meget gerne vil være sammen ?)
    *krav som billeder og uaftalt besøg
    *"trusler" om at tidligere ejer kan komme og kræve hunden igen, bryder jeg mig heller ikke om.
    *træne på en bestemt måde
    *skal sove i sengen

Jeg synes den er svær.. Jeg er blevet hug på to forskellige hunde, og der findes Kun to hunde som dem, ligesom der kun findes et menneske som min mand smiley
    Men ikke på vilkår om jeg vil give efter for de krav (som heller ikke holder i en retsal)

• #32   13. maj 2012 anne P

I følge min advokat, er en kontrakt på en hund ugyldig i og med at den tilsidestiller lovgivningen. Man må ikke stilles ringere end loven tillader det..

Mit problem ligger i, om jeg gider tage kampen for en bestemt vovsefis, eller om jeg heller skal søge andre steder (tror på at karma nok skal sætte mig op med den perfekte vovse når tiden er inde, men man må da gerne hjælpe hende lidt smiley )

• #33   13. maj 2012 Desuden:

Jeg synes kun der er krav på hunde der har overstået hvalpestadiet. Har endnu ikke mødt hvalpe der er krav på.. Om det så er mig der ikke kigger de rigtige steder skal jeg ikke gøre mig klog på smiley

Men jeg vil ikke have en hvalp.. Den skal være voksen, og jo flere adfærdsproblemer jo bedre smiley

• #34   13. maj 2012 Mulle legalt er det rigtigt at man ikke kan pålægge køberen de krav. Hvad jeg gør er at jeg laver en skriftlig aftale uafhængig af salgskontrakten.
    Jeg har aldrig forlangt at hunden skal sove i sengen, men jeg er fanatisk når det kommer til at binde hunde. I de få hvalpeaftaler omkring hvalpe jeg har solgt i DK, har jeg skrevet i aftalerne at de ALDRIG må stå bundet. Jeg skriver selvfølgelig også at de ikke må ejerskiftes.(det gør alle ansvarlige opdrættere da).

• #35   13. maj 2012 Jesper C

Juridisk burde en uafhængig kontrakt heller ikke holde i en retsal i og med at man ikke kan bestemme over andres ting (hunde bliver jo set som en ting..)

Jeg er dog nysgerrig: Hvorfor må hunde ikke bindes ?

Og hvorfor ikke skifte ejer ? Tager du dem så tilbage hvis ejer ikke kan beholde vovsen ?

• #36   13. maj 2012 Mulle: det holder da i en retsag, hvis køber har skrevet under på, ikke at ejerskifte hunden ... det skriver alle mine hvalpekøber under på.. hvalpen må ikke sælges, udstationeres eller på anden vis videreformidles. De skriver under på at betale mig en bod, hvis de ikke overholder dette.

• #37   13. maj 2012 Jeg kan godt følge, at den/dem der ejer hunde ønsker den får det godt i sit nye hjem... Og at ny ejer, har gjort sig overvejelser omkring det at have/få hund osv.
    Men det kan man et eller andet sted ligeså godt tage en snak med med den måske nye ejer om, evt. når de kommer og ser hunden...

Jeg ville ikke selv købe en hund med en MASSE krav osv., syns det er ok opdrætter gerne vil vide hvordan den første tid går, og gerne vil kontaktes hvis hvalpen skal have nyt hjem, og have mulighed for at hjælpe med at finde nyt hjem, eller købe hvalpen/hunden tilbage... Syns også det er ok, at opdætter skriver, at han hunden kun må udlåses til avls godkendte hun hunde af samme race, og han hunden kun må parre sig med avls godkendt hun hunde... For nogen opdrættere ligger der meget arbejde, tid, penge og tårre i deres opdræt.....

• #38   13. maj 2012 Jeg har 2 omplaceringer,den ene kom som hvalp og den anden var en unghund... Har ikke haft problemer af nogen art med tidligere ejere.. De er velkommen til at komme forbi og har kunne følge hundene herinde og på facebook,hvilket de gør on/off..

Der har ikke været nogen krav som sådan,måske fordi de ved at jeg gør hvad jeg syntes er bedst for mine hunde og de lider vist ingen nød smiley

• #39   13. maj 2012 Jeg ser ikke noget problem i at stille krav... Kan køber ikke lide kravene finder køber sig vel bare en anden hund?

• #41   13. maj 2012 Det er da en mærkværdig tankegang, at man ikke må stille krav til køber, man ikke selv har kunnet leve op til. Hvad skulle pointen i salg så være i mange tilfælde?

Jeg fandt mig selv i en situation for halvandet års tid siden, hvor jeg måtte overveje, om mine hunde var bedre tjent med en anden familie. Hovedårsagen var tid. Jeg syntes, det var synd, de skulle være så meget alene, som de var nødt til hos mig på det tidspunkt. Det ville da være komplet hul i hovedet, hvis jeg havde solgt dem til et hjem, hvor de skulle være ligeså meget eller måske endda mere alene hjemme. Så havde jeg jo ikke opnået andet end at udsætte dem for et meningsløst ejerskifte??????

• #42   13. maj 2012 I øvrigt, til oplægget, synes jeg, det er dejligt, at folk ikke bare er ligeglade med den hund, de skal af med. Det er da sundt og almindeligt, hvis man har holdt af en hund, at man vil sikre sig bedst muligt, at den får det godt. Er der så nogle krav, man som køber ikke kan eller vil leve op til, ja så er det jo bare en anden hund, man skal finde sig.

• #43   13. maj 2012 Well said, marianne K :O)

• #44   13. maj 2012 Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem, men synes egentlig ikke at der er noget galt i at stille krav? Det er jo blot fordi de forsøger at finde et godt hjem til hunden, og de ønsker at de evt. købere kan tilbyde hunden det de ikke kan netop fordi det er det hunden jo mangler?

Skal de bare være ligeglade med hvor hunden havner henne?

Når man køber fra en seriøs opdrætter er der jo også krav, og synes slet ikke at der er noget galt i at man holder kontakten!

Pt er "min" hest (jeg solgte til en nær bekendt for 6 måneder siden)desværre til salg igen, og jeg følger da meget tæt med, og er absolut meget interesseret i hvor hun kommer hen og hvad de skal bruge hende til.

• #45   13. maj 2012 Jeg er ved at brække mig over alle de undskyldninger folk har for at retfærdiggøre et salg/omplacering af hunden, der er SÅ mange hunde i dagens Danmark der bliver kastet rundt mellem forskellige hjem.

Selvfølgelig må man stille krav, men jeg har svært ved at tolere at de personer der skal af med hunden, nok lige skal fortælle nye ejer hvordan tingene skal være fremover for hunden, for der er rent faktisk nogen der kun anskaffer sig en hund hvor det er gennemtænkt og kun anskaffer sig en hund for at beholde den resten af dens liv.

Det mange personer forlanger af nye ejere, er sku ting der i mit hoved burde være gjort for hunden til at starte med.

Og JA mit hjerte bløder for alle de hunde der bliver kastebolde og som skifter hjem hele tiden og de hunde der hver dag bliver aflivet fordi mennesket ikke magter dem.

Mulle de ting du nævner er sku os helt ude i hampen!

• #46   13. maj 2012 platugler ;

Den er lidt tvetydig.. For du må ikke sælge en hund du ikke giver papirerne med på.. Men du må gerne "låne" den ud og beholde alle rettigheder..
    Det var hvad min advokat sagde.. For du på ikke beholde rettighederne på andres ting..

• #47   13. maj 2012 G.S .

Den er jeg med.. Man skal lade folks anoncer være hvis man ikk har uskyldigt at sige som: "Kæft den er lækker" smiley

• #48   13. maj 2012 Marianne K

Det er bekymringer jeg godt kan sætte mig ind i.. Men i forhold til at "Hunden skal sove i sengen" "Hunden skal kun have den her ene slags mad fordi jeg vil have det" "Jeg skal have mulighed for at komme på uanmeldt besøg de næste 10 år i har hunden"

Jeg hader fremmede der kommer uanmeldt på besøg. Jeg har aldrig sagt at folk ikke må ringe og derefter komme og besøge os, men jeg bryder mig ikke om at det er et krav..

• #50   13. maj 2012 Nu som medløber DKK snob. .

Hvad satan.. Du er enig med mig smiley

Jeg er enig med alle i at man gerne vil have at hunden kommer derhen hvor den kan få det endnu bedre end hos en selv, men rent juridisk kan det ikke lade sig gøre (har det fra advokaten) at opretholde disse krav på trods af kontrakt. (Det er ulovligt at tilsætte lovgivningen)
    Man kan sådan set heller ikke låne hunden ud i mere end to år af gangen, for så kommer der en anden lovgivning ind over, kom mig for øre for lidt tid siden.. Efter 2 år har man fuldt ejerskab over hunden medmindre den er blevet meldt stjålet inden.

Men: Hvorfor de her urimelige krav som det er for nogle mennesker. Jeg tænker lidt, at fordi man ikke selv kan få tingene til at flaske sig mellem hund og barn (fx) er det ikke ensbetydning med at andre ikke kan. Nogle mennesker er simpelthen de fødte hundeejere, og de kan ikke forklare hvad de gør, men hunde bliver deres bedste venner..

• #51   13. maj 2012 Helt enig igen smiley

• #52   13. maj 2012 Camilla Bianca R

Jeg har læst annoncen, og jeg kan egentlig ikke se krav.. Mere ønsker om fremtidig hjem..
    Og dejlige oplysninger om hvem han er, så fremtidige ejer kan se hvad de skal arbejde med hvis de vælger ham..
    Din annonce ville på ingen måde skræmme mig.. Tværtimod får jeg helt lyst til at mødes med ham..

• #53   13. maj 2012 Mulle: det er så ikke det jeg fik at vide hos DKK juristen, der underviste på opdrætteruddannelsen og ej heller hos de to jurister der senere har kigget min kontrakt igennem.

• #54   13. maj 2012 platugler ; Det er lidt prøjst.. Advokaten skulle hjælpe mig med at udforme kontrakt.. Hvilket hun da også gjorde og fortalte at jeg bare skulle vide at den var ugyldig, underskrift eller ej. Men stort set alle mennesker ikke vidste dette, så det ville nok ikke blive et problem.

• #55   13. maj 2012 Jeg kender flere der har været i retten ang. bod for kontraktbrud. Kontrakten var fuldt ud gyldig og sælger vandt selvf. sagen og køber måtte betale bod og rettens omkostninger.

Så er enig med DKK's jurister. Hvis ikke de var gyldige ville så mange fornuftige mennesker jo ikke bruge dem

• #56   13. maj 2012 Det er rigtig, de der kontrakter holder nul og en fis hvis man går i retten med dem smiley
    Der er også en standard købskontrakt, for dem som er reg. opdrætte, inden for katte verdenen bruger, som de kan hente på deres klub´s hjemmeside, den holder heller ikke hvis det skulle komme for retten... Desværre....

Ikke rent juridisk.

• #57   13. maj 2012 Sanne- Så er der nogen der har været heldige, for det er ikke tit folk vinder i den slags sagter....

• #58   13. maj 2012 Sanne M, Kradsebørsten og hundehvalpens moar smiley )

Nu ved jeg ikke hvordan deres kontrakter har været, men måske der er forskel i det der bliver skrevet i dem, om de holder eller ej..

• #59   13. maj 2012 En ting jeg bed en smule mærke i at mange har skrevet herinde:

"Hvis man ikke kan lide kravende, må man finde en anden hund"

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tacke dette udsagn, for på den ene side får det mig til at tænke, at folk lidt ser hunden som en ting "det er jo bare at vælge en anden" men på den anden side tænker jeg "Der findes kun en af denne hund.. Ingen andre, kun denne"

På to hunde har jeg ikke kunne leve op til kravene om det her med børn (på sigt: fordi jeg ikke har børn og muligheden for børn kan komme selvom chancen er meget meget lille) og selvom jeg skriver til sælger at jeg er uddannet hundeadfærds-terapeut og har stor erfaring i at rette hunde op, får jeg ikke lov til at overtage.

Jeg kan godt forstå folks bekymringer om deres bette hund, men alligevel: Hvorfor krav ? Hvorfor ikke skrive om alle hundens "fejl og mangler" og se om der ikke skulle dukke en op som har mod og lyst på at træne dette. En der måske ikke har erfaringen, men som på alle leder og kanter til tilegne sig denne erfaring.. En der rent faktisk ville turde at ringe og spørge om råd, istedet for at frygte at tidligere ejer tager hunden tilbage hvis man laver fejl man prøver at rette op på..
    Hvorfor kræve at hunden får noget bestemt mad istedet for at skrive: "Fido har vist sig at fungerer rigtigt godt på dette foder her og det er klart at anbefale" Det jeg læste var "Fido må ikke få rester fra aftensmaden og må kun få xx hundemad købt i xx forretning (jeg aldrig har hørt om)"
    Jeg læser "Fido SKAL sove i sengen med sin ejer om natten" hvor jeg ville have skrevet "Fido elsker at sove i sengen med i ejer, så elsker man at putte er dette bestemt en vovse for dig"

Når jeg omplacerer hunde, får den hele armen med hvad man skal være opmærksom på, hvad vi har fundet ud af er godt for fido og hvad ikk spiller så godt. Der er ingen krav, kun info. Kommende ejer skal jo selv lave sine erfaringer, og hvis vedkommende ejer kan noget jeg ikke kan, vil jeg i hvert fald ikke have lavet et urimeligt krav der forhindre kommende ejer i at afprøve dette..

• #61   13. maj 2012 Nu har jeg - indrømmet - ikke læst hele tråden igennem, men efter min mening kan man godt stille krav til en ny ejer, hvad enten man er kennel eller kommet i den uheldige situation, at man er tvunget til at skille sig af med sin bedste ven. Jeg ser det som et tegn på, at man ønsker det bedste for hunden og gerne vil sikre, at den får et godt, nyt hjem og ikke ender som kastebold.

Der, hvor kæden hopper af for mig, er, hvis sælger kræver, at de SKAL kunne besøge hunden/følge den tæt, og at man som køber SKAL holde dem orienteret om hundens liv i det nye hjem. Det, mener jeg ikke, man kan stille som et krav. Man kan ønske det og sige, at man vil blive glad, hvis man må få en lille opdatering på hunden i ny og næ, men decideret stille det som et krav, kan man ikke. Har man truffet beslutningen om at sælge sin hund eller hvalp, så må man også være beredt på at give slip.

• #66   13. maj 2012 Buller-Bassen: den fra DKK holder... og det gør de tillæg sælger evt laver også, hvis de er lavet korretk... kender opdrætter der har fået rettens ord for at køber har brudt kontrakten... så hvor du har dine udsagn fra, ved jeg ikke... men det stemmer altså ikke helt.

• #67   14. maj 2012 Platuglen- Jeg ved ikke hvordan DKK's kontrakt er brygget sammen, men den katte opdrættere har, den holder ikke 100%...
    De holder mere hvis det går igennem klubben, altså begge parter er medlem af Fife, så kan de gøre hvad de nu kan, inden for deres rammer...
    Jeg ved bare at den slags kontrakt tit er for mangelfulde....

• #69   15. maj 2012 Buller-Bassen: så skal du jo ikke sige det generelt... DKKs holder i retten.. det er bevist flere gange.

• #70   15. maj 2012 Pæatugler - har nu også hørt den ikke altid har holdt...

• #71   16. maj 2012 Historier høre vi altid ... Fakta er noget andet. En korrekt udfyldt kontrakt, holder i retten, om den så er skrevet på en serviet.

Kommentér på:
Krav til ny familie..

Annonce