Krav til ny familie.. {{forumTopicSubject}}
Jeg synes efterhånden er jeg ser mange annoncer med omplaceringshunde hvori nuværende ejer forlænger div krav for at man kan overtage hunden.
Det er så her jeg tænker: "Kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan købe/overtage en vovse uden at man kommer til at hænge på den gamle familie?"
Personligt vil jeg ikke have en hund jeg ikke selv kan bestemme over og gøre med som jeg vil, ønsker og lyster. Det eneste jeg ville kunne accepterer, fra tidligere ejer, ville være muligheden for at give hunden tilbage hvis, så fald og så frem at noget skulle gå galt og jeg ikke kan beholde hunden (hvilket er 99% sikkert at det aldrig ville ske i mit hjem)
Jeg har på nuværende tidspunkt et stk top dejlig genbrugs hund som jeg elsker mere end noget andet, og som jeg bruger skide mange penge på (undskyld sproget) både til fis og ballade og dyrlæge. Jeg skriver en sjældent gang imellem til tidligere ejere omkring lillepruttens liv, men det er af egen fri vilje uden nogen former for krav (om de læser det aner jeg ikke. De skriver aldrig tilbage)
Hvad siger i andre til alle de her krav. Er det rimeligt ?
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.420
Lidt komisk ikk?
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
aug 2008
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
Jeg ville heller ikke købe sådan en hund, men sådan som vi købte Tobi hvor vi gav hende lov til at ringe og høre til ham, det har fungeret godt og give hende ro i det hun har hørt os fortælle og set billeder osv. at hun ved han har det godt :o) hun havde desværre allergi der bare blev værre og værre, hvilket førte til hun den sørgelig beslutning at sælge ham.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Jeg synes, at det er helt fint med krav, men krav som strækker sig ind i ejerskabet, det holder ikke. Jeg vil ikke være forpligtet til at have hundens gamle ejere på besøg eller skrive til dem hvordan det går hver uge. De skal heller ikke bestemme hvilken træning jeg bruger eller hvad jeg fodrer med.
aug 2008
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 3.714
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
aug 2008
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 194 Svar: 16.740
Da jeg skulle af med Siffer var der en hel del krav til de nye ejere:
Hun skulle:
Neutraliseres inden for 3 mdr.,
Livstidssygeforsikres og alle dyrlægebesøg skulle overholdes resten af hendes liv.
Hun SKULLE være indekat etc.
Skulle de af en eller anden grund af med hende så skulle hun tilbage til mig ...
De ville så til enhver tid være velkommen til at henvende sig ang. hjælp, råd, vejledning, pasning etc. men ingen krav fra min side om at de holdt kontakten ...
De fik hende så selvf. gratis.
Alle disse ting blev overholdt og hun lever i vild luksus med kæmpe kattevoliere, bygget kun for hendes skyld, og hun er noget så elsket ...
Jeg kunne ikke give hende andet en kærlighed. Og det er ikke altid nok ...
aug 2008
aug 2008
Der er nogle ret trælse annoncer engang imellem, desværre.
jan 2012
aug 2008
jul 2010
Tobi's ejer holdte virkelig meget af ham, det var ikke noget krav, hun spurgte og fik lov til at ringe hvis hun havde behov for det, der har måske været en 8 opkald, de første med en meget trist ked af det forrige ejer, for hun tænkte jo meget på ham, men som tiden er gået har hun kunnet høre osv. at han har det godt hvilket man har kunnet høre på hende hun glædede sig over :o)
dec 2008
Følger: 67 Følgere: 58 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.040
Der var ingen krav da vi fik ham og ejer hørte kun til ham den første tid efter vi fik ham.
Jeg har kun prøvet at omplacere en hund for en kammerat.
Vi kender hunden og den var hos os i 10 dage, jeg holder utroligt meget af den og vores krav var at den fik et godt blivende hjem og den har fået det bedste hjem en hund kan få.
Jeg har næsten daglig kontakt med ejer og hver gang jeg hører om hende og ser billeder af hende glædes jeg så meget at jeg får en klump i halsen og tårer i øjenene af glæde over at hun har det så godt.
Det var dog ikke et krav vi holdte kontakt men det gør vi og jeg er evig taknemmelig for alt hun gør og har gjort for hunden, det kan bare ikke beskrives.
Tak janni du er en engel og har givet laika et helt nyt liv med glæde og livslyst
jan 2012
aug 2008
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 1.216
dec 2008
Følger: 67 Følgere: 58 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.040
jul 2010
jul 2010
jul 2010
jul 2010
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 1.216
jul 2010
jul 2010
jun 2007
Følger: 36 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 89 Svar: 1.112
*Krav som at ejerskabet bliver hos tidligere ejer
*Om at tidligere ejer kan komme efter hunden og går til udstilling
*At man ikke må aflive medmindre tidligere ejer bliver kontaktet først ligemeget hvad (Hvad så hvis hunden er blev kørt over og lider, og tidligere ejer er i thailand ?)
*at man ikk må sælge videre (jamen, hvad hvis hunden og ens søster (fx) er blevet totalt forelsket i hinanden og meget gerne vil være sammen ?)
*krav som billeder og uaftalt besøg
*"trusler" om at tidligere ejer kan komme og kræve hunden igen, bryder jeg mig heller ikke om.
*træne på en bestemt måde
*skal sove i sengen
Jeg synes den er svær.. Jeg er blevet hug på to forskellige hunde, og der findes Kun to hunde som dem, ligesom der kun findes et menneske som min mand
Men ikke på vilkår om jeg vil give efter for de krav (som heller ikke holder i en retsal)
jun 2007
I følge min advokat, er en kontrakt på en hund ugyldig i og med at den tilsidestiller lovgivningen. Man må ikke stilles ringere end loven tillader det..
Mit problem ligger i, om jeg gider tage kampen for en bestemt vovsefis, eller om jeg heller skal søge andre steder (tror på at karma nok skal sætte mig op med den perfekte vovse når tiden er inde, men man må da gerne hjælpe hende lidt )
jun 2007
Jeg synes kun der er krav på hunde der har overstået hvalpestadiet. Har endnu ikke mødt hvalpe der er krav på.. Om det så er mig der ikke kigger de rigtige steder skal jeg ikke gøre mig klog på
Men jeg vil ikke have en hvalp.. Den skal være voksen, og jo flere adfærdsproblemer jo bedre
jan 2012
Jeg har aldrig forlangt at hunden skal sove i sengen, men jeg er fanatisk når det kommer til at binde hunde. I de få hvalpeaftaler omkring hvalpe jeg har solgt i DK, har jeg skrevet i aftalerne at de ALDRIG må stå bundet. Jeg skriver selvfølgelig også at de ikke må ejerskiftes.(det gør alle ansvarlige opdrættere da).
jun 2007
Juridisk burde en uafhængig kontrakt heller ikke holde i en retsal i og med at man ikke kan bestemme over andres ting (hunde bliver jo set som en ting..)
Jeg er dog nysgerrig: Hvorfor må hunde ikke bindes ?
Og hvorfor ikke skifte ejer ? Tager du dem så tilbage hvis ejer ikke kan beholde vovsen ?
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
apr 2012
Følger: 11 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 394
Men det kan man et eller andet sted ligeså godt tage en snak med med den måske nye ejer om, evt. når de kommer og ser hunden...
Jeg ville ikke selv købe en hund med en MASSE krav osv., syns det er ok opdrætter gerne vil vide hvordan den første tid går, og gerne vil kontaktes hvis hvalpen skal have nyt hjem, og have mulighed for at hjælpe med at finde nyt hjem, eller købe hvalpen/hunden tilbage... Syns også det er ok, at opdætter skriver, at han hunden kun må udlåses til avls godkendte hun hunde af samme race, og han hunden kun må parre sig med avls godkendt hun hunde... For nogen opdrættere ligger der meget arbejde, tid, penge og tårre i deres opdræt.....
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
Der har ikke været nogen krav som sådan,måske fordi de ved at jeg gør hvad jeg syntes er bedst for mine hunde og de lider vist ingen nød
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Jeg fandt mig selv i en situation for halvandet års tid siden, hvor jeg måtte overveje, om mine hunde var bedre tjent med en anden familie. Hovedårsagen var tid. Jeg syntes, det var synd, de skulle være så meget alene, som de var nødt til hos mig på det tidspunkt. Det ville da være komplet hul i hovedet, hvis jeg havde solgt dem til et hjem, hvor de skulle være ligeså meget eller måske endda mere alene hjemme. Så havde jeg jo ikke opnået andet end at udsætte dem for et meningsløst ejerskifte??????
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 96 Svar: 1.499
Skal de bare være ligeglade med hvor hunden havner henne?
Når man køber fra en seriøs opdrætter er der jo også krav, og synes slet ikke at der er noget galt i at man holder kontakten!
Pt er "min" hest (jeg solgte til en nær bekendt for 6 måneder siden)desværre til salg igen, og jeg følger da meget tæt med, og er absolut meget interesseret i hvor hun kommer hen og hvad de skal bruge hende til.
aug 2008
Selvfølgelig må man stille krav, men jeg har svært ved at tolere at de personer der skal af med hunden, nok lige skal fortælle nye ejer hvordan tingene skal være fremover for hunden, for der er rent faktisk nogen der kun anskaffer sig en hund hvor det er gennemtænkt og kun anskaffer sig en hund for at beholde den resten af dens liv.
Det mange personer forlanger af nye ejere, er sku ting der i mit hoved burde være gjort for hunden til at starte med.
Og JA mit hjerte bløder for alle de hunde der bliver kastebolde og som skifter hjem hele tiden og de hunde der hver dag bliver aflivet fordi mennesket ikke magter dem.
Mulle de ting du nævner er sku os helt ude i hampen!
jun 2007
Den er lidt tvetydig.. For du må ikke sælge en hund du ikke giver papirerne med på.. Men du må gerne "låne" den ud og beholde alle rettigheder..
Det var hvad min advokat sagde.. For du på ikke beholde rettighederne på andres ting..
jun 2007
Den er jeg med.. Man skal lade folks anoncer være hvis man ikk har uskyldigt at sige som: "Kæft den er lækker"
jun 2007
Det er bekymringer jeg godt kan sætte mig ind i.. Men i forhold til at "Hunden skal sove i sengen" "Hunden skal kun have den her ene slags mad fordi jeg vil have det" "Jeg skal have mulighed for at komme på uanmeldt besøg de næste 10 år i har hunden"
Jeg hader fremmede der kommer uanmeldt på besøg. Jeg har aldrig sagt at folk ikke må ringe og derefter komme og besøge os, men jeg bryder mig ikke om at det er et krav..
jun 2007
Hvad satan.. Du er enig med mig
Jeg er enig med alle i at man gerne vil have at hunden kommer derhen hvor den kan få det endnu bedre end hos en selv, men rent juridisk kan det ikke lade sig gøre (har det fra advokaten) at opretholde disse krav på trods af kontrakt. (Det er ulovligt at tilsætte lovgivningen)
Man kan sådan set heller ikke låne hunden ud i mere end to år af gangen, for så kommer der en anden lovgivning ind over, kom mig for øre for lidt tid siden.. Efter 2 år har man fuldt ejerskab over hunden medmindre den er blevet meldt stjålet inden.
Men: Hvorfor de her urimelige krav som det er for nogle mennesker. Jeg tænker lidt, at fordi man ikke selv kan få tingene til at flaske sig mellem hund og barn (fx) er det ikke ensbetydning med at andre ikke kan. Nogle mennesker er simpelthen de fødte hundeejere, og de kan ikke forklare hvad de gør, men hunde bliver deres bedste venner..
aug 2008
jun 2007
Jeg har læst annoncen, og jeg kan egentlig ikke se krav.. Mere ønsker om fremtidig hjem..
Og dejlige oplysninger om hvem han er, så fremtidige ejer kan se hvad de skal arbejde med hvis de vælger ham..
Din annonce ville på ingen måde skræmme mig.. Tværtimod får jeg helt lyst til at mødes med ham..
feb 2006
jun 2007
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 194 Svar: 16.740
Så er enig med DKK's jurister. Hvis ikke de var gyldige ville så mange fornuftige mennesker jo ikke bruge dem
apr 2012
Der er også en standard købskontrakt, for dem som er reg. opdrætte, inden for katte verdenen bruger, som de kan hente på deres klub´s hjemmeside, den holder heller ikke hvis det skulle komme for retten... Desværre....
Ikke rent juridisk.
apr 2012
jun 2007
Nu ved jeg ikke hvordan deres kontrakter har været, men måske der er forskel i det der bliver skrevet i dem, om de holder eller ej..
jun 2007
"Hvis man ikke kan lide kravende, må man finde en anden hund"
Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tacke dette udsagn, for på den ene side får det mig til at tænke, at folk lidt ser hunden som en ting "det er jo bare at vælge en anden" men på den anden side tænker jeg "Der findes kun en af denne hund.. Ingen andre, kun denne"
På to hunde har jeg ikke kunne leve op til kravene om det her med børn (på sigt: fordi jeg ikke har børn og muligheden for børn kan komme selvom chancen er meget meget lille) og selvom jeg skriver til sælger at jeg er uddannet hundeadfærds-terapeut og har stor erfaring i at rette hunde op, får jeg ikke lov til at overtage.
Jeg kan godt forstå folks bekymringer om deres bette hund, men alligevel: Hvorfor krav ? Hvorfor ikke skrive om alle hundens "fejl og mangler" og se om der ikke skulle dukke en op som har mod og lyst på at træne dette. En der måske ikke har erfaringen, men som på alle leder og kanter til tilegne sig denne erfaring.. En der rent faktisk ville turde at ringe og spørge om råd, istedet for at frygte at tidligere ejer tager hunden tilbage hvis man laver fejl man prøver at rette op på..
Hvorfor kræve at hunden får noget bestemt mad istedet for at skrive: "Fido har vist sig at fungerer rigtigt godt på dette foder her og det er klart at anbefale" Det jeg læste var "Fido må ikke få rester fra aftensmaden og må kun få xx hundemad købt i xx forretning (jeg aldrig har hørt om)"
Jeg læser "Fido SKAL sove i sengen med sin ejer om natten" hvor jeg ville have skrevet "Fido elsker at sove i sengen med i ejer, så elsker man at putte er dette bestemt en vovse for dig"
Når jeg omplacerer hunde, får den hele armen med hvad man skal være opmærksom på, hvad vi har fundet ud af er godt for fido og hvad ikk spiller så godt. Der er ingen krav, kun info. Kommende ejer skal jo selv lave sine erfaringer, og hvis vedkommende ejer kan noget jeg ikke kan, vil jeg i hvert fald ikke have lavet et urimeligt krav der forhindre kommende ejer i at afprøve dette..
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 345
Der, hvor kæden hopper af for mig, er, hvis sælger kræver, at de SKAL kunne besøge hunden/følge den tæt, og at man som køber SKAL holde dem orienteret om hundens liv i det nye hjem. Det, mener jeg ikke, man kan stille som et krav. Man kan ønske det og sige, at man vil blive glad, hvis man må få en lille opdatering på hunden i ny og næ, men decideret stille det som et krav, kan man ikke. Har man truffet beslutningen om at sælge sin hund eller hvalp, så må man også være beredt på at give slip.
feb 2006
apr 2012
De holder mere hvis det går igennem klubben, altså begge parter er medlem af Fife, så kan de gøre hvad de nu kan, inden for deres rammer...
Jeg ved bare at den slags kontrakt tit er for mangelfulde....
feb 2006
apr 2012
feb 2006
Krav til ny familie..