{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.254 visninger | Oprettet:

Hvalp laver ikke afføring {{forumTopicSubject}}

Min hvalp på 10 uger havde igår morges tynd mave. Der var en lille smule blod i afføringen, men jeg forestillede mig det var pga. alle de småsten, blade mm. som han får spist på sine gåture - hvis det fortsatte, ville vi naturligvis tage til dyrlægen, men jeg ville lige se tiden an.
Jeg gav ham zoolac og skånekost (ris, kylling, A38), og nu har han faktisk ikke lavet stort siden i går eftermiddag.
Har i oplevet lignende? Kan det være skånekosten der er længe om at komme igennem systemet? Eller zoolacen der helt har forhindret afføring indtil videre?
Han er frisk og frejdig, og viser ingen tegn på gener. Hans mave/bug er heller ikke usædvanligt hård.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp laver ikke afføring
  • #1   28. jul 2015 Hvis han er glad og frisk ville jeg se tiden an til i morgen.

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #2   28. jul 2015 Når Clara havde tynd mave som hvalp gik der gerne et døgns tid før der kom normal afføring igen. Det skal jo lige igennem.

Ved blod i afføringen ville jeg nok ringe til dr dyr. Men hvis det kun var meget lidt og han i øvrigt har det fint, spiser drikker og glad, ja så er det vel fint at se det an.

• #4   28. jul 2015 Tak for svar smiley
    Vi har lige været ude at gå tur, og han lagde en pølle, juhuuuu smiley
    Intet blod og heller ikke tynd, så det har nok bare været en omgang ganske almindelig tyndskid smiley

• #5   28. jul 2015 jeg ville lige tage og ringe til dyrelægen der er meget sygdom hos hunde i omgang

• #6   28. jul 2015 Laika - hvis der bliver noget igen, så ringer jeg bestemt. Lige nu ser det ud til at være overstået.

• #10   28. jul 2015 Rotterne - den smule blod der var i henover 2xafføring regnede jeg ikke umiddelbart for at være noget alvorligt, for jeg ved, der ryger lidt forskelligt indenbords på gåturene, selvom vi prøver at forhindre det - og jeg har oplevet det samme med tidligere hvalpe. Men selvfølgelig er jeg meget obs på det, det kunne sagtens være så meget andet, og man bekymrer sig jo.
    Det undrede mig mest og gjorde mig lidt ængstelig, at han ikke havde haft afføring så længe efterfølgende - normalt laver han jo gerne 3-4 gange om dagen.
    Heldigvis lader det dog til, han har det helt fint - lige nu splitter han stuen ad i sine spjæt-anfald smiley

• #11   28. jul 2015 Pia - det var kun en lille smule, ikke særligt slimet, kunne bare se der var lidt rødt i den tynde afføring.
    Ida Kristine - måske er det en myte den med A38'en der hjælper? Men det er ihvertfald altid de råd, jeg har fået.
    Men ris kogt henover halvanden time og kogt kylling lader til at have stabiliseret maven smiley

• #12   28. jul 2015 Ida Kristine - jeg læste forresten et sted, at man burde undgå tun pga. tungmetallerne, men jeg ved ikke hvorvidt det holder smiley

• #14   28. jul 2015 Årh, ja, og jeg kunne forestille mig torskerogn bare ville ryge hurtigt ned, det lugter jo godt, agtigt... smiley
    Ok, så holder vi os bare til ris/torskerogn/kylling fremover smiley
    Ris er indkøbt i store mængder - sendte kæresten afsted i fakta i går aftes smiley

• #15   28. jul 2015 Ida Kristine: mener også at have fået afvide af min dyrlæge A38 ikke er særlig godt for dem, mener det var noget med laktosen - men er altså ikke sikker, for det er laaaaang tid siden smiley
    Men dejligt den lille vaps har det godt igen smiley

• #16   28. jul 2015 Hvis hunden er vant til A38 fra hvalp, er det intet problem. Her får Balto hver evig eneste morgen, og har fået det soden 8 uger. Han har haft dårlig mave 3 gange i sit liv. Om der er en sammenhæng, eller vi bare har været heldige, det skal jeg ikke kunne sige. smiley

• #17   28. jul 2015 ved at flere Dyrelæger siger Hytte ost man skal holde sig fra A38

• #19   28. jul 2015 Nej, det er lige til at blive mere forvirret end afklaret omkring. Men så længe ris/kylling/torskerogn er en vinder, så kan det være ligegyldigt med A38'en.

Kommentér på:
Hvalp laver ikke afføring

Annonce