{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.953 visninger | Oprettet:

hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej,
Vi har fået en lille labrador hvalp, her for en lille uges tid siden. Så jeg har et spørgsmål ang. renlighed. Hun er overhovedet ikke renlig endnu, og bliver luftet rigtig mange gange i løbet af dagen. Om natten vågner jeg også mange gange og er ude og lufte hende, trods det så har hun skidt på gulvet 4-5 gange i løbet af natten. Det er rigtig træls, men jeg ved jo det hører med, men hva kan jeg gøre for at hun ikke laver på gulvet)
Hun bliver luftet lige inden vi går i seng, og som sagt står jeg op flere gange om natten for at lufte hende? Jeg fjerner maden, så hun heller ikke spiser i løbet af natten.
Vi har en anden hund også på snart 2 år, og de 2 har så hver deres kurv i vores soveværelse.

Håber der en nogen der har nogle gode råd?

Knus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalp
  • #1   10. nov 2010 Luft hende når hun har spist, leget og sovet. Og hvis hun render rundt og søger i huset.

• #2   10. nov 2010 ... hvor mange gange bliver jeres luftet i løbet af natten?

• #3   10. nov 2010 Jeg fik gjort min rottweiler renlig i løbet af to uger ca... det tager altså noget tid at få gjort dem renlig.
    Jeg startede også med at gå ud med hende om natten, hver 2. time den første uge, så blev det til hver 3. time om natten og gradvist øgede jeg det og roste hende HVER gang hun gjorde noget somhelst udenfor.

Jeg fandt også ud af at jeg havde lært hende at gøre på kommando ved at sige "kan du tis'?" og så rose hende når hun gjorde det.. det var ikke bevidst men det var en stor hjælp at hun lærte det som kommando.

Hav tålmodighed og husk at rose!
    Og som de andre siger, hver gang hun har spist, drukket, leget og sovet, så ud med hende til hun gør hvad hun skal, og ros.

• #4   10. nov 2010 Tålmodighed, tålmodighed, tålmodighed :o)
    Har selv en hvalp som lige havde en periode på en uge hvor han sked indenfor en milliard gange om dagen/natten til trods for han kom ud efter han havde spist, leget, sovet, drukket og ellers når han var "urolig" og snuste rundt.
    I starten gik det godt, og det er igen ved at blive godt, med meget få uheld inde.
    Kan huske min Papillon var langt over ½ år før jeg kunne sige han var helt renlig. Min første hund, en GD, var nærmest renlig fra start. Så det er sikkert meget forskelligt fra hund til hund.

• #5   10. nov 2010 Du regner, som udgangspunkt med, at en hundehvalp skal på toilettet ca. 100 gange om dagen, er ca. 2 måneder om at finde ud af, hvor der er i omgivelserne er det bedste toilet.
    Du ved selvfølgelig, at en hundehvalp ikke kan holde sig i mange timer og ikke tør gøre sig ren langt fra den "trygge hjemlige hule"?
    Og så sørger du for, at bringe den til et passende toilet, hvergang den vender øjnene i hovedet.
    Det er ikke nok at bringe den ud, hvergang den har sovet eller spist, den skal ud langt oftere.
    Og når den så har erfaret, at det toilet, som du har udpeget er sikkert og trygt, så vil den gradvist begynde at holde sig, for at komme det rette sted hen.

• #6   10. nov 2010 Vi har altid vores hvalpe ved siden af sengen i en kurv om natten - så lægger vi aviser foran kurven - og sætter en afspærring op. På den måde vågner vi, når de tusser rundt, og forlader kurven, og kan skynde os ud med dem.

Jeg kan ikke huske, at vi generelt har været ude mere end én til to gange hver nat.

• #8   10. nov 2010 Krumme:
    Det tænkte jeg også på. smiley
    Da Gaia var hvalp, var de fleste uheld, fordi hun skulle tisse..

• #11   10. nov 2010 Min lille Rocky er nu 14 uger og han kan holde sig fra ca 23 til 06 om morgenen, så han er SÅ dygtig!

Han er ude MANGE gange i løbet af dagen. Han er så selv begyndt at gå til døren når han skal ud så tror ikke der går lang tid før vi kan kalde ham renlig smiley

Held og lykke med renlighed smiley

• #12   10. nov 2010 At hvalpen skider meget ofte, kan have noget at gøre med at den går og småspiser hele dagen.
    Prøv at give den faste fodertider 3-4 gange om dagen. Hold øje med hvor lang tid det tager fra den har spist til den skal ud. Der vil sikkert tegne sig et mønster, så du nogenlunde kan forudsige hvornår den skal af med noget.

Og ja, som de andre siger, så skal den ud når den har spist, sovet, drukket og leget, og self hvis den virker søgende eller på anden måde som om den skal ud.

• #13   10. nov 2010 Hver gang den vågner, har leget osv skal den ud, hvis det var mig ville jeg kontrolere når den spiser, syntes det lyder vildt at den skider så meget i låbet af natten..:) Jeg ville fodre den 2 elelr 3 gange i løbet af dagen..:D

• #14   10. nov 2010 "jeg fjerner maden så hun heller ikke spiser om natten"

Vil det sige at der ellers står mad fremme hele dagen? Hvis det er tilfælde skal I lave om på det. Giv den mad 3-4 gange om dagen og ikke mere. Så vil den sikkert også have afføring 3-4 gange om dagen. Det tager jo noget tid for maden at komme ud i den anden ende, så det er ikke det hun evt. ville spise sen aften/nat, der kommer ud i løbet af natten. På den måde kan man også bedre følge med i hvor lang tid efter hun har spist, hun skal ud med noget, f.eks. i løbet af natten.

• #15   11. nov 2010 Ja den har fået ormekur 2 gange.
    Det jeg mener med at maden blir fjernet er at den får aftensmad kl. 18 og det den ikk spiser op stiller jeg væk. Den får mad 3 gange om dagen. Hvalpefoder.

• #16   11. nov 2010 Så ville jeg overveje at prøve et andet mærke. Hvalpe skal oftest af med noget hypiggere end voksen hunde. Men det lyder altså til at være mere end normalt i din hvalps tilfælde.

Hvilket mærke bruger du nu?

• #17   11. nov 2010 jeg bruger et mærke fra tyskland der hedder to- winner til hvalpe, men alt i alt har den afføring ca. 6-7 gange dgl. er det for meget eller?

• #20   13. nov 2010 Ja nu har jeg jo så ikke haft hvalp, men synes det lyder af meget -ofte passer det ca med at hunden har afføring ligeså mange gange som man fodrer (altså fodrer man 3 gange dagl, så skal den af med noget ca 3 gange dagligt)

Lidt mere kan være ok, men 6-7 gange synes jeg er meget. Jeg kender ikke det foder du bruger, men ville nok overveje at prøve noget andet, hvis ellers hunden er sund og rask.
    Ang ormekur, så kan hunden godt have orm selvom den har fået ormekur. Typisk giver opdrætteren ormekur 2-3 gange, og så er det ikke helt unormalt, at man osse må give en når man får hvalpen hjem.

• #21   14. nov 2010 ja den skal så have ormekur igen her på onsdag, men ringer til dyrlægen imorgen og hører af, for sys det er rigtig rigtig meget den har aff. så må vi se hvad de siger.

• #22   14. nov 2010 Alba skider 2 gange om dagen - morgen og aften.. og ja så kommer hun ud når hun har sovet og leget, spist og hvis hun søger rundt. hun er haft få uheld inden for - men ikke noget vildt!
    Hun er ikke ude om natten - om natten sover hun smiley det er dejligt.. men hun er også meget nem på mange punkter. så jeg satser på hun hurtig er renlig smiley

Kommentér på:
hvalp

Annonce