{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

hvalp laver hvalpe! lidt brok {{forumTopicSubject}}

uuh jeg er ved og blive godt hidsig. min faster har en tæve på hvertfald 2 år, og en han hvalp på 6-8 måneder. hun har så skrevet på facebook at nu blir det spændende om der kommer hvalpe. ordi hendes tæve er i løb og selvfølgeligt "fornuftigt" nok går sammen med hannen. da jeg så har skrevet at hun jo skal holde dem adskilt, for han er alt for ung til at lave hvalpe og han er meget stresset over tæven er i løb. så skriver hun skisme, "jamen der er ikke meget vi kan gøre" WHAT!!
i kunne fx bruge den hjerne i er udstyret med!

hvordan kan jeg få banket ind i hendes hoved at det der bare ikke er iorden?

lidt brok herfra nadja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalp laver hvalpe! lidt brok
  • #1   24. sep 2009 Tja, Måske skrumphjerne. Tror desværre ikke du kan gøre særligt meget. Men det er da godt tæven er den ældste.

  • #3   24. sep 2009 Brug hjernen, før du køber hund. S
    ja er ozz glad for at det er tæven der er ældst. havde det været omvendt, var jeg flippet endnu mere.

    nu har jeg skrevet min mening til hende. hun er go ved dyr, men tænker sig ikk elige om, hun er lige flyttet på en gård, som manden er ved at renovere, når han har tid. har så ozz lige købt 2 ponyer uden og ha stald til dem, det er manden så ved at bygge, soom om han ikk har nok i huset, og de andre dyr på gården.

    * *Charlotte F og medlem af tavlemafian * *
    dit eksempel har jeg ozz brugt. da hun har en datter.

    jeg er så hidsig at det går ud over mig kæreste der sidder i afghanistan :S


  • #4   24. sep 2009 jamen det er jo nok fordi den sååå gerne vil være far og det kunne da være såååå hyggeligt.
    Jeg er ved at brække mig over de sætninger, jeg kan godt forstå du bliver tosset over det, men hvad du egentligt mere skal gøre ved jeg ikke, det virker jo ikke som om hun fatter det alligevel.

    Men la det bare gå ud over kæresten selv om han er i Afghanistan, så kan han føle han er lidt hjemme:o)
    Har selv en mand der har været dernede 2 gange og han har skam også fået alt mit brok selv om han ikke kan gøre en dyt ved det så har han lyttet og på den måde fulgt med i hvad der sker herhjemme og alt ikke er skønt. Tror mig engang ringede han hjem og det eneste han næsten hørte på var den lorte vaskemaskine der var gået i stykker, griner, ikke han kunne gøre noget, men det skulle lige ud. nå men det var lige et side spring. Hils soldaten og sig vi er mange der er stolte af hans arbejde:-)


  • #6   24. sep 2009 vibeke -

    ja håber hun er ved at fatte det nu, godt nok er hun min faster, men der er bare ting jeg ikk kan tolerere.


  • #7   24. sep 2009 Jamen jeg er helt enig med dig, jeg har selv mistet en veninde på den baggrund fordi hun havde voldsomt travlt med at lave hvalpe med hendes han hund, den var godt nok et år, men den blev ikke tjekket for det var jo ikke sikkert der skete noget første gang den var sammen med tæven. OMG siger jeg bare. jeg er så træt af folk der avler løs og især uden tavle og alvgodkendte hunde, hvis man vil alve så brug sku da pengene på at købe en hund med ordentlig tavle og bidrag med noget godt til racerne istedet for at markederne vælter i tavleløse "rene hunde". grrr.

  • #8   24. sep 2009 jeg skal nok hilse ham smiley

    vibeke - jeg har intet mod taveløse hunde der bliver avlet på, hvis de bliver tjekket for ALT! tror ozz jeg blir rigtig uvenner med min faster. kan ikke rigtig li hende i forvejen. men derfor skal hun ikke lave det nr men og avle med en hvalp, og tæven er ikke tjekket for noget. smiley


  • #9   24. sep 2009 jeg synes bare det er ærgeligt at der bliver avlet løs på tavleløse hunde, men af den årsag at der er så mange og ofte til meget høje priser at man ligeså godt kan købe en med tavle, så kan være sikker på at der ikke er avelige sygdomme. Men hvis man vælger at avle på hunde der ikke er godkendt til avl kan man da som det mindste tjekke hundene ordentligt. Så på det punkt er vi enige.

  • #10   24. sep 2009 ja netop. synes at de på en eller anden måde godt kunne lukke tavløse hunde ind i klubberne så de kan få tavle, hvis de opnår standart, og man kan bevise at forældre har stamtavle. derved bevise den er "ren" og den er tjekket for alt hva der hedder sydomme, så der kan komme lidt nye gener ind i tavlerne, ellers skulle man være mere strikse med at få parret hundene ude for landets grænser hvis du forstå ?

  • #11   24. sep 2009 men bortset fra det, så er hun ikke til at tale fornut i hovedet, så har skrevet med store bogstaver at jeg virkelig håber at hendes tæve ikke er drægtig

  • #12   24. sep 2009 UPDATE !!
    jeg sidder og snakker med hende nu, og har mere eller mindre fået hende overtalt til abort sprøjte til hendes tæve. så der er fremskridt i det nu smiley


  • #13   24. sep 2009 Hey
    Ja det er sku noget pis. Skaden er sket på hanhunden hvis han har fået lov at parre, men fint at hun ser hun ikke skal sætte hvalpe i verden på en hund der ikke som det mindste er tjekket i h og r.


  • #14   24. sep 2009 vivi - ja for sagde at hun skulle have sine hunde sundhedstjekket, mentalt, og for ad og hd. så nu må vi se hvad hun finder ud a smiley

  • #15   24. sep 2009 Jeg ved ikke helt om de skal lukkes ind i en klub for jeg vil ærlig talt føle mig snydt hvis jeg havde betalt mange tusind kr for en hund med tavle også en veninde købte en hund uden tavle til måske det halve også aligevel kunne få en tavle på hendes hund fordi forældre dyrene har tavle. Hvis man har en hund med tavle og man vil avle er det da mest narturligt at hvalpene også for tavle. synes altid der ligger noget bag når hvalpe ikke har tavle, men forældre har. Tit siger avler jo at deres hunde har så fin tavle, men hvalpene er uden. meen hvis det er så fin en tavle så burde man jo netop gerne betale det det koster for avlsgodkendelse og for at hvalpene har tavle.
    Nu har jeg selv en langhåret schæfer med DKK tavle, men fordi han ikke kan avlsgodkendes ja så ønsker jeg heller ikke at avle på ham, for jeg vil da ha at de havlpe han evt. lavede også kunne få en DKK tavle og ikke en eller anden tavle fra en kopiklub som tager alt ind der har en puls.

    men jeg er da glad for at du er ved at få din faster overtalt til at det ikke er en god ide med hvalpe.


Kommentér på:
hvalp laver hvalpe! lidt brok

Annonce