Han prøver at bide når vi prøver at fjerne tæge! {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Vi søger råd om hvordan vi får fjernet tæger fra vores hund. Han bider efter os og vrider sig fra os (sidder hvergang i "armhulen" oppe ved forbenet) når vi prøver at fjerne den. Selvom vi prøver at nusse og kramme så bliver han gal og vi når aldrig i nærheden af at få den væk!
Vi har prøvet med tang og kort! Han har to lige nu som sidder ved ovennævnte sted.
Vi aner ikke hvad vi skal stille op!
Vi har prøvet tre at hjælpes ad, men det kan simpelthen ikke lade sig gøre. Og nu kan vi knap få lov at kigge om de stadig sidder der, uden at han snapper efter os.
Jeg har det så skidt over hvor træls han har det med det og at han nu bliver utryg ved os.
Vi prøvede at give ham en beroligende pille for at se om det kunne hjælpe ham til at slappe af. (Tidligere ejer har brugt disse til nytår.) men det har absolut ingen effekt!
Har tænkt om vi skal købe en mundkurv - men som skrevet, hans tillid til os svinder bare! Og det kan jeg ikke bære! Tror bestemt ikke en mundkurv hjælper på tilliden!
Skal vi kontakte dyrelægen? Kan han hjælpe? Er det en dyr affære at få dem til at fjerne sådan nogle banditter? Vil også være ret træt af, hvis jeg skulle til dyrelægen hver gang han får en tæge!
Vi er super trætte af at vi ikke kan få lov at fjerne dem! Han sover nemlig i vores seng sammen med os, og jeg har altså ikke lyst til at de hopper af ham og putter sig i min seng lige pludselig..
Skal siges at han får frontline og blev dryppet for en måned siden.
Nogle råd!?
Godnat til alle.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
mar 2008
Følger: 71 Følgere: 1048 Hunde: 2 Svar: 1.897
Så det pludselig ikke så slemt at få dem fjernet
I starten kan der ligeså stilles øves der kigges igen, så han finder ud, at det ikke er så slemt, og så næste skridt, at lade som om der skal fjernes en tæge, alt i mens han få noget virkelig lækkert, så som kylling eller hvad han nu elsker.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Hunden har højst sandsynligt "lært" at hvis bare den bliver hys nok, eller bider, så slipper I den, og lader den være i fred. Hunde kan være temmelig udspekulerede til tider
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Dryp med bayvantic hver 4. uge for helt at undgå situationen. Frontline virker ikke.
Lav en desensibiliseringsprocess så hunden slipper af med sin angst for håndteringen.
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
Det er bare "Frys fehår!" og så bliver de fjernet....
Det er noget lort at i har lavet sådan et stort nummer ud af det.. For ud fra jeres opførsel, er hunden da først overbevist om, at der skal ske noget farligt...
Vent til der er ro på, hav tægetangen tæt på hele tiden... Og når vovse slapper af, og i alligevel nusser, så snup den skide tæge... Og Bagefter skamros og en godbid.
Der er ingen grund til vold, pyller eller store scener...
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.954
maj 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 7
*BB* Du er godt klar over at hunde kan blive syge af de små sataner? - De skal da fjernes hurtigst muligt og helst inden 24 timer. Så jeg vil da bestemt mene at det er en situation hvor det er i orden at holde hunden mod sin lyst! Hvis vi tvang hunden så voldsomt som du antyder, så var de flåter nok væk nu Vi gør det jo for hans skyld så han ikke bliver syg og lige så for at vi ikke pludselig selv har skidtet siddende på os!
I alle andre situationer kan han ligge som en baby i mine arme og blive nusset på maven. Han kan bare lugte den skide tægetang på 10 km afstand. Han er jo en ret klog lille hund.
Tak for alle de konstruktive og guidende svar. Vi har noget kylling fra igår i køleskabet, vi vil helt sikkert forsøge os med at nippe den af med neglene mens han bliver proppet med lækker kylle! Så håber vi at det kan gøre det!
God dag.
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 334
Ja, den kan blive syg, men det sker altså ikke så tit som man tror. Ude ved hestene jeg rider har vi en kat som hver dag har mindst 20 flåter på sig, trods vi har prøvet alle slags behandlinger der skulle holde dem væk. Den har aldrig været syg (er blevet tjekket da vi frygtede den ville blive syg/få blodmangel af alle de flåter) i de 6 år den har levet på den måde. Og jeg kender mange heste, hunde og katte der ikke får fjernet flåter hele tiden, selv om de har mange, og har kun set en enkelt hest der blev syg (og så har jeg selv været syg af flåt bid).
Kan man få fjernet flåten så bør man selvfølgelig det, men vil hunden ikke have det så lad den være og eventuelt træn stille og roligt så i engang kan komme til at fjerne dem.
(beklager hvis jeg ikke er så god til at forklare, hader at forklare på skrift)
maj 2015
Det var ikke tre fuldvoksne mennesker stod og hev i hvert sit ben!?
Jeg spørger efter gode råd, ikke om dømmende indskydelser.
Alt hvad vi gør/har gjort, er for hundens bedste! Hav lige det i mente! Der er ikke nogen som prøver at behandle hunden uanstændigt eller uhensigtsmæssig!
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
maj 2015
Chili er rigtig sød til at komme i bad og til at blive redt med børste. Han er ikke MEGA fan, men han står pænt og elsker at blive pakket ind i håndklæde og tørret med føntørre bagefter
Det eneste han har det svært med er simpelthen de her skide flåter! Sådan nogle møgkræ!
TÆGER TÆGER TÆGER FLÅTER FLÅTER FLÅETER - Alle ved hvad der menes....
Til andre henviser jeg til #17 ...
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
Havde det så for fanden været råstbøf
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
Piller er noget med et stykke frankfurter på 5cm, hvor pillen strategisk placeres i midten. Tre ud af fire gange er det succesfuldt - og helt uden CM-metoder, fx trusler hvori ost indgår.
dec 2010
sep 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 104
jul 2015
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Svar: 2
dec 2010
dec 2010
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
feb 2006
jul 2015
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Svar: 2
feb 2006
dec 2010
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.954
Han prøver at bide når vi prøver at fjerne tæge!