{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.957 visninger | Oprettet:

Han prøver at bide når vi prøver at fjerne tæge! {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Vi søger råd om hvordan vi får fjernet tæger fra vores hund. Han bider efter os og vrider sig fra os (sidder hvergang i "armhulen" oppe ved forbenet) når vi prøver at fjerne den. Selvom vi prøver at nusse og kramme så bliver han gal og vi når aldrig i nærheden af at få den væk!
Vi har prøvet med tang og kort! Han har to lige nu som sidder ved ovennævnte sted.

Vi aner ikke hvad vi skal stille op!
Vi har prøvet tre at hjælpes ad, men det kan simpelthen ikke lade sig gøre. Og nu kan vi knap få lov at kigge om de stadig sidder der, uden at han snapper efter os.

Jeg har det så skidt over hvor træls han har det med det og at han nu bliver utryg ved os.

Vi prøvede at give ham en beroligende pille for at se om det kunne hjælpe ham til at slappe af. (Tidligere ejer har brugt disse til nytår.) men det har absolut ingen effekt!

Har tænkt om vi skal købe en mundkurv - men som skrevet, hans tillid til os svinder bare! Og det kan jeg ikke bære! Tror bestemt ikke en mundkurv hjælper på tilliden!

Skal vi kontakte dyrelægen? Kan han hjælpe? Er det en dyr affære at få dem til at fjerne sådan nogle banditter? Vil også være ret træt af, hvis jeg skulle til dyrelægen hver gang han får en tæge! smiley

Vi er super trætte af at vi ikke kan få lov at fjerne dem! Han sover nemlig i vores seng sammen med os, og jeg har altså ikke lyst til at de hopper af ham og putter sig i min seng lige pludselig.. smiley smiley

Skal siges at han får frontline og blev dryppet for en måned siden.

Nogle råd!?

Godnat til alle.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han prøver at bide når vi prøver at fjerne tæge!
  • #1   18. jul 2015 Jeg ville nok forklare ham meget tydeligt at nu fjernede jeg de flåter (tæger er nogen grønt spisende insekter se billede) og så måtte han affinde sig med det!

profilbillede
  • #4   18. jul 2015 Verdens lækreste godbider, proppes i hunden i mens tæge fjernes smiley
    Så det pludselig ikke så slemt at få dem fjernet smiley
    I starten kan der ligeså stilles øves der kigges igen, så han finder ud, at det ikke er så slemt, og så næste skridt, at lade som om der skal fjernes en tæge, alt i mens han få noget virkelig lækkert, så som kylling eller hvad han nu elsker.

• #6   18. jul 2015 Hold godt fast på hunden, og lad jer ikke kyse af at den forsøger at bide. Det vil absolut ikke føles rart for hverken jer eller hunden, men det er nødvendigt at den lærer at affinde sig med at få fjernet flåter. Hvis hunden slapper af undervejs, så ros, ros og masser af ros. Når flåt er fjernet skal der igen gives masser af ros og masser af godbider. Evt. opfordre til leg. Og fortsæt så jævnligt med at træne, at I godt må "pille" og kigge i armhuler, ører, tænder, poter osv.
    Hunden har højst sandsynligt "lært" at hvis bare den bliver hys nok, eller bider, så slipper I den, og lader den være i fred. Hunde kan være temmelig udspekulerede til tider smiley

• #9   18. jul 2015 Ja, det.er.dyrt at få dyrlægen ind over.

Dryp med bayvantic hver 4. uge for helt at undgå situationen. Frontline virker ikke.

Lav en desensibiliseringsprocess så hunden slipper af med sin angst for håndteringen.

• #12   18. jul 2015 Sådan noget er bare ikke til diskussion herhjemme...
    Det er bare "Frys fehår!" og så bliver de fjernet....

Det er noget lort at i har lavet sådan et stort nummer ud af det.. For ud fra jeres opførsel, er hunden da først overbevist om, at der skal ske noget farligt...

Vent til der er ro på, hav tægetangen tæt på hele tiden... Og når vovse slapper af, og i alligevel nusser, så snup den skide tæge... Og Bagefter skamros og en godbid.
    Der er ingen grund til vold, pyller eller store scener...

• #13   18. jul 2015 Og så en lille ekstra ting: det er bestemt ikke sikkert vuf syntes det er fedt at blive krammet, de fleste hunde hader kram, så undgå yderligere ubehageligheder, som kan være med til at eskalere situationen.. smiley

• #14   18. jul 2015 -T- der har aldrig og vil aldrig foregå vold mod min hund, vil jeg gerne lige have lov til at understrege! smiley

*BB* Du er godt klar over at hunde kan blive syge af de små sataner? - De skal da fjernes hurtigst muligt og helst inden 24 timer. Så jeg vil da bestemt mene at det er en situation hvor det er i orden at holde hunden mod sin lyst! Hvis vi tvang hunden så voldsomt som du antyder, så var de flåter nok væk nu smiley Vi gør det jo for hans skyld så han ikke bliver syg og lige så for at vi ikke pludselig selv har skidtet siddende på os!

I alle andre situationer kan han ligge som en baby i mine arme og blive nusset på maven. Han kan bare lugte den skide tægetang på 10 km afstand. Han er jo en ret klog lille hund.

Tak for alle de konstruktive og guidende svar. Vi har noget kylling fra igår i køleskabet, vi vil helt sikkert forsøge os med at nippe den af med neglene mens han bliver proppet med lækker kylle! Så håber vi at det kan gøre det!

God dag.

• #16   18. jul 2015 Tja, jeg havde nok bare ladet dem sidde. Selvfølgelig kan hunden blive syg, men det kan den også hvis man får trykket for meget på flåten, for så får man mere af flåtens spyt/saft ind i hunden som er det hunden kan blive syg af. Og med en hund der ikke bryder sig om at få fjernet dem, kommer man let til at trykke for hårdt.

Ja, den kan blive syg, men det sker altså ikke så tit som man tror. Ude ved hestene jeg rider har vi en kat som hver dag har mindst 20 flåter på sig, trods vi har prøvet alle slags behandlinger der skulle holde dem væk. Den har aldrig været syg (er blevet tjekket da vi frygtede den ville blive syg/få blodmangel af alle de flåter) i de 6 år den har levet på den måde. Og jeg kender mange heste, hunde og katte der ikke får fjernet flåter hele tiden, selv om de har mange, og har kun set en enkelt hest der blev syg (og så har jeg selv været syg af flåt bid).

Kan man få fjernet flåten så bør man selvfølgelig det, men vil hunden ikke have det så lad den være og eventuelt træn stille og roligt så i engang kan komme til at fjerne dem.

(beklager hvis jeg ikke er så god til at forklare, hader at forklare på skrift)

• #17   18. jul 2015 Ja vi var tre til at prøve fjerne - en som holdte ham, en anden nussede ham og snakkede beroligende og en tredje prøvede at fjerne den alt imens!

Det var ikke tre fuldvoksne mennesker stod og hev i hvert sit ben!? smiley

Jeg spørger efter gode råd, ikke om dømmende indskydelser.

Alt hvad vi gør/har gjort, er for hundens bedste! Hav lige det i mente! Der er ikke nogen som prøver at behandle hunden uanstændigt eller uhensigtsmæssig!

• #19   18. jul 2015 Jeg vil også prøve med bravecto. Jeg har ikke fundet en eneste på vores før nu her hvor virkningen er begyndt at aftage. De kan godt bide hunden alligevel men du behøver ikke fjerne dem for de dør og så falder de af. Een beskytter mod 2 af 3 sygdomme som flåter kan give så vidt jeg husker

• #20   18. jul 2015 Hunden er vel vant til at blive redt .. ( også under forbenene ) .... så hvis det er så umuligt med en FLÅT-tang ..... så køb en lusekam ... og red hunden som i plejer under forbenene .. så ryger FLÅTEN jo med af ... da den ikke kan komme gennem tænderne på en lusekam ...

• #22   18. jul 2015 Ej nu gik det lige op for mig at der står 3 mennesker om at holde den... er vi enige om det den på profilbilledet?? Ikke en DDB eller lign.?

• #27   18. jul 2015 Minion - tak for et godt grin. Vi kan relaterer. smiley Vi har været i petworld og købe bayvantic og den tægetang som ligner et brækjern. Så nu prøver vi igen!

Chili er rigtig sød til at komme i bad og til at blive redt med børste. Han er ikke MEGA fan, men han står pænt og elsker at blive pakket ind i håndklæde og tørret med føntørre bagefter smiley

Det eneste han har det svært med er simpelthen de her skide flåter! Sådan nogle møgkræ!

TÆGER TÆGER TÆGER FLÅTER FLÅTER FLÅETER - Alle ved hvad der menes....

Til andre henviser jeg til #17 ...

• #30   18. jul 2015 Først at få proppet en pille ind på bagtungen - derefter en skive ost sammesteds. Hmm! Det svarer vel omtrent til at få et knæ i løgposen, og men man er i færd med et 'dive', så lige en uppercut i kyssetøjet. smiley
    Havde det så for fanden været råstbøf smiley

• #38   18. jul 2015 Chili var over 7år første gang hun fik klippet kløer (pga ændret lufte område). Allerførste gang vågnede hun ikke før, jeg var mere end halvvejs.
    Piller er noget med et stykke frankfurter på 5cm, hvor pillen strategisk placeres i midten. Tre ud af fire gange er det succesfuldt - og helt uden CM-metoder, fx trusler hvori ost indgår. smiley

• #42   18. jul 2015 Nogen gange må man værdsætte at have smådumme hunde. Mine æder piller som slik, hvis bare de er smurt ind i leverpostej smiley

• susanne
    susanne Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 104
    #46   18. jul 2015 her i huset kommer småkage dåsen på bordet , når det er tæge eftersyn / eller en tæge skal fjernes smiley ..vuffe sidder musestille sårn da , for ved jo at når jeg er færdig , vanker der 2 småkager smiley

• #47   19. jul 2015 smiley det jeg gjorde da min hund havde en tæge til morgen, puttede jeg bare salt på den klamme tæge og de kan bestemt ikke lide salt de små "sataner" men det er så første gang med salt og det virker bare ?min lille vapse bed mig også men så fandt jeg en løsning, og 1 time efter , var den faldet af. Rart:)

• #49   19. jul 2015 Maj-Britt: Fjerner selv flåter med flåttang, men har hørt om at man kunne smøre flåten ind i smør ? Har ikke selv prøvet det, men er nysgerrig efter at høre hvorfor du fraråder det ? Vil altid gerne lære, og forhåbentligt blive klogere smiley

• #51   19. jul 2015 Maj-Britt: Tak for forklaring, og så lærte jeg også lige noget nyt. Drejer altid flåttangen rundt, inden jeg trækker flåt af. Det vil jeg prøve at undlade fremover smiley

• #52   19. jul 2015 Man risikerer at flåten tømmer sit maveindhold ind i bidet, hvis man smører alt muligt på den. Og så har vi først balladen med sygdomme

• #53   19. jul 2015 Ann-Marie: du må gerne dreje den rundt, når du bruger en flåttang. Der skal den helst lige have en omgang rundt for at slippe. Der er åbenbart et "trick" med at nulre flåten rundt og rundt indtil den slipper- og det er noget skidt

• #54   19. jul 2015 Min hund har det fint og alt er væk der hvor tæge havde bidt sig fat , så ikke noget problem for min vapse , de falder bare af og jeg chekker og holder øje om der er nogen ændring . Men han kommer også til dit årlige check hos dyrlægen ??

• #55   19. jul 2015 Ja, denne gang Tracy. Den næste kan fylde din hund med borrelia-bakterier og din hund bliver lam.

• #56   19. jul 2015 Julie: Tak smiley Har faktisk lige fjernet en flåt med en tang, og syntes ikke rigtigt at den ville slippe sit tag, før jeg havde drejet rundt, så det fortsætter jeg bare med smiley Hader de satans kræ, så de bliver absolut ikke nulret her. De skal bare væk, så hurtigt som muligt !

• #58   23. jul 2015 Bravecto pillen er jo lavet som en tygge-godbid til hunden. Bed hunden sitte og beløn den med flåtfrihed i tre måneder smiley

Kommentér på:
Han prøver at bide når vi prøver at fjerne tæge!

Annonce