{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.227 visninger | Oprettet:

En rigtig træls situation :( {{forumTopicSubject}}

Ved ikke rigtig, hvor jeg skal begynde...
Ihvertfald er jeg blevet hundepasser.
Ikke, at jeg som sådan blev spurgt først, men ejer og han "kæreste" havde sat himmel og jord i bevægelse for at han skulle i alkohol behandling, så jeg blev først "spurgt", da det hele var arrangeret.
Ikke for det, jeg vil da gerne hjælpe, men...

Har selv en hvalp og bor i lejlighed, hvor et husdyr er tilladt..
Aftalen var, at kæresten skulle tage hunden, når jeg ikke kunne.
Og det skulle hun så i torsdags, hvor jeg ikke var hjemme fra torsdag til søndag.

Aftalen var, at hunden blev afleveret i ejers hjem torsdag middag og at hun så hentede den der. Det gjorde hun bare ikke, så hunden har været der fra torsdag til søndag og vidst nok, har hun været ovre at lufte den. Han tog så hjem fra afrusning fredag, da han ikke kunne få fat i hende kæresten og min datter skulle så lufte den, udover at passe hans kat + killinger. Dette fik jeg at vide ved en ren tilfældighed. smiley

Så jeg er åbenbart hundepasser på ubestemt tid

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En rigtig træls situation :(
  • #1   13. jul 2015 Jeg forstår ikke helt hvad der er sket.. når i ikke har aftalt at du passer hunden, så kan de da ikke bare dumpe den hos dig? Hvis du kun må have én hund i lejligheden så er det vel heller ikke noget i har aftalt på forhånd? smiley

• #2   13. jul 2015 Nej det er også en meget kort version af en lang historie smiley

Hende han er kæreste med (hvis de stadig er det) har han boet ovre ved sammen med hendes hund. Hun skulle så passe den, da han skulle ned og stille op til skanderborg festival, men de blev enige om at holde en pause, så dagen før, han skulle af sted, blev jeg spurgt, om jeg kunne passe den. Det gjorde jeg så.

Da han kom hjem derfra fandt de vidst nok sammen igen og det blev aftalt, at han skulle i behandling for sit alkohol misbrug på en formiddag og jeg blev så spurgt, om jeg ville passe hunden. Sagde, at det kunne jeg godt, hvis hun skulle noget og ikke kunne have ham.

Hun har så åbenbart valgt at slukke sin telefon og ikke reagerer på nogle henvendelser, så hunden har været alene i hans hjem fra torsdag til i går, hvor jeg hentede ham.

Jeg aftalte med hende, at jeg smed hunden ned til ham torsdag middag og hun så ville hente ham der, men om hun overhovedet har været og lufte hunden kan man jo have sine tvivl om smiley

• #4   13. jul 2015 Men hunden er ikke hos dig lige nu? Kan du ikke bare aflevere hunden hos hende?

• #5   13. jul 2015 Lyder lidt somom en hund der burde have et nyt hjem istedet .......

• #6   13. jul 2015 Om hunden er blevet luftet eller ej, det må du da kunne se på gulvet?

• #8   13. jul 2015 Det er lovpligtigt at tilse en hund mindst en gang i døgnet. Vurderer du at hunden har været alene mere end 24 timer så er det en dyreværnssag og du kan melde dem til dyrenes beskyttelse. Alt i alt lyder det ikke til at hunden vil have godt af at komme tilbage til ejer!!!

• #9   13. jul 2015 Du skriver det er hendes hund.. Hvorfor kan hun så ikke selv passe den?

• #10   13. jul 2015 Hunden er her hos mig nu og har været her siden i går.
    Og det er ikke hendes hund, men hans.
    Og arbejder på at få ham overbevist om, at hunden ville være bedre tjent med et nyt hjem.

• #11   13. jul 2015 # 3
    Kunne nok godt have sagt nej og så havde hunden sandsynligvis været i hans hjem alene og bare blevet luftet/fodret nogle gange i døgnet

• #13   13. jul 2015 Det har du ret i C F
    Han var taget hjem fra afrusningen, fordi han ikke kunne komme i kontakt med hende. Men sådan en behandling kan jo tage lang tid.
    Men det skal ihvertfald ikke gå ud over hunden!

• #15   13. jul 2015 Hmm hvis du er sikker på, at hun har stoppet for kontakten (har du evt. været henne og snakke med hende?), og aftalen var at du bare passede hunden i et par dage hvorefter hun så ignorerer det hele og overlader hunden til dig - ja så synes jeg faktisk også at internatet lyder som en fornuftig idé. Enten må hun hente hunden dér og forhåbentlig få en lærestreg, eller også må den få et nyt hjem smiley

• #16   13. jul 2015 Har snakket med ham og han kommer hjem på onsdag. "Kæresten" siger, at hun har været ovre og lufte ham.
    Hunden er loppe- og korn allergiker og er nu, trods loppehalsbånd, begyndt at gnave sig. Sikkert fordi, lopperne er i hans bolig. Har endelig fået ham til at købe noget kornfrit foder, så hunden har for første gang i et år ikke tynd/blød afføring.

Vil nu stadig prøve at få ham overtalt til at finde et nyt hjem til hunden...

• susanne
    susanne Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 104
    #18   13. jul 2015 blir sgu så trist om hjertet at læse sådan et indlæg ....ingen ris til dig , du er blot blevet sat i en meget uheldig og kedelig situation

Kommentér på:
En rigtig træls situation :(

Annonce