{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.163 visninger | Oprettet:

Rigtig træls oplevelse :( Lang... {{forumTopicSubject}}

Da Shieva var cirka et halvt år gammel mødte hun for første gang børn i 7-8 års alderen, de var 4.
De kom over til os uden at spørge, og hørte ikke efter da jeg bad dem om at gå, da Shieva havde fået nok.
De blev ved med at kalde hendes navn, skulle alle ae hende, og så tog de hendes pind fra hende.
Det var sådan en træls oplevelse, især fordi at Shieva blev så bange at hun stak halen mellem benene og gemte sig bag ved mig.
Jeg havde sådan håbet på at hun havde glemt den oplevelse, men her igår var vi omme på en sportsplads sammen med min veninde og hendes hund.
Der kommer så 2 børn i den alder og vil snakke med hundene, straks krøb Shieva sammen, stak halen mellem benene og prøvede at gemme sig ved mig smiley
Jeg forstår ikke hvorfor de børn ikke kunne se at hun ikke ville snakke, og selvom jeg sagde at hun ikke ville, blev de ved med at prøve, præcis som første gang.
Det ender så med at børnene går, og Shieva bliver sig selv igen.
Men hvad nu hvis hun var blevet så bange at hun havde bidt ? Børnene hørte jo tydeligvis ikke efter hvad jeg sagde, præcis som første gang, og havde hun bidt ville hele omverden jo mene at min hund skulle aflives.
Det skal siges at der intet er med små børn op til 5års alderen, og så fra 9år og opefter.
Hun har ikke noget imod dem når vi går på gaden og de bare går forbi, men ligeså snart de går hen mod hende bliver un bange smiley
Ej hvor er jeg trær af at når jeg siger de ikke skal snakke med hende, og ikke engang har givet dem lov til at komme hen, så gør de det alligevel !
Skulle bare lige ud med det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rigtig træls oplevelse :( Lang...
  • #3   16. aug 2010 Må prøve at finde en sød dreng/pige der vil hjælpe os med det problem.
    Er bare bange for at det vil gøre det værre.
    Jeg synes også at jeg giver et markeret nej, men de ja undskyld fatter det bare ikke.
    Og hvad skal jeg gøre når det er børn, kan jo ikke bare stå og råbe af dem smiley

• #5   16. aug 2010 Shieva: nu ved jeg, at der er mange herinde, som ikke mener, man må skælde andres børn ud. MEN jeg siger, at man skal gøre, hvad der er nødvendigt for at beskytte sin hund. Det eneste jeg tænker, er at du kommer til at gøre Shieva mere nervøs ved børn ved at råbe af dem. Så den er svær. Men jeg ville også finde en sød dreng eller pige at træne med.

• #6   16. aug 2010 Tak for jeres svar.
    Jeg må mande mig op som i siger, og sige Nej så de forstår det !

• #7   16. aug 2010 Følger børnene efter hvis du bare tager hunden og går væk fra stedet?

• #8   16. aug 2010 som et lille tip, så kan jeg fortælle, at jeg altid siger til børnene (eller voksne, som ikke kan finde ud af at hilse ordentlig på en hund) at han bider. Så flytter folk fingrene og holder sig væk smiley

• #9   16. aug 2010 Når børn/folk spørger mig om de må hilse på Elli, så siger jeg at det må de godt hvis hun selv vil. Heldigvis elsker hun børn.

Hvis de ikke vil høre efter, når du pænt siger nej til dem, så må du hæve stemmen og gå imellem hunden og børnene. Det er din hund og du bestemmer! Du skal ikke være ked af at skænde dem ud. Tag evt. fat i deres forældre hvis de ikke fatter beskeden. Det ville jeg ikke tøve med selv.

Og så find et sødt barn, som lytter til hvad du siger, så du kan træne det.

• #10   16. aug 2010 prøv at se på hvad ændre sig på et barn fra det er 5 til det bliver "farligt" og hvorfor regner hun så et barn for ufarligt når de når 9 års alderen.

og derefter må i arbejde jeg ind på at hun bliver tryg ved de 7-8 årige også.
    hvis nu i kender en 9 årig som hun er rigtigt tryg ved og han/hun så tager en yngre kammerat med....som kender situationen og er klar til at gå når de for besked.

• #11   16. aug 2010 Enig med de andre. Indmellem må man bare tage den skarpe stemme på, og sikre sig, at budskabet bliver forstået. Det nytter ikke at stå og forsøge at være flink, hvis budskabet ikke trænger ind.

Lanka har det ligesådan, og der siger jeg ligeud til folk, at de skal holde sig væk, for hun bider! Det gør hun godt nok ikke - men det virker!

• #13   16. aug 2010 Krumme: Men vil det ikke være muligt måske at træne hunden så den ikke bliver bange? Den behøver jo ikke at kunne lide børn, men hvis den bare kan lære at de ikke er farlige og at ignorere dem, så er det vel en løsning man kan leve med?

• #14   16. aug 2010 Jeg ville ikk sige til børn at hunden bider. I hvert fald ikk hvis man bor i lejlighedsområder. For det rygte bliver hurtigt spredt mellem børn og det kan være meget negativt hvis f.eks bestyrelsen hører det.
    Men hvis man bor i hus og det ikk er nogle børn man render ind i hver dag er det måske en mulighed.

• #17   16. aug 2010 Med Lanka har det ikke været muligt. Hun har det fint med voksne, børn og hunde, som hun kender. Men uanset hvor meget vi træner, så kommer hun aldrig til at generalisere. Vi kan lære hende at 100 mænd ikke er farlige, men hun vil alligevel reagere på nr. 101. Så i hendes tilfælde, kan vi ikke gøre andet end at passe på hende, og sørge for, at folk respekterer hendes grænser.

• #18   16. aug 2010 Hæv stemmen næste gang, og sig hunden bider!
    Det gør hun nok ikke, men hvis de ikke forstår det, og hunden bliver så usikker, skal hun ikke udsættes for det ekstra stess ...

• #19   16. aug 2010 A&D - Enzo SBT -
    Jeg kan sagtens se din pointe, men jeg må så indrømme, at jeg sagtens kan leve med, at det rygtes at "Lanka bider", og både børn og voksne derfor går i en stor bue udenom vores matrikel.

Hellere det, end at hun bliver så presset en dag, at hun rent faktisk gør det.

• #20   16. aug 2010 Karina: Ja og som sagt, hvis man bor i hus er det ikk så slemt at sprede det rygte. Men her hvor vi bor er det ikk tilladt at have arrige og bidske hunde derfor er det en dårlig ide hvis man bor sådan et sted.

• #21   16. aug 2010 *ta dit ansvar alvorligt* : Ja bestemt

• #22   16. aug 2010 Ja jeg har måtte gøre det samme som Karina, for min Fluffy er altså også meget bange for børn og jeg vil ikke ud i en situation hvor hun ender med at bide fordi hun er presset for langt ud... Jeg er simpelthen konsekvent og gør det klart at NEJ i må IKKE hilse på min hund, hun bider... Og det gælder alle børn og jeg må indrømme at jeg bliver tosset når der er forældre med der bare lader børnene gå hen imod mine hunde uden at sige noget til dem...

Og jo jeg har også prøvet at træne Fluffy med børn, men det ligger så dybt i hende fra Grækenland at det ikke kan lade sig gøre uden min hund tager skade psykisk af det og jeg har ikke selv børn og får det heller ikke, så derfor er det ikke noget problem for mig.

• #23   16. aug 2010 Mine hunde er vokset op her i en børnefamilie...Og har ikke haft noget imod børn...Men indenfor det sidste stykke tid er min hanhund blevet angst, hvis der er for mange børn...
    Så sent som idag "freezede" han totalt, da en børnehave havde slået lejr med madpakkerne på "hans sti"...

Og som Krumme gør, afskærmede jeg ham, ved at stå ml. ham og børnene, der jo rigtig gerne ville hilse...De fik så lov at hilse på tæven..:)

Og har jeg kun ham med, så siger jeg nej til børn der vil hilse og går udenom, jeg ser ingen grund til at stoppe op, hvis de alligevel ikke skal hilse...;)
    Han er nemlig også begyndt at knurre af "fremmede", og jeg tager ingen chancer overhovedet..Heldigvis er der ikke noget overfor vores egne børn, men de kender også hans (og mine) grænser...:)

• #24   16. aug 2010 Ja det er jo nok helt sikkert at forældrene til børnene ikke læser dette,

" Få så snor på de unger "

• #25   16. aug 2010 børn forstår ikke-,hunden vil ikke snakke,,,,,,,,jow tænker de,det tror jeg godt den vil med mig.det er ikke for at være slemme,de forstår bare ikke den vending.
    det er meget bedre at sige,i må ikke snakke med hunden,det vil jeg ikke ha,hun bliver bange.

• #26   16. aug 2010 Joan det er altså ikke altid de respektere det har selv oplevet det og derfor gik jeg over til et hårdt NEJ og hvis de stadig nærmer sig så Den bider...

• #27   16. aug 2010 jeg har en chi som hader hader og er møg bange for børn, han nøjes ikke med at havde halen mellem benene, han fare helt ud i snoren og viser alle sine tænder og gør, han for totalt crazy øjne. dette gør han når børn lige pludselig løber mod ham
    DETTE ER KUN I SNOR

Men fatter børnene dette? nej, de løber stadig mod satan, selvom jeg råber "i må ikke hilse, han er bange" så går de stadig imod ham, jeg bryder mig ikke om at råbe "han bider" men det bliver jeg nød til de fleste gange

jeg har stået og diskuteret med forældre, fået at vide han skal aflives, at han skal ha mudkurv og at jeg er er en dårlig hunde ejer
    det sidste gør rigtig ondt, fordi det ik er min skyld Satan er sån, det hans første familie som beholdte Satan fra deres hyggekuld,

Mig og min mor tager foranstaltninger eller hvad det hedder, Salto for kun lov at være løs et bestemt sted og det sammen med hans hundevenner og Salto kommer hver gang man råber SATAN. Han er ikke så bange for børn når han er løs, men nu kommer der sjælent børn hvor han er løs og vi holder alle øje. Vi tager ham ikke med til begivenheder hvor der kommer børn,
    det eneste barn Salto kan med er min niece på 5, der går lige et styk tid også må hun kæle ham og give godbider og hvad der bonus er at han aldrig hiver i snoren hvis det hende der går med ham hehe.

det har været rigtig godt at min niece har lyttet til hvad jeg har sagt og taget det rolig, og hilst på den rigtig måde, men først når Satan var parat til at hilse og tog det roligt, fik hun lov og godbider har hjulpet en del:-)
    og faktis er det pga af hende at Salto langsomt bliver bedre, hva det angår børn

Kommentér på:
Rigtig træls oplevelse :( Lang...

Annonce