{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.877 visninger | Oprettet:

Whippet {{forumTopicSubject}}

Hej.
Håber der er nogle med Whippet erfaring her og som vil svarer på et par spørgsmål.
Hvordan er Whippets generelt med andre hunde?
Er det en race der lider meget under varme? Som eks. min Boxer dreng gøre.
Er det en gøende race?

Tilsidst er der nogle der bor i nærheden af København eller omegn. Der en dag kunne tænke sig at vise sin Whippet frem, så man kunne hilse på en?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Whippet
  • #1   2. jun 2015 whippets har sjældent problemer med andre hunde.
    Jeg er sikker på samtlige opdrættere gerne modtager besøg, ganske uforpligtende snak om racen. Det er de fleste åbne for, og det er en rigtig god ide at komme rundt og besøge nogle stykker så du får alle vinkler af en whippet

• #2   2. jun 2015 De elsker varme... min ynder meget at ligge ude på havebordet midt i en solstråle i 30 graders varme - dog på en pude naturligvis ??

• #3   2. jun 2015 Jeg har da lidt erfaring smiley

Mine omgås uproblematisk de fleste hunde, men det er langt fra alle som de gider lege med, de fleste ignorerer de.

De elsker varmen, jeg lider før de gør smiley det er først når temperaturen kommer over de 25-27 grader, at jeg kan mærke det på aktivitetsniveauet hos mine.

Det er ikke en gøende race. Mine gøer, hvis der er kat på matriklen og i leg.
    De leger meget voldsomt indbyrdes med megen knurren og gøen, men det kan begrænses til at foregå udendørs.

De gøer ikke når det ringer på døren, eller posten smider post i postkassen.

Hvis du er på Facebook, så ansøg om at blive medlem af gruppen whippets i Danmark, der burde du kunne finde nogle whippetejere i nærheden, som vil vise deres hunde frem smiley

• #4   2. jun 2015 På rad og række smiley Mine har deres eget havebord, hvor lidt af benene er savet af, å gravhunden også kan være med

profilbillede
  • #5   2. jun 2015 Mange tak for jeres svar :0) Er faldet lidt for racen, så må lige få undersøgt den nærmer :0)

• #6   2. jun 2015 Det var så lidt smiley Det er en dejlig race smiley

• #7   2. jun 2015 Fra boxer til mynde.. Bare så du er advaret, der er en verden til forskel - på godt og ondt smiley

• #8   2. jun 2015 Ja det er jeg nu godt klar over der vil være :0) Har heller ikke skiftede race endnu, kigger bare ;0)
    Men du må da komme med et par eks. :0)

• #9   2. jun 2015 Haha jeg er jo selv gået fra boxer til mynde, godt nok ikke whippet, men irsk ulvehund.
    Jamen sindet især, det er en helt anden verden end boxerens ubekymrede lallede til tider påtrængende væsen. De er langt mere reserverede i visse situationer, mere forsigtige, ser tingene an, stikker en føler ud, trækker sig hellere end kaste sig ud i ballade i konflikter, meget følsomme, meget dybe i sindet. De leger på en anden måde..
    Svært at sætte ord på.. Jeg var faktisk overvældet, og kan stadig blive det.
    Whipperne er nok endnu mere "mynde" end ulvehunden er, men fællestræk har de da.

Jeg savner stadig boxeren på mange områder, men på andre måder er livet med mynde noget lettere.

• #10   2. jun 2015 MLA - Jeg har ikke et dybere kendskab til ulvehunden, men mange af dem jeg kender, der har haft forskellige slags mynder, siger at whippen er absolut den der nemmest tilpasser sig og den som generelt er nemmest at træne.

Whippen er ikke en "ægte" mynde, men oprindeligt en lurcher, dvs. et mix mellem terrier og mynde (greyhound).

Jeg har tidligere haft gravhunde (har en tilbage) og ft. spaniels, og jo whipperne er anderledes men nemmere, at træne end gravhundene.

Hvalpene er nogle nysgerrige vildbasser, med galoperende krudt i numsen 12-14 timer i døgnet, den voksne whippet, sover meget, er rolig inde, men aktiv og legesyg, når den er ude på tur.
    Hvalpene er grænseløst nysgerrige og ind imellem temmelig dumdristige, deres fysik kan mere end hovedet kan følge med til.
    Den voksne tilpasser sig og er let at have med alle steder, men har absolut også sine ideer om, hvad den vil og ikke vil.

Det jeg oplever nye whippetejere ofte har det svært med, er whippernes tyvagtighed, de stjæler, primært mad, men i hvalpetiden alt, hvad de synes skal undersøges. Jeg kender ikke mange whippetejere, der tør efterlade mad på bordene af nogen art, heller ikke inderst på køkkenbordet, for de hopper bare op og henter det.

Mine voksne whipper har megen fornemmelse for hvilke mennesker de skal kontakte og hvilke de skal holde sig fra, de er overstrømmende venlige overfor mennesker, der gider dem, andre værdiger de ikke et blik men generelt er de absolut ikke reserverede.

Almindelig hverdagslydighed læres hurtigt, de opfatter lynhurtigt nye kommandoer, men gider ikke mange gentagelser og ikke lange træningssessioner.

• #11   3. jun 2015 Jeg kan ikke se der skulle være noget problem i at gå fra boxer til whippet. Jeg oplever whippeten som den nemmeste mynde at kaste sig ud i - ja faktisk en ret nem hund generelt.
    Men ok jeg er også gået fra bulldog til azawakh....

• #12   3. jun 2015 Næ, et problem er heller ikke hvad jeg ville gøre det til, slet ikke smiley
    Bare en oplysning med glimt i øjet smiley

Kirsten: Er kleptomanien ikke et generelt myndetræk? smiley

• #13   3. jun 2015 Hej igen. Jeg er også helt tosset med Boxerens væsen, det kan man jo ikke stå for. Men i min næste hund kunne jeg godt tænke mig en race, der ikke fra start er egetkøns aggresiv. Og ja det jo ting man skal huske og have med i sin træning osv. Og Rocko bassen er rigtig god lang hen af vejen :0)
    Og vil også gerne have en race der ikke lader sig gener så meget af varmen, som Rocko gøre.
    Men nu må jeg se hvad valget falder på, når det en gang bliver.

• #14   3. jun 2015 Lige præcis det du skriver, er det jeg har været allermest lykkelig fir at slippe for smiley
    Ikke fordi jeg synes at mine boxere var specielt slemme, men jeg skulle altid være årvågen og på forkant, just in case.

Der er de her enten venlige eller reserverede.

• #16   3. jun 2015 Edb-blond - En lurcher er mix af mynde og anden race, ofte terrier, men det kan også være racer fra andre grupper.
    I England er det en ganske almindeligt blanding, der bruges som jagthund.

• #17   20. jun 2015 Hej. Nu har jeg fået besøgt to stuks Whippet, de er godt nok dejlige :0)
    Her i Juli md. skal jeg besøg et hvalpekuld også, glæder miggodt nok. Til også at se dem som helt små :0)

• #18   20. jun 2015 Fedt! smiley

• #19   20. jun 2015 Herligt smiley

• #20   20. jun 2015 Jeg har aldrig brugt mig om hverken mynder eller gravhunde, men så mødte jeg Kirsten H og hendes hunde, og jeg er totalt forelsket den dag i dag.
    - Nu har jeg ikke mødt den sidst ankomne men Ghini & Yota er så forskellige og så elskværdige på hver deres måde smiley

Min hund Meeko, som blev meget forelsket i Yota smiley

profilbillede
  • #21   22. jun 2015 Ja man bliver overraskede nogle gange. Hvis alt går vel har jeg en hvalp d. 22/8 :0) Glæder mig så meget.

• #22   22. jun 2015 Jeg håber for dig, at det hele flasker sig, så du efter en laaaang sommer kan få liv i huset igen.

Whippet hvalpe er simpelthen de skønneste små terrorister, de vokser bare alt for stærkt. Jeg synes ikke det er mange dage siden Cala kunne ligge i en hånd, nu er hun en smuk, ung dame på 8 måneder

profilbillede
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.045
    #23   22. jun 2015 Kirsten: Det er altså ikke fair at poste den slags billeder - og så i sådan en tråd! Jeg vil også have en whippet hvalp NU!!! smiley

Mie: Tillykke med din forhåbentlig kommende hvalp smiley

• #24   22. jun 2015 Eva - Jeg kan da godt være endnu mere ond og smide et par link til næsten salgsklare hvalpe i Sverige smiley

og så må jeg hellere advare om, at jeg nok laver mere hvalpespam i starten af 2016, har med 90% sikkerhed bestemt mig for faren til et kuld mere på Ghini smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#25   22. jun 2015 Uha... Prøver du at fortælle mig, at jeg skal gemme "sommerferien"???

• #26   22. jun 2015 Det tør jeg ikke sige, måske kommer vi ind i næste ferieår, før næste kuld kan flytte hjemmefra smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#27   22. jun 2015 Jamen, det bliver det søreme ikke ringere af smiley Faktisk har jeg slet ikke tid til hvalp lige nu; jeg er ved at kede mig ihjel på jobbet, og det vil nok være lidt svært at sælge 4 ugers sommerferie "lige om lidt" til en ny arbejdsgiver smiley

• #28   22. jun 2015 Kirsten H mange tak og hvor er hun flot din lille pige :0)

• #29   22. jun 2015 Det kan godt være det ikke er så populært smiley

• #30   22. jun 2015 Tak Mie smiley Hun er ikke så lille endda, hun er lidt større end sin mor, men er stoppet med at vokse i højden, det er kun brede, der mangler og med de linjer hun er af, er hun først helt færdigudviklet i 2½-3 års alderen.

• #31   23. jun 2015 Mie - Skal du have en han eller tæve?

• #32   23. jun 2015 Jeg skal have en han hund :0) De to andre hunde jeg havde var også hanner, så en han bare fordi det er det jeg kender til :0)

• #33   23. jun 2015 Det vil du ikke fortryde smiley
    Jeg elsker mine tæver, men når det kommer til "fremmede" whipper, er det næsten altid hanhundene jeg forelsker mig i smiley

• #34   23. jun 2015 Det tror jeg heller ikke jeg gøre :0)
    Nu skal det bare blive d. 5/7 så jeg kan besøg kennel og se om det hele er godt og vi kommer godt ud af det sammen :0) eller hvad man siger.

• #35   23. jun 2015 Det bliver et par lange uger smiley Er det Lærkes hvalpe ?

• #36   23. jun 2015 Ja det er dem jeg skal kigge på :0)

• #37   23. jun 2015 Faren til kuldet har jeg mødt en del gange, han er en sød hund smiley

• #38   23. jun 2015 Okay dejligt :0)

Kommentér på:
Whippet

Annonce