{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.846 visninger | Oprettet:

HUNDEN(dkk blad) {{forumTopicSubject}}

så fik vi det igår jubbi elsker når det kommer ind af døren,,,,,
men ikke lige det fra i går det ville jeg ha ønsket ikke var sendt til nogen.,.... da jeg læste læsrebreven der var en der skrive om kamphunde..... hmmm den værest af dem alle var så sbt i hendes øjen,,, hun bruget1½side til at svine sbt til og den´s ejer.... der i hendes øjen var storet set kun (misbruger krimillel rocker og rockertilhænger....)
også kom hun med udsagen om hun/han syndes at de der muskelhunde skylde være forbundt at ha da sådan hund høret midealder til....og ikke i vorse nytide sammenfund....

det jeg blive mest harm over var dkk svar... de henviser til http://dansk-kennel-klub.dk/918
lidt tyndt... nu sider jeg med en fornemlse om at dkk ikke er kluben for os med en "såkaldt kamphund" de kan ikke skære i gemmen og vis at det er en super famile hund


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HUNDEN(dkk blad)
  • #1   14. sep 2006 www.markblom.dk .
    jeg ved plan er fra min og ander sbt folk er vi ta en snak på ballerup udstillinge(der kommer 48 sbt) og få lavet et sammelt svar på hende´s/han dårlig indlæg om sbt......
    som også var fund af løng.....
    den sbt der var i gode mogen danmark efter der var bliver bidt en hund ihjel på nørebro....hmm hvad skulle den der ..... var ikke en sbt der hvad gjordet noget galdt,,, men en amrbulldog


  • #2   14. sep 2006 Jeg har ikke fået post endnu, den kommer først ved 1-tiden :o(

  • #3   14. sep 2006 Ja jeg læste det også - ik god reklame for sbt'en og i virkeligheden kunne det være alle mulige andre muskelhunde...

    er enig med dig i at dkks svar er totalt lousy!


  • #4   14. sep 2006 ¤ Nicola - nu med Murphy ¤
    det først jeg tinget hun er fuld af løng og kender ikke de forskælling racer.... og det helt sikkert må ha været en anden hund*g*


  • #5   14. sep 2006 Hej www.glad.epx.dk

    Du har også læst hunden..kan jeg se?
    Ja lad os få gang i en debat hvor os Misbrugere-Rockere-rockertilhængere,kan få lov til at forsvare os og vores hunde.-.- sjovt der ikke bliver nævnt noget om at nogle personer får det ødelagt for andre, og at nogle personer slet ikk burde have hund og at det måske der problemet ligger.,. KØREKORT til hunde ja tak.. Avlere der ikke avler løs og sælger til hvem som helst der ikk har et begreb om hvordan netop den race skal håndteres..
    I mine øjne er "KAMPHUNDE" ikk bare terrier.. for vores Buffy har godt nok været i kløerne på en schæfer på et hundebjerg da hun var lille.. bageefter tog den hendes bror..og fanme om ikk den gik til psykolog fordi den ikk kunne lide hvalpe.. og "damen" der havde den stod bare i et hjørne og snakkede.. og kom ikk engang over!
    Puuha..så kan det godt være min mand ligner en "rocker" men tro mig .. det var mig der var "rockeren" der.,., og manden der måtte stoppe mig.
    Buffy har ikk tiltro til mange hunde den dag i dag.. og de skal helst være på tomandshånd.. ikk mange på en gang!!

    Nåå der kom så en hel roman!!!

    Man skal ikk skære alle over en kam!!!!!!!!!!! men det har hun ihvert fald gjort i det læserbrev!!!!


  • #6   14. sep 2006 Hmmm - det må jeg da hellere få læst :o)

  • #7   14. sep 2006 Jeg har også lige fået det, men har ikke fået læst i det endnu. Så kan ikke blande mig i debatten endnu.

  • #8   14. sep 2006 Jeg er en rockertøs,

    jeg har en mand med en stor, blæret kværn,
    han er iøvrigt også en stor, til tider møgbeskidt,
    håndværker

    Jeg har 2 uvorne unger, der dårligt kommer når man fjøjter

    og så har jeg to rullepølsehunde, der er lige så brede
    som de er høje

    Jeg lader mine børn gå alene med hundene i byen
    i håb om at de kan gøre skade på andre mennesker
    .. eller dyr selvfølgelig

    ... Så jeg passer vist meget godt ind i hendes opfattelse
    af en sbt-ejer *GG*

    Desværre har jeg ikke læst artiklen endnu!


  • #9   14. sep 2006 fjøjter = fløjter

  • #10   14. sep 2006 Mark >>
    *LOOOL*
    Ja, man kan skjule meget under 15 kg. fedt *GGG*


  • #11   14. sep 2006 Jeg har ikke læst omtalte læserbrev, da jeg endnu ikke har modtaget bladet. Men alligvel vil jeg tillade mig at ytre min mening.
    Jeg mener ikke, man kan klantre DKK for et læserbrev - heller ikke selvom vi mener, det er ukritisk/ usandt m.v. Læserbreve er for skribentens egen regning !

    Jeg kan forstå at DKK har henvist til den skrivelse de har liggende i forvejen på deres hjemmeside ?? Men er den virkelig så grænseoverskridende ? De henstiller til, at "os" med muskelhunde, kun slipper hunden, efter forudgående aftale med de andre hundeejere ? Men gælder dette ikke for alle hunderacer ?
    Og ang. DKK's udmelding, om at de skal foreslå myndighederne, nye ændringer af mere generel karakter - kan man jo læse lederen fra August - der skriver de jo, at de ikke ønsker racebestemte forbud, men at de ønsker Politiet har større muligheder for at gribe ind, overfor ALLE hunde, uanset race, hvis politiet vurdere at hunden er farlig for sine omgivelser.


  • #12   14. sep 2006 Har desværre ikke fået bladet endnu.... ØV!!!
    men mine hunde passer ikke ind i fordommene, for de kommer når jeg kalder -så jeg bør vel ikke føle mig truffet!?
    DKK giver forhåbentlig snart en fair fremstilling af SBT ect, det synes jeg vi fortjener når de stadig gerne vil repæsentere vores racer!!!!


  • #13   14. sep 2006 Alissa >>>
    Ja, det har du ret i, at vi fortjener smiley


  • #14   14. sep 2006 ulla jeg synes bare det er tyndt at besvare et langt læserbrev ved at henvise til deres hjemmeside - det holder ikke...

    Alissa - Kennth skal nok føle sig lidt truffet ; )


  • #15   14. sep 2006 Til C.R Larsen

    Beklagelig og meget sørgelig oplevelse du havde med din Border collie, og sådan noget må bare ikke ske.
    Men jeg syntes også det er meget beklageligt at du skære alle ”kamp/muskelhunde over en kam, for langt fra alle er som du beskriver, og langt fra alle ejes af misbrugere, rockere og kriminelle.

    Vi er de heldige ejere af tre Amerikanske Staffordshire Terriers, også kaldet Amstaffs, som vi udstiller gennem DKK.
    Vores hunde fungerer som familiehunde her hjemme hos min Mand, vores 3 drenge og jeg selv, ingen af vores hunde er tikkende bomber der bare venter på at eksplodere, tværtimod, det er tilfredse og gode hunde der gerne leger med andre hunde af begge køn.

    Desværre er vores hanhund blevet overfaldet så mange gange efterhånden at han er forbeholden overfor andre hunde, han afventer ikke længere at de bider ham, men trækker sig hellere hvis det trækker op til ballade, men når de ”farlige” racer bliver bidt, så er det altid dem selv der har lagt op til det, andre racer er helt uskyldige, håber i kan læse min ironi.

    Men når det er sagt, så kan jeg forstå folk er skræmt over udviklingen, alt for mange af disse hunde havner i forkerte hænder, og det går desværre galt indimellem.
    Men at gøre racerne forbudt, hvad sker der ved det? At den ligesom Pitbull Terrieren bliver ”sjov” at have fordi den er forbudt.
    Og jeg kan heller ikke begribe hvorfor vi andre skal straffes fordi der er nogen der ikke kan finde ud af at opføre sig som ansvarlige hundeejere.

    Og mht. svaret fra DKK – så vil jeg mene at det kan i godt gøre bedre frem for at henvise til et så gammelt indlæg på jeres hjemmeside.
    DKK er her vel for alle hunderacer, eller er der noget jeg har misforstået?
    Og alle racer skal vel repræsenteres lige?

    Mvh. Xenia en glad "kamphundejer"

    Det har jeg sendt til dem - de reagere sikkert ikke, men øv hvor er jeg træt af deres svar.


  • #16   14. sep 2006 Sejt Xenia!



  • #17   14. sep 2006 Xenia:
    Godt indlæg... :o)


  • #18   14. sep 2006 ulla da kan godt være... men de vælger at trykke det omkring den sbt der var med i godemorgen danmark...... og sætter den i samhæng med den hund der blive bidt ihjel på nørebro sevl om den hund der blive vis kommmer langt fra nørebro

  • #19   14. sep 2006 Way to go, girl - RESPEKT Xenia smiley

  • #20   14. sep 2006 Namse:

    Jeg mener ikke at DKK skal sidde lave censur på læserbrevene.
    Men tro mig jeg er lige så harm over skribentens udlægning af tingene.

    Der imod mener jeg at at DKK godt kan tage mere stilling. Jeg synes ofte at de er vage i deres udmeldinger. Især når de henviser til et gammelt skriv på deres hjemmeside.


  • #21   14. sep 2006 Namse: Det er jo stadig skribenten, "trækker" det indslag fra Godmorgen ind i sammenhængen. Hun skriver jo netop som overskrift: Det mener DKK - men dette er jo hendes udlæg af hvad DKK mener...
    I selve svaret fra DKK, bliver dette indlæg jo slet ikke kommentaret.


  • #22   14. sep 2006 Jeniki**Har sin helt egen klike**
    dejligt.. ha lige snakket med DKK omkring hvordan man skal forholde sig til det at besvar et læsserbrev.... og de sage det var meget beder vis vi"sbt" ejerne gik sammen og lavet et meget konkrat brev med magen modbiviser.... og at vi ikke vil finden os i at blive sammenliget med krimille rocker og den slag.... når hun skær os over en kam....

    der efter ha jeg lige snakket med medhjælpenracerepensenta.... og fik et nummer til en medie mand som nok kun hjælpe med at sammen skrive noget rigtide godt.... så nu rengen jeg med folk vil bakke op om det.... også kun vi ta sankken på ballerup udstilling... om hvad vi skal ha med


  • #23   14. sep 2006 Namse:

    Der er selvfølgelig opbakning herfra...

    Har du husket at skrive det inde på SBT forum, i den oprettede tråd??


  • #24   14. sep 2006 maria er gjordt nu *g*

  • #25   14. sep 2006 Nu er posten endelig komme med bladet og jeg har fået læst brevet!
    Der er lige et par ting som jeg studser over....der står om staffen bla. "når disse hunde mentaltstes osv" der er bare lige en ting her som ikke stemmer! En staffordshire kan IKKE mentaltestes da der ikke er en ønskeprofil for racen! Så er det nu også en Staffordshire bull terrier hendes hun er blevet overfaldet af...??
    En anden ting jeg lige ser er at hun nævner de forskellige kamphunde/staffordshire bull terrier,bull terrier, amerikansk buldog og pitbull og blandinger af disse, men hun nævner ikke amstaffen...ikke fordi jeg siger det er en amstaff hun har mødt ,men flere gange hvor det har været oppe i medierne og staffen er nævnt ,ja der har det vist sig IKKE at være en staffordshire bull terrier alligevel!


  • #26   14. sep 2006 Lotte M nej og hendes henvisenig til det i godemorgen danmark er ba et af tilfælden.... stikker for vildt at dkk bringe sådan en gang lort


  • #27   14. sep 2006 Dkk´s svar er røv og nøgler............De svarer jo ikke på noget !



  • #28   14. sep 2006 Iiiiiiler så gu da ind og læser det blad NU!

  • #29   14. sep 2006 Annette D
    men det værest er sq at dkk ikke lige frem melder klart ud hvad de men om den tybe racer,.,,,, deres tiltag mod kamphunde hvad indenbære de....


  • #30   14. sep 2006 Hej lars

    Vi vil meget gerne være med til at skrive under på det brev der skal sendes til DKK smiley
    Så bare find os i ballerup, så vil vi godt støtte op omkring det..
    Ja og når man læser brevet, så tror jeg at hvis man spørger hende der har skrevet det, så vil hun også sige at alle indvandrer er terrorister LOL
    Sikkert en dame på omkring de 50 smiley


  • #31   14. sep 2006 om lige en lille sidebemærkning, omkring hvilke ting som staffen skulle have gjort ved andre..
    Kan i huske den staff der angreb køerne her på fyn, ja faktisk kun 5 km. fra os af...
    Vi har nu haft tømmer besøg, og sjovt nok kendte en af dem,ham der havde hunden...
    Og det var IKKE en staff men en Cane Corso LOL prøv lige at ta fejl af det...


  • #32   16. sep 2006 Jeg tænkte på hvorfor man ikke vil prøve at påpege at der findes mange flere af de øvrige racer som angriber? Og også at "kamphundene" er gode familiemedlemmer? Og selvfølgelig det, at der findes nogle som bruger deres hund forkert... Uanset om det er en bullterrier eller en gravhund... Det er i 99% tilfælde ikke hundens skyld at den er "sindssyg"... Men derimod ejerens...

    Synes også at DKK burde have gjort mere ud af at sige at det gælder alle hunde end bare "Det samme gælder for ejere af alle hunde (oftest hanhunde), som ikke kan enes med andre." som findes i slutningen af deres indlæg og som ikke lægges mærke til...

    De skriver også: "De mange muskelhunde udgør problemer på flere områder:

    · De er – iflg. dyrlæger og hundeejere – ansvarlige for mange overfald på andre hunde ... "
    Det der "iflg. dyrlæger og hundeejere".... At en dyrlæge udtaler at et overfald på en hund de har haft inde skyldes en kamphund synes jeg ikke siger meget, for hvad han ved om den som overfaldte hunden ved han kun ud fra den som havde sin hund inde til behandling... Og det ved vi jo ud fra diverse statestikker at der som regel bliver taget fejl af det i langt de fleste tilfælde smiley Jeg synes det er misbrug af et ekspertudsagn smiley


Kommentér på:
HUNDEN(dkk blad)

Annonce