{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.332 visninger | Oprettet:

Passe andres hunde? {{forumTopicSubject}}

Hey HG smiley

Om ikke så lang tid flytter jeg til Danmark igen på sabbatår, men kun midlertidigt (½-1 år) inden mig og Rotte skal ud at rejse igen. Her kommer jeg til at have en almindelig deltids/fuldtids-arbejdshverdag. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få hund nr. 2, da jeg elsker at bruge tid på hundene, og jeg mener jeg har overskud nok i hverdagen til en til. Men da jeg ikke rigtig ved hvad de næste par år af mit liv kommer til at bringe af rejser, vil jeg ikke købe hvalp eller omplaceringshund endnu.

Derfor kommer spørgsmålet til jer: Synes I det ville være en god idé at lave en annonce, fx her på siden, hvor jeg tilbyder at passe hunde hvis ejer skal være væk i længere tid? Er det overhovedet lovligt? Det er ikke noget jeg ville gøre for at tjene penge, og jeg ville kun tilbyde at passe én hund ad gangen.

Det er slet ikke noget jeg skal til at gøre nu - jeg bor ikke engang i Danmark endnu - men jeg vil gerne høre jeres holdninger til denne idé, som jeg i øvrigt har haft i et stykke tid. Det ville jo være winwin hvis jeg kunne få en ekstra hund at elske i nogle uger eller måneder, og en anden hundeejer kunne få sin hund passet næsten gratis og personligt hvis vedkommende skal være væk i et stykke tid.

Jeg ville i så fald kun passe én ekstra hund ad gangen, hunden skulle selvfølgelig kunne enes med min hund (hvilket de fleste gør), ejer skulle selv dække udgifter til foder og dyrlæge hvis der sker noget, og hvis det er en tæve skulle det ikke være i løbet af en løbetid. Hunden skulle desuden ikke have alenehjemme- eller aggressionsproblemer. Jeg ville tilbyde hunden en helt almindelig "familiehundshverdag": lufteture ca. 3 gange dagligt, hundeleg og noget spor/tricks/lydighed for sjov som mental stimulation. Altså det samme som jeg gør med min egen unghund.

Hvad tænker I - kunne I finde på at få jeres hund passet privat på denne måde? Er der noget ved modellen I er skeptiske ved?

Med denne tråd er det selve idéen, og ikke det praktiske med skat, ejendomstilladelse etc., jeg er interesseret i at få inputs på. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passe andres hunde?
Kommentér på:
Passe andres hunde?

Annonce