1.973 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Lea P
Lea P
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24

Afhentning af hvalpen Afhentning af hvalpen

Hej alle.
Jeg er kommet i kontakt med en opdrætter fra DRU, som har hvalpe stambogsført i den klub. Hvalpen er ejet af en kvinde og bor hos en anden kvinde, så der er til tider lidt forvirring, som gør mig urolig - jeg vil nødig snydes. Når jeg skal hente hvalpen, hvad skal jeg så være opmærksom på? Man skal have sundhedsbog og stambog, men kan noget af dette forfalskes? Hvad skal jeg kunne se og få fra ejer, for at jeg kan garantere mig at hvalpen er stambogsført i DRU?
Mvh Lea

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afhentning af hvalpen
  • #1   18. mar 2015 Det lyder som noget man har hørt før, håber nogen kan hjælpe dig og at du gnidningsfrit får din hvalp, som er sund og rask. smiley

• Lea P
    Lea P Tilmeldt:
    feb 2015

#3   18. mar 2015 Jeg vil ikke købe den, hvis der er risiko for at den ikke er stambogsført, men tak smiley

• Lea P
    Lea P Tilmeldt:
    feb 2015

#4   18. mar 2015 Okay, det vil jeg prøve - Tak Pia smiley

• #5   18. mar 2015 Det kan være at tæven som har fået hvalpene er i udstationering, og har fået hvalpene der, så bor opdrætteren af tæven (normalt) ikke der hvor hvalpene bliver opfostret. Prøv at Google vedkommende, evt, også hvordan, sådan en stamtavle skal se ud. Kontakt DRU og forhør dig om hvalpene er registreret ved dem, er de det, så er det jo helt som det skal være.

• Lea P
    Lea P Tilmeldt:
    feb 2015

#6   18. mar 2015 Jeg har kontaktet DRU, mange tak for jeres hjælp smiley

• #8   18. mar 2015 Jeg ville nok også vælge en jeg følte mig tryg ved, hvor der er styr på tingene, hvis du beskriver kontakten som forvirrende og utryg smiley

• Lea P
    Lea P Tilmeldt:
    feb 2015

#9   18. mar 2015 Jeg har ikke en favorit klub, jeg synes der er fordele og ulemper ved begge klubber, så længe der er tjekket for diverse sygdomme inden avl.
    Jeg har bare forstået det som at når man er opdrætter har man et vis ansvar og skal følge hvalpen til ny ejer og nærmest agerer som støtteperson, så hvalpen får en god start. Opdrætter svarer på mine spørgsmål, men er foreksempel ikke interesseret i at vide noget om mig. Det finder jeg lidt besynderligt, men det er måske ikke alle opdrættere, som går lige meget op i den slags.

• #10   18. mar 2015 Hvis du er lidt i tvivl og har en lidt dårlig mavefornemmelse og føler at du måske kan risikere at blive snydt så lad være! Find en anden opdrætter. Pomeranian er en populær race og der er jævnligt hvalpe, så du kan sikkert rimelig nemt finde en anden hvalp, men måske ikke lige i løbet af den næste time smiley Og skidt pyt med at du måske skal vente et par uger eller måneder på en hvalp. Det betyder uendelig lidt i det samlede billede.
    Edit: OK - ud fra dit sidste svar vil jeg sige LØB! En opdrætter skal da have en vis interesse i at vide hvilket liv han/hun sælger en hvalp til.

• #11   18. mar 2015 Hvis opdrætter ikke er det mindste interesseret i, hvad du som kommende hvalpekøber kan tilbyde hvalpen, så ville jeg slet ikke købe hvalp der.

• #13   18. mar 2015 Synes at det lyder mystisk..

Men ok, min Costa er ejet af opdrætter, men bor hos mig.. Og skal der ske en parring (hvis han udvikler sig som han skal), så vil det også ske hos mig..
    Det kan for nogen også lyde mystisk.. Men han er en udstationering, så derfor er det på den måde..

Anyways, hvis du synes at det lyder mystisk, så vil jeg finde en en anden opdrætter.. smiley

• #15   18. mar 2015 Vi har en udstationeringstæve boende og jeg har os forstået på opdrætter at såfremt vi har tiden og lysten, så må vi gerne varetage tæven og hvalpene til den tid, så det kan være det er sådan, men alligevel bør opdrætter da være lidt interesseret i hvor hvalpene ender smiley

• #17   18. mar 2015 Nu har jeg kigget på de 3 opdrættere af pomser der er angivet på DRUs hjemmeside. Eller rettere den ene har ikke en hjemmeside, og googlet gav ikke rigtig noget resultat.

Den anden kennel vil jeg betegne som værende en hvalpefabrik, så der ville jeg gå i en kæmpe bue uden om. Og den 3. har hunde som mere ligner racen Kleinspitz, og på den ene billede, ser det ud som om den ene tæve har virkelig underlig benstilling. På det ene bagben.

Så øh, er der nogen kenneler under DRU der ikke er angivet på deres opdrætterliste?

• #19   18. mar 2015 Isabelle - Nej i min optik er det heller ikke mystisk med en hanhund..
    Mente det nu mere som at for nogen kan det virke mystisk.. Især hvis de ikke er inde i det omkring udstationeringer.. smiley

Men ja normalen mht. udstationerede tæver er at de får hvalpene hos opdrætter..
    Men ingen regler uden undtagelser.. smiley

• #20   18. mar 2015 Hvis ikke opdrætter (evt. den der har tæven udstationeret) er interesseret i dig, og hvad du kan tilbyde hvalpen, ville jeg holde mig langt væk. Dels bør en ansvarlig opdrætter vise interesse, for at vurdere om det virker til at være rette sted for hvalpen, men også for at vurdere om hvalpen er den rette for dig?

• #23   18. mar 2015 Hvorfor haster det SÅ meget.. Jeg fatter det ikke???

Tag dog tid, find rette opdrætter, mød hundene, og vent på rette hvalp....

• #25   18. mar 2015 Jeg beklager lige hvis det er helt ved siden af, for jeg forstår ikke tysk. Men her er der da et par steder du kunne kigge, hvis du vil tage til tyskland for det, de er da i hvert fald sorte, og er udfra hvad jeg lige kan se med stambog smiley
    Jeg kender dem ikke, men tænkte du selv kunne kigge hjemmesider osv og se om det måske var noget.

http://www.deine-tierwelt.de/kleinanzeigen/wunderschoene-kleine-pomeranian-welpen-a80975915/

http://www.deine-tierwelt.de/kleinanzeigen/zwergspitz-pomeranian-welpen-a80178889/

http://www.deine-tierwelt.de/kleinanzeigen/kleine-schwarze-wollknaeule-duerfen-bald-ausziehen-a80295152/

• #28   18. mar 2015 Er opdrætteren ikke interesseret i at vide noget om dig så smutter du NU smiley

• #29   18. mar 2015 Er den hos en ammehund?

• #30   18. mar 2015 Lea - Har du haft kontaktet Vivi? Synes det lyder mystisk, også må jeg ærligt indrømme at jeg på ingen måde vil anfale andet end Pomsere fra DKK / FCI

• #31   18. mar 2015 det er meget almindeligt med udstationereing har selv haft det med kennel Topsy på Sjælland det fungerede fint, og der er intet skummelt i det.
    Samarbejdet var en fordel for begge parter da vi så dækkede Jylland og Sjælland.
    Nu er den kennel desværre ophørt, så efter to kuld mine sidste, bliver der ikke flere Topsy hunde fra os.
    Hvis der er mere du vil vide kontakt John Nanberg formand fra D.R.U- Ane

• #35   18. mar 2015 Mærkeligt at de overhovedet ikke spurgte ind til dig
    Det må være et sted, hvor de er fuldstendig ligeglade med deres hvalpe smiley

• Lea P
    Lea P Tilmeldt:
    feb 2015

#36   18. mar 2015 Dejligt du også kunne være her, Ulla M. Man kan læse sig til meget, men ikke til erfaring, og det er derfor jeg spørger herinde, hvor der er så mange mennesker, der både har erfaringer og har sat sig meget ind i tingene. Jeg har netop taget en masse ting til overvejelse som jeg tidligere på ugen fik med mig, og det viser jeg ved at spørge til råds og gå kritisk til værks.
    Jeg kommer ikke til at forstå din fordomsfulde tilgang til mig, men jeg respekterer din omsorg for dyrenes velfærd.

• #38   18. mar 2015 Lea - Jeg synes helt klart at du skal lytte til din mavefornemmelse og finde en anden opdrætter at få din bedste ven hos.

For mig er det enormt vigtigt, at den opdrætter jeg køber hund fra, avler og har hvalpe på en måde jeg synes er god. Det er også vigtigt at opdrætter er interesseret i hvem de sælger til - Hvis ikke de er det, hvad ellers er de så ligeglade med ??

Har du mødt forældredyrene ?

• Lea P
    Lea P Tilmeldt:
    feb 2015

#39   18. mar 2015 Nej, jeg har ikke været på besøg endnu. Men jeg tror ikke jeg vil købe hvalp der, det virker for suspekt. Og som du siger, er det nok bedst at lytte til sin mavefornemmelse smiley

• #40   18. mar 2015 Jeg prøver igen:

Lea - Har du prøvet at kontakte Vivi?

• Lea P
    Lea P Tilmeldt:
    feb 2015

#41   18. mar 2015 Ja, skrev til hende på facebook, som du anbefalede, men hun har ikke svaret mig.

• #42   18. mar 2015 Du lyder fornuftig Lea. Er sikker på at du nok skal finde den helt rigtige hvalp. Nu ved jeg ikke hvilken race du kigger på, men der er folk herinde der hellere end gerne hjælper dig smiley

• #43   18. mar 2015 Med den rigtige opdrætter har man også en super god sparingspartner i forhold til hundens trivsel.

• Lea P
    Lea P Tilmeldt:
    feb 2015

#44   18. mar 2015 Er der ingen steder, hvor man kan indberette opdrættere? Kan man bare poppe hvalpe ud som man har lyst så længe man ikke mishandler dem?

• #45   18. mar 2015 Du skal have nogle helt klare beviser, på misrøgt hvis du skal lave en anmeldelse. Det er desværre ikke ulovligt at være uansvarlig avler.

• #47   18. mar 2015 Er man i tvivl - er man ikke i tvivl!
    Er man i tvivl, køber man ikke...

Kommentér på:
Afhentning af hvalpen

Annonce