Salg af hvalp {{forumTopicSubject}}
Jeg har for 4 måneder siden solgt en Chihuahua hvalp uden stamtavle, jeg har begge forældre som er fuldstændig sunde og raske hvilket jeg kan dokumenter!!! hvalpen er født først i marts, hvalpen er blevet tjekket ved dyrlæge uden anmærkninger inden salg, køber betaler 1000 kr i reavationsgebyr og 5000 ved afhentning, købers mor henvender sig til mig efter hendes datter har haft hvalpen i næsten 4 måneder, fordi den pludselig den 8/7-19 trækker på det ene bagben, og de har fået oplyst at det muligvis vil kræve operation, de vil ophæve købsaftalen da hendes datter (efter mores oplysninger er psykisk syg og ikke kan klare at hendes hund skal opereres, de har sygeforsikring på hunden) jeg har fået papire fra dyrlæge som mener at det kan være et traume eller noget arveligt, købers mor skriver til mig at hvis jeg ikke vil tage hvalpen tilbage vil de aflive den, da hendes datter ikke kan magte at den skal opereres, selvom jeg har tilbudt at betale selvrisikoen på 1050 +10 %af opreationssummen, jeg har derefter tilbudt at betale de 5000 tilbage for hvalpen, hvilket de heller ikke vil godtage, moren truer nu med at anlægge en civilt søgsmål mod mig, da hun vil have alle 6000 kr tilbage (5000+ 1000 som de har givet i reservations gebyr!!!
Hvad gør jeg!!
1.Jeg har tilbudt dem en ny hvalp
2.at betale deres omkostninger i forbindelse med operationen
3. At tilbagebetale købsprisen på 5000 og de får lov til at beholde hvalpen..
Og de bliver ved med at true mig!!!
Dyrlægen har oplyst mig at hvalpen, hvis det er nødvendigt med en operation, kan få et helt normalt liv uden men!!
min tæve har fået 5 hvalpe på 3 kuld 2+2+1 hvoraf den pågældende hvalp var den sidste.
Hvad skal jeg gøre!!!
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
Patella luxation,hvis det er det den fejler, springer gerne en eller flere generationer over, så det kan sagtens være arveligt.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Du har solgt hvalpen for 6000 ikke 5000
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.250
Sådan er livet når man opdrætter hvalpe.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
1000kr er sgu da ligegyldigt hvis du alligevel vil afgive de 5...
hent hunden hjem - få den tjekket ved egen dyrlæge og opereret hvis det er det der skal til. Og sæt den så ud i et godt kærligt hjem hvis du ikke selv har plads til en ekstra i længden.
okt 2006
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
Jeg mener DKK siger max 50% i det tilfælde.
Hvis de ikke vil have den, så køb den tilbage for den tilbagekøbsret og -pris, som I har aftalt i købsaftalen.
sep 2017
Ja, hvis der er noget at bebrejde opdrætter. Når man avler på sine egne to chi’er, som jo altså ikke har den bedste statistik for PL, og man ikke har ulejliget sig med at undersøge dem, så kan det koste. Det er jo en skærpende omstændighed at man har begge hunde gående hjemme hos sig selv, og vel formodes at kunne se, hvis hundene har gener. Igen, det kræver at forældredyrene har svær PL, og at TS har undladt at gøre noget ved det.
Jeg er så i øvrigt overhovedet ikke ekspert på PL, og ved ikke hvad det kan give af gener efter operation. Men hvis det fx var medfødt HD efter hunde med halthed, ville opdrætter kunne risikere at skulle betale hele herligheden.
Jeg tænker at det her er en møgsituation, uanset hvad, og jeg håber at det giver TS anledning til at tænke over det at opdrætte.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
Jeg vil så på det kraftigste fraråde, at få opereret begge knæ på én gang, hvis det er begge det er galt med. Det er mig en gåde hvorfor nogle dyrlæger anbefaler det, bare for at spare penge og narkose, men hunden har ikke en ærlig chance for at skåne det opereret ben og genoptræne den langsomt og den langsigtede succesrate er da heller ikke høj ved sådan en dobbelt operation.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.650
Jeg ville hente hunden hjem, stakkels hund at være uønsket i eget hjem.
okt 2006
PL er i øvrigt en af de diagnoser hvor forskellige dyrlæger kan stå med samme hund og i løbet af få dage give forskellige diagnoser. Jeg ville som opdrætter altid vælge at få en second opinion på PL, med mindre hunden havde symptomer i hverdagen.
I den her sag skal hunden bare hjem så den kan få den behandling den har brug for. Og de skal ikke tilbydes en anden hvalp.
sep 2017
Salg af hvalp