{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Uheldig dag. {{forumTopicSubject}}

Har lige været en tur til købmanden, havde Babett med, som bliv sat i krogen som er på siden af bygningen – og ca. 30 m fra indgangsdøren.

Imens jeg er inde og handle, kommer købmanden hen til mig, og siger at hunden har bidt en mand, det troede jeg ikke på, så jeg går ud, og her står den en familie på far mor og 6 unger.

Jeg spørger hvad der er sket, og manden fortæller, at han lige vil hilse på hunden, for at vise sine unger hvordan man skulle gøre, han fortæller endda at hunden knurre ad ham, som han ikke tog nogen notits af.

Nu blev jeg pisse sur, og fortæller manden, at han ikke er rigtigt oven i roen, hvordan kan man ignorere hunden advarsler, så er man sq ikke for klog.

Manden forlange at politiet blev tilkaldt, for den hund er farlig for sine omgivelser og skal bare aflives.

Til politiet forklarede manden hvad der var sket, og viste dem højre skinneben frem, jo der var 4 huller, politiet fortalte manden at han skulle en tur omkring skadestuen, men dette afslog manden, han skulle ikke til lægen eller på skadestuen. Politiet fortale ham at han ikke kunne kræve erstatning, hvis han ikke tog imod deres tilbud, men det vil manden ikke.

Da manden afslog tilbudet om lægebehandling, fortalte politiet ham hvilken klovn han var, at man går ikke hen til en fremmed hund, og man ignorer ikke dens advarsler.

Til mig, sagde de, at der ikke vil ske noget, at der ikke vil blive optaget rapport, da manden nægter at tage imod lægehjælp, men at det kommer med i døgnrapporten.

Hvad fanden får man sådan en ide fra, gå hen til en fremmed hund, og være totalt ligeglad med hvad hunden ”siger” folk opfører sig sq mærkeligt......

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uheldig dag.
  • #1   7. sep 2006 Fjols :o)

• #2   7. sep 2006 Jeg forstå dig udemærket, og selvfølgelig går man ikke hen til en fremmed hund, og slet ikke når den knurrer...

Men men men har din hund ikke bidt før, og der var det da uden varsel eller???

• #3   7. sep 2006 Sikke da et kvaj!

• #5   7. sep 2006 J. K

jo det har den.

• #6   7. sep 2006 kender det godt, altså amiga har ikke bidt nogel, men oplever tit folk bare går hen og snakker med hende. selv posten gøre det.. haha men fatter ikke at de tør, jeg ville aldrig klappe en hund jeg ikke kender, og spicel ikke vis den der havde hunden ikke var der..

• #7   7. sep 2006 Sådan en kvajpande!!

Og hvad har han så lært sine børn idag!

• #8   7. sep 2006 Kan godt lide det her "..manden fortæller, at han lige vil hilse på hunden, for at vise sine unger hvordan man skulle gøre..."

Total tømt for tankevirksomhed !!!

Skønt at høre der ikke sker noget med Babett pga idioten - lidt retfærdighed er der da til =)

• #9   7. sep 2006 Teddymor! *

Ja det er stik imod alle naturlove.

• #10   7. sep 2006 Lige et spørgsmål, men hvornår har en hund bit een gang for meget????

• #11   7. sep 2006 total idiot mand... Man skal da lige netop vise sine børn man IKKE rører ved fremmede hunde, specielt ikke en hvor ejeren ikke er til stede.. Tsk Tsk... Ja, godt der ikke sker din dejlige hund noget

• #12   7. sep 2006 Jeg vil dog sige, at Babett ikke bør stå uden opsyn nu hun HAR bidt før - og dengang uden grund.

Men det er bare min mening jo =)

• #13   7. sep 2006 Babett, hvordan har du det så med udfaldet ??

• #15   7. sep 2006 Hold da kæft en nar!!! - Forældre burde hellere lære deres børn, at man ikke går hen til fremmede hunde! Er edderspændt over alle de børn, som bare styrter hen til min Zico, når han står udenfor butikker og lignende - ikke at jeg tror han ville gøre noget, men han viser tydeligt at han ikke er interesseret, vender ryggen til og ignorerer ungerne - men jeg kan bliv fuldstændig tosset over at forældre smilende kan sende deres 3 - 4 årige rollinger, over for at hilse på en hund, der tydeligvist ikke er interesseret i at snakke.
    FØJ siger jeg bare - er fandeme træt af den latterlige mentalitet, der er kommet i DK, om "mig, mig, mig, mig" og "hvis jeg vil klappe en hund, og den ikke vil snakke, så klapper jeg den alligevel, for det er min ret, mig, mig, mig, mig" - og "hvis den bider mig, skal den aflives, fordi JEG ikke fik hvad jeg ville have".... FOLK ER ÆKLE!

• #17   7. sep 2006 nu kan min bulldog osse finde på at bide, især dem der virker truende over for hende og det gør man når man bukker sig over hende og det er meget nemt ved en lille hund. Så hvis folk ikke forstår de skal lade en fremmed hund være, så har de et problem...

Og så vidt jeg husker så var der en grund mht. Babett.

• #19   7. sep 2006 Jeg har 5 børn, og jeg har lært dem fra start at man ikke må gå til fremmede hunde. Man skal spørge mor og ejer først og er ingen til stede må man lade hunden være

• #20   7. sep 2006 *Nina & Kaoz på Fyn -

Alle hunde kan finde på at bide, hvis man overskrider dens grænse, og har den ikke muligheden for at flygte, så er der kun en vej.

Sus & Speedy : Sakki 1 år

Jeg er selføllig lette, men har også tage mine forholds regler.

• #21   7. sep 2006 HG Blow me: Jeg spørger netop for at høre hvor langt folk vil gå... Jeg synes der er forskel på hvor og hvornår hunden bider. :o)

• #23   7. sep 2006 Babett - derfor kunne jeg aldrig finde på at gå fra min hund når den er bundet !!
    Er Kaoz med i kiosken, ved bageren osv - så bliver han dækket af og får en "BLIV" og længere er den ikke. Der ligger han så stadig når jeg kommer ud =)

• #25   7. sep 2006 HVIS det var mig, ville jeg ha det svært, uden at se døgnrapporten....må man mon det ?

• #26   7. sep 2006 Hænger sgu snart et skilt om halsen på Zico, "rør mig ikke".

• #28   7. sep 2006 for en del år siden havde jeg hægtet min basenjihan udenfor hos købmanden - da jeg kom ud var der en råben og skrigen fordi min han angiveligt skulle have bidt en gut i knæet (så blodet, da han havde trukket buksebenet op) ....... jeg spurgte hvad han havde gjort ved min hund, der stod 4 meter fra ham i et hjørne hvor ingen burde kunne nå ham ........... gutten stod med en ølflaske og jeg kunne se, at der lå kapsler omkring min hund, så det viste dig, at gutten og nogle kammerater havde åbnet deres nyindkøbte øl og smidt kapslerne i hovedet på min hund (bevidst eller ej ved jeg ikke) - men sådan noget fandt min hanhund sig ikke i - så han ventede til een af dem var nær nok til at få et hak i knæet !!! Købmanden kom ud og jog gutterne væk med trusler om politi og han roste min hanhund for han var træt at de gutter, der stod og fyldte på fortovet og drak øl ! Det skal siges, at den episode skabte megen respekt/frygt om min hanhund, så ingen nærmede sig ham nogensinde - hvilket var i orden med mig - min hund havde lov at være hvor han var og blev provokeret meget .......... de hunde jeg har i dag er af et andet temperament men står alle udenfor forretninger mens jeg er inde og handle - Folk kan holde fingrene for sig selv kan de - mine hunde er ikke til for andre at røre ved - de må gerne beundre dem - det er noget andet ...... Kun se, ikke røre ......... ooppss, blev vist et længere indlæg

• #29   7. sep 2006 *Nina & Kaoz på Fyn - Bogense *

Det er godt, og jeg gør nøjagtigt på samme måde som du beskriver,

Men hunden har en grænse, og kommer du inden for denne grænse, så kommer advarslen, hvor hunden har fuld øjen kontakt med vedkommen, stopper du ikke så går det galt..

• #30   7. sep 2006 Babett: Første gang hun bed var der så vidt jeg husker ingen advarset, der var det da Babett der startede med at sidde at stirre på din gæst, og så bed hun......

• #31   7. sep 2006 J. K
    Hvorfor finder du ikke bare den tråd, "Min sofa" så har du fået det hel med... *S*

• #32   7. sep 2006 Babett: Jeg er bare lidt i tvivl omkring dig, du mener bare det er uheldigt.....??? Hvis min hund havde bidt så mange gang som din, hvor der kom skadestue til følge, så ville jeg overveje min hund en ekstra gang.

Jeg ved godt at I/Babett er kåret til alt muligt og jo tydeligvis helt fantastisk, men alligevel.

• #33   7. sep 2006 Babett - Du plejer, men ikk idag??

"havde Babett med, som bliv sat i krogen som er på siden af bygningen"

• #34   7. sep 2006 Carina, tro mig - de respekterede i hvert tilfælde denne hanhund der ikke var så stor men til gengæld en meget stolt hanhund ............ man smider da heller ikke kapsler i hovedet på en hund - og så nytter det ikke at sige, at så kunne hunden blive hjemme ...... ikke tale om - mine hunde skal ud hver dag og gå ture og det indebærer også at stå uden for en forretning, da man jo ikke tillader hunde i supermarkeder hvor jeg handler ind .........

til J.K. - hvorfor kører du i samme rille ang. Babettes hund og tidligere episode ?

• #35   7. sep 2006 Corner: Enig :o)

• #36   7. sep 2006 Carina C

Der er ingen historie.. *S*

• #37   7. sep 2006 Corner, hvorfor har du ikke oprettet hund ?

• #38   7. sep 2006 *Nina & Kaoz på Fyn -

Det må du undskylde... glemte at skrive det...

• #39   7. sep 2006 J. K

Det er da fint at du har den holdning... men den deler jeg ikke med dig..

• #40   7. sep 2006 Corner, der er så meget der ikke må´es ..... vil du godt svare hvorfor du ikke har oprettet hund

• #42   7. sep 2006 Jeg ville aldrig forlade min hund uden for en butik, og da slet ikke hvis den tilligemed kan komme i tanken om at forulempe andre mennesker.

Man kan altså ikke stole på, at alle forældre har lært deres børn om hunde, og dertil kommer at mange desværre også tror, at hunden er fredelig, ellers ville den nok ikke stå der hvor der færdes så mange mennesker.

Bare min mening om den ting.

• #43   7. sep 2006 Pia: Fordi jeg tydeligvis er den eneste der mener noget er galt hvis man ikke reagerer på at ens hund bider flere gange.

• #46   7. sep 2006 han ville da ikke tabe ansigt over for sine børn - men det kom han jo til i den sidste ende - og godt at det ikke gik ud over Babetts hund .....

Carina, jeg har haft hund i mange år og har ingen problemer med at folk stopper os på gaden og spørger om racen mm - hundene er glade for den kontakt de får med voksne og børn mens jeg er der - en kontakt de ikke får hvis jeg ikke har dem med og de får oplevet noget udover haven herhjemme ........

Corner - du blev stille ? gider du ikke svare mig ?

• #48   7. sep 2006 J. K

Hallo - Vil du ikke låne en boremaskine...

• #49   7. sep 2006 sikke da en klaphat smiley
    ja undskyld mig men det er sgu da så dumt det er til at grine af

• #50   7. sep 2006 Corner: Det er det jeg mener, hvor er reaktionen.... Jeg ved ikke om Xanthos skulle aflives hvis han bed. Men der ville komme en voldsom reaktion fra mig.

• #51   7. sep 2006 Tak Corner, dejligt at nogen vil vedkende sig sit ansvar.
    Det er og bliver vores ansvar, at hunden ikke får mulighed for at bide nogen.

• #52   7. sep 2006 Babett: HVis det kan få dig til at reagere, og ikke bare mene det er uheldigt. Så vil jeg gerne.

• #53   7. sep 2006 Pia : en ting er også at gå med dem på gaden og få kommentarer og en lille snak... noget andet er at stille hunden foran en butik hvis man ved sin hund kan finde på at bide. Jeg ved godt at skylden klart er mandens da "man" ikke burde gå hen til en fremmed hund, men da nu vi alle godt er klar over at der findes mennesker som ikke kan forstå dette, er det vores ansvar som hundeejer at sørge for at uheldige episoder som dette ikke sker.

• #55   7. sep 2006 ok - du har sheltie - en for mig ret svag hund, der er god til lydighed fordi det er hvad den kan .......... Uanset, hver sin lyst til hunde og som HG skriver er det svært at udtale sig om hvad der skete da ingen af os var der - Jeg synes dog man bør forsvare sin hund hvis den udsættes for provokation, der får den til at reagere - at nogen ikke tør/vil sætte deres hund uden for en forretning er egen sag - Jeg tør godt og jeg gør det næsten hver dag - og jeg har ingen problemer med det -

• #56   7. sep 2006 J. K

Vil du ha jeg skal aflive hunden? Er det det svar du vil have?

• #58   7. sep 2006 HG.......: Man skal reagere på så noget... Men som før skrevet synes jeg også der er forskel på et bid.

• #60   7. sep 2006 Babett: Det skal du gøre op med dig selv. Men du reagerer som om det er det mest normale at din hund bider, og hvis det er det, så er der da nooget galt.

• #61   7. sep 2006 Jeg vil først give samtlige ret i, at manden er en klaphat - da man under alle omstændigheder i min verden aldrig hilser på en hund der står bundet, er fremmed og er uden ejeren.

Dernæst ville jeg også tænke mig om en ekstra gang, hvis min hund viste tendens til bid - i min verden minder det lidt om at "det bedste forsvar er et angreb". At hunden advare først - fint nok, men når man sætter sin hund ved en butik, MÅ man ikke forvente at alle ved hvordan hunden advarer. Det er ikke alle der ved lige så meget om hunde, som mange af brugerne herinde... Og som hundeejer er man (desværre?) nødt til at være den der tager ansvaret - uanset om det er hundens skyld eller ej...

Jeg mener dermed ikke nødvendigvis at hunden skal aflives prompte - jeg mener at man er nødt til se hver situation an, og derefter tage stilling til tingene. Man er trods alt, forhåbentlig, den der kender sin hund bedst.

• #64   7. sep 2006 J. K

Jet er totalt ligeglad med din mening... og hvad du synes, hvad jeg skal gøre

Jeg gør ingen ting.. og hunden får lov at leve.. sådan er det og sådan bliver det.

• #65   7. sep 2006 Sabina, ja, der er forskel på, at jeg går på gågaden med hunde og cykel og møder folk, der vil vide noget om racen og hilse på hundene, men det er ikke alle især min tæve vil hilse på og vender sig bort fra vedkommende og det respekteres - måske bor jeg i en by hvor folk har respekt for hunde ? synes det er som om det mangler ? Efterfølgende kan hundene sagtens stå eller rettere de sidder på et lille tæppe (kom ikke her!) mens jeg handler ind - og de sidder og kigger på verdens gang er jeg overbevidst om ............ og ingen generer dem - jeg får ofte bemærkninger fra andre handlende om, at mine hunde sidder pænt udenfor ........... så jeg stoler på mine hunde og det er også vigtigt at de kan føle dette - nu skal jeg ud på vor eftermiddags gå tur -

• #66   7. sep 2006 Babett: Så kan vi bare håbe at der ikke er noget der skal reddes af redningshunde. Da de jo risikerer at blive bidt.... Men det er jo okay at Babett gør det...

At du ikke gør noget viser bare hvem du er, så meget for at stå til ansvar for sin hund.

• #67   7. sep 2006 Corner - ok ............ som en fisk i vandet ..........

• #68   7. sep 2006 Corner : Der kan vi være delvis uenige.... ved man at hunden kan finde på at bide så nej, så skal den ikke stå ved en butik ( da der findes folk som ikke respekterer at man ikke går til fremmede hunde )
    Men enhver hund kan på et tidspunkt føle sig truet.... især hvis der står en mand lænet ind over den med 6 skrigene unger bag sig, og ignorerer man enda hundens faresignal så mener jeg bestemt at skylden ligger på manden.
    Hvis min hund bed en mand i sådan et tilfælde så kan du dælme tro jeg ville råbe højt af manden. NETOP fordi jeg ved at min hund altså finder sig i alt... men som sagt kan alle hunde bide i en stressende situation.

mærkeligt hvordan folk tror at man kan tage en fremmed hund og gøre lige hvad man nu lyster med.... tror de selv samme mennesker vile blive pænt gale hvis jeg kom og satte mig ind i deres bil og kørte en lille tur mens de var inde og købe smøger...

• #69   7. sep 2006 min hund står ikke bundet foran butikker og jeg har oplevet 2 voksne mennesker jagte hende fordi de ville snakke med hende, hvis jeg havde været hende havde jeg bidt dem, men det gjorde hun ikke, nok fordi hun kunne flygte... Men hun var lettet da jeg kom.....

Man skal se individuelt på hundene og jeg mener der er foreskel på hvordan de bider...

• #70   7. sep 2006 *Corner *

Selføllig kommer Babett med til købmanden - og det er også fremover.. hvorfor ændre sin hverdag - nej men sådan er det og bliver det...

• #72   7. sep 2006 corner- så har du aldrig haft nogen hund med til købmanden efter smøger????

• #73   7. sep 2006 Godt for dig Babett !

Corner - kan altså ikke lide du ikke er oprettet, nævner kun dine racer og så din venindes basenji, der snapper ................... du ved jeg har basenji - kom nu frit frem - nå, det var den eftermiddags gå tur

• #75   7. sep 2006 Jeg er bare i chok..... At man ikke vil tage ansvar for det.... :o(

• #76   7. sep 2006 Uanset om en hund står bundet ved købmanden, eller hvor den er - så er en hund altså en hund. Jeg ELSKER hunde, ingen tvivl om det - men et mennesket er vel i bund og grund "vigtigere" end hunde? Forstår i hvad jeg mener? Selv om vores følelser til hunde, ja kæledyr generelt, altid kun er positive og uden had - så er og bliver mennesker vel vigtigere?

Det er svært for mig og forklare, helt hvad jeg mener - men jeg håber i forstår....

• #77   7. sep 2006 Lille Blub: Der er vi helt enige :o)

• #78   7. sep 2006 Mopseloppen: Fordi ikke alle ved en hel masse om hunde... Fordi nogen gerne vil tro det bedste om hunde, fordi nogen tror at de KAN, og sådan kan jeg blive ved....

• #79   7. sep 2006 J.K. : Okay, så var der da en der forstod hvad det var jeg prøvede på at komme frem til... *ss*

• #80   7. sep 2006 Ja, Man har da heligfvis lov til at komme men sin holdning og mening, om det der er sket..

Og man kan grave grave - man garver i sammen rille hele tiden... bare formuleret på forskellige måder..

Jeg mener at jeg selv har en sund og fornuftigt holdning, og jeg har hørt på alle de gode svar samt åndsvage kommentar..

Tak fordi i deltog og kom med jeres holdning - håber at i gider forsætte tråden - eller finden en anden tråd hvor man kan stille lige så åndsvage spørgsmål..

• #82   7. sep 2006 Babett: Det er dybt pinligt at du reagerer sådan... Eller manget på samme.

• #83   7. sep 2006 Nåh ja corner, det var jo lidt det jeg mente med at ikke alle forstod sig på hunde.... *gg*

• #84   7. sep 2006 en kort bemærkning:
    mine børn bestemmer sgu da ikke selv om de vil med eller ej det er de for små til.....
    selvfølgelig skal børn opdrages ordentligt og vide hvordan man behandler alt levende 2 som 4 benede...
    Og voksne burda da vide bedre en at gå hen til en fremmed hund om den er bundet eller ej.
    til gengæld er det da også "dumt" at stille og binde sin hund fast som oven i købet har bidt før, et sted hvor mange mennesker kommer.
    At manden er et kvaj er der ingen tvivl om, men jeg havde garenteret ikke ladet min hund stå alene. Tænk nu hvis der kom et kvaj .....
    Og så er jeg hoppet ned til malerarbejdet igen..

• #85   7. sep 2006 Nåh ja, jeg vil da også lige komme med min holdning.

At snakke om aflivning af hunden synes jeg lyder noget overdrevet, idet dette jo efter min mening ikke er hunden skyld.

Det er til dels mandens skyld, vi er vist alle enige om at han har opført sig som en klaphat ved at ville snakke med en bundet hund.

Og mest af alt er det efter min mening hundeejerens skyld. I min verden binder man bare ikke en hund udenfor en købmand medmindre man er 120% sikker på at den vil finde sig i alverdens tåbelige mennesker.

For som der er mange der skriver, hvad hvis det var et uvidende barn???

Selv min Maggie, som jo fint accepterer at vidtfremmede børn krammer luften ud af hende, vil jeg ikke lade stå bundet foran købmanden.

Så jeg har slet ingen forståelse for holdningen om at hunden skal have lov at stå der (og stadig vil komme med til købmanden). Det må og skal være hundeejerens ansvar at hunden ikke gør skade på andre også selvom nogle mennesker er nogle klaphatte.

• #86   7. sep 2006 Frk Lautrup - jeg skulle også til at bemærke, at 6 årige ikke skulle færdes alene som Corner mener er ok ....... og for lige at sammenligne lidt med det at hægte sin hunds snor på en krog uden for en forretning hvor mange er meget imod dette kan jeg sige, at jeg ALDRIG kunne drømme om at aflevere min hund hos dyrlægen, køre hjem for så senere at hente den igen - jeg bliver hos mine hunde og har de været i narkose kan de være lidt omtågede når de rejser sig og er usikre på benene - så er jeg der hos dem og passer på de ikke falder og slår sig ..... sådan er vi så forskellige .......

• #87   7. sep 2006 Frk.....

hvorfor er det lige du SKAL have din hund med til træning?

du pådutter altså alt ansvaret over på alle andre, fordi de skal bare lade din hund være i ro, og respektere den.

hvorfor ikke bare lade den være der hjemme?

i øvrigt så ville jeg aldrig tage min hund med et sted med mange mennesker, hvis jeg vidste at den kunne finde på at bide, det er mit ansvar at der ikke sker noget, og jeg kan ikke forvente at alle ved at man ikke rører ved en fremmed hund!

• #88   7. sep 2006 LOL

ja nu har jeg været hos Corner et par dage,

huset er fyldt med unger, hunde og larm, og hendes hunde finder sig sq i ALT

• #89   7. sep 2006 dage *GG*

gange skulle der stå

• #90   7. sep 2006 nu var den med at bide så ikke lige til dig....

• #91   7. sep 2006 *Corner *

Nu er hunden jo ikke en robot, hunden er et selvstændig væsen, og sådan skal det osse blive ved med at være.

Hunden skal ha lov til at sige fra, på den måde som hunde nu regere på.

Men hvad med at du smider dine unger i det bur som du bruger til hunden, det vil da være mere på sin plads - i stedet for at straffe hunden ved at sætte den i bur.

Kommentér på:
Uheldig dag.

Annonce