{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

Parring af tæve . {{forumTopicSubject}}

Hej Hg. Nej kiara skal ikke parres . Men kender en der har en fin labrador tæve og hun snakkede om at få den parret . Den er lige kommet i løbetid . Jeg ville rigtig gerne høre jeres mening omkring det .
Tæven er 3 år og har et fantastisk sind men den døjer med ekstrem allergi og kan faktisk ikke tåle nogen ting uden de risikere den dør . Ejeren påstår at de har snakket med dyrlægen og dyrlægen havde sagt at det ikke ville være et problem at få hvalpe på hende .
Men er der ikke risiko for hvalpene får allergi ? Jeg er bekymret på tævens vejne og også for de muligvis kommende hvalpe .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parring af tæve .
  • #1   28. jan 2015 Personligt ville jeg ikke løbe risikoen. Jeg ville være for nervøs for om den allergi kunne være arvelig

  • #2   28. jan 2015 Hun hæfter for arvelige lidelser hos hvalpene i op til to år og så kan det blive en meget dyr affære

  • #6   28. jan 2015 Allergi kan være arveligt. Sådan en risiko løber man bare ikke. Tænk hvis der kommer ti hvalpe med lige så slem allergi.
    Skift i øvrigt gerne dyrlæge da.


  • #7   28. jan 2015 Okay vil prøve at snakke med hende . Det underlige er at jeg har samme dyrlæge som hende og kunne ikke forestille mig han har sagt at der ikke er nogen risiko for hvalpene fik allergi .

  • #8   28. jan 2015 Det lyder ret uansvarligt

  • #9   28. jan 2015 Jeg ville aldrig få hvalpe på en hund, som fejlede noget

  • #10   28. jan 2015 Niks, jeg synes, man kun bør få sin tæve parret, hvis den kan bidrage med noget godt til racen - og det gør en stærkt allergiramt hund ikke smiley + der er så mange labber derude i forvejen. Jeg er ret sikker på, at det kan være arveligt, men uanset hvad ville jeg ikke opfordre hende til at gennemføre det.

  • #14   28. jan 2015 Som andre allerede har nævnt, kan allergi så absolut være arveligt. Men derudover bør de måske osse liiige overveje tæven -hormonpåvirkningerne under drægtigheden kan faktisk osse forværre hundens allergi.
    Så selvom de måske ikke vil tro på at det kan være arveligt, så vil de forhåbentligt tænke lidt på tæven


  • #15   29. jan 2015 Labrador-racen døjer jo rent faktisk med allergi, så der er da en overvejende sansynlighed for at pågældende tæves allergi rent faktisk er arveligt. Mht hvad dyrlægen har sagt så kan det jo godt være at din veninde/bekendte har fordrejet dyrlægens ord en smule eller måske slet og ret har misforstået smiley I en race, der er så talrig og hvor der bestemt ikke mangler avlsmateriale vil det være fuldstændig tåbeligt at avle på en allergihund.
    Jeg kender godt nok mange med labber med slem allergi med meget bøvl og mange dyurlægeregninger til følge smiley
    Du kan jo spørge hende hvordan hun selv ville have det med at købe en hvalp efter sin en allergiramt tæve og så om kort tid opdage at den desværre er megaallergisk. Vælger hun at avle på hunden så bør hun som minimum oplyse evt. købere om tævens allergi. .


  • #16   29. jan 2015 dumt,dumt uansvarligt

    og i sidste ende,med blive en bekostelig affærer,med regelmæssige besøg,hos dyrlægen,og div.cremer,piller,ect...for at holde allergien ned,for kommende hundeejerer.og,som under alle omstændigheder,skal vide,at de kan risikerer,en hund med evt.multi allergi


    vibeke





  • #17   29. jan 2015 Det synes jeg man burde lade være med! Det er bestemt ikke sjovt at stå med en allergihund, så det synes jeg så vidt muligt man skal skåne sine hvalpekøbere for.

Kommentér på:
Parring af tæve .

Annonce