1.063 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Daniela E
Daniela E
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Forsikringen vil ikke dække Forsikringen vil ikke dække

Jeg har en ansvarsforsikring på min hund og da jeg for et halvt år siden skulle ind i en forretning efter noget, fik jeg en veninde til at holde min hund.
Desværre får den øje på noget og springer frem og derved hiver den en muskel over i hendes arm. (Jeg havde lige hentet hunden på internat og den var pænt uopdragen dengang smiley )
Min forsikring siger, at de ikke vil dække, da hun bliver anset som om hun passer hunden, når hun har sagt ja til at holde den.
Forsikringen henviser til hundeloven og siger, at det er den, som definerer i dette tilfælde.

Er reglerne virkelig sådan eller skal jeg skifte forsikringsselskab?

Med venlig hilsen
Daniela

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikringen vil ikke dække
  • #1   27. jan 2015 En ansvarsforsikring dækker ikke skader på besidder eller besidders ting. Det er forskelligt hvordan selskaberne definerer besidder.
    Din venindes ulykkesforsikring kan dække skaden.

• #6   27. jan 2015 Da Pepsi bed i vores forholdsvis nye lædersofa ( smiley ) ringede manden til vores forsikring. Fik af vide, at når den stod i vores hjem dækkede forsikringen ikke. Var det der imod hos familie eller venner ville den dække smiley

• #8   27. jan 2015 Ifølge DKKs jurist en der bare kort varigt går med en hund ikke besidder i forhold til erstatning.

http://www.dkk.dk/side.asp?ID=2779

• #9   27. jan 2015 smiley Jow selvfølgelig, men det kunne jo godt være der var en bagatelgrænse eller at indbo'en dækkede smiley

Det er første gang vi har en udvidet ansvarsforsikring og har ikke rigtigt sat os ind i hvad den dækker smiley

• #10   27. jan 2015 Hvad er det du vil have de skal betale? Så vidt jeg ved er lægehjælp da gratis her i landet

• Daniela E
    Daniela E Tilmeldt:
    jan 2015

#12   27. jan 2015 Som Housebuster skriver - så mener jeg ikke, at hun skal betragtes som besidder af hunden, da hun holder den i max 3 minutter, mens jeg henter noget i forretningen.
    TrineG - Jeg er helt enig med dig i, at man må forvente, at en hund trække. Men den sprang frem i snoren så hårdt, at den hev en muskel over i hendes arm. Lægerne siger, at der skal rigtig meget til, for at det kan ske.

Til dem som spørger, hvad jeg gerne vil have dækket, så er det et spørgsmål om erstatning i forhold til, at hendes arm ikke bliver i orden igen. Hendes egen forsikring dækker behandlinger hos fys m.m., men de mener (som jeg har forstået det) at hundeforsikringen skal dække svie og smerte.

Hvis forsikringen ikke skal dække, så er det jo bare lærepenge til mig, og så må jeg jo have en udvidet forsikring på hunden. Men jeg vurderede bare, at eftersom jeg ikke går hverken til træning ude eller til udstilling, så var der ingen grund til at have sådan en forsikring.

Og jeg mener heller ikke, at forsikringen skal dække, hvis den ødelægger noget materielt herhjemme eller hvis den bliver passet nogen steder. Jeg er blot meget forundret over, at den ikke dækker, når jeg beder en person holde min hund.

Men en anden gang så må jeg nok hellere binde den til en lygtepæl og bede en holde øje med den i stedet smiley

• Daniela E
    Daniela E Tilmeldt:
    jan 2015

#14   27. jan 2015 Beltane - og nej lægehjælp er ikke gratis, hvis man har behov for fysioterapi, massage eller andet, som kan være en hjælp efter et uheld som dette.
    Det er jo ikke bare et brækket ben, som der skal lappes sammen og så fungerer det igen.
    Det er et spørgsmål om, at hun indtil videre har haft en arm, som hun ikke kan bruge i næsten et år. Og da skaden ikke vil hele af sig selv, så ender det muligvis med operation og herefter igen fysioterapi i forbindelse med genoptræning.
    Men heldigvis har hendes egen ulykkesforsikring dækket behandlingerne med det samme uden vrøvl.

Med venlig hilsen
    Daniela

• #15   27. jan 2015 #12
    I følge Arbejdsskadestyrelsen ( som forsikringerne afgør deres méngrad ud fra) siger der ikke er noget der hedder svie og smerte i forhold til erstatning...

Det er hvad jeg har fået af vide både af dem og min egen forsikring i forbindelse med en arbejdsskade.

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
    #16   27. jan 2015 Har intet med hundeforsikring at gøre.

Det er fritids-/ulykkeforsikring, skal skal dække - om et år, HVIS der er mén. Den dækker ikke nutab.

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
    #18   27. jan 2015 DIN forsikring skal IKKE dække tabt arbejdsfortjeneste. Det skal HENDES ulykkesforsikring og det tager minimum et år at vurdere og arrangere.
    Husk, at tabt arbejdsfortjeneste er ikke det samme, som at være syg/fraværende pga. sygdom fra arbejde.

• #19   27. jan 2015 Jeg vidste, jeg havde læst om en lignende sag

http://www.ankeforsikring.dk/layouts/ViewDocument.aspx?Type=1&ID=256403

• #20   27. jan 2015 Fysiotherapi er heller ikke lægehjælp, men genoptræning

• Daniela E
    Daniela E Tilmeldt:
    jan 2015

#21   27. jan 2015 Housebuster - fedt med linket. Det er lige sådan noget jeg kan bruge. Jeg takker mange gange.
    Det viser jo helt klart, at mit forsikringsselskab har handlet i henhold til normalen.

Så kan jeg gå videre til min veninde og hendes forsikringsselskab med det.

Så behøver jeg ikke rage uklar med mit forsikringsselskab, men skal så i stedet have fundet ud af, hvilken forsikring mit forsikringsselskab kan tilbyde, som dækker hunden ordentligt smiley

Med venlig hilsen
    Daniela

• #22   27. jan 2015 Daniela jeg læser linket som om dit forsikringsselskab ikke har ret til at give din veninde afslag på erstatning.
    Klageren fik jo ret.
    Og du kan ikke tegne nogen forsikring, der vil betale, hvis DU ikke er erstatnings pligtig.

• Daniela E
    Daniela E Tilmeldt:
    jan 2015

#23   27. jan 2015 Jeg skal vist lige nærlæse det igen. Jeg fik i hvert fald læst det omvendt ??

• #25   28. jan 2015 Lige så snart hun har sagt ja, til at holde hunden, er hun besidder og dermed dækker forsikringen ikke. Det samme gør sig iøvrigt gældende hvis hunden ødelægger noget i en fremmed hjem - hvis pågældende har sagt, at hunden godt må være der!

• Daniela E
    Daniela E Tilmeldt:
    jan 2015

#27   29. jan 2015 Housebuster - efter at have nærlæst artiklen ordentligt, kan jeg godt se, at den taler til vores fordel.
    Så den vil jeg vedlægge, når jeg indsende en klage for afvisningen fra forsikringen side.

Endnu engang mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
    Daniela

Kommentér på:
Forsikringen vil ikke dække

Annonce