{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
703 visninger | Oprettet:

>Hvornår dækker forsikringen?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa...
En veninde og jeg var så uheldig i går at vores hunde røg i totterne på hinanden... De endte begge på skadestuen og måtte syes...
Jeg har en udvidet ansvars forsikring og hun har en alm ansvarsforsikring... Regningerne lød på 2000 PR HUND!! - Ville høre om i har oplevet noget lignende og om begge forsikringer vil gå ind og dække på modsatte hunds regning?? Har hørt noget om at hvis man r inviteret så dækker den ikke... men kan ikke rigtig finde noget om det... Håber i kan hjælpe mig...
På forhånd tak - Hanne & Dian (nu med lilla sting smiley )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  >Hvornår dækker forsikringen??
  • #1   2. apr 2007 Jeg Tror ( understreger tror ) at hvis den ene hund uprovokeret angriber, så skal dennes forsikring dække, men hvis de er lige gode om det så er der ikke noget der dækker..
    Prøv at gå ind på jeres forsikringsselskabers hjemmeside og undersøg hvad der er dækning for.


  • #2   2. apr 2007 Hanne - Hvor er i forsikret??

  • #3   2. apr 2007 Tror ikke du slaæ forvente at forsikringen dækker... da man bare kan holde hunden i snor. (ved det ikke)..

  • #4   2. apr 2007 Dette er sakset fra tjenestemændenes forsikrings hjemmeside.. Ved ikke om det hjælper


    Hvilke skader dækker forsikringen typisk?
    Skader, som besidderen har pligt til at erstatte, kan opstå på mange måder:

    - Hvis hunden bider en person
    eller at andet dyr, som er
    uforskyldt, eller hvis den løber
    ud i trafikken og forårsager
    trafikuheld, vælter cyklister eller
    fodgængere, eller springer op
    ad nogen eller ødelægger
    ting for fremmede,
    sagesløse personer. - Kun hvis hundens besidder
    kan påvise, at den skadelidte
    ikke var sagesløs, men selv
    havde en væsentlig årsag
    til skaden, kan erstatningspligten
    nedsættes eller bortfalde.

    Dækker forsikringen så det hele?
    Nej. - Og det ville heller ikke være rimeligt.

    Det er en opgave og et ansvar at tage sig af en hund, og man må altid regne med, at det kan koste nogle "skrammer" for den, der har hunden fra hvalp. Hvis man ikke opdrager sin hund korrekt, kan der opstå adfærdsproblemer og ske skader.

    Derfor er det sådan, at forsikringen kun dækker skade, som rammer fremmede, men ikke skade, der rammer dem, som bor sammen med hunden eller passer den, selv i kort tid.


  • #5   2. apr 2007 Kia... Jeg er forsikret i topdanmark og hun er i GF... da jeg gik til hundetræning og han bed en i poten dækkede den det hele... men nu her er der selvfølgelig 2 hunde der har været medskyldig...

  • #6   2. apr 2007 Hvis man er intiveret så dækker forsikringerne næsten aldrig.. så det er fantastisk så mange mennesker som kommer på uanmeldt besøg, hvertfald hvis de ender med at skulle betale for noget, og de vil have forsikringen til at dække... forstår ikke hvorfor forsikringsselskaberne ikke laver det om, for selvfølgelig siger man at man kom på uanmeldt besøg.. ville jeg hvertfald, da en forsikring ikke er billig.. og føler mig lidt røvrendt når de laver det nummer..

  • #7   2. apr 2007 d r jo d - 2000 r altså mange penge - og d r jo derfor man har en forsikring - til at dække hvis uheldet r ude...


  • #9   2. apr 2007 malene - he he - d var jo selvfølgelig en mulighed... gg

  • #11   2. apr 2007 det kommer vel an på hvor og hvorfor de røg i totterne på hinanden........var det hjemme hos én af jer, så dækker den nok ikke netop fordi den anden var inviterret.
    og er det på offentligt område, så har i pligt til at holde dem i snor og uheldet bør ikke kunne ske....
    så jeg vil da tro at det er halv skade til jer begge, og så er i jo lige vidt....bortset fra at i nu ved at hundene ikke kan lege sammen mere ;o)

    pengene er dyre lærepenge, men jeg ser ingen grund til at opfordre til forsikringssvindel?...det er et hændeligt uheld, og bør stå for egen regning når man ved at risikoen er der...........


Kommentér på:
>Hvornår dækker forsikringen??

Annonce