714 visninger
|
Oprettet:
>Hvornår dækker forsikringen?? {{forumTopicSubject}}
Hejsa...
En veninde og jeg var så uheldig i går at vores hunde røg i totterne på hinanden... De endte begge på skadestuen og måtte syes...
Jeg har en udvidet ansvars forsikring og hun har en alm ansvarsforsikring... Regningerne lød på 2000 PR HUND!! - Ville høre om i har oplevet noget lignende og om begge forsikringer vil gå ind og dække på modsatte hunds regning?? Har hørt noget om at hvis man r inviteret så dækker den ikke... men kan ikke rigtig finde noget om det... Håber i kan hjælpe mig...
På forhånd tak - Hanne & Dian (nu med lilla sting )
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Prøv at gå ind på jeres forsikringsselskabers hjemmeside og undersøg hvad der er dækning for.
sep 2006
Følger: 15 Følgere: 12 Hunde: 1 Svar: 284
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Hvilke skader dækker forsikringen typisk?
Skader, som besidderen har pligt til at erstatte, kan opstå på mange måder:
- Hvis hunden bider en person
eller at andet dyr, som er
uforskyldt, eller hvis den løber
ud i trafikken og forårsager
trafikuheld, vælter cyklister eller
fodgængere, eller springer op
ad nogen eller ødelægger
ting for fremmede,
sagesløse personer. - Kun hvis hundens besidder
kan påvise, at den skadelidte
ikke var sagesløs, men selv
havde en væsentlig årsag
til skaden, kan erstatningspligten
nedsættes eller bortfalde.
Dækker forsikringen så det hele?
Nej. - Og det ville heller ikke være rimeligt.
Det er en opgave og et ansvar at tage sig af en hund, og man må altid regne med, at det kan koste nogle "skrammer" for den, der har hunden fra hvalp. Hvis man ikke opdrager sin hund korrekt, kan der opstå adfærdsproblemer og ske skader.
Derfor er det sådan, at forsikringen kun dækker skade, som rammer fremmede, men ikke skade, der rammer dem, som bor sammen med hunden eller passer den, selv i kort tid.
jan 2005
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 75
jan 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 666
jan 2005
jan 2005
okt 2006
Følger: 66 Følgere: 62 Hunde: 7 Emner: 274 Svar: 4.727
og er det på offentligt område, så har i pligt til at holde dem i snor og uheldet bør ikke kunne ske....
så jeg vil da tro at det er halv skade til jer begge, og så er i jo lige vidt....bortset fra at i nu ved at hundene ikke kan lege sammen mere ;o)
pengene er dyre lærepenge, men jeg ser ingen grund til at opfordre til forsikringssvindel?...det er et hændeligt uheld, og bør stå for egen regning når man ved at risikoen er der...........
>Hvornår dækker forsikringen??