{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.838 visninger | Oprettet:

Sen kastration :) {{forumTopicSubject}}

Albert er i dag blevet kastreret fordi han nu 2 gange, har haft problemer med prostata.
Det synes jeg ikke der var nogen grund til, at han skulle døje med mere.
Han er lige blevet 6 år, og kunne godt tænke mig at høre fra andre der har kastreret sent, om der har været nogen forandring i forhold til tæver feks. ( eller andre ændringer ) smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sen kastration :)
  • #2   26. jan 2015 Min blev kastreret da han var 3 aar, den eneste aendring er at han ikke laengere har faeldeperioder, men faelder konstant og i stor maengde aaret rundt. Taever reagerer han paa som han ikke var kastreret. Han er som han altid har vaeret paa alle omraader, lige udover pelsen.
    Undskyld den gammeldags aa og ae, men sidder med et engelsk tastatur...

• #3   26. jan 2015 har haft en på 5 der blev kastreret, ingen ændring overhovedet, dog kunne han motiveres med guf, det havde han aldrig kunnet før smiley

• #4   26. jan 2015 Min Pletpølse var ca. 3,5 år og jeg mærkede stor forskel i forhold til tæver, særligt når naboernes tæver var i løbetid smiley

• #5   26. jan 2015 Jeg ønsker nu heller ikke de store ændringer ved Albert, men var lidt nysgerrig smiley
    Jeg har aldrig haft problemer med ham, som intakt hanhund udover det med prostata. Han har aldrig været gået fra kosten eller påvirket på andre måder, når tæver i nærheden har været i løbetid smiley

Har nogen af jer ændret kosten?

• #7   26. jan 2015 Jeg fik min franske bulldog kastreret som 7 årig pga meget forstørret prostata. Før kastrationen havde han primært problemer med hanhunde, efter kasterationen begyndte han umotiveret at angribe de hunde vi havde herhjemme. Jeg tror kasteration var dårlig i hans tilfælde, fordi hans problemer bundede i usikkerhed og dårlig erfaringer.

• #8   26. jan 2015 Jeg har ikke haft brug for at ændre foderet på hanhunden, han forbrændte som altid.
    en anden historie med tæven smiley

• #10   26. jan 2015 Kennel Molosshuset.
    Det var da ikke så godt :/. Det håber jeg ikke kommer til at ske

Jeg holder selvfølgelig øje med hans vægt, men kan se, at det ikke nødvendigvis bliver et problem smiley

• #11   26. jan 2015 Nej det endte med en aflivning, da det ikke var forenelig med mit hundehold herhjemme og han var ikke egnet til nyt hjem smiley
    Men jeg tror ikke du får samme problemer, når han ikke har en snert i forvejen.. smiley

• #12   26. jan 2015 Cosmo var 12 da han blev kastreret , den ene testikkel begyndte at vokse. Han helede fantastisk, men fik sig et sår på skrotum, der tog rigtig lang tid om at hele. Han er blevet næsten ligeglad med andre hanner (næsten), og reagerer ikke på tæver i løb så kraftige:-). Men han er blevet meget madglad og stofskiftet er gået i koks, så han er blevet småtyk, på minimum ration. Han har også fået sværer ved at fælde færdigt. ellers er han den samme skønne, fantastisk Cosmo smiley

• #14   26. jan 2015 Åh Molosshuset den stakkel. Men det var jo heller ikke holdbart for ham selv, at have det så svært.
    Det er ikke alle hanhunde Albert er vild med, men han er ikke en der selv ligger op til noget. Men han er heller aldrig løs med dem.
    Vi kan dog sagtens gå tur sammen med dem. Der er ikke noget. Han har aldrig lavet udfald. Så håber ikke der bliver noget smiley

Min største bekymring ville nok være, hvis han mistede sit drive i træning smiley
    Men det lyder ikke til, at det skulle blive noget problem så.

Glæder mig at læse, at der ikke nødvendigvis bliver den store ændring smiley

• #16   26. jan 2015 Det lyder dejligt Linda L smiley
    Vi skal nemlig starte til rally her i foråret smiley

• #18   26. jan 2015 min cooker

blev kasteret som 5 årig

den eneste forskel var

han var endnu mere opsat på at,finde mad,på div.gåture

og en cooker er i forvejen,evig madglad. sulten,og med mellemrum,var han på slankekur,og det var træls ,både for ham og mig

med hensyn,til hunhunde i løb,vidste han stadig,hvad naturen drejede sig om.

p.t.., min nabos hund blev kasteret som 3 årig,og han parrede sig .

da,jeg hørte det,troede jeg det var en "joke"En dyrlæge sagde med et skævt grin til naboen:

du burde vist have dine "kastrations penge tilbage"

vibeke

• #19   26. jan 2015 Åh det med at lede mere efter mad, det gider jeg ikke. Det er et problem nok i forvejen :). En staff er kronisk sulten

Albert har aldrig været sammen med tæver i løbetid, udover de to gang han har været i en parring :). Der er ingen grund til at smide det op i hovedet af ham, når han ikke må smiley

• #20   26. jan 2015 Tak og ja det har du ret i, det var også med i mine overvejelser da min beslutning skulle tages.
    Mht. Drive, mad osv. så mærkede jeg ikke nogen forskel i den retning...måske lidt grissepels på rygstykket og at han tissede på alle 4 og det hele på en gang smiley

Kommentér på:
Sen kastration :)

Annonce