strinter over alt {{forumTopicSubject}}
jeg har i forbindelse med min lille atilla oplevet at han kan finde på at strinte og jeg tror at det skræmmer mange når de skal vælge køn på hunden,hvilket er ret synd.kastration er en mulighed men mine egne erfaringer er at er han først begyndt ved ca 8-10 mdr alderen er det ikke særligt sandsynligt at han holder op.en udsendelse fra england omkring emnet var dyrelæger inde på at skulle hunden ikke indgå i avl ,men bruges til udelukkende hygge og familie hund ,da anbefalede de at den blev kastereret inden den var 6mdr gammel.den eneste bivirkning var at de havde samme tendens til overvægt som sen kasterede.men at det idag var ret nemt at styre med de højt udviklede fuldfoder produkter der findes.jeg ved ikke rigtig så meget om emnet da jeg altid har haft piger af ovennævnte grund ,er der nogen som har erfaringer omkring dette for og imod tidlig kastration.
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 413 Svar: 5.979
Mht overvægt - så afhænger det fuldstændig af dig. Det handler om at give god motion og justere foderet.
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.881
Jeg har haft flere hanhunde også flere på samme tid, og de har da bare fået besked på, at det vil jeg altså ikke have.
Så man siger da bare nej, når det sker første gang i 8 -10 mdr. alderen, og mine har da fattet forbudet med det samme.
nov 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Emner: 36 Svar: 58
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 141
hun sagde de blev meget fede og se på,og levede ik så lang tid som de normalt gør,samt lige pludselig sker der et eller andet i bøtten på dem,og bliver en helt anden hund(mener negativt)
alle dyrlæger siger man skal få kastereret sin hund,men det jo klart når de tjener så gode penge på det,så vi skal sgu ik have gjordt det ved vores,vi skal nok vise dem hvem der bestemmer herhjemme...
feb 2005
feb 2005
feb 2005
feb 2005
feb 2005
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.881
Mine har gjort det 1 gang hver, simpelthen for at markere deres teritorie, og det vil jeg så ikke have at de gør indendøre, og har sagt bestemt nej første gang de har gjort det, og det har de respekteret.
Det er min erfaring, at man helst skal undgå at have besøg af fremmede hanhunde i huset, da man ellers risikerer, at ens egen dreng vil slette hans spor ved at strinte, hvilket man så heller ikke kan fortænke ham i.
Så her kommer vennernes hanhunde ikke med ind i huset, tæver derimod er hjertelig velkomne.
Jeg syntes også at problemet kan opstå, når/hvis man får en lille ny hvalp i huset, som tisser på gulvet, disse spor vil han også gerne overdøve ved at strinte.
Så her gælder det om, at få hvalpen hurtig renlig, og det gør man altså ikke ved "at ligge på sofaen", men ved at have et øje på hvalpen konstant.
Jeg har aldrig haft en hvalp, der har været mere en 14 dage om at blive renlig, så det kan sagtens lade sig gøre.
Man skal bare være 100% indstillet på, at hvalpen kommer i første række de første 14 dage, alt andet må man så lave medens hvalpen sover, eller en anden holder øje med den, hvor svært kan det være, hi hi :-))
strinter over alt