{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.896 visninger | Oprettet:

Min hanhund tisser over alt. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens, jeg står i den situation at min Chow Chow hvalp på lige knap 6 måneder strinter over alt! Og vi står der hvor vi skal have fundet en løsning på problemet inden det hedder en kastration, for det er virkelig stor slemt med ham! Han skal bare se en anden hund, han går helt amok med at strinte overalt hvis der er en tæve i nærheden.

Hvad har i andre gjort for ikke at stå i det problem? Han skal ikke være en ude hund så det er udelukket!! Søger god hjælp og viden til hvad man kan gøre, så han stopper med at strinte hele tiden.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hanhund tisser over alt.
  • #1   10. nov 2014 Altså er det bare udenfor ?

• #3   10. nov 2014 Gør han det også inden for? Hvis han er 6 måneder er det ikke sikkert at han har helt styr på blærekontrollen endnu.

Jeg ville synes at kastration er en rimelig dårlig ide. Især når hunden er så ung.

• #8   11. nov 2014 Har du aldrig hørt om udehunde? Kommer du evt kun i selskabshundekredse?
    Sådan cirka hele min race bor udenfor året rundt, også i DK. Det trives de med så snart de er i flok, hvilket de bør være. De skal ikke bo i lejlighed.
    Vores hunde bor inde, men kan altid vælge at være ude, og det er i hele døgnet i sommerhalvåret. Og vinteren sover de inde.

• #9   11. nov 2014 6 måneder den er vel knap gammel nok til at det kan skyldes hormoner, frygt eller den er bange, hvis det sker når den ser andre hunde.

• #10   11. nov 2014 Det er bestemt ikke af frygt fra andre hunde, han har været 100% renlig, og giver også lyd fra sig når han skal ud.
    Det er så men at han strinter konstant indenfor og det er lige fra han er kommet ind til han skal ud igen.
    Vi har prøvet at vi rose ham hver gang han gør det ude, og skælder ham ud når han gør det indenfor - men det er ligesom om at han bare ikke fatter det

• #12   11. nov 2014 Jeg har en hanhund der også har gjort det (har en tæve også), jeg har overtaget ham da han var 2 år. Han gjorde det hver gang han havde været uden for og kom ind igen.
    Jeg gav ham snor på, men alligevel fik han held med det inden jeg kunne reagere.
    En gang fik vi taget ham lige da han læftede benet og der blev råbt NEJ og direkte ud af døren igen. Dette hjalp, dog kun i kort tid.
    Så blev der givet tissebælte på når han kom ind. Den var på indtil han havde været runden i huset, hvorefter den kom af.
    Det hjalp, vi har ikke nogen problemer mere.
    Der har været problemer når han bliver passet ved mine forældre hvis vi skal noget (de har en hanhund også). Igen tissebælte på når han ankommer og tager runden i huset. Idag er det unødvendigt med bæltet.

• #13   11. nov 2014 Maj-Britt det er jo ikke et opdragelsesproblem, men en typisk hanhund.

Connie:
    Så i har tissebælte på jeres hvergang den kommer ind?
    Synes det lyder meget smart med et tissebælte smiley

• #14   11. nov 2014 Og hvordan fungere dette bælte? Vasker man det osv.? smiley

• #16   11. nov 2014 Så har jeg atypiske hanhunde, og det har min far så også haft hele hans liv med hunde. Mine hanhunde har ALDRIG strintet indenfor, og det har min fars altså heller ikke.

• #19   11. nov 2014 Patte: Det minder mig om engang da Ozzy kun har været 1 års tid, hvor jeg havde ham med i petworld, da han skulle have ny sele. Der skulle han lige til at lette ben, hvor jeg så siger bestemt " NEJ" . Det resulterede i at jeg blev total overfuset af en dame, og jeg var bare dyremishandler, og hun svinede mig til. Prøvede at forklare hende, at jeg simpelthen ikke ville have , at min hund gik rundt og tissede på tingende, og om hun måske selv ville syntes det var lækkert at købe noget, som min hund havde tisset på.

Hun blev ved med at råbe af mig, indtil jeg havde forladt butikken.

• #24   11. nov 2014 Det er på ingen måde typisk hanhund... ingen af mine tre hanhunde har tisset indenfor.

Du må opdrage din hund, og kastration er en dum løsning.

• #26   11. nov 2014 Min egen hanhund og også min brors må så også være atypiske hanhunde, for ingen af dem letter ben inden døre.
    Det ER et spørgsmål om opdragelse og ikke andet.

• #27   11. nov 2014 Vores ene schæfer han lettede ben her inde for EN gang da han var omkring 1 år, han fik bestemt at vide at det ville vi ikke have og har ikke gjort det siden. Men ellers må jeg også sige at jeg kun kender atypiske intakte hanhunde, for de pisser bestemt ikke inde for! smiley

• #28   11. nov 2014 Det kan lyde lidt stress / oversprings agtigt.... Eller ganske enkelt et spørgsmål om opdragelse.
    Årsagen er svær at vurdere for os her.

Når du finder ud af årsagen kan du også finde løsningen.
    Få evt hjælp af en adfærdskonsulent.
    Der er gratis konsulentrådgivning ved DcH.. Man behøver ikke være medlem.
    Hvis konsulenten skal komme på hjemmebesøg skal man betale kørselspenge til konsulenten.

http://www.dch-danmark.dk/kontakt-dch/konsulent.htm

• #30   11. nov 2014 Vores havde det på hver gang han kom ind, det er dog ikke nødvendigt mere. Tror han syntes det var ulækkert at gå rundt med. (Vi havde et bind lagt i smiley )
    Han letter ikke ben indenfor mere. Det var klaret efter ca. 1 uge.

• #31   11. nov 2014 Må lige sige at vores hanhund har været i huset i starten da tidligere ejere havde ham og efter ca. 1 år, blev han lukket i stalden i en svineboks, så tror også det er derfor han gjorde det.

• #32   11. nov 2014 Syntes desværre jævnligt man støder på den der " hanhunde strinter indenfor/det er typisk hanhunde" , bla. i tråde om man fortrækker tæver vs. hanhunde, hvor flere så argumentere for at de ikke vil have hanhunde, fordi de strinter indenfor.

Ved ikke om den skrøne bliver ved med at eksistere, netop fordi flere hanhunde ejere med det problem, netop bruger den undskyldning.

• #33   11. nov 2014 Rikke: Den der "Det er typisk hanhunde" har jeg faktisk kun hørt fra folk der aldrig selv har ejet en hanhund. Det er nu lidt sjovt, synes jeg. smiley

• #34   11. nov 2014 Anne Julie: Jeg har læst den herinde flere gange, og ved ikke om dem som har udtalt det har haft han hunde, men kan bare huske det f.eks har været i forbindelse med hvorfor man har valgt det køn på din hund, som man nu har.

Kommentér på:
Min hanhund tisser over alt.

Annonce