Problemer når vi skal ud og gå tur - mangler seriøst hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hey!
Vi har to dejlige hunde. En dansk svensk gårdhund som er 1 år og 3 måneder. Samt en lille Jack Russell Terrier på 7 måneder.
Problemet er omkring at gå tur. Vores dansk/svensk bliver fuldstændig helt vild, og det er mildest talt ikke særlig sjovt. Det skal være rart at gå tur, og ikke hvor man bliver så irriteret som nu. Bare ved synet af sit halsbånd, så starter han.
Jeg kan prøve at beskrive forløbet :
Mellem kl 9-10 plejer jeg at gå tur. Det ved han godt, og han starter med at gøre opmærksom på sig selv ved enten at komme over, gø eller lign.
Når jeg så får taget sko og trøje på, så starter han. Han gør en del, og jeg plejer at sætte mig ned igen for at han skal falde til ro. Får taget jakke på, og nu starter han igen med at gø meget.
Sådan fortsætter det egentlig indtil man har fået knoklet halsbåndet på og (så snart man kommer ud efter nogen meter, så laver han pøller)
Det er nu ekstremt frustrende synes jeg, overhovedet at skulle gøre sig klar til at gå tur.
Man bliver sku os lidt trist inden i, for han er virkelig en sød, kærlig, glad og energisk hund.
Jeg håber sådan der er nogen der kan hjælpe
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
Du kunne også prøve at gå på nogle forskellige tidspunkter så de ikke lige ved at det er den samme tid hver dag
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Han må jo virkeligt skulle.
Jeg vil foreslå jer at træne "gå pænt", dvs lineføring. Et træningshold i den alder er virkeligt det bedste. Det er NU at I skal have styr på tingene.
I har valgt to ret aktive racer med oprindelige arbejdsfunktioner. Laver hundene andet end at gå tur?
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.984
Hvis du virkelig bliver så irriteret og " trist indeni " bare ved at skulle give hunden halsbånd på ....... så tænk på alle dem , der har " virkelige " problemer med deres hunde ...( sygdomme ) F.eks.
Du kunne jo bare starte med at lære hunden ..." SIT "... og ... " hold mund " ...
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
Er der nogen der har noget konkret man kan arbejde på ?
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Er det som han er ved at ski.. I bukserne, kunne du måske gå rundt med ham i haven først, indtil han har gjort hvad han skal, hvis det er det der skal til for at få ro på.
Jeg har også en der er meget ivrig, indtil han har skidt, men han nægter at gøre det i haven. Dog har vi trænet rolig, indtil vi kommer ud.
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
Har et par gange før gået ud med ham lidt senere, så det med at "holde sig", det kan han sagtens.
Vi må prøve det du skriver med step by step, selvom vi har prøvet det lidt før. Men måske gav vi det ikke en ordentlig chance.
Hvis der er andre der har nogen tips, så er i meget velkomne.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Kan han holdes hen med noget lækkert, så stik ham et eller andet knas der holder i det øjeblik det tager dig at blive klar.
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 334
Så det er bare i gang med træning, så skal det nok lykkedes.
jul 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 793
Problemer når vi skal ud og gå tur - mangler seriøst hjælp!