Problemer når vi har gæster... {{forumTopicSubject}}
Hej med jer..
Vi har en Amerikansk Bulldog ved navn Chili på 10½ måned
Hun er en dejlig hund, vi er rigtig glade for hende og når vi kun er os to, så er der ikke flere problemer med hende, end hvad man kan forvente af en hvalp
Men lige så snart vi får gæster, kan vi næsten ikke styre hende
Hun er SÅ glad for andre mennesker, hvilket jo kun er dejligt, men det er alt alt for meget for gæsterne..
Hun vejer små 35 kg. efterhånden og er selvølgelig voldsom i form af hendes størrelse og fordi hun slet ikke vil lade gæsterne være..!!
Hun bliver ved med at ville snakke med dem, mosler rundt på dem o.lign.. Og det er ikke kun når de kommer ind ad døren, det kan vare flere timer inden hun falder til ro
Jeg har hele tiden tænkt at et jo bare var fordi hun var hvalp, men jeg tror efterhånden ikke det bare er det længere..
Vi har prøvet alt efterhånden og nu er det nået dertil at hun bliver nødt til at være spændt med hendes snor til radiatoren så længe der er andre her, hvilket slet slet ikke er holdbart jo
Lige så snart gæsterne er taget hjem, bliver hun fri fra snoren og ligger sig til at sove5 min.efter, så er det KUN når her er andre..
Hvad dælen skal vi gøre, hvis vi smider hende ud i hendes kurv, står hun ovenpå gæsterne 2 sek. efter igen, det er lidt som om at alle regler ikke gælder når der er andre, i hvert fald i hendes hovede..
Jeg er højgravid og har termin om 11 dage, og når vi får vores lille pige vil her jo komme mange flere gæster og jeg vil have hænderne for fulde til at skulle holde hende tilbage hele tiden, så der skal bare ske noget nu!!
Har I nogle forslag til hvad vi kan gøre, jeg går simpelthen og bliver så bange for om vi kan have hende når den lille kommer, hvilket smerter så meget, for hun er jo så dejlig når vi bare er os..
Håber I har nogle gode råd
//Stine
aug 2007
Følger: 37 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 493
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.860
og så kan i jo også prøve at aflede hendes opmærksomhed med at smide godbidder rundt i huset som hun skal finde...??? nathja har aldrig gjort sådan så ved ik om jeg er til meget hjælp...:/..?
knuz// mathilde & nathja<3333
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.483
den ene små napper bare i fingrene, ikke bider men mere sådan et kærligheds nap. og så hopper de rundt oppe i sofaen oven på folk, de må normalt ikke være der, men de køre helt op når de for gæster. selv om folk ikke snakker med hundene når de kommer har de stadig den her adfærd.
hvordan for de dem bedst til at slappe af?
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 69
//Stine
sep 2005
det har vi også sagt til dem at de skal gøre problemet er bare at de fortsætter når de så for lov til at hilse igen, vi har også sagt til dem de skal give dem en snor på, så de er i snor når folk bliver lukket ind, og hvis de så bliver overkåde så ind på værelset..
hundene har bare fundet ud af at åbne døren derind og de vil ikke låse den.
så ville bare høre om nogen havde et rigtig godt råd.
vores gjorde lidt det samme, vi havde så besøg af en adfærds behandler som gav os de råd og det har hjulpet på vores hunde
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 513 Svar: 4.891
dec 2006
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
dec 2006
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Jeg ved godt det er svært med en hyber hund at få den ned på jorden, men jo mere lydig hun er jo nemmere er det for jer, at stoppe hende.
Pøj pøj med det..........og held og lykke med den snart forstående fødsel :o)
dec 2006
sep 2005
mange tak for hjælpen, de er sådanne mennesker som ikke burde have hund, men det er en anden snak, de bruger ikke hundene nok, de keder sig og tror meget af det er derfor de er sådan. vil prøve at vidre give dine råd og håbe at de gør det denne her gang.
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 1.473
Det er derfor meget vigtigt når man får en hvalp og man kommer hjem fra arbejde. . . at man sætter sig ned på hug holder den i halsbåndet og SÅ SNAKKER MAN STILLE OG ROLIGT TIL HUNDEN....
Jeg synes bestemt at man skal hilse på hunden når man kommer hjem eller gæsterne kommer men det skal forgå på vores måde og ikke hundens vilde måde....
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 160
men hvis vi sætter vores hund et andet sted hen i en time, så falder han til ro og det hjælper normalt
sep 2005
det er mere vores venner som har problemer med deres hunde, men det kan jo egentlig være de ikke selv syntes det er så stort problem som vi andre der er gæster derhjemme? det havde jeg ikke overvejet før lige nu, så kan det jo være svært at forklare dem hvad de skal gøre.
Problemer når vi har gæster...