{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.112 visninger | Oprettet:

Telepati med hund {{forumTopicSubject}}

Jeg har normalt altid tænkt mit med folk der kunne snakke med dyr. Men nu har jeg selv hoppet ud i det og betalt mig fra at få nogle svar med min kære rottweilertæve. Og Gud hvor er jeg dog nervøs og spændt på hvad hun siger. Hvis hun overhovedet siger noget.

Hvad med jer andre? Har i haft en "snak" med jeres hunde og vil meget gerne høre jeres historier. Hvis vil dele.

Mvh the crazy woman smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Telepati med hund
  • #1   4. jan 2015 Jeg kunne tale med dyr som barn og teenager kun ved brug af tanker og øjne "totalt uden ord, desv er jeg vokset fra det pga.sygdom.
    Men om det er derfor jeg altid bedre har kunne forstå dyr end mennesker skal jeg ikke kunne sige, men når jeg kunne, må der helt sikkert være andre som også kan tale med dyrene "uden ord"

    Ved godt at det lyder som en gang "lal" men det er altså sandt.

    Men på den anden side, så er der mange som tror at de kan telepatere med dyr, men som desværre bare bilder sig selv og andre folk ting "på ærmet" så tro ikke på alle. vær MEGET obs på din egen viden om din hund. så du ikke bliver snydt.


  • #2   4. jan 2015 Hende jeg har brugt har jeg fået anbefalet af en veninde. Der har brugt hende på hendes heste. Og der blev sagt nogle ting hun umuligt kunne vide, på andre måder end fra dyret selv. Jeg håber sådan hun kan skabe kontakt til Punto

  • #4   4. jan 2015
    Birgitta er det kun når du møder hunde eller er det også gennem billeder? Fx det jeg har lagt op af min hund? Du behøver skrive hvad hun siger. Men bliver lige nysgerrig smiley synes det er mærkeligt og spændende på samme tid


  • #5   4. jan 2015 Lyder rigtig spændene, glæder mig til at hører nærmere, helt klart nået jeg selv kunne finde på at prøve. Kan du evt sende hendes navn og nr når du har fået dine svar tilbage og du mener de er gode nok.

  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #7   4. jan 2015 Tidligere lo jeg lidt af folk som sagde, de kunne kommunikere med dyr. På et tidspunkt blev jeg dog så nysgerrig at jeg deltog i et arrangement, hvor man kunne prøve lidt af hvert og her viste det sig, at jeg ikke kun kunne "læse" fra ting andre mennesker ejede jeg kunne også kommunikere med dyr.

    Ved dette arrangement fik vi udleveret fotos af dyr, som underviseren kendte og havde behandlet, ligesom hun skrev hun navnet på en hest på en tavle, intet andet, og vi skulle så komme frem til, hvad hesten fejlede eller havde at sige.
    Uafhængigt af hinanden skrev vi alle sammen de samme ting om hesten og nogle mere end andre. Det viste sig at være sandt det hele og det der kom ekstra ville underviseren spørge hesteejeren om.

    Jeg fik et foto af en hund og kunne fortælle meget om den, lige fra familiesammensætning, yndlingslegetøj, yndlingsfoder mv.

    Vi lagde alle en genstand som alle andre ikke havde set i en kurv med tørklæde over og skulle så trække en og fortælle så meget vi kunne om ejermanden.
    Det kunne de fleste også.

    Min endelige prøve kom efter arrangementet, da jeg for at øve mig fik et foto af en hund en kollega havde til træning. Ejeren havde skrevet en række spørgsmål ned og jeg kunne besvare alle + nogle ting hun ikke vidste om sin hund.
    Så jo, telepati eller hvad vi skal kalde det findes skam og der er både dygtige og mindre dygtige formidlere.

    Min grænse ved clairvoyance går ved, at den clairvoyante rådgiver ud fra det h*n "læser", hvis vedkommende ikke er en fagperson indenfor det område der rådgives om, skal h*n i mine øjne kun formidle kontakten og give svar, så må dyrets ejer selv fortolke.
    Der findes alt for mange clairvoyante som gerne vil rådgive og alt for mange mennesker som søger svar og derfor hellere end gerne tager imod rådgivning.


  • #8   4. jan 2015 en jeg kender tager af og til en sludder med mine.. hun kan finde på at sige: Zarah, hun gider ikke tale med mig idag smiley eller: idag er hun glad.. hun synes du er fjollet.. øh tak så smiley ha ha

  • #10   4. jan 2015 Jeg gad godt have nogen til at "snakke" med Ziva, høre om hun er glad for sig liv, om hun mangler noget, er glad for sin familie og venner osv smiley

    Men det koster jo en del, så det blir desværre ikke foreløbig smiley


    profilbillede
  • #11   4. jan 2015 Jeg betaler 300 kr for den session. Hun ville prøve og må og ringe til mig i aften. Og så koster det 150 kr for en opfølgning. Det synes jeg faktisk ikke er galt for at finde ud af om man kan gøre mere for sin hund.
    Men jeg skal nok lave en opfølgning når vi. Har snakket sammen smiley


  • #12   4. jan 2015 Ja det må du meget gerne, os hos hvem ^_^

  • #13   4. jan 2015 Jeg har selv overvejet Ditte Young, hun skulle være hulens dygtig smiley

  • #14   4. jan 2015 Hun hedder Marianne Bruun.

  • #15   4. jan 2015 Så blev der snakket med punto. Jeg får også en skrivelse som jeg kopiere og lægger ind. Telepatisk er hun ikke den mest snakkesalige hund. Men hun er en dronning og vil behandles sådan. Det var det hun lagde meget vægt på. Det skal lige siges hun kender ikke punto og har aldrig mødt hende eller mig. Og det sjove er jo at hun er jo lidt en diva/dronning. Andre hunde får skam ikke lov til at snuse hende bagi. Det er hende som bestemmer. Jeg kopiere teksten når jeg får den:-)

  • #17   4. jan 2015 Det er ligemeget om det er tæve han eller hvalp. Men der var også nogle andre ting. Men det er nemmere jeg kopiere teksten

  • #19   4. jan 2015 Meget

  • #22   6. jan 2015 Jeg har fulgt tråden på sidelinjen. Jeg er ret videnskabelig tænkende, men er samtidig åben for at der er mere mellem himmel og jord. Forstået på den måde at der jo ikke kan findes bevis for alt og kan der ikke det kan det jo ikke nægtes at det findes smiley

    Jeg tror i alt det her at man ikke kan sammenligne hunde med mennesker.. Når en hund går hen og spiser et eller andet mindre lækkert på sin luftetur, så må det vel være et instinkt der siger "spis nu, du ved ikke hvornår du får mad igen" eller "det her lugter af noget din krop har gavn af"... Her kan jeg (endnu) ikke sidestille en hund med et menneske. Heller ikke når den sætter efter en kat, fulg el. lign. her må det være et jagtinstinkt der slår ind.

    Når det er sagt taler jeg hele sætninger med min egen vuf, hun lytter meget intenst, men det er tydeligt at hun lytter efter ord hun kender og af og til misforstår hun. I morges var det "nå så bliver jeg hjemme ved dig i dag, så går vi ind og sover igen. Vi skal ind og putte-sove (et ord vi bruger når vi går i seng), vil du med (skal/vil du med kender hun også). Hendes reaktion var at styrte mod døren. Hun havde forstået at vi skulle nogen steder smiley

    En anden situation er når man griner med eller af sin hund, og jeg tror rigtig mange hundeejere kan nikke genkendende til at deres hund tydeligt ved om vi griner med dem eller af dem.

    Mange hundeejere ser også at deres hund føler med dem og kan mærke når noget er anderledes. Det kan være gnidninger i hjemmet, sygdom eller sorg.

    Når jeg ser fremmede hunde på ture ser jeg både trykkkede, glade og frustrerede hunde, men det ser jeg jo ud fra deres kropssprog.

    Så jeg er i alt det her ret interesseret i om det i virkeligheden ikke er dét I (jer der telepaterer) ser, hundens kropssprog/udstråling?
    "I" ser at hunde har evner til at indleve sig og er faktisk ret gode til at lære vores sprog og aflæse os netop fordi de er vant til at skulle aflæse en anden hunds sprog. Da vi som mennesker kommunikerer verbalt mister vi nok nemt noget føling med hvad et andet menneske egentlig udstråler.

    Lige en episode mere var en dag vi var ved kærestens far og vores hund gravede i deres have. Min kæreste lukker havedøren op og siger i helt normalt toneleje: "Du må ikke grave i haven". Min kærestes farfar som også var der overhørte det og klukkede og spurgte: "Taler den dansk?"... Jeg tror ikke hun eksagt forstår hvert et ord, men hun forstår at aflæse at hun ikke må, også selvom vi hverken hæver stemmen eller (bevidst i hvert fald) stiller et truende kropssprog op.

    Min kærestes far spurgte en anden gang vores hund "skal du ud?".. Han fik store øjne da vores hund løb til deres havedør, og han kom til os og sagde at hun jo forstod det han havde sagt. Det er jo noget vi hundeejere er helt vant til, men min kærestes far har aldrig haft den indsigt i hunde og er i den grad skeptisk over for hvor meget forståelse sådan en kan have.

    Med alt det her er det blot tanker og oplevelser, og jeg prøver blot at forstå hvad/hvordan I ser de her hunde? Hvad gør at I siger at I taler med hundene?


  • #24   6. jan 2015 Isabelle

    Hehe ja det er skønt! Vi bruger ofte "bare lad det/den være".. Den bruges når vi passerer hunde, når hun ser noget hun vil efter og når hun bliver lidt utryg og begynder at gø.

    Så ved hun at vi har hørt hende og ved hun er lidt utryg ved det, men overbeviser hende om at det behøver man slet ikke tage sig af og så slapper hun helt af.


  • #28   6. jan 2015 Krysteren

    Mange tak for uddybende svar. Jeg tror at vi så er helt enige om at man ikke kan sidestille mennesker med dyr.. Netop fordi dyrene har andre grunde til at gøre det som du selv er inde på. Og det er det jeg mener med at her er det et instinkt der sparker ind. Kan man spørge en hund "hvorfor løber du efter katten".. Det må jo være et instinkt. Deres logik er ikke som vores. Har jeg ret i at vi er enige så langt?

    Jeg gad da godt kunne få hele sætninger fra min hund og jeg synes ikke jeg kan forstå alt hvad hun prøver at fortælle mig selvom vi nu har kendt hinanden i godt 3 år, men langt hen ad vejen forstår jeg hvad hun vil.

    Jeg er også sådan en af de der tosser der af og til må aftale mig ud af situationen med min hund. Jeg råber ikke så højt om det heller for orker ikke diskussionen omkring det. Det virker for os og så er den ikke længere.

    Det er oftest hvis hun har fundet en bold eller et træ (ja altså en kæmpe pind på jorden) at hun simpelthen nægter at forlade stedet.. Jo mere stædig jeg bliver om at vi skal hjem jo mere stædig bliver hun om at skulle blive. Og jeg kunne da godt gå hen og sætte snoren i den firbenede og traske afsted med hende, jeg vejer trods alt mest, men episoden kan løses så let. Hvis det er en bold kan jeg blot sige "en gang og så går vi hjem".. Jeg sparker til bolden, hun sætter efter, leger kort med den og følger frivilligt med hjem.

    Vi har lidt samme situation når hun kommer og vil lege om aftenen og der skal være ro på. Dvs. hun må gerne lege selv. Siger vi bare "nej/slut/leg selv" så bliver hun langt mere frustreret over det end hvis vi siger "én gang".. Så kaster vi én gang og så leger hun videre selv. Gør vi ikke det bliver hun ved med at "plage" og bliver mere frustreret.

    Der er da nok mange der vil ryste på hovedet over det, det er jo os der bestemmer, og det synes jeg egentlig også vi suverænt gør, men der er enkelte tidspunkter hvor hun gerne vil ha' noget medbestemmelse og jeg ser det lidt som et forældre/børn forhold som jo ellers er lidt farligt at sammenligne med. Men forældrene bestemmer suverænt, men det betyder jo ikke at børnene kan være med til at bestemme hvad de skal ha' at spise.

    Om jeg helt (endnu) hopper med på vognen om at dyr tænker som mennesker ved jeg ikke helt. Jeg er nok stadig temmelig skeptisk, men er samtidig med på halvvejen at man skal tale med sin hund.

    Jeg ser hunde i hjem hvor ord bliver brugt i mindre grad og på en eller anden måde bliver hundene samtidig mere upersonlige. Det er svært at for klare, men hvis ikke man kommunikerer med sin hund så er den jo heller ikke vant til at indleve sig med os mennesker.

    Jeg stiger helt af når jeg hører om en hestehvisker der ha forklaret ejeren at den skaber sig sådan fordi den vil ha' en blå grime og ikke en grøn... Jeg må indrømme at det kan jeg vitterlig ikke forestille mig er noget dyr har nogen som helst bekymringer om.

    Jeg ved ikke om jeg halvt er med på det her telepati eller om jeg stadig slet ikke fatter en brik af det smiley Men interessant er det da! Det er nok aldrig noget jeg ville smide penge efter at prøve, men ville en person prøve det af på min hund så kunne det da være sjovt at være tilskuer på smiley


  • #29   6. jan 2015 Ja, jeg har haft en til det, da alle gav hende så gode anbefalinger.

    Det kunne ikke have været mere ved siden af, det hun kom tilbage med smiley

    Men hey, jeg lærte ikke at spilde penge på at være godtroende.


  • #30   6. jan 2015 Alle de gange jeg har prøvet det er det ikke nogen jeg selv har opsøgt. Det er pigerne der har søgt dem og så har de "bekendt kulør"

    Jeg har også kun en gang betalt for det men det var for porto..

    jeg har fået ,meget personlige ting at vide om mig selv som ingen andre ved, og oplevelser beskrevet hvor det kun har været mig og tøserne og dette før internettet blev stort.


  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #31   6. jan 2015 En lignende debat foregår lige nu på et andet forum og fælles for begge debatter er, at nogle mener at vi der "taler med dyr" gør dette ved at tolke dyrets kropssprog og at vi bare er dygtige til at tyde mikrosignaler.
    Som ekstra sensitiv er man nok dygtig til at tolke mikrosignaler, men det kan man jo ikke gennem et foto med bagsiden opad eller gennem en genstand.

    Det er mere end det.
    En lille beretning fra mit liv: Batman, en ung kat jeg havde fået gennem et dyrehospital, viste tydeligt at han var utilfreds med ikke at komme ud. Jeg boede på 1. sal op til en trafikeret vej og var naturligvis bekymret for at han skulle blive kørt over.

    Da jeg ikke kunne trække den længere, bad jeg Batman om vi kunne lave en aftale. Aftalen gik på at jeg ville sætte hans transportkasse ned i haven og han skulle så komme og sætte sig i kassen kl. 12, så jeg kunne se han var ok.
    Med bævende knæ lukkede jeg ham ud kl. 11 og kl. 12. så jeg ham gå ind i kassen.
    Jeg takkede ham og bad ham gøre det igen kl 14 og det samme gentog sig. Jeg bad han komme kl. 15 og igen var han der til tiden.

    Dette gentog sig nogle dage på forskellige tidspunkter og med varierende interval. Hver gang han kom hjem takkede jeg ham.

    Efter en lille uges tid fik han sin frihed til at komme og gå, som det passede ham.

    Når han skulle til dyrlæge eller kiropraktor fortalte jeg ham det nogle dage før, medmindre det var akut, og bad ham gå i kassen på et bestemt tidspunkt og han gjorde det altid.

    Sådan adfærd er slet ikke usædvanlig, ofte tror dyreejere bare ikke, at det kan lade sig gøre, men det kan det smiley


  • #32   6. jan 2015 Irene

    Når du fortalte ham det, var det så som at sige det til et andet menneske eller var det gennem tanker?


  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #33   7. jan 2015 Jeg bruger ofte det talte ord til mine egne dyr og ser det for mig, som jeg ønsker skal ske eller det jeg ved skal ske, f.eks. at vi skal køre et sted hen.
    I kommunikation via fotos eller med et tilfældigt fyr jeg møder, taler jeg ikke, da foregår det lydløst.

    En anden situation med mine hunde: Vi kørte ofte et bestemt sted hen, hvor hundene var fri og når vi nåede et bestemt sted på ruten vidste de, hvor vi skulle hen og begyndte højlydt at vise deres iver. På et tidspunkt fik jeg nok af larmen og sagde til dem, inden vi kørte, hvor vi skulle hen og at deres larm gjorde ondt i mit hoved.
    Jeg bad dem være stille til vi nåede stedet, hvor jeg parkerede og så måtte de for min skyld larme lige så tosset de ville.
    Dette sagde jeg højt nogle gange inden vi kørte, og "viste" billeder af det og sådan blev det smiley

    En anden situation: En god bekendt havde problemer med myrer i sit køkken. Jeg sagde hun kunne aftale med myrerne, at de skulle gå udenfor. Hun bad dem forsvinde fra køkkenet, men var ikke specifik nok, hun sagde bare "ud", så nu havde hun dem i badeværelset.
    Herefter specificerede hun hvad hun mente med "ud" og myrerne forsvandt efter få minutter.

    Det lyder utroligt, ikke desto mindre er det sandt.

    Jeg har set en stor flue satte sig på en bekendts finger, så hun kunne lukke den ud af et vindue. Den havde fløjet rundt og banket ind i ruderne et stykke tid og så sagde hun højlydt til den, at hun ville lukke den ud, hvis den satte sig på hendes finger.
    Samme bekendt fik en edderkop til selv at gå op på et stykke papir hun holdt i hånden, så hun kunne lukke den ud. Edderkopper flygter normalt, men hun fik den altså til at kravle imod sig og op på papiret.


  • #34   7. jan 2015 Men ville al træning så ikke være nemt? Bare forklar hunden hvad den skal og så gør den det?

  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #35   7. jan 2015 Jo KD, det ville det, hvis det var sådan at alle hunde i den givne situation ville "snakke" - eller bare samarbejde.

    Jeg har erfaring for at hvis man forud for er træningsmoment får ro på sig selv og visualiserer øvelsen trin for trin, så går det bedre end hvis man ikke gør, men om dette bare er fordi man har besluttet sig og målrettet træningen sekvens for sekvens eller om det er telepati, skal jeg lade være usagt. Målrettethed gør meget...
    Man skal også have med i beregningen, at det er to personligheder som skal samarbejde i den givne situation og selv om hunde kan kommunikere telepatisk er der ingen som siger at det passer dem, når det passer os.

    Jeg er f.eks. blevet jagtet af en hest som jeg skulle kommunikere med, den blev vred over at jeg overskred en grænse. Det endte dog godt og hesten fik et bedre liv, men man skal have dyrets situation/peronlighed med i billedet.

    En kollega mente at hvis man kunne telepatere med hunde kunne man f.eks. bare fortælle at man kom igen og der derfor ikke var grund til at blive oprørt over at blive forladt, men så ligetil er det desværre ikke


  • #36   7. jan 2015 Kan du spørge hvor, hvordan og hvornår dyrene har ondt? Det ville da i mange situationer være en kæmpe fordel. Om de fx har lyst til livet.

  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #37   7. jan 2015 Det kan man godt, man skal bare regne med at dyr har en anden opfattelse af smerter end os og et dyr med stærke smerter behøver ikke en clairvoyant til at se det

  • #38   7. jan 2015 Okay smiley Kunne da i hvert fald godt tænke mig at kunne spørge min vovse om hun har ondt nogen steder og i så fald hvor.

    Tråden er fortsat interessant og jeg vil tage med mig at prøve og kommunikere ved samtidig at tænke i det billede jeg fortæller om. Det går der i hvert fald ikke noget af mig af at gøre og kan jo tænkes man bliver klogere smiley


  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #39   8. jan 2015 Spændende KD, opdaterer du?

  • #40   8. jan 2015 Tja altså igår fik jeg hende til frivilligt og gå ind i brusekabinen for at blive skyllet efter turen. Jeg plejer nærmest at skulle bære hende derud, så det var noget af en forandring, men stadig et enkeltstående "forsøg".

    Telepati ville jeg ikke kalde det der skete, men umiddelbart i hvert fald måske en mere tydelig kommunikation som gav et ret godt resultat. Nu er hun jo så også en hund der bliver snakket rigtig meget til/med og hun kan jo i forvejen forbinde ord med en hændelse fordi det er det vi normalt siger inden de bestemte ting. Også selvom ordene kommer i en sætning.

    Men det virkede jo i hvert fald effektivt igår, og kan min kommunikation med hende blive mere tydelig på den måde så har vi jo stadig vundet noget på det. Jeg vil da fortsat forsøge mig med det smiley


  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #41   8. jan 2015 Herligt smiley

  • #42   10. jan 2015 Jeg vil lige minde jer om at "man" ikke bare kan begynde at kommunikere med sin/e hund/e-dyr, det kræver at "dyret/dyrene" stoler nok på én til at den vil åbne sit indre for én, og self. at man er i stand og Villig til at forstå når dyret prøver at kommunikere, alle kan desv. ikke lære at "taler med dyr" i mit egent tilfælde er det vist medfødt, men mange er ikke "åbne" nok til at modtage de "signaler" som dyrene sender og de vil derfor aldrig komme til at "forstå denne form for kommunikation som vi taler om i denne tråd.

    Men Gosh hvor ville jeg ønske at alle dyreejere ville åbne Deres indre "selv om de ikke tror" bare for at give deres dyr en chance, for i såfald vil flere dyr nok åbne sig for deres ejere og vise dem at de virkeligt kan forstå mere end mange tror.

    Beklager min elendige forklaring, men jeg har pt en diskussion med min ene hund ang. stormen som hun absolut hader fordi hun ikke forstår at vinduet er utæt og gardinet så står vandret ind i stuen smiley jeg har som jeg tidligere skrev mistet megen evne til at tale via telepati, men jeg kan stadig en del, dog er Beauty ikke helt overbevist om at jeg har ret i at lyden og vinden "indendørs ikke gør hende noget. smiley Husk at mine 3 "tøser" alle kommer fra meget dårlige forhold, så de stoler ikke på ALT de bliver påduttet. Trods deres alder. smiley

    PS. Ud over det så er det skønt at læse hvor åbne i alle "mere el.mindre" er for dette "emne" smiley smiley forsæt MEGET gerne diskutionerne/samtalerne . smiley smiley smiley


Kommentér på:
Telepati med hund

Annonce