Hund og fyrværkeri {{forumTopicSubject}}
Ja... Så er det jo ved at være tid, til årets højlydte skyd-bang-festival, og det er stakkels lille Morgan ikke så glad for.
Vi havde egentlig ikke husket det som så slemt, men de begyndte netop at fyre af, ganske kort fra os, hvilket resulterede i en skræmt, lille hund, der kom styrtende ind til mig, med halen mellem benene og så rystende at man kunne se musklerne arbejde.
Jeg ved godt, at man helst ikke skal pylre om hunden, når den bliver bange, men jeg har så svært ved at lade være, når han kommer løbende og søger tilflugt hos mig, på den måde
Jeg ved ikke om man kan få noget hos dyrlægen - hvis de overhovedet har åbent inden nytår - men jeg ville foretrække hvis vi kunne løse det uden medicin, eller sådan noget.
Er der nogen, der har et par gode råd, til hvad man kan gøre for at hjælpe en meget skræmt hund, så han kommer bedst muligt igennem nytåret?
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 190
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 149
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 190
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
Om der er forskellige midler ved jeg ikke, men det er der sikkert. Da jeg havde en meget meget bange hund havde hun stor glæde- og virkning af en kombi af Diazepam og Plegisil (er lidt i tvivl om stavemåden). Det gav en totalt rolig hund der bare sov/hvilede sig hele aftnen.
Hund og fyrværkeri