{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

Bider ud efter hvalpen {{forumTopicSubject}}

Luna er nu 9 uger, og er blevet taget rigtig godt imod af Pukka, og de leger godt sammen. Men vi har en anden hund, Hippie, som ikke har meget interesse i andre hunde, hun plejer bare at gå sin vej, hvis hun ikke gider. Det startede med, at Hippie knurrer af lille Luna, når hun kommer for tæt på. Men Luna er meget interesseret i Hippie, og i dag har Hippie bidt ud efter Luna to gange. Luna bliver forskrækket først, men bliver ved med at gå hen til Hippie. Hvordan gør vi det bedst muligt for alle parter så de kan holde det ud? Hippie har været henne og snuse til Luna i hundesengen nogle gange, men går hurtigt væk igen..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bider ud efter hvalpen
  • #2   15. dec 2014 Den ene gang var fordi Hippie lå under sofaen og Luna gik hen mod hende.. Men nej vil ikke sige at det er et overfald.. hun snerrede og bed ud efter Luna.. Vi prøvede at aflede hende fra at gå ind til Hippie mod sofaen, og det virkede også nogle sekunder, men så løb hun derind igen.. Men hun forstår ikke helt, at Hippie ikke vil lege, når Pukka gerne vil. Hun ligger op til leg med Hippie, men det gider Hippie altså ikke..

• #3   15. dec 2014 Er enig med Krumme her smiley

• #5   15. dec 2014 Du skal lade den gamle hund sige fra overfor hvalpen og det er vigtigt du ikke siger nej eller andet til den gamle hund når det sker - kan godt være svært at holde kaje lige der når vaps hyler, vi har lige været igennem det selv med vores den ældste af hundene kontra vapsen, vapsen må man heller ikke trøste eller ynke når det lige er sket.

hos os tog det kun et par gange da vi altså stoppede med at prøve at forhindre det, så lad det det så længe den gamle ikke bider hul eller noget i den dur.

Den gamle fik så en ide med med at gå imellem vores to yngste hunde når han synes det var for meget, i starten kaldte jeg den gamle til mig men efter samtale med dyrlægen fulgte jeg hans råd ´´ lad den gamle gå imellem og skille dem ad så længe han bare knurre og forsøger at stopper legen, der gik 1 time hvor han flittigt legede politi betjent og gik mellem de to legende hunde når han synes de var for vilde, som en bonus kom han så også trofast løbene når en af dem gav et hyl fra sig i legen, efter en time gad han så slet ikke lege politi betjent mere uanset hvor vildt de legede eller hyl.... smiley

• #6   15. dec 2014 Okay, det er godt at vide, at der ikke er noget helt galt. Jeg blev bare godt nok forskrækket første gang hun bed ud efter hende, for Hippie har aldrig gjort noget lignende før. Jeg er bare så bange for, at det går galt og den lille bliver bidt.

• #7   15. dec 2014 Ja det er mega svært fordi man er bange især det ikke at sige nej når det skete var især svært for mig, men kan trøste dig med hvalpe hyler og skriger mega højt ved selv den mindste markering fra en anden hund så heldigvis lyder det som regel voldsomt uden at være det.
    Prøv at gennemgå hvordan den ældre hund er overfor andre hunde, markerer den eller bider den når den siger fra , min markerer som det første og det trøstede jeg mig med første gang jeg lod det ske.

• #8   15. dec 2014 Hun har aldrig hverken markeret eller bidt ud efter andre hunde..

• #9   15. dec 2014 Da vi fik Ipsen 9 uger, var Nova 22 måneder gammel .. hun ville overhovedet ikke have kontakt med hvalpen, og huggede også efter den når den søgte kontakt... efter en uge var vi dyrlæge da hvalpen havde fået et mindre bid ....og det var virkelig svært for Ipsen ville jo så gerne have kontakt.
    De gik aldrig alene sammen, når vi ikke var hjemme var der sat hegn op tværs gennem et rum så de havde hver deres område at være i.

Nova havde lige været i løbetid, der gik 2 måneder på den måde, troede flere gange at vi måtte af med hvalpen igen ...

Så en aften legede de ud af de blå pludselig sammen, og se Ipsen glæde over at der endelig var gevinst var uvurderlig.

Så nærmere tiden sig atter for Nova´s løbetid og det hele startede forfra, ikke helt så voldsomt men næsten, og Ipsen blev totalt ignoreret....

Vi blev enige om at det var de hormonelle ændringer hos Nova der skabte problemerne, og da der var gået 3 måneder efter løb blev hun steriliseret, siden har der ikke været nogle problemer.

Kommentér på:
Bider ud efter hvalpen

Annonce