Bider ud efter os {{forumTopicSubject}}
åhh altså ved godt at jeg har skrevet om dette emne før, men er ret meget i vildrede.
Min hvalp (chihuahuablanding) på 4 måneder har et værre temperament. Hun er sød og dejlig når hun er rolig og i godt humør, men et par gange om dagen tager fanden ved hende. Skrev et indlæg i går om at hun noglegange bliver gnaven når vi skal have selen på hende, børste hende m.m. Men faktisk er det største problem efterhånden at hun bliver aggressiv når hun bliver irettesat. Altså hvis hun for 117 gange er gået i gang med at bide i sofaen og vi vil fjerne hende (på en rolig men bestemt måde), siger nej eller lign så bliver hun gal og bider gere efter vores hænder mens hun snerre. Hvis vi sidder i sofaen og hun ikke lige får noget opmærksomhed hopper hun op med forpoterne og begynder at bide efter vores knæ. det kan jo godt være opfordring til leg, men hvis hun ikke får det så bliver hun mere og mere voldsom og det gør faktisk ret ondt. Ved at hendes søskende ikke har denne temperamentsfuldetendens. Hun udviste den første gang en uge inden vi hentede hende hvor hun knurrede af opdrætteren da hun ville fjerne hende fra en stol hun var ved at bide i. Når jeg hat fortalt om det til andre hundeejere ved det ikke hvad de skal sige for sådan har deres hund aldrig været. Bliver bare så ked af det for hun er bare så sød og dejlig udover når hun bliver aggressov/offensiv. Kan ikke lade være med at tænke at det en dag går galt og hun bider en af os rigtig hårdt eller måske bider i et barn. Ved virkelig ikke hvordan jeg skal takle det. Kom endelig med gode råd. Hvis i selv har oplevet det vil jeg også meget gerne høre hvad i gjorde?
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 2.100
fortsæt med det indtil hun lærer at hun ikke får noget ud af det..
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 1.970
Hvad med at kontakte en adfærds-dims, måske han/hun kan hjælpe. Det er da et forsøg værd hvis der ikke sidder andre kloge hoveder herinde med guldkorn =) Held og lykke, håber i får en sød lille hund ud af det =)
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Det undrer mig at opdrætter har anbefalet den hvalp til Jer?
Personligt ville jeg kontakte nogle racekyndige mennesker, en god træner, evt en adfærdsterapeut der kan se jer derhjemme, Jeres omgang med hunden osv. få deres hjælp og råd til hvordan I bedst griber det an.
Held og lykke.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Her er fordelen jo, at man ikke kan bære på dem eller flytte rundt på dem - og på den måde ikke overskrider grænser, når de skal afledes.
For det er det, I skal.
For det første så skal hunden INTET have ud af at happe i jer, når den gerne vil lege. I rejser jer, går væk og ignorerer hunden fuldstændig, når hun uhensigtsmæssigt forsøger at kontakte jer.
Bider hun i ting, hun ikke må, skal I aflede hende. I skal finde ud af hvorfor hun gør det - er det kedsomhed? Har hun ikke nok at lave til dagligt, eller har hun fundet ud af, at det virker i det hun får kontakt, når hun gør det?
Lidt afhængigt af årsagen til adfærden skal I handle på problemet - men lad som om hun er en stor hund. Bær hende ikke væk, men brug motiverende metoder i stedet. Det er mindre grænseoverskridende, når man er lille.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
Ved godt det er totalt forkert ifølge alle teorier, fordi hun rent faktisk fik opmærksomhed OG guf, når hun opførte sig som en lille satan.
Men eftersom det ikke var hverken for at være fræk, for at få opmærksomhed, eller for at bide for alvor - men blot fordi hun var træt, og ikke formåede at lægge sig - så virkede det.... Hun skulle bare lige hjælpes - ligesom når man giver et hysterisk barn en sut
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 442
Føler med dig, jeg har lige fået en lille tævehvalp i fredags som også tyder på at have en god portion temperement;-) Tag evt. kontakt til en god adfærdsbehandler.
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 74 Svar: 144
Er der nogen der kender nogle proffer i Århus eller omegn. Evt nogen der har forstand på små hunde?
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 74 Svar: 144
Bider ud efter os