{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.855 visninger | Oprettet:

Hanne V
Hanne V
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18

Chihuahua bider ud efter os!! {{forumTopicSubject}}

Hej....Jeg håber I kan komme med nogle gode råd til, hvad jeg kan gøre, når min lille chihuahua på 14 mdr. knurrer og bider ud efter min datter på 15. Hvis han sidder sammen med mig i sofaen, og hun kommer og vil kæle for ham, knurrer han af hende og tit bider han også ud efter hende. Når jeg skælder ham ud, knurrer han endnu mere, og forsøger jeg at sætte ham ned på gulvet, bider han også efter mig.
Vi er utrolig glade for ham og han er nok en del forkælet. Han sover ved mig om natten, og hvis hun kommer og vil snakke med ham, mens han ligger ved mig, sker det samme. Men det kan også ske, hvis hun er alene med ham.
Vi er kede af det, da vi jo holder rigtig meget af ham.
Håber I kan hjælpe....på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chihuahua bider ud efter os!!
  • #1   1. dec 2013 Jeg er langt fra ekspert, og kan jo ikke se hvad det er der præcist sker. Men jeg kan forestille mig det er fordi han enten ikke bryder sig om hende, eller er utryg ved hende. Og at han vil have dig for sig selv måske?

Mit bedste råd er at prøve at de to laver mere sammen, så de skaber et godt bånd, og så skal du slippe ham lidt, i den forstand at du nogle gange bare ignorere ham, ikke har ham på skødet en periode osv.

Og sæt ham ned, uanset om han vil det eller ej, når han gør det. Lucky (min chi) blev skide sur når jeg ville flytte på ham i sengen da han var lille, men han lagde så tæt op af mig om natten, at jeg blev nød til det for at kunne vende mig uden at ligge mig på ham. Men jeg gad ikke den adfærd og han skulle altså ikke opfører sig sådan, bare fordi han blev rørt ved og flyttet lidt på. Så han kom ned af sengen ligeså snart han gjorde det, det skete få gange så havde han lært det. Nu kan han godt knurre lidt, fordi han er utilfreds, og det er helt okay. Men han acceptere også at jeg flytter ham smiley
    jeg gør det dog kun når det er højst nødvendigt.

• #2   1. dec 2013 Jeg ville simpelthen vise at den adfærd er bare ikke okay. Når han begynder på det pjat, så sæt ham fra dig. Og ignorer ham fuldstændig. Men aldrig længere end 4-5 min, eller til han er faldet til ro igen. Han skal heller ikke "straffes" for længe jo.

• #3   1. dec 2013 Jeg ved mange er imod det, men måske det kan hjælpe dig. Som en anden skriver kan vi jo ikke se hvordan tingene foregår. Men se den og tag hvad du kan bruge. Jeg synes ikke det er noget voldsomt overgreb, adfærden på denne hund er total uacceptabel. http://www.youtube.com/watch?v=Uojz71_HOeM

• #6   1. dec 2013 Tænk at man kan få sig til at henvende sig til mr. Milan! smiley

Få en adfærdsbehandler ud og se på det - og det kan KUN gå for langsomt!
    Det lyder for mig som resource forsvar..
    Det kan vi herinde nok ikke hjælpe det vilde med..
    Kan anbefale dig Dorthe Odefey - www.odefey.dk

• #7   1. dec 2013 Fordi det gør jo vildt ondt på den her hund at han beder den om at blive væk. ALT kan altså ikke foregå med hundekiks og den forstår jo tydeligvis med det samme at den ejer altså ikke det hele. Bare fordi man ikke er enig med alle betyder det ikke at det er forkert

• #8   1. dec 2013 Hvordan nærmer hun sig ham ? Er det med hånden over hovet kan det være at han bliver utryg
    Maggie bryder sig ikke om at bliver aet hvis man nærmer hende med hånde over hendes hovede det er kun mig der kan det

Jeg tænker at din datter måske skal træne lidt med ham feks sit dæk også vider hvor hun har nogen virkelige lækre godbidder

Og så skal han ned på gulvet med det samme han viser den adfær så han finder ud af at det bare ikke er ok plus han hurtig finder ud af at det ikke kan betale sig smiley

• #9   1. dec 2013 hej
    En hund, der bider husets beboere (ejer eller dennes familie) skal selvfølgelig aflives - ikke noget at samle på. Vis lederskab! Et sygt sind er et sygt sind uagtet tændernes størrelse.
    mvh Søren

• #10   1. dec 2013 søren u:
    Ja, nu tillader jeg mig at ytre mig. Det var da bare en dum og ligegyldig kommentar, var det ikk?! At kalde dyret "sygt" uden at kende det og uden at havde set situationen IRL er da virkelig bare DUMT!

• #11   1. dec 2013 Seriøst, Søren?
    Det var da et enormt dårligt råd.

• #14   1. dec 2013 Søren; hvem siger den er syg?? Det kan jo snildt være forkert håndtering og (som TS selv skriver) forkælelse. Eller måske er den utryg? Det er en meget lille hund og forstår godt at de små hunde kan være utrygge ved hvis folk fx bøjer sig ind over dem, løfter på dem osv.

Håber godt nok at den kommentar er en troll.
    Jeg ville da aldrig aflive en hund før jeg har prøvet alt jeg kunne på at rette fejlen/misforståelsen mellem hunden og jeg... Det er jo ikke køb/smid væk og ud til højre hvis kræet ikke duer - DU har købt den, den er dit ansvar. Og det er da bestemt ikke "lederskab" bare at aflive en rask hund pga hvad der sikkert er ejers fejl. smiley (og sidste kommentar TS, var altså ikke ondt ment, men ja, generelt til Søren U) smiley

• Hanne V
    Hanne V Tilmeldt:
    nov 2012

#15   1. dec 2013 Mange tak for alle svar. Jeg vil prøve at bruge noget af det I har foreslået smiley

• #16   1. dec 2013 Jeg synes I skal få en adfærdsbehandler eller god hundetræner ud. Det er jo svært at sige hvad der forgår uden at have set hundens og jeres kropssprog. Det kan jo være alt fra angst til resourceforsvar.

• #17   1. dec 2013 Hvis ellers hunden er sund og rask , så ville jeg se på lederstatus og rangølge. Det ser for mig ud som om at hunden er over barnet i rang. Hvis du ikke ved hvad du så skal gøre , så start med , ikke at lade hunden komme i sofaen, men blive på gulvet.

• #20   1. dec 2013 Ts - når det sker, læser i det så som om hunden er nervøs ved din datter?
    Eller læser i det som om den mere vil bestemme..
    Og hvor længe har det stået på sådan? Kan i hæfte det op på en oplevelse eller bestemt alder hos hunden?

Er det det første skal i læse op om dæmpede signaler, og arbejde med at skabe relationer i positiv stemning mellem din datter og hunden.
    Og måske se på hvilket kropssprog hun udsender til hunden.
    Det kan også bunde i smerter, kæler hun den på en bestemt vis eller er det kun når den skal tages op F.eks...

Er det mere det sidste hvor i føler den vil jage hende væk fra situationen, så skal i læse op omkring resource forsvar - du kan F.eks være dens resource, den ikke vil dele med hende..

I det hele taget så prøv at undgå situationerne mest muligt indtil i får en adfærdsbehandler med ud og se på det..

Men det første i bør gøre er at tjekke den ikke har kroniske smerter. Det resulterer ofte i adfærdsændringer og udfarende afstandssøgende adfærd.

• Hanne V
    Hanne V Tilmeldt:
    nov 2012

#21   1. dec 2013 Jeg siger endnu engang mange tak for rådene. En ting kan jeg dog slå fast....han bliver ALDRIG aflivet. Man afliver da ik sin bedste ven, og han er ikke syg. Jeg tror måske det kan bunde lidt i usikkerhed, for han skuler meget på hende, når hun nærmer sig ham i sofaen. Kan godt være vi skal se på måden, hvorpå hun aer ham. Men andre gange kan han sagtens ligge og putte ind til hende, hvor de er de bedste venner. Skal til dyrlæge om en uge, hvor jeg også lige vil nævne det....

• #22   1. dec 2013 Maiken t:
    Ikke nødvendigvis. Bliv du bare vred. Men bare fordi vi ikke enige betyder det ikke du har ret, bare fordi du bruser frem i hovedet. Du har din holdning jeg har min. Jeg mener ikke denne hund lider overlast, så fremt det er enkeltstående tilfælde og ikke daglig rutine. Når hunden tydeligvis viser at den forstår hvad der menes burde det fremover være rigeligt at blokere og eller ignorere. Nu skal vi altså også huske at jeg skrev: se den og tag hvad du kan bruge. Jeg skrev ikke se den og monkey say monkey do. Jeg mener personligt at man kan samle sammen fra flere trænere også sammensætte det der passer til den enkelte hund.

• #23   1. dec 2013 Majbrit - Ulla. Ja , heldigvis er vi jo ikke ens alle sammen. Og jeg svarer jo ikke på jeres vegne , men på mine egne og min mening.

• #24   2. dec 2013 hej
    Hvis jeg bad om råd, fordi min Chili havde bidt en anden HUND, ville "man" kræve aflivning. Her er der tale om et menneske så.......... Det er sgu da racisme.
    mvh Søren

• #29   2. dec 2013 hej
    "man" er en udefinérbar størrelse domineret af kakkelbord/df/vild_med_dans segmentet. Hæ hæ.
    mvh Søren

ps! selv en paranoid kan være forfulgt smiley

Kommentér på:
Chihuahua bider ud efter os!!

Annonce