1.723 visninger
|
Oprettet:
Chihuahua bider når den har?? {{forumTopicSubject}}
Chihuahua bider når den har fået et lille ben med lidt kød på, så hvis vi nærmer os ham så knurrer han af os og hvis vi rør ham over ryggen når han ligger med sit ben så bider han ud efter os.
Skal vi skælde ham ud fordi han bider efter os eller er det helt normalt den forsvare hvad der er "hans" ??
Håber på en masse respons
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 218 Svar: 10.911
men når det er sagt, så vil jeg gerne kunne tage ting fra min hund.. hvis nu får fat i noget, som er giftigt osv... så derfor træner man sin hund fra den er helt lille, så den får tillid til ejeren.
Jeg ville træne, når han måske har noget andet.. legetøj eller lign, og så lave en byttehandel.. evt. tilbyde en godbid, og så bytte for legetøj, så han får tillid til jer... skæld ud hjælper ikke, hvis det er fordi han ikke stoler på jer.
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.525
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
giv et ben som i holder imens han gnaver, så kan i tage det fra ham, når han er blevet rigtig trygt ved at i er tæt på når han gnaver og give det til ham igen, så han ved i ikke bare tager det fra ham for altid.
det er vigtigt at man kan tage noget fra en hund, sæt nu det var noget skadeligt, men omvent skal knurren respekteres, det betyder i er gået over hans grænse
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.710
Jeg ville da aldrig accepterer at min hund knurrede af mig eller bed efter mig.
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.833
Til gengæld har jeg da aldrig oplevet, at jeg ikke uden videre kan tage uhensigtsmæssige ting ud af munden på den, til hver en tid og uden brok.
Det kommer ganske naturligt med tilliden!
sep 2006
Lad den æde i fred og i vil opdage, at den dag det er nødvendigt , er det ganske uproblematisk at fjerne ting fra dens mund, for i har nemlig ikke lært den at den skal være på vagt...
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 218 Svar: 10.911
sep 2006
Især som hvalp! Først når den er helt sikker på, at du ikke er en urimelig og uforudsigelig trussel, som uforståeligt nok tager noget godt fra den, så føler den ikke længere behov for at vogte sin mad.
sep 2006
Og måske ovenikøbet straffer den for at tale hundsk, ja, så er næste skridt markeringen og derefter et bid uden varsel.
Den har simpelthen erklæret det menneske den har fået tildelt for utilregneligt!!
aug 2006
Mht. børn så spiser vores hunde bare ikke når vores datter er i nærheden de bliver lukket i et andet rum.
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 37 Svar: 435
Han var bare sur og jeg kunne se at han vil bide hvis jeg ikke gik.
Så har jeg bare siddet med ham lidt når han skulle have mad og talte lidt beroligende med ham. Han fik små stykker og når han var færdig fik han et nyt stykke fra min hånd (så klamt at holde i hånden)...
På den måde fandt han ud af at jeg ikke vil tage noget fra ham selv om jeg nusser ham i forbifarten mens han spiser.
maj 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 374
Han har aldrig knurret af mig eller overhovedet ændret kropssprog, om jeg så stikker hovedet helt ned i hans madskål når han spiser, så flytter han bare hovedet og kigger på mig, og kan sagtens både kramme og nusse ham når han ligger med sit yndlingsben, og jeg kan til hver en tid tage det ud af munden på ham, det er kun overfor andre hunde at han bliver gal hvis de prøver at tage hans ben eller hans pind fra ham, så knurrer han og hvis ikke de flytter sig så bliver han sq gal, men så snart jeg rækker ud efter hans pind eller ben så slipper han.
Jeg vil godtnok heller ikke finde mig i at han knurre af mig hvis jeg forsøger at tage hans mad eller noget fra ham, det er også vigtigt for mig at vide at børn kan færdes omkring ham selv når han spiser mad eller ben, men dermed ikke sagt at jeg vil lade børn færdes omkring ham når han spiser, eller sover, for det skal han have fred til, men det er rart at vide at hvis uheldet er ude, så gør han dem ikke noget..
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 13 Svar: 207
Da de var helt små, har vi rørt dem, mens de spiste, og tyggede ben . Vi har taget benet og rost dem til skyerne, for derefter at give det tilbage og rost dem igen . Vi har stået med et ben og øvet sit, taget det og fået dem til at sitte igen, for at give dem det . Det samme med slip .
De ved godt at hvis mor eller far tager noget, så får de det igen . Vi er på ingen måde en trussel , og vi er tydelige "ledere" af flokken . Så der er respekt og kærlighed begge veje , og mine kan faktisk dele ben med hinanden også . ret så kært .
Men men . Intet barn skal tage min hunds ben . Det vil jeg ikke tillade, de skal lade hunden være i sådan en situation . Det er en klar regel i mit hjem, og overholder de den ikke (jeg skal nok minde dem om det !) så må det være deres forældre der står med ansvaret .
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.205
aug 2006
aug 2006
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 13 Svar: 207
Det er rigtig ærgeligt hvis børn hopper og leger omkring hunden og der så sker sådanne ting som med din veninde . Derfor har hundene "deres plads" i halvdelen af stuen, og der skal ben osv. blive og ungerne holde sig fra .
Jeg tager mine forholdsregler, og jeg synes mine hunde er opdraget efter mere end hvad mit behov er, da jeg ikke har børn . Så hvis en forældre lige synes at barnet ikke skal overholde reglen i hjemmet, og der så sker uheld, så tager jeg min hunds forsvar .
Nu er det ikke fordi jeg har prøvet sådan en situation, men mange forældre synes at det er okey at børn bruger hundene som legetøj . Og mange gange, lider hunden faktisk herunder .
Chihuahua bider når den har??