{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.729 visninger | Oprettet:

Lad nu være for he...... {{forumTopicSubject}}

En rigtig god hundeven har i dag været ude for en grim oplevelse, som vi endnu ikke ved helt om hun kommer sig over, så nu vil jeg godt dele ( igen) advarslen om ikke at kaste pinde med jeres hunde, for det kan gå grueligt galt.
Pinden blev åbenbart fanget forkert og satte sig fast i halsen, så da den skrækslagne ejer kom hen ti hunde og fik pinden ud, så fulgte tungen med og blodet stod u d af munden på hunden. SÅ LAD NU VÆRE MED AT KASTE MED DE PINDE! For Hel....!

Det er ikke første gang jeg hører den slags historier, men helt sikkert (desværre ) ikke sidste, så tænk jer om, så det ikke bliver dig, der skal fortælle den næste gang.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lad nu være for he......
  • #1   1. dec 2014 smiley

Du mener at kaste pinde som hunden griber i luften ?? smiley Det er vel ikke pinde som man kaster og hunden løber hen og henter ??

Ej hvor forfærdeligt ...stakkels vuffer smiley

• #2   1. dec 2014 Hmm.. jeg er altså sådan lidt delt på det område.

Jeg kaster aldrig pind til min... men han finder dem, løber rundt med dem, og han elsker det... og ja det kan gå galt.. og det kan det også, når han springer tosset rundt.. men jeg vil ikke nægte ham, at lege med dem selv.

• #3   1. dec 2014 ej hvorfor frygteligt. Hvad med hunden? overlevede den?

• #4   1. dec 2014 Jeg må indrømme, at jeg nok er lidt.. Ja.. Splittet.

Jeg ved, det kan gå galt, men mine hunde får nu stadig lov at lege med pinde. Ligesom de får lov til at stæse op og ned af klitterne i fuld fart, lave tåbelige vrid i leg, spise hudben etc.

• #5   1. dec 2014 Jeg tror nu nok det skal gå, hvis bare man tager sine forholdsregler smiley

• #6   1. dec 2014 Danielle.. netop.. nogle gange ryster jeg på hovedet over det Labben laver.. og har de værste tanker, men jeg kan ikke pakke ham ind i vat.

Jeg kaster hverken pinde eller bolde, da Charlotte Frigast frarådede dette... Labben er simpelthen for ekstrem og ødelægger sin krop... men når han selv finder pinde og kæmpe store grene.. ja så får han altså lov... han elsker det!!1

• #7   1. dec 2014 Jeg har selv kastet pind med min hund, jeg synes selv jeg kastede så der ikke kunne ske noget ! Men ! Pinden satte sig i noget blødt græs og stod som et spyd , han fik den direkte ind i gennem tungen , hullet på str med en 2 krone og så 3,5 cm ind , jeg har aldrig nogensinde rørt en pind igen ! At han selv render og leger med en pind det må han om , men jeg kaster aldrig igen !

• #8   1. dec 2014 LP... ja men sådan har jeg det også... men vil ikke skælde ham ud.. eller råbe slip hver gang, at han selv tager en.

• #9   1. dec 2014 Det ville være synd at tage det fra ham synes jeg ! Istedet kaster vi ting der er lavet til formålet smiley ..

• #10   1. dec 2014 Netop.. det er en kæmpe glæde for ham smiley

• #11   1. dec 2014 Min han vil også helst splitte dem ad i atomer når han leger med dem smiley og har heldigvis aldrig fundet eller oplevet at stykkerne har sat sig fast i tænderne .

• #12   1. dec 2014 http://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/42084-junior_og_grenen__

Min går også i gang med at tygge i den... men først efter et stykke tid smiley

• #13   1. dec 2014 Man skal sku passe på. Også med at kaste mindre bolde til hunde der griber dem i luften.
    De kan blive kvalt.

• #14   1. dec 2014 Denne her greb, den anden var det en gren der sprang tilbage fra jorden og ramte forkert i munden.

3 timers operation i dag fik den lille vovse, også må vi se. Jeg krydser fingre og poter, for at hun klarer sig.

• #15   1. dec 2014 Jeg synes også det er frygteligt.... men alt kan jo gå galt, og efter min første hund var syg hele sit liv prøver jeg at tænke på andre ting... vil ikke kunne overskue den frygt igen hver dag.

• #16   1. dec 2014 Jeg forstår dig gode Louise - men man kan minimere risikoen med lidt omtanke.

• #17   1. dec 2014 Ja jeg kan sagtens følge dig... men jeg er selv hysterisk, så prøver nogle gange ikke at tænke på alt det, der kan gå galt.. for så ville jeg blive tosset.

Folk kigger jo underligt på mig, når jeg siger, at de ikke må kaste pinde eller bolde til min hund smiley

• #18   1. dec 2014 Jeg har en veninde med en border colli. Han er fuldstændig pindefixeret.
    Frygtlig belastende.Har derfor aldrig tilladt mine, at bære, gribe eller hente pinde.
    Det har de det godt med.

• #19   1. dec 2014 Hvor forfærdeligt smiley Kaster aldrig pinde med mine... Skal der kastes, er bolde mere velegnede smiley

• #20   1. dec 2014 Louise & Elmo
    Rigtig sød vidio men det er ikke nem at se hvad der bevæger sig mest halen eller hele kroppen hihi elske labber de er så evige alleglade smiley
    Og til emnet jeg vil skrive bage øret med ikke at kaste pinde, har ikke nogen hund i nu men skulle gerne få en i det nye år smiley

• #21   1. dec 2014 Elton var tæt på at dø, efter leg med pind.
    Vi kastede ikke, men han fandt ofte selv en han legede med.. den sad fast i jorden en dag og rykkede hans tunge halvt af, samt lavede et stort hul i munden under tungen, det tog lang tid for ham at komme over, med daglige injektioner hos dyrlægen, det kostede en mindre formue før vi var færdige.

• #22   1. dec 2014 Ja.. vi var helt færdige, da vi så videoen efter turen.. for halen går helt i selvsving... han elsker de pinde.. helst store grene, hvis han kan finde dem smiley

• #23   1. dec 2014 Bolde kan give rigtig mange skader også, fordi der får de som regel en masse hurtige vendinger , som så kan give en del vrid.....

Floyd elsker pinde og gumler løs i dem, vi kaster ofte pind, men han får først fri når den er på jorden eller i vandet ( det er for at undgå han kommer tonsende frem mod en pind der har sat sig fast i jorden )

• #24   1. dec 2014 Det er heller ikke første gang jeg hører om den slags ulykker med pinde. Min fars hund fik en pind op i ganen og måtte ind og syes.

Det var i de første mange år jeg havde hund total forbudt at lege med pind, men i dag kan jeg godt kaste en pind eller to til mine. Lilly henter dem i et tempo hvor det virkelig ikke kan gå galt og hendes interesse forsvinder efter 2 kast.

Har man en total hyper og pindefikseret hund, synes jeg måske man skulle bruge nogen skarpt at kaste med smiley

• #25   1. dec 2014 Jeg er af princip imod at skærme hunden for meget, Elton legede også med pinde efter hans uheld.. der var intet i verden som kunne stresse ham mere ned end at stå med en pind i munden, men han legede på en helt anden måde med dem, han var blevet klogere.

Ronja leger til gengæld aldrig med hverken bold, eller pind, -hun stresser for meget og er svær at geare ned igen, hun har simpelthen ikke godt af det inde i hovedet.

Louise, -hvor er Elmo sød i den video, rendyrket lykke! smiley

• #27   1. dec 2014 Karen... det er jo Junior.. Elmo flænsede dem også... og ja det kommer nok også an på racen.. Elmo stressede voldsomt over legetøj... Junior er bare glad, og knap så stresset.

• #28   1. dec 2014 Louise, -gud ja.. tanketorsk, det ved jeg jo godt smiley

• #29   1. dec 2014 http://www.hundegalleri.dk/video/tricks_og_lege/26950-aikido_hunden_elton

Elton gik mere op i avancerede former for pindleg, efter sit uheld.

• #31   1. dec 2014 Hehehehe.. den video husker jeg godt... Åhhhh jeg savner de dumme hunde.

Ville så gerne have mødt Elton smiley

• #32   1. dec 2014 Bruger så heller ikke tennisbolde, og her sker ingen vrid eller hurtige vendinger under boldkast. Gjorde der det, kastede vi jo ikke med bold smiley

• #33   1. dec 2014 Alt med måde - en pind er i min optik ikke mere farlig end så meget andet - det er mere måden den bliver leget med på.
    Herhjemme kaster vi hverken med bold eller pind, for Bodil kører helt op og stresser vildt af det. Det er nemt at holde hende fra bolde - men hun løber altid med en pind i munden, hvis hun finder en.
    Indenfor det sidste stykke tid er hendes alene leg med pindene dog også gået hen og kammet over et par gange, så jeg har måtte stoppe hende... men det er nok i virkeligheden mere fordi hun stresser helt vildt, kammer helt over og går totallos bananas end fordi jeg er bange for at der skal ske hende noget. En gang har hun kommet til at 'spidde' sig selv i munden - det gjorde pokkers ondt i mig når jeg tænkte på hvor galt det kunne ha' gået - men hvis jeg hele tiden skulle tænke det, kunne hun jo intet foretage sig smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #34   1. dec 2014 Prøvet den med en pind som ender som et spyd i græsset. Hunden er over den og bliver stukket i ganen. Sidste gang der blev kastet med pind. En pind er mere farlig i mine øjne i forhold til en bold,såfremt vi snakker om kastelege.

• #35   1. dec 2014 Jeg havde en kursist engang som prøvede det med at pinden havde sat sig som et spyd i jorden. Den hele vejen igennem tungen, ganen og snuden på hunden smiley Her leger tøserne også med pinde, men det er dem selv der finder dem og det er altid store grene...

En anden kursist havde en hund som altid sprang højt og langt ud i søerne. En dag lå der resterne af en cykel. Hjulene var pillet af, så forgaflerne lå opad. Hunden blev spiddet i brystkassen på den ene forgaffel. Vandet var grumset og ingen kunne se hvad der lå dernede smiley

Men vi krydser fingre for den hund, Barmutter smiley

• #36   2. dec 2014 Her kaster vi ikke med pind, men Nelly ved ikke noget bedre, end store grene, så der bliver dagligt slæbt halve træer med hjem. Dem kan hun gå og flytte rund på ude i haven i ugevis, for efter at skille dem lidt ad..
    Vi kaster i stedet med bold, af en hvis størrelse, så hun ikke kan blive kvalt, hvis nu hun skulle gribe den..
    Jeg er ekstrem pylret, og har faktisk fået strenge orde om at tage den lidt med ro, min hund ER sund og rask. Men jeg vil heller ikke tage alt hvad hun elsker fra hende, så jo, vi leger kaster med bold.

Til gengæld, så ALDRIG tennisbolde!! Jeg har set hvad filten af sådan nogle kan gøre ved tænder..

• #37   2. dec 2014 Det er sandelig godt at mine hunde ikke ved hvor farligt de lever deres liv - og får lov til at spæne efter bolde - som de ind imellem når jeg ikke får smidt dem langt nok (boldene, ikke hundene) fanger i luften - og dette helt uden at blive kvalt. Bolde fås nemlig i mere end én størrelse.

Det har taget overhånd med "pak din hund ind i vat" efterhånden ... Ja, hunde kan få skader når de giver gas, men hellere det end en hund, der dør af kedsomhed - nu må det stoppe.

• #38   2. dec 2014 Man skal selvfølgelig bruge en bold der passer til hundens størrelse, så den ikke kan kvæles i den..
    Og tennisbolde.... Ja jeg ved ikke hvorfor de er så populære..

De her fra Chuckit synes jeg til gengæld er fantastiske
    Og de fås i 5 størrelser mener jeg det er

profilbillede
  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#39   2. dec 2014 Martine. Nu går det jo på at man skal passe på med at kaste med pind og det er jeg helt enig i. Nu gik det ikke helt galt med min egen men bestemt ikke rart at opleve. Kan en advarsel få folk til at tænke sig om så fint med mig.

Selvfølgelig skal en hund have lov at lege med bold mm. Burde så være en selvfølge at man vælger en bold str der passer hunden,men igen. Det er det ikke alle der gør

• #40   2. dec 2014 Ib: De ER virkelig fantastiske - det er yndlingsleg her. Og mine griber også i luften ind imellem, de løber hurtigere, end jeg kan kaste....

• #41   2. dec 2014 Må konstatere at lady lever livet farligt.
    Vi kaster med bolde, og pinde og hun laver skarpe vendinger i farten.

• #42   2. dec 2014 Martine, det var ikke skrevet for at være irriterende. Mine leger også med bolde, jeg har kun fjernet EN fra dem, for den er virkelig for lille og glat. Jeg ved ikke hvad jeg tænkte på da jeg bestilte den på nettet.
    Jeg har hørt om en Schæfer der er blevet kvalt for øjnene af ejeren da den blev kvalt i en bold.
    Jeg pakker ikke mine hunde ind i vat, de leger også med pinde osv.

Men man kan jo minimere skaderne ved lige at tænke sig om.

• #43   2. dec 2014 Jeg vil ikke stå til ansvar for hvorfor I mener jer truffede - det jeg reagerer på er denne her

Bolde kan give rigtig mange skader også, fordi der får de som regel en masse hurtige vendinger , som så kan give en del vrid.....

Pindene har jeg ikke udtalt mig om - men gør det da gerne, hvis det kunne have interesse ...

• #44   2. dec 2014 Hunden har det efter omstændighederne godt - ret dopet og med hotline til dyrlægen, men helt klart i live! Puha!

Martine - jeg ved ud ææælsker at røre i myretuen og give din uforbeholdne mening, så giv du den bare gas!

Jeg tror ikke umiddelbart på at det nytter at pakke hverken mennesker eller dyr ind i vat, men det skader ikke at kende risikoen, så man måske ikke lige frem sender børnene ( eller hundene) ud for at lege på motorvejen, selv om de måske kunne synes det var sjovt.

• #45   2. dec 2014 Jeg synes - som allerede skrevet - at det har taget overhånd med at "passe på" vores hunde efterhånden.
    Naturligvis skal vi da tænke os om i vores omgang med vores dyr, men helt ærligt ! Det virker som om, at hvis man ikke lufter sin hund i en ergonomisk korrekt sele, kun fodrer den med kornfrit foder, aldrig lader den se så meget som skyggen af en bold, så det kære dyr ikke får en hvilepuls over 50 slag i minuttet, aldrig aldrig siger nej til kræet, sørger for at klippe .osserne af så Fido ikke stresser op over tæver - så er man en skidt hundeejer - og jeg kan bare ikke ha det !!!

Hunde skal have lov til at leve - de er her så kort, og imo er man godt nok en skidt hundeejer, hvis man dæmper og dæmper dem hele deres liv, og så er det ikke mere for hundens skyld ihvertfald.

• #46   2. dec 2014 Enig ganske langt hen ad vejen.
    Her er "nej" en kommando på lige fod med mange andre, ingen sele - tilstår at begge går med halsbånd, kornfritfoder får den gamle - pga konstateret allergi, og med væsentlig færre øreinfektioner til følge, så det holder jeg fast i, uden skelen til om det skulle være for kedeligt.
    Bolde kan vi godt lege med, men jeg giver Ib ret i at det der Chuckit er ret gode (tennisbolde bliver pelsede i løbet af et øjeblik). Og så kaster jeg sørme også med æbler til den gamle, men der er ingen fare for at han griber dem.....

• #47   2. dec 2014 Min den ene er på Hike Sensitive efter 8 år på råt - han er også allergihund, så det ville være ret idiotisk at fodre anderledes smiley

Jeg har en del af de der Chuckit bolde - bruger dem i min træning og også til at smide til hundene engang imellem - de er ret gode.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#48   2. dec 2014 Enig. Chuckit er sagen.

Jeg tror at det i mange tilfælde er ejeren selv der ikke giver bruge tid på de ting du nævner og så er det jo flot,at få det til at lyde som om at Fido slet ikke kan klare nogle ting.

Jeg føler mig på ingen måde truffet. Mine hunde har altid fået lov til at leve 100% med alt det som det fører med sig. Der vil helt sikkert være folk der vil mene jeg pakker min hund ind i vat. Du ser ikke mig sende min hund på en dårlig figurant osv

Nu hvor tråden starter ud med kast med pind så kom da gerne med din mening smiley

• #49   2. dec 2014 Fordi du skrev det med at blive kvalt. Så troede det var mit du refererede til.

• #50   2. dec 2014 Livet er farligt, der er ingen der har overlevet endnu;)

• #51   2. dec 2014 Max - jeg smider ikke pind til mine hunde, men hvis de selv finder en at slæbe rundt på, blander jeg mig ikke i det smiley

• #52   2. dec 2014 Det med bolden er skrevet fordi det blev nævnt at man istedet for pind kunne bruge en bold smiley

Så skal vi se nøgent på det, så er bolden nok mindst ligeså farlig som pinden......

Om man så ud fra mine skrevne ord, mener jeg skåner Floyd....tjaa smiley

• #53   2. dec 2014 Jeg aner ikke hvordan du har din hund, Rene - det ved du bedst selv.
    Jeg reagerer på det jeg læser - og det er også det jeg kommenterer på.

• #54   2. dec 2014 Har også haft en hund der måtte akut til dyrlæge, pind sad fast i ganen.
    Vi kaster med "pind" Victor har en blød. plastik"pind som også kan flyde. Den er et hit, men hvorfor han lige her holder den som en cigar vides ikke. Den eller freesbee er altid med på tur.

profilbillede
  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#55   2. dec 2014 Rene. Mindst ligeså farlig ligefrem?. Fortæl,for der er noget der er gået mig forbi.

I selv om jeg syntes jeg er opmærksom kan man godt komme galt afsted. Min gamle hund elskede pinde ligeså højt som sin bold. En dag kom hunden med en stor pind og der skulle trækkes om kap. På vej hjem undrede jeg mig over hvorfor hunden blev ved at slikke sig om munden.

En fiskekrog sad ligeså flot i tungen og det var før det kom på mode med piercing. En hyggelig dag endte med dyrlæge og krogen har jeg i dag,som minde om en dag med en helt fantastisk hund,som jeg aldrig vil glemme.

• #56   3. dec 2014 Jeg får gåsehud ved læsning af fiskekrog-beretningen. smiley smiley

• #57   7. dec 2014 Jeg har i går været på besøg hos vovsen og hendes familie. Dyrlægen siger at der nu er 90% chance for at hun bliver helt frisk og uden men. Lidt stille er hun endnu og hævet ved halsen, der hvor grenen har siddet fast indvendigt, men glad og kælen som hun plejer.
    Til gengæld synes jeg det er helt utroligt at hun allerede er klar til at give små hundekys ( i rigelige mængder) med en tunge der for mindre end en uge siden var faldet helt ud. Det er næsten ikke til at fatte!

Dyrlægen har fået lov til at beholde pinden, til skræk og advarsel......

• #59   11. dec 2014 Henriette.. Ja så fik jeg lidt "straffen" for at lade min lege med pind i dag... Jeg kaster aldrig, men han finder en million pinde på turene, og løber og leger med dem. Det gjorde han også i morges, hvor han så på en eller anden måde får "hakket" den ind i hals/mund ... Han virker dog "ok". Har tjekket mund og hals, og det ser fint ud, men han er irriteret, så nu ser jeg lige tiden an smiley

Men jeg synes sgu det er svært, da han skal have lov til at være hund.

• #60   11. dec 2014 Louise: Håber han er OK - måske er det sådan de 'lærer' at være lidt mere forsigtige? Jeg lærte jo også mange ting på den hårde måde da jeg var barn smiley .
    Er helt enig i, at de bør få lov til at være hunde - også selvom det kan være ubehageligt at se på som 'hundemor' ind i mellem og det kan koste en skramme eller to... jeg kan godt finde på at kigge væk, når det går rigtig vildt for sig med leg! smiley

• #61   11. dec 2014 Junior lærer det desværre ikke.. og jeg gør alt for at passe på kræet, men han får lov til at tonse rundt, da han elsker det..

Jeg er hysterisk ang skader og sygdom, men har trukket vejret dybt, og ja tjekket ham grundigt.. Håber det bare er en irritation i hals/mund.. ellers er det dyrlæge i morgen smiley

• #62   11. dec 2014 smiley håber da ikke der er sket ham noget, den søde vuf.

• #63   11. dec 2014 Har talt med dyrlæge... Tror han er øm, men har tjekket hele kæften, så vi ser lige tiden an smiley

• #64   11. dec 2014 Godt det ikke gik helt så galt for Junior smiley

Det er altid en afvejning af risiko/fornøjelse og man skal selvfølgelig selv vurdere hvor ens personlige grænse går, men for mig er det vigtigt at kende risikoen, for at kunne lave den vurdering.

• #65   11. dec 2014 Helt enig... og der er ting, som han ikke får lov til.... Synes også bare, at de skal have lov til at tonse rundt, men overvejer at købe legetøjspind i gummi, som er mere sikker.. Det er mere det at huske den hver gang, og få den med hjem igen smiley

• #68   22. dec 2014 Hunden er nu raskmeldt, og selv om hun har fået permanente skader på tungen, så er hun glad og frisk igen. Via linket kan man se billeder af de skader hun må leve med på tungen og hvordan hun så ud lige efter operationen. Heldigvis ingen brutale billeder af hvordan det så ud før operationen.....

https://www.facebook.com/Dyreklinikkenskovlundeherlev/posts/822911361098350

Kommentér på:
Lad nu være for he......

Annonce