Min hund bider i dørkarmene, hvorfor? {{forumTopicSubject}}
Hej, som overskriften siger har jeg problemer med at, min hund har fået smag for dørkarmene. Han gjorde det lidt, dengang han var ung hvalp og blev trænet til at være alene hjemme, men stoppede igen efter han blev 8 måneder.
Jeg tog på ferie i 14 dage, mens min kæreste stadig var i lejligheden. Så startede han op igen, det sker kun når han er alene hjemme. Han har 1½ x 1½ m2 når han er alene. Mere plads kan han ikke overskue. Han får sin mad, og et ben med frosen hundefodder når vi går. Han er 1 år og 2 måneder nu.
Han får den motion han skal, og føler selv han bliver mentalt stimuleret i løbet af dagen, nogle forslag til hans opførsel?
maj 2014
Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147
Inden han er alene hjemme bliver han luftet, og han får sin mad i en flakse eller bold.
Har prøvet at give flere ting han kan lave til slet ingen når han er alene, men med samme resultat.
Radioen er også tændt.
maj 2014
Det maksimale han er alene er seks timer, men det er sjældent. Det kan ligeså nemt ske når det bare er to timer.
maj 2014
apr 2013
Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 47 Svar: 391
maj 2014
maj 2014
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Det er ganske naturligt at hunde glemmer ting i denne alder, og jeres har så bare glemt hvordan man er alene hjemme.
Jeg ville sørge for han var alene hjemme så lidt som muligt, så det kke bliver en vane at bide i dørkarme.
Og forsøg så igen om en måned tid med den "almindelig" alene-hjemme tid.
Husk også at hunden ikke længere er en lille hvalp, og har brug for mere stimulering/akrivering end hidtil.
Unghunde er FULDE af liv
maj 2014
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
Har du prøvet at give ham fx frosne marvben/kongs hvor indholdet skal slikkes ud og benet kan gnaves i?
Det at bide/gnave i ting og slikke på ting udløser kortsigtet mange flere beroligende hormoner i hunden end foderbolde etc. hvor de skal skubbes og hunden derfor ikke er i ro. Jo, problemløsningsopgaver som foderbolde er supergode til at give ro i hovedet på sigt, men fysisk aktivitet modarbejder den ro hunden gerne skulle være i, når den er alene hjemme.
Kia stoppede med at smadre ting da hun kom ud over den sidste lømmelalder. Så der går forhåbentligt ikke så lang tid før adfærden uanset hvad vil stoppe for din vapper også.
Min hund bider i dørkarmene, hvorfor?