710 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

hundebøger - dyrlægestudiet, vet.sp., andre hundebøger - dyrlægestudiet, vet.sp., andre

Hej

Jeg er ved at lave ønskeseddel, og kunne godt tænke mig nogle nye bøger om hunde og sygdom, medicin, genetik og i den dur.
Evt. noget omkring kosttilskud med fokus på hund/kat.

Det skal være noget som er mere end bare "politikkens hundebog"-niveau.. Den slags kan jeg slå op på nettet.

Jeg har kigget lidt på pensumlisten fra veterinærmedicin, og synes også der er en del som er spændende.

Men jeg vil gerne høre fra jer der faktisk har bøgerne, har læst dem, om hvilke i er gladest for?
Hvad er det for bøger i tager frem og kigger i igen og igen?

(Det kan også være andre, som bare har en super bog inden for emnet)

Jeg er ikke bekymret for niveauet eller sprog, men det jeg helst vil ud i er ikke (kun) den meget tekniske lærebog, Hvor man i praksis bruger en brøkdel, men mere noget som kan bruges ved opslag.

Nogle anbefalinger?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stort og tungt spejl og 4 billeder 550 kr.
  • Rengøre træterasse 1.500 kr.
  • Installer 3 pendel lamper 500 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Ophæng af spejl på badeværelse 500 kr.
  • Rodfræsning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hundebøger - dyrlægestudiet, vet.sp., andre
  • #1   11. nov 2014 Prøv evt. at søge på titel-ord i REX på KB for inspiration, der vil givetvis komme noget op som er hunde-relevant og på lidt højere "niveau", hvis man skal kalde det det smiley

• #2   11. nov 2014 Jeg har været glad for en bog der hedder : Obstetrikk hos hund og katt af Astrid Indrebø. Tell forlag. på norsk og købt på canis.no (som før i tiden også havde en bogbutik).

Det er ikke en bog til folk der fejler alt de læser om i et lægeleksikon smiley for ud over at fortælle om hvordan drægtighed og fødsel foregår, fortæller den også om alt det der kan gå galt.

• #3   11. nov 2014 BSAVA har lavet en masse virkelig gode bøger, både til sygeplejersker og dyrlæger.

• #4   12. nov 2014 Tak

• #5   12. nov 2014 Nu har jeg ikke en decideret bog om det udover nogle bøger om bioteknologi, men alt omkring recessive/dominante gener og alleller kan være interessant når man har med genetik at gøre smiley Særligt når man tænker på arvelige sygdomme/farver osv. Jeg skrev engang opgave om farveforekomster hos Labrador. smiley

Kommentér på:
hundebøger - dyrlægestudiet, vet.sp., andre

Annonce