{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøde for ulovlig avl af hunde
  • #2   7. nov 2014 Det er frygteligt, at der er hvalpekøbere derude, som kan få taget deres hund fra dem pga sådan en /&¤#&( har lavet ulovlig handel smiley

smiley Men jeg synes til gengæld det er superb, at han bliver straffet.

• #3   7. nov 2014 Skønt der sker noget på den front!!!

• #4   7. nov 2014 smiley Vi vidste jo alle, at folk avler på de hunde, selvom det er dybt ulovligt - er dog alligevel rystet over, at der var 66 styks han fik solgt..så er 40.000 kr alt for lidt.

• #5   7. nov 2014 Nej der blev aflivet 66 hvalpe

• #6   7. nov 2014 Desværre er bødestraffen bare alt for lav -66 hvalpe har jo en værdi af noget mere end 40.000, særligt taget i betragtning at "småting" som foder, dyrlæge o.l. jo ikke er noget han har ofret ret mange kr på.

Men dejligt at der endeligt er faldet dom i sådan en sag. Uanset hvad man mener om loven, så er det jo bare mere end tåbeligt at avle hvalpe man ved er ulovlige og som lever et liv med en aflivning hængende over hovedet. Og tilmed osse at misrøgte disse hunde... jamen listen af ting der er galt fortsætter jo nærmest i det uendelige.

• #7   7. nov 2014 Iøvrigt finder jeg det nu ikke spor frygteligt at hvalpekøbere risikerer at få frataget deres hunde... de vidste jo ligesom godt at de var ulovlige, så det kan jeg ikke have ondt af.
    -men jeg finder det trist for hvalpene, at de skulle bringes til verden blot for at blive aflivet/risikere aflivning for de hvalpes vedkommende som (endnu) ikke er fundet

• #9   7. nov 2014 I det mindste fik han en bøde! Det er sq en god start.

• #10   7. nov 2014 Jeg har hellere ikke medlidenhed med hvalpekøberne.
    De har jo vidst hvad de købte, og desuden så har de støttet vanrøgt, for køberne har vel ikke kunnet undgå at se og lugte hvordan hundene har haft det.

Alene for at købe hvalp sådan et sted burde udløse en stor bøde til køberne. smiley

Forhåbentlig får manden frataget retten til at holde hunde

• #11   7. nov 2014 Hvalpene blev jo ikke solgt. Politiet fik dem aflivet. Så alt avleren evt. fik var en regning

• #12   7. nov 2014 Jeg vil da tro, at der er en del hvalpe som er solgt.
    Der står jo også at tiden til retssagen trak ud i to år, fordi politiet hele tiden fandt frem til nye hunde.

• #13   7. nov 2014 Nogle hvalpekøbere er jo bund naive og tro, at de "redder" hundene, det hører man jo om gang på gang. Derfor jeg synes det er lidt synd for dem - naive mennesker kan jo ikke gøre for det.

• #14   7. nov 2014 De eneste jeg har ondt af er hundene, først led de ved ham, for så at ende deres liv med en sprøjte. Men mon ikke han har solgt nogen, det skulle være naivt at tro alle er blevet aflivet.
    Kan ikke have ondt af køberne , de ved racen er ulovlig, så at støtte en sådan person og hans avl, er jo bare at skade racen og hundene endnu mere, da jo flere der sælges, jo flere har han nok avlet frem

Kommentér på:
Bøde for ulovlig avl af hunde

Annonce