{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.859 visninger | Oprettet:

så fik jeg sku en bøde for ingenting!! {{forumTopicSubject}}

Mig og Prince ville gå en deeeejlig lang tur idag, i det gode vejr, en lang strækning på 4 km, fra Århus V til Risskov hen til min mor. På vejen blev jeg stoppet hele 3 gange af politiet!
Første gang allerede efter 500m også yderligere 2 gange hen af vejen, hver eneste gang skulle han chip kontrolleres og MÅLE linen ! O.O
og da jeg ved min line er 2,5 m lang så halvere jeg den ved at forkorte den med låsen i de der ringe der er på linen!! så min line faktisk kun er 1,5 meter lang når jeg går med prince! og den sidste panser som stopper mig, beder mig om at give ham linen, for han skal lige måle den. Og det gør jeg så, tager den af prince, og giver manden linen. Idet han får han, låser han låsen op, og folder den faldt på asfalten så den pludselig er 2,5meter lang, og fortæller mig så at den er ulovlig!!!!!!!!
Hvad fuck sker der her tænker jeg, ja den er 2,5 meter lang, men når jeg går med min hund er den ikke mere end 1,5meter lang! så fik sku en bøde på 500 kr for ingenting, som tak for at overholde loven! smiley godt nok surt at nogle panser går så lavt!

Det er bare ikke iorden i mine øjne!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så fik jeg sku en bøde for ingenting!!
  • #1   20. mar 2011 Trist at høre.

  • #3   20. mar 2011 Det er ikke godt...... Men ja nogle af dem er meget emsie.... ( staves )

  • #4   20. mar 2011 Jeg ville nok klage når politi-stationen åbner i morgen hvis det var mig. Eller bede dem om en forklaring på hvorfor 2 mænd godkender det og intet siger men 3. betjent vælger at give dig en bøde når du nu har kortet snoren så den kun er 1.5 meter fra starten...

  • #5   20. mar 2011 OMG en idiot!!!

  • #6   20. mar 2011 i kan tro jeg skal ned og klage imorgen, for har overholdt loven på alle punkter, og han går også med mundkurv på, så forstår det slet ikke. er så sur at min hjerne koger !!

  • #8   20. mar 2011 Lyder da vanvittigt.

  • #9   20. mar 2011 Puha, jeg har godt selv tænkt over det samme..

    Min line er nemlig 2,30 når den er helt udfoldet, dog har jeg den altid kortere for så er den bedre at holde i..

    Hmm.. Næste gang jeg skal i Kenjan, må jeg nok hellere få dem til at korte den af :S :S øv øv..

    Forstår godt at du er irriteret over det med linen, og måske kunne han have nøjes med at lave en påtale, men jeg er faktisk positiv over at de tjekker..

    Jeg har aldrig før hørt om nogle der har fået tjekket deres hund for chip osv, og slet ikke om nogle som var klar over den nye lov, mht. mundkurv og line!..

    Der står ordret i loven at linen max. må være 200 cm, så det er jo fair play..


  • #10   20. mar 2011 Det er da forbi grotesk. Han kan da ikke bare tolke loven, som han vil. Og som jeg forstår den, står der ikke noget om, at det 2 m bånd ikke må være længere. Blot at det er max 2 m, når man går med en listehund.

    Jeg synes da bestemt også, du skal klage, mød op på politistationen i morgen og forklar sagen. Og hav gerne en skriftlig klage med.

    Jeg håber, de forstår, at den pågældende betjent har lavet en fejl.


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #11   20. mar 2011 Det kunne lige passe han havde givet dig en bøde for ikke at have hunden i snor, mens den lå på jorden...

    Jeg har selv sådan en line der kan reguleres, den tror jeg da også er over to meter i fuld længde, hvis man piller den op.


  • #12   20. mar 2011 Jeg undrer mig lidt over at folk hidser sig op over at de første to betjente, ikke udsteder en bøde.. Det er da normalt kendt at politiet ikke altid giver bøde, men hellere søger en dialog.
    Og de to har nok slet ikke tænkt over linens længde..

    Har man noget ulovligt på sin bil, kan man også opleve at blive stoppe for at få en advarsel, for senere at blive stoppet og få en bøde.

    Politieti SKAL ikke udstede en bøde..


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #13   20. mar 2011 Anja:

    Her har der været flere razzia lignende hændelser, hvor de dukker op hvor der er mange hunde med chip-læser og bødehæfte.

    Tror da vist også jeg skal en tur i Kenjan!


  • #14   20. mar 2011 det virker da godt nok noget uretfærdigt. kan det virkelig være rigtigt hva han gør?

  • #15   20. mar 2011 Blah,
    virkelig? Hvor i landet er det?..

    Jeg har aldrig oplevet noget som helst..

    Og jeg har endda nærmest cyklet ind i flere patruljevogne, på nogle af mine cykelture med hunden. Selvfølgelig var hun i line og mundkurv, men ingen af dem var alligevel interesserede..


  • #16   20. mar 2011 Det lyder da godtnok trotesk. Det svarer vel næsten til at give en bøde for at køre en bil der KAN køre 200 km/t, selvom man kun kører 80, hvor man må det.

  • #17   20. mar 2011 Hold da op...

  • #18   20. mar 2011 *grotesk

  • #19   20. mar 2011 Blah B*

    HAHA jeg spurgte ham nemlig også lidt (flabet) Efter at have fået bøden, om jeg nu fik én mere for ikke at have ham i snor lige nu. så kiggede han lidt underligt på mig, og lur mig ikke om han overvejede!!

    Men må ærlig indrømme jeg følte mig uretfærdigt behandlet! han kunne sku da bare have sagt jeg skulle købe en ny line, selvom jeg mener at jeg stadig ikke har overtrådt loven på nogle måder, da min line ikke er længere end 1,5meter lang!


  • #20   20. mar 2011 1,5m lang i foldet tilstand som jeg gik med prince.

  • #21   20. mar 2011 Jeg ville helt sikkert klage! Er da for dårligt!

  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #22   20. mar 2011 TS:

    Så fik du lidt for pengene, alligevel smiley

    Det er frækt. Min har en karabinhage i hver ende, den ene til at sætte i halsbåndet, den anden mindre, til at regulerer linens længde, ved at hapse i en af ringene op af snoren. Den bliver kun over de to meter hvis den er foldet ud og jeg holdte i den lille karabinhage og det er jo altså ikke meningen, så jeg vil da også mene at det er inde for lovens rammer.

    Inden loven brugte jeg flex, ikke for at give længde, men for nemt at kunne holde min tæt, når vi færdes blandt mange mennesker og normal længde ellers, som ved min nuværende line. Det er der sikkert flere der gør...


  • #23   20. mar 2011 Kan virkelig godt forstå du er gal. Det er fint at sende en klage for sådan en opførsel kan de bare ikke tillade sig.
    Håber at du skrive hvordan klagen går


  • #24   20. mar 2011 nej det du siger er forkert, det er lige som, at du sidder i bilen og politiet kommer og tager din sele AF og det får du en bøde for! linen var ikke længere end 1,5meter lang! indtil politimanden låste den op! så efter loven har jeg ikke overtrådt loven.

  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #25   20. mar 2011 Anja:

    Det er i indre Kbh. Det var i en periode på nogle måneder efter loven trådte i kraft, at det skete af og til. Mange fik bare en påtale, nogle bøde.

    Jeg holder også altid når jeg passerer betjente, ingen har endnu kommenteret det mindste, hvilket jeg egentlig havde forventet...


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #27   20. mar 2011 Sunshine:

    Jeg er ikke nødvendigvis enig, hvis det ikke er linens funktion at være foldet helt ud.


  • #28   20. mar 2011 Har politiet noget imod dig`?
    Har du haft problemer med dem før. jeg undre mig meget over de ligefrem forfølger dig, når de normalt ikke rører en fingen i forbindelse med hundeloven.


  • #29   20. mar 2011 Brug hjernen, før du køber hund. S*

    altså jeg har fået en del parkerings bøder og en enkelt fartbøde. men det er også det, er lige så overrasket over at blive stoppet hele 3 gange i løbet af to timer som du er, og forstår det stadig ikke.



  • #30   20. mar 2011 Beklager... men at du er blevet stoppet 3 gange på en 4 km strækning lyder usandsynligt - medmindre politiet kender dig alt for godt?

  • #31   20. mar 2011
    sunshine :

    når det er politiet da ber ham tage den af, og derefter klikker løkken ud, så kan du da ikke sammenligne med at man tar selen af FØR politiet kommer. ??


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #32   20. mar 2011 Kan det tænkes at politiet patruljere meget i et bestemt område fordi det kan give god fangst? Det gør de her.

  • #33   20. mar 2011 Jeg forstår nu godt du vil kontakte stationen i morgen. Det virker godt nok underligt.

  • #34   20. mar 2011 okeeey nu bliver i mistænke some. hmm, Tro det eller ej, er selv lige så overrasket.

    Første gang jeg blev stoppet, var af en patrulje vågn som holdt stille i en buslomme. (han havde stoppet en anden bil, hvor han lige sagde at jeg skulle vente til han var færdig med det han var igang med, også ville han lige tjekke min hund)
    2. gang skete en halv time efter,
    og 3. gang i Risskov.
    nu har i også det hele, skriver hvordan det går med klagen imorgen. Håber de tager den tilbage!!!


  • #35   20. mar 2011 Jeg kan godt forstå din harme..

    Men...
    Loven siger således:•Når hunden befinder sig på gader, veje, stier, pladser mv., der er åbne for almindelig færdsel, skal hunden altid føres i en fast line/snor med en maksimal længde på 2 meter

    Din er jo ikke en mksimal længde på 2meter eftersom den kan gøres længere :S Så tror jeg det er ret ligemeget at den KAN laves kortere, og var det på tidspunktet..


  • #36   20. mar 2011 Jeg vil nu sige mig enig i hvad "sunshine" skriver.

    Det er en træls bøde at få ja - uden tvivl.
    Men omvendt så er snoren jo købt som en 2,5meters og betjenten har ikke en jordisk chance for at vide, om du efter det næste hjørne gør snoren lang igen.

    Jeg ville i stedet købe en snor på de 2meter og vide mig sikker når/hvis jeg blev stoppet igen smiley


  • #37   20. mar 2011 J S* altså det vil sige du burde få en bøde for at din bil KAN køre 200km/t? for de kan jo ikke vide om du speeder op rundt om hjørnet ?? det er vel det samme`?

  • #38   20. mar 2011 Ramin R - Det siger jeg ikke. Men som "~Henriette Befri Wille!! ~" skriver her til sidst, skal hunden føres i en snor med maksimal længde på 2m. og det er din jo ikke. Derfor forstår jeg godt betjenten.

  • #39   20. mar 2011 Ramin..
    Jeg synes ikke du kan sammenligne de to ting.. Igen jeg kan sagtens forstå din harme..
    Men nu står der jo fast line/snor på MAX 2meter... Og det krav opfylder din jo ikke..

    Så selvom jeg finder betjenten utrolig emsig, og ville mene at en påtale havde været på sin plads, så gør han jo faktisk bare sit arbejde :S


  • #40   20. mar 2011 loven er godt nok skruet dårligt sammen, det giver jo ingen mening overhovedet! og det fører heller intet godt med! Føj

  • #41   20. mar 2011 Man slipper jo nemt udenom sådan en bøde en anden gang.. Ud og køb en line der kun er 2m eller gør som Anja skriver, få en til at korte den af..

    Det er på ingen måde fair, men ja.. Loven er her :S


  • #42   20. mar 2011 Jeg synes bestemt ikke det er rimeligt, at du får en bøde for det der - men på den anden side er det jo altid sådan, at loven skal afprøves og det er der lige en god chance for at gøre her.

    Jeg HÅBER virkelig, at det taler til din fordel, det må jeg indrømme. Jeg håber meget, at du vil vende tilbage med resultatet.


  • #43   20. mar 2011 Jeg skal lige høre, gælder det med alle hunde??? Altså når jeg går med min hund(Lab) uden snor i byen, kan jeg så få en bøde. ( hun går ved siden af mig uden snor).

  • #44   20. mar 2011 Uansvarlig..
    Nej det er hundene på forbudslisten der skal føres således smiley


  • #45   20. mar 2011 uansvarlig hundeejer! - Alle hunde skal føres i snor i byen.

  • #46   20. mar 2011 Jeg synes nu også det var uheldigt, men du overholdt jo heller ikke loven, ved at din line er længere end den må være..
    Du kan sammenligne det med hvis en knallert bliver stoppet for blot at tjekke om føreren har kørekort med. Denne har ikke kørt for stærkt men så opdager betjenten at der er pillet ved den og at den kan køre op til 90 km. Det gjorde den ikke, men det er stadig ulovligt at pille ved den, og så giver det en bøde....

    Det er surt for dig, men du må ud og have fat i en 2 meter lang line.
    PS hatten af for at du bruger mundkurv og prøver at følge loven!!!


  • #47   20. mar 2011 *Kai* - Seriøst?
    Synes da ikke det er særlig lang tid siden der blev indført en lov hvor ALLE hunde skal være i snor i by områder, udentagen hvor der er tilladelse til at de må rende løst.
    Men det kan da godt være jeg tager fejl, det håber jeg da bestemt ikke at jeg gør.


  • #48   20. mar 2011 C K H .

    ~Henriette Befri Wille!! ~

    I lyder ikke som i er enige????




  • #49   20. mar 2011 uansvarlige hundeejer - det er vi vidst heller ikke :o)

  • #50   20. mar 2011 C K H
    Har du link til den lov? For mener ikke at båndpligten blev indført?


  • #51   20. mar 2011 Henriette - Desværre, jeg ved ikke hvor jeg skal kigge henne efter de oplysninger.

  • #52   20. mar 2011 Politiet er en joke, når det kommer til hundeloven.
    Enten overreagerer de, eller også vender de det blinde øje til.
    Og de aner generelt ikke en fis om de hunde på forbuds listen.

    Fint at stoppe folk og kontrollere chip, og evt give bøder til dem uden mundkurv, men lige frem give bøde til en snor der "KAN" foldes ud til 50 cm over det tiladte, når alt andet er overholdt, det er sku småligt.

    Har efterhånden mødt flere af de smålige betjente, som bliver utrolige personlige. Og det skal lige siges, at jeg selv arbejder i kriminalforsorgen, og kender flere betjente, så det er ikke fordi jeg ellers har noget i klemme med politiet.



  • #53   20. mar 2011 Kan man få en bøde for at gå med forkert line?

  • #54   20. mar 2011 Jamen så tog jeg fejl.. Må sige jeg har aldrig lært det stk.3 før..

  • #55   20. mar 2011 Jean H*

    Ja det fandt jeg vidst ud af idag smiley latterligt, men loven er altså stillet sådan op smiley


  • #56   20. mar 2011 hold da kæft de finder sku da på mer og mer at gi bøder for..... Anede ikke den lov var der overhovedet fanme surt for dig.

  • #58   20. mar 2011 Det er jo ikke noget der er lagt på i loven.. Det er sådan loven blev skrevet sidste år :S


  • #59   20. mar 2011 Maj-britt. Anede nu ikke det var en listehund men har dog heller ikke sat mig ind i de regler og love da jeg ikke har en listehund og dog ikke behøver viden om det som sådan:)... Men hold da op så ved jeg det.

  • #60   20. mar 2011 Det kunne godt lyde som et razzia....

  • #62   20. mar 2011 jeg må lige springe ind og spørge engang er det ikke politiet der skal bevise at du havde snoren sat ud så den var længere end 2 meter?

  • #64   20. mar 2011 Nina,
    nej, det er det ikke.

    Der står ordret i loven at linen maksimalt må være 2 meter. Og den er længere.
    Så er det fuldstændig ligegyldigt om den bruges således at den fremstår kortere, den MÅ ikke være længere..

    Så kan man diskutere hvorvidt betjenten burde have overvejet at nøjes med en påtale, især når alle andre punkter i hundeloven er overholdt.. Men der er intet forkert i at udstede bøden.. Det er bare måske en smule emsigt..


  • #65   20. mar 2011 Ja loven skal følges til punkt og prikke.

    Hvis naboens søn slår ens græsplæne og får en 20´er for det, så skal han meldes for sort arbejde.

    Hvis en bakker sin bil 1 meter tilbage i indkørelsen, og ikke har sele på, så skal han have en bøde.

    Hvis en cykler på vejen, og cykler op over fortorvet, for at komme ind i sin indkørsel, så skal han have en bøde for at cykle på fortorvet.

    Hvis en kører inde i byen, og sætter farten op lige inden byskiltet, så skal han have en bøde, hvis han kører 51 km/t når han kører ud fra skiltet.

    Hvis en dreng fanger en bækørrede i en lille bæk på 29 cm, og tager den med hjem, så skal han have en bøde, for ikke at overholde mindste målet på 30 cm.

    Hvis en fodboldspiller i pausen går ud for at tisse op mod et træ, så skal han have en bøde for at tisse et offentlig sted, og evt tiltales for blufærdigheds krænkelse.





    Og hvis nogen er så frække at gå med en listehund i en snor på 1,5 m, men som kan foldes ud til længere, så skal der dælme falde brænde ned.
    Og ingen bøde er stor nok til sådan en grov overtrædelse.


    Alle love skal holdes til punkt og prikke, ellers falder samfundet fra hinanden. Hvis politiet først begyndte at tænke selv, hvad fører det så ikke til...? Kaos og civil ulydighed....?

    Nu må jeg hellere smutte. Skal ud og ligge på lur ved hækken. Måske kommer der en på cykel, hvor batteriet i forlygten ikke er stærkt nok til, at det kan ses på 300 m afstand, men kun på 290 m. Og sådan en forbryder skal dælme meldes. Jeg trykker 112 ind på telefonen, og er klar til at ringe op, hvis forbryderen dukker op.
    Jeg har målt 300 m op ude på vejen, og så er der ingen undskyldninger

    smiley smiley smiley


  • #66   20. mar 2011 Tonny..
    Nu du jo direkte plat.. Der er jo ingen der siger det ikke er lidt overildet eller emsigt..
    Men nu er loven der altså, så kan man da ikke blive sur når man render ind i en razzia og får en bøde..

    Hvad skulle man så ikke sige når man blir stoppet uden sele, når man kører for stærkt osv osv osv...


  • #67   20. mar 2011 Tonny,
    jeg synes du plejer at være så velformuleret og gennemtænkt i denne slags tråde..

    "Synes" er nøgleordet her...


  • #68   20. mar 2011 Loven skal overholdes, men hvis den skulle følges til punkt og prikke, så ville det være et helvede. Heldigvis har de fleste betjente lidt situations fornemmelse, men desværre ikke alle.
    Hvis den eneste lovovertrædelse var, at snoren "kunne" foldes 50 cm for langt ud, så syntes jeg det er mangel på situations fornemmelse fra betjentens side.
    Ingen tvivl om, at den vil kunne holde i retten, men det ville flere af de tilfælde jeg nævner længere oppe også.


  • #69   20. mar 2011 Tonny og Maja.

    Enig!


  • #70   20. mar 2011 AnjaCs - Synes er nutid - Syntes er datid smiley

  • #71   20. mar 2011 Heldigvis har vi en også en såkaldt 'dummelov' her i DK.

  • #72   20. mar 2011 Camilla,
    jaaa, den lød også helt forkert i mine ører smiley Det skulle nok være "Plejer" måske?.. hehe...

    Men ja, pointen er at det der i hvert fald er noget bræk at lukke ud, og at betjenten var i sin fulde ret til at udskrive en bøde..


  • #73   20. mar 2011 Der hvor jeg syntes det er helt galt er, at man slår hårdt ned på en snor der "kunne" blive 50 cm for langt, i stedet for at gå efter dem, som i hobe tal lufter liste hunde uden snor og mundkurv. Politiet kører forbi dem dagligt, men gør sjældent noget ved det.

    Jeg arbejder selv som fængselsbetjent, og vi har et stramt regelsæt for de indsatte, som vi skal sørge for bliver overholdt. Jeg kan skrive en rapport på en indsat, så han får 25-50 kr i bøde, for feks at have 21 cdér, hvor regelsætter siger 20. Jeg kunne også sige til den indsatte, at han lige skulle aflevere en enkelt cd, som vil blive smidt på depotet.

    Det samme kunne siges om for mage blade eller aviser, hvor jeg kunne henvise til brand cikulæret, og give ham en bøde. Jeg kunne også bedee ham om at rydde op, og smide noget ud, og forklare ham, at det var pga brand sikkerheden

    osv osv osv.

    Der hvor jeg vil hen, det er at jeg ikke syntes der er udvist situations fornemmelse i denne sag. Især når så få bruger mundkurv og snor på listehunde. hvorfor så straffe en, som i det mindste forsøger at overholde den.?


  • #74   20. mar 2011 Tonny,
    jamen, jeg er helt enig i at det virker noget emsigt at give en bøde for linen. Især når alt andet tydeligvis er overholdt, og TS dermed viser at han er interesseret i at følge loven..
    Ingen tvivl om at det er at gå i små sko..

    Men betjenten er stadig i sin fulde ret til det, for det står meget tydeligt i loven..


  • #75   20. mar 2011 Det er jo også det jeg påpeger. Rent juridisk har betjenten ikke gjort noget forkert. Rent menneskeligt har han i mine øjne dumpet med et brag.
    Jeg syntes generelt betjente er godt til at have situations fornemmelse, men der findes virkelig nogle idioter imellem. Det er der også nogle af mine fængselsbetjent kollegaer der er. De overholder reglerne, men uden nogen form for menneskelighed. Hvor de kan udnytte reglerne til at blive personlige osv.
    Og en indsat vil aldrig vinde en klage, selvom han er den eneste der bliver vækket hver nat for at aflevere en urinprøve, til den samme betjent hver gang. Blive nægtet udgang som den eneste af den samme betjent, fordi han ikke vurderer ham egnet til det. Og betjenten bare kan henvise tilbage til regelsættet og få juridisk ret, selvom det er tydeligt, at der ligger noget personligt bag.
    Jeg kender en del politi betjente og møder en del gennem mit arbejde, og her er der ligesom andre steder i samfundet brodne kar.
    Jeg syntes ikke at alle skal blive nikke dukker og acceptere al slags opførelse, bare fordi det juridisk kan forsvares. Om ikke andet, så syntes jeg man skal gøre opmærksom på umoralsk opførelse, og som borger ikke bare acceptere alt, bare fordi det er politiet der har sagt det, og de umuligt på nogen måde kan lave fejl.

    Forstå mig ret, jeg er godt klar over, at politiet dagligt møder idioter og skal finde sig i meget, men hvis politiet vil have mest mulig opbakning fra befolkningen, så skal de ikke reagere som de gjorde i denne situation, hvis det er forgået som trådstarter beskriver. Og jeg vil ikke kalde nogen løgner, uden at have et grundlag for det......


  • #76   20. mar 2011 er det alle hunde der kan få en bøde for at ha for lang snor? Eller kun bestemte hunde? ..

  • #78   20. mar 2011 er det alle hunde der kan få en bøde for at ha for lang snor? Eller kun bestemte hunde? ..

  • #79   20. mar 2011 okay.

  • #80   20. mar 2011 Linda - Og så bliver det kun til 11, for der er 2 som blev forbudte i '91 : Pitbull og Tosa

  • #81   20. mar 2011 kan se i den hundelov som en har skrevet her i tråden at griffon også står på. Gælder det også griffon petit?

  • #82   20. mar 2011 Michelle: Det kunne jeg dårligt forestille mig. Men endnu engang er en lov mangelfuld. Jeg kan forestille mig at der menes Grand basset griffon vendéen, som er en jagthund. De små Griffoner er jo selskabshunde smiley

  • #83   20. mar 2011 linda R

    Rettelse, hvis du skal regne med allerede eksisterende forbud, så er tallet 11, eftersom at både Tosa og Pitbull var forbudt i forvejen smiley


  • #84   20. mar 2011 Anne: Min hund render da tit rundt på et åbent område, når vi går aftentur og det er mørkt. Men hun har så lys på og jeg har lygte med. Men strejfe alene - nej aldrig!

  • #85   20. mar 2011 Kai

    Jeg er rimeligt sikker på at bevisbyrden er hos politiet når det gælder alt andet end hundens race.


  • #86   21. mar 2011 Ja, i udfoldet stand. Men det var den jo ikke da den sad på hunden, og det skulle jeg mene er noget politiet skal bevise. Da jeg fik sparket et vindue ind på mit gl arbejde kunne politiet ikke røre dem der havde gjort det, fordi jeg stod med ryggen til vinduet da det skete. Så længe jeg ikke så foden ramme vinduet kunne jeg kun formode at den flok halvhjerner der stod derude var skyld i det - hvis der skal så meget til at bevise at noget kriminelt er sket vil jeg mene at betjenten skal have set hunden gå med linen i udfoldet stand.

    At det måske ikke er så smart at rende rundt med en line der kan foldes ud er én ting, men det kan ikke være meningen at man ikke må gå med sin hund i en lovligt kort snor fordi den potentielt kan foldes ud (hvilket ville være smart i f.eks fritløbsområder hvis man ikke lige vil slippe sin hund selvom det også er lovligt for listehundene).

    Der er også noget galt hvis 1 ud af 3 betjente måler snoren efter et andet kriterie end de to andre.

    Ej, jeg var altså også blevet tosset hvis det var mig. Så længe hunden er i en snor der er de der 2m, så er det fuldstændigt ligegyldigt om det evt kan foldes ud - så længe det ikke er foldet ud er snoren jo ikke for lang, og der er ikke noget lovbrud.


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #88   21. mar 2011 Palle:

    Man kan da ikke rende og antage at folk vil begå lov begå lovbrud og give bøde på den baggrund.
    Jeg har heller ikke hørt om at det er noget man praktiserer, kun i form af præventive anholdelser eller varetægtsfængsling og det sker kun i noget mere graverende situationen en det her må siges at være.

    Det lader til de var enige, de første to gange. Men man kan da glæde sig over at politiet, afhængigt af hvordan man ser det, gør deres arbejde ordenligt 33% af tiden.

    Som sagt, jeg har en line der lyder til at være nogenlunde ens, men funktionen af linen er, i mit tilfælde, ikke at være foldet ud og er kun over to meter hvis man piller den fra hinanden og det ville jeg heller ikke accepterer en bøde for.


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #89   21. mar 2011 Hvorfor fik han ikke en bøde for "formodet fjernelse af mundkurv lige rundt om hjørnet", snoren kan jo pilles af enhver hund også. Den kan tænkes at bide. Og en tæve kan jo engang blive drægtig.

    Det holder ikke. Udgangspunktet må være at der ér sket et lovbrud. Det kan man så vælge at se forskelligt på her, for mit eget vedkommende ville jeg gøre gældende at der ikke er tale om et lovbrud.

    Det virker usandsynligt småligt og som en betjent der lige har ville hævde sig selv.


  • #90   21. mar 2011 M Hysted:
    Detr var da en dårlig bil, hvis den kun kan køre 275 km, håber ikke du har givet meget for den.
    De fleste nyere benzin biler kan køre 300.000 km og diesel biler 500.000 km, før de er slidt op. smiley


  • #91   21. mar 2011
    Rikke aka. rap-anden
    Der nogle der er mere kendt end andre. Ikke alle behøver de og se cpr. nr. på.


  • #92   21. mar 2011 den med at snoren KUNNE gøres længere men ikke var det, er fint..

    Så vil jeg også lave en markering på min flexline, der hvor den er 199 cm og så blot bruge den, med henvisning til at blot fordi den kan gøres længere, er det ikke ensbetydende med at jeg benytter mig af det..

    Den holder jo ikke..


  • #93   21. mar 2011 Forstår ikke hvorfor folk ikke kan se at selvom betjenten helt klart har været emsig, så har han altså blot handlet ud fra loven og gjort sit arbejde!

    Der står fast line/snor på MAX 2meter, det var TS's line altså ikke.. NEJ jeg synes ikke man bør give en bøde i dette tilfælde, men lægge sag an eller klage, det tror jeg altså ikke på er kommer noget godt ud af..
    Loven er ikke fulgt og det har han valgt at følge op på..


  • #94   21. mar 2011 Nu er der ikke snak om en flex line som er 5-8 meter lang.
    Det er en fast snor som er 1,5 meter, men som kan foldes ud til 50 cm over det tilladte. Men hvem går med en snor fuld udfoldet, altså uden en "løkke" eller andet til at holde hånden i...?
    Man er vel helt derude, hvor det er et definations spørgsmål, om snoren ikke må være over 2 meter fuldt udslået, eller om hunden ikke må føres i en snor over 2 meter.

    Betjenten har udvist helt utrolig dårlig dømmekraft i denne situation. Når alt andet har været overholdt, og det vrimler med liste hunde som ikke bliver stoppet, selvom de går uden snor og mundkurv.
    De 2 første betjente der stoppede ham udviste heldigvis bedre dømmekraft. Det er derfor surt, at den sidste betjent vælger at slå så hårdt ned på en, der i det mindste forsøger at overholde loven, når så mange andre er total ligeglade.

    Politiet er en joke, når det kommer til håndhævelsen af hundeloven.
    Selv med den gamle hundelov, havde de masser af muligheder for at gribe ind, men gjorde det ikke.


  • #96   21. mar 2011 Tonny..
    Hvis det er en alm tre punkts snor, så er der altså stadig håndtag når den er låst fast i den længste længde! Så dit argument er ikke helt brugbart!

    Derud over så synes jeg nu at loven er meget tydelig.. Gentager gerne mig selv fra mig første indlæg i denne tråd..

    Loven siger således:•Når hunden befinder sig på gader, veje, stier, pladser mv., der er åbne for almindelig færdsel, skal hunden altid føres i en fast line/snor med en maksimal længde på 2 meter

    Der er ikke noget men eller hvis nu eller lignende.. Den er klokkeklar.. MAX 2 meget FAST line/snor.. Der er altså ikke noget at komme efter..
    Og så er det ret ligemeget hvor meget vi alle mener at betjenten har været emsig, at han har haft en dårlig dag osv osv.. Som jeg er enig med alle i..
    Men han har nu engang blot håndholdt loven!


  • #97   21. mar 2011 Jeg vil altså afvente svaret fra politiatationen før jeg giver den betjent ret i nogetsomhelst.

  • #98   21. mar 2011 Blev snoren mål udslået eller i længste længde med håndtag..?
    Vi er enig i, at betjenten juridisk kan forsvare hans bøde, men det er stadig total mangel på dømmekraft, når nu politiet ikke magter at håndhæve hundeloven ellers.
    Det vises jo meget godt af, at de 2 første betjente ikke gjorde noget ved, at en snor teoretisk kunne blive 50 cm for lang.

    Hvis man vælger at køre en nul tollerance kampagne på landsplan, og følger hunde loven til punkt og prikke, for at få ryddet op, så fair nok.
    Men når man dagligt møde liste hunde uden mundkurv, og ser politiet køre lige forbi dem, så falder denne episode helt til jorden.
    Ligesom da jeg ringede til politiet, at jeg havde indfanget en løs ambull i kvarteret, som ejes af en længere nede af gaden. Vagthavende betjents svar var " kan du ikke lige passe den, til ejeren kommer hjem"
    Politiet er presset, og andre ting har større priotering end overholdelse af hundeloven, men politiet er stadig en joke, når det kommer til hånhævelse af hundeloven. Og det gælder både den nye lov og den gamle.


  • #99   21. mar 2011 Så hvis de ikke gør noget er det forkert?
    Og hvis de gør noget er det forkert?
    Hvordan pokker skal de så stille tingene op?

    JA en bøde er langt ude i den her sag, men for pokker.. Hvor mange klager mon den betjent har fået over at der ikke blir gjort nok, mon ikke han bare har haft en rigtig dårlig dag?

    Jeg forstår sagtens harmen, men jeg forstår ikke at man ikke kan se at betjenten blot fulgte loven.. Ja det havde været nok med en påtale om at anskaffe sig en FAST snor på max 2m, men..
    Jeg forstår altså ikke harmen og uviljen til at læse det der står i loven!


  • #100   21. mar 2011 Vi bruger heller ikke liner med løkke, dimser, ringe eller dingenoter.

    En line med en karabinhage i den ene ende og så ikke mere.


  • #101   21. mar 2011 Denne sag svarer til, at de giver en ældre mand en bøde for at køre 51 km/t inde i byen, samtidig med en gruppe unge knægte blæser forbi med 120 km/t.

    Mangel på dømmekraft.........


  • #103   21. mar 2011 Hej igen folkens, så er jeg lige kommet hjem fra skole/politigården.

    Altså da jeg gik der ind med bøden + min line, blev jeg henvist til en politimand som kendte en smule til hundeloven, men det var ikke nogle af de 6 betjente som havde kontakt med mig igår (2 betjente i hver bil)

    jeg forklarede min sag, og hans svar var: jeg beklager at du har været udsat for at være stoppet af 3 forskellige patrulje biler. (en undskyldning indirekte) for jeg tog det som chikane ærligtalt. men som han sagde så stod der jo i loven at en line MAX må være 200cm lang, og min er 250cm lang, selvom jeg havde forkortet den ned til 150cm, så var det alts ikke ok alligevel. Så kunne hun også sige at der måske var en razzia i århus, men hun sagde det ikke direkte.
    (samtalen i korte træk, vi sankkede i over en halvtime om hundeloven og hun gav mig ret i det fleste ting, det var hendes personlig holdning)
    Så det var rart at snakke med hende. og få lidt medhold af en betjent. =D

    Men nu er vi alle vel blevet lidt klogere ang. hundeloven, og hvor ringe den er skruet sammen. Men i sted for at se det som en hunde bøde, ser jeg det som en parkeringsbøde, for ikke at blive mere sur over den fucking lorte hundelov. smiley


  • #104   21. mar 2011 -M Hysted -*

    Er han betjent i Århus?


  • #105   21. mar 2011 Ramin..
    Hvorfor er hundeloven skruet ringe sammen når det kommer til snor? Fordi længden ikke er god eller?

    For jeg synes altså virkelig ikke at der er noget at tage fejl af omkring hvor lang snor/line må være?


  • #106   21. mar 2011 fordi den kan tolkes på 117 måder. Men har i det hele taget også en negativt syn på loven, Ja fordi den lige præcis ramme mig og min hund, også at skulle bøde for den, føj! Men nu er den betalt, heldigvis gav mor bøden smiley men stadig sure penge at komme af med, hvis i forstår mig.

  • #107   21. mar 2011 Ramin..
    Kan ikke se hvordan man kan tolke den anderledes..
    Der står jo fast line/snor på max 2meter..
    En line der kan blive længere eller kortere er jo ikke fast smiley

    Ja det er rigtig sure penge, og synes stadig den er givet på meget lille grundlag.. Men så ved du det jo heldigvis til en anden gang..


  • #108   21. mar 2011 Om jeg begriber hvorfor det er nødvendigt at stille spørgsmålstegn ved sandhedsværdien af denne historie.

    Det ER ikke første gang at folk har været udsat for at blive stoppet utallige gange når der er razzia af den ene eller anden art.

    Min kære husbond kom ofte ud for det da han var yngre og havde en bil, der lignede en ballademagerbil. Han kunne sagtens blive stoppet flere gange på en aften, ikke noget problem i det.



  • #109   21. mar 2011 CH,
    nej, den forstår jeg heller ikke..

    Måske har de på stationen, eller blot blandt kollegerne haft en snak om den nye hundelov, og derfor har hver patruljevogn tænkt "Gud, der er en af de hunde. Den kigger vi lige på".

    Det kan også være en razzia, eller blot et tilfælde. Men det er da slet ikke utænkeligt.
    Irriterende for TS ja, men ikke utænkeligt..

    jeg kan slet ikke se hvorfor historien skal anfægtes.


  • #110   21. mar 2011 Ja, du har lov til at have en mening, og jeg har lov til at sige, at jeg ikke fatter den eller behovet for at anfægte historien, M ;o)


  • #111   21. mar 2011
    -M Hysted -*

    Forstår heller den naive holdning du har for politiet, hvis du kørte med mig rundt bare et døgn skulle du se hvordan politiet holder mig fra kyds til kryds.
    Ja jeg er udlænding, køre rundt i en BMW 320, har hanekam, og styrketræner hver eneste dag (sådan er jeg bare. Skal ikke ændre på mig selv for andre skyld, OG nej er ikke selv skyld i det, det er folks fordomme, det er folket der er problemet og ikke mig). udseendemæssigt så ved jeg godt jeg sender nogle signaler som måske får folk til at tro diverse ting om mig, ja, men er slet ikke kriminel i virkeligheden, har aldrig været på tværs af loven på den ene eller anden måde. Så din ven som er betjent, som siger min histore er usandt, så kender han vidst ikke til de "rigtige" historer. =)
    Mig og kæresten er lige flyttet til Århus V (bispehaven) Fra Risskov, grunden til vi er flyttet til Ghettoen er fordi disse racer ikke er velkommen nogle steder, derfor blev ved nødt til at flytte til et social belastede område desværre. Så hvis du ikke kender til området, så spørger lige din kære ven, om hvilken slags og typer mennesker der bor herude. og kan love dig for af alle de hunde som bor her er 75% kampe hunde af den ene eller anden art.

    Og forresten så var det Iransk nytår igår, så lur mig lige om jeg gad og bruge min "nytårs aften" på at finde på en løgne histore som ikke vil gavne mig en dyt, helt seriøst man.


  • #112   21. mar 2011 Jeg ser heller ingen grund til at anfægte sandheden af denne historie, og jeg ved, at en betjent kan finde på at opføre sig sådan.
    Har oplevet flere betjente, som har opført sig tåbeligt, og med en aggressiv eller personlig holdning inden mødet med en borger.
    Og jeg tror ikke nogen betjent kan svare, hvordan resten af Danmarks betjente opfører sig. Han kunne måske sige, at han ikke troede at en navngiven betjent kunne finde på at gøre det ene eller andet, men lige frem at vide hvordan alle betjente i Danmark opfører sig, det er ikke muligt.


  • #113   21. mar 2011 Det er i hvert fald et faktum, at Ramin har ret i, at det er et socialt belastet område med en stærk koncentration af udlændinge og rigtig mange muskelhunde.

    Ramin: Håber, du trods alt havde et godt iransk nytår smiley Måske kan du få mor til også at finansiere en ny line ;o)


  • #114   21. mar 2011 hehe tak bente, den var fantastisk, og tror min kæreste hyggede sig enormt meget smiley

    mon ikke jeg selv kan betale den, når mor har betalt bøden smiley
    Bare træls at jeg har givet 800kr for den, den er super lækker, og har livs tids garanti på linen! smiley


  • #115   21. mar 2011 gør alt for min hund, men det er ikke engang løgn hvis jeg siger at jeg er blevet spurgt om hvis jeg ville sætte min hund i kamp O.O!!! og her går så mange pitbulls, rednoes's - Bluenose - Razors edge's diverse Amerikanske bullies - gottlines, Dogo argentinos, og nogle af dem er på steorider. Jamen jeg kunne nævne så mange ting her udefra, det er det rene zoologiske have! Igår så jeg en dreng på MAX 15 gå med 2 rednose's, de gik godt nok pænt, og lavede slet ikke ballade, men tænk hvis de rendte efter en anden hund, som om han havde en jordisk chance for at stoppe de to hunde.

  • #116   21. mar 2011 kan i argumentere hvorfor i tror historien er usand?


    Ramin

    Jeg kan godt forstå du synes det er nederen smiley


  • #117   21. mar 2011 og forresten så er jeg igang med at sætte noget arrangement op, men mangler bare svar fra Weightpulling Danmark, om det er noget de vil støtte op om, alle racer er selvfølgelig velkommen, det er ikke kun muskel hunde. men det er mest for at få dem herude til at for en bedre bånd til deres hund(e), og en bedre forståelse. =) håber virkelig inderligt at det kommer til gå.

  • #118   21. mar 2011 Hvad er det for noget arrangement?? vil jeg gerne høre lidt om, og tror jeg kender et par stykker også smiley

  • #119   21. mar 2011 Jeg er også blevet stoppet for at få tjekket hundetegnet..... Og jeg har en dalmatiner. Så det er altså ikke kun folk med listehunde der bliver stoppet. Tror ikke min hund kan forveksles med en listehund *ggg*

    Mht til emnet på tråden her, synes jeg egentlig politiet er ved sin gode ret. I hundeloven står der en "fast line på max. 2 m". Det var denne her jo ikke. Men jeg synes bestemt det er småligt af politiet at give en bøde for dette. De burde have nøjes med en advarsel!

    Hvis TS vil undgå dette i fremtiden skal du nok ud at købe en ny line på 2 m. for du bliver sikkert stoppet igen....


  • #120   21. mar 2011 -M Hysted_ Hvorfor præcis, er det du ikke tror på historien?

  • #121   21. mar 2011 Heidi b*
    Det er weightpulling, hvis altså weightpulling Danmark vil støtte op omkring det, så vil jeg ihvertfald gør et forsøg på at finde folk der vil med til det smiley


  • #122   21. mar 2011 Ramin R

    jamen hvordan vil det komme til at forgå?


  • #124   22. mar 2011 Alt kan lade sig gøre gggg. Min mor fik fornyligt en parkeringsbøde til trods for at have trukket billet.

    Hun parkede i en ende bås, og der holdt en bil ved siden af som havde parkeret lidt for tit på hendes bås hvorfor hendes plads var begrænset.

    Men bøden blev givet fordi at hun holdt på stregerne i båsen på den ene side LOL


  • #125   22. mar 2011 Nu er der så også sandsynlighed for, at TS IKKE er muslim, men ret beset kommer det jo ikke os ved smiley

  • #126   22. mar 2011 Bente,
    tak. Lige min tanke..

    Kan slet ikke se hvorfor Palle mener det skal blandes ind i debatten..


  • #127   22. mar 2011 Palle

    Alt hvad der står i de bøger er jo et spørgsmål om fortolkning. Der står mange selvmodsigende ting både i Koranen og Biblen.


  • #128   22. mar 2011 Jeg kan altså stadig ikke forstå hvorfor man føler behov for at tvivle på det..
    Ja kan godt være at vi ikke oplever det i andre byer, og er nok også første gang i Århus..

    Men hvis det nu er så belastet et område så er det jo meget normalt at der er større politi indsats.. Og hvis der nu bor mange som ikke overholder hundeloven, så er der måske blevet meldt en del hunde.. Hvis det er sket, er den nemmeste måde at vise sig jo at smide en razzia igang..

    Synes altså ikke det virker super mystisk eller utænkeligt! Og hudfarve/trosretning er da ligegyldigt i det her.. Danskerne er ligeså glade for at bryde hundeloven som udlændige er!


  • #129   22. mar 2011 Palle,
    der ER rigtig mange ulovlige hunde i det kvarter som TS bor i, men der er lige så mange lovlige. Som du jo kan læse havde TS en oplevelse, så tror du ikke politiet netop har været ops på det den dag? smiley



  • #130   22. mar 2011 Hehe... Der er sådan lidt: "jeg har ikke set en blåhval, ergo eksisterer den ikke" over det *GGG*

  • #131   22. mar 2011 Palle i min familie er vi ikke muslimer, kommer fra en kristen familie =) til din orientering.

    Kan jo ikke svare på de andres vegne, men mon ikke de er ligeglad? du må jo heller ikke have en kæreste have sex som muslim før ægteskab, og alle dem jeg kender på min egen alder (22), de har sku haft sex og kæreste på, så tror folk er lidt mere "nutids" muslimer. Det er ihvertfald hvad jeg kalder dem smiley


  • #132   22. mar 2011 Ramin: Eller "muslim light" - eller ikke praktiserende - nøjagtig ligesom vi danskere ofte ikke praktiserer vores kristendom...eller fortolker forskelligt.

  • #133   22. mar 2011 heidi B*

    Aner det ikke endnu, men tænkte på at hvis Weightpulling Danmark ville åbne en afdeling eller noget i den stil, så kunne man have en fast dag på ugen hvor man fik trænet lidt pulling på skinner eller på sådan nogle vogne med hjul, det der koster mest er nok den plads der skal bruges + nogle vægte. men som sagt så venter jeg til Martin T fra Weightpulling giver lyd fra sig. venter stadig spændt.


  • #134   22. mar 2011 Anne: VED vi, om de ikke også blev kontrolleret og evt. fik bøder?

  • #135   22. mar 2011 De holder jo næppe razzia hver dag, ligeså vel som det ikke er hver dag der er fart kontrol, sprit kontrol osv..

    Jeg ved ikke om det er sandt eller ej.. Og i bund og grund finder vi jo aldrig ud af det..
    Synes bare det er positivt hvis det er rigtigt, da der så er begyndt at være noget mere fokus på hndeloven!


  • Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 144
    #136   22. mar 2011 Taget i betragtning af, at du har fået din amstaf efter 17.marts 2010 og derfor ikke må have den, så er de 500,- billigt sluppet...

  • #137   22. mar 2011 Tine P*

    du har sku ret, godt spørgsmål, hvorfor har jeg skrevet jeg har fået prince 8 april, det passer jo ikke, kan se i hans sundsheds bog der står

    Reg. i skejby dyreklinik, 17/3-10 Shiit det vil faktisk sige jeg fik prince på dagen som loven trådte i kraft ! smiley sind syg timed smiley og han er født 20/1-10


  • Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 144
    #138   22. mar 2011 Ramin: Altid rart der findes ansvarsfulde hundeejere. Er sikker på de seriøse amstaf ejere er glade for en hundeejer som dig...

  • #139   22. mar 2011 Det siger jeg også Anne. Men nu var det lige mig de fald for, ikke kun én gang, men hele 3 gange smiley

    Tine, ja håber da, at jeg kan få gang i det arrangement herude, så folk kan lærer hvor dejlige hunde de er, og hvad de er villige til at gå igennem for deres ejer, istedet for at bruge dem som potensforlængere smiley for de er seriøst nogle dejligehunde, er lige kommer hjem fra træning, og prince er godt nok træt =D Dejligt med en træt hund:D


  • #141   24. mar 2011 Ja, vi kan vel aldrig helt være sikre på, hvorfor politiet handlede som de gjorde og standsede Ramin 3 gange.

    Men hvis de har haft razzia, og det kunne godt lyde lidt sådan, ja, så kunne jeg forestille mig at flere i løbet af dagen også blev stoppet og kontrolleret.

    Det kan meget vel have været en af de ture, hvor politiet sendes ud på færdsels'kontrol' af mindre overtrædelser,
    hvor man har fokus på evt. lovovertrædelser,
    det kan være sig lige fra lygter der ikke virker, til håndholdte telefoner, børn der ikke er spændt fast/sidder foran, våbenovertrædelser eller hunde/gods i bilerne.

    Jeg håber da så sandelig, at det er noget i denne stil der har været forud for det.


Kommentér på:
så fik jeg sku en bøde for ingenting!!

Annonce