Så fik jeg nok! {{forumTopicSubject}}
I min optik lærer man ikke en hund, at den ikke skal være bange for fremmede mennesker ved at trykke dens hovede ned i jorden mens man råber af den!
Så nu har vi fundet et nyt træningssted, hvor koporlig afstraffelse er bandlyst, og hvor positiv træning af hunden er i højsæde!
Ejeren af stedet er uddannet adfærdsterapeut og kommer forbi på fredag, for at tage et kig på Cosmo, og vurdere hvorvidt han skal have enetimer i begyndelsen eller om det vil fungere på et større hold.
Det er dyrt, men det er det værd,for jeg vil under ingen omstændigheder finde mig i, at der bliver lagt hånd på min hund fordi man overskrider hans grænser! - specielt ikke, når man allerede er bekendt med hans nervøsitet i forhold til fremmede mennesker, som vil fodre ham.
Er helt lamslået over, at den slags opdragelsesmetoder stadig finder sted - og specielt set i forholdt til, at det var lederen af stedet.
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.866
Håber ikke han får mén af det
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 596
Nete: Har sendt dig en pb
Alfisten: Det er helt slut nu! Vi sætter ikke vores ben dér mere, det er helt sikkert! Heldigvis mener vores nye træner, at der kan rettes op på det, men er simpelthen så arrig over, at han udmærket var klar over, at Cosmo ikke bryder sig om fremmede. Han havde endda givet gode råd til, hvordan vi kunne arbejde med det, og på infomødet blev det gjort helt tydeligt, at korporlig afstraffelse ikke blev accepteret, og alligevel skal han køre sådan noget "nu skal jeg fandme vise dig, hvem der er Alfa pis"!
Hanne: Ja, han burde have et spark bagi
jun 2010
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.780
Ellers ved de jo ingenting og kan ikke tage aktion på sådanne metoder - ja hvis det altså er en klub
jun 2010
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Så under alle omstændigheder synes jeg du bør indgive en klage, hvis du virkelig mener det fra hjertet.
Så skal bestyrelsen forholde sig til de brugte metoder, og det er sundt, IMO.
nov 2005
En træningsleder eller evt. næstformand
Jeg synes bestemt ikke du skal lade det gå forbi uden at gøre noget
jun 2010
Vi bruger denne weekendl på at få skrevet klagen, og så bliver den sendt mandag.
nov 2005
Hvis ikke der er nogen som klager så fortsætter det jo bare og klubben får et dårligt ry og der er jo en træls situation
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 6
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 101
Jeg vil gerne undgå disse steder. Vil gerne have dem lagt i graven.
Vi spørger og udveksler erfaringer når vi mødes som hundeejere, men det er svært at kende nogen der kender nogen, som ved at præcis det sted hvor vi gerne vil gå er et godt eller skidt sted..
Så fik jeg nok!