889 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Anaplasmose Anaplasmose

Igår blev jeg ringet op af min dyrlæge, der kunne fortælle at Sally´s blodprøve vidste, at den slog ud på Anaplasmose, dog heldigvis kun svagt; 1/100.

Hun har i de sidste par uger været ret nedstemt og energiforladt og har sovet rigtig meget, men hun har også lige været i hendes 2. løbetid (afsluttede for 3 uger siden), jeg tænkte/håbede det bare var noget hormonelt. Men det var så måske ikke kun det..

Dyrlæge sagde, at sygdommen kunne være under udvikling eller afvikling og at hun skal have taget en blodprøve igen om 2 uger.

Forsøger at læse om sygdommen her på nettet, men bliver næsten mere forvirret.. Er der nogen herinde som har været i gennem lignende forløb? Hvor bekymret skal jeg være? Burde jeg presse på hos dyrlæge for at få hende i behandling nu? eller skal jeg bare slå kold vand i blodet og vente de 2 uger?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anaplasmose
  • #1   23. okt 2014 Jeg tror du skal lytte til din dyrlæge, da der er en diagnose.

• #2   23. okt 2014 Der er en facebook side for anaplasmo/borrelia (hvordan det nu staves) hvor de deler erfaringer, du burde skynde dig derind smiley og god bedring med din smukke hund!

• #4   23. okt 2014 Tak Buch. Sidder faktisk lige og læse på Borrelia/anaplasmose/TBE hos vore hunde. Erfarings-udvekslinger facebook siden, det må næsten være den du mener smiley
    Plus min dyrlæge har lige ringet igen for at give svar på hjerte/lungeorms prøven -den var heldigvis negativ! Men nu har jeg aftalt med dyrlæge, at jeg kommer ind på mandag og Sally kan få foretaget endnu en prøve, der giver hurtigere besked anaplasmosen i stedet for vi skal vente de to uger. Det beroligere mig lidt..

• #5   23. okt 2014 Hej

Jeg har en hund der fik målt værdier i August også meget lave, jeg fandt megen viden i denne gruppe på Fb:

https://www.facebook.com/groups/192935547535875/

Og så vil jeg sige at min dyrlæge også sagde ny blodprøve efter et par uger, men i den gruppe var der en der fortalte mig om en test der hedder PCR test... den kan man få svar på i løbet af et par dage...
    Den test viser dog KUN hvis det er en ny smitte, og om den er i aktivitet, men er den ny så er hurtig behandling vigtigt, derfor fik jeg lavet testen på min hund. Den viste ikke ny smitte, og min hund har tilsyneladende bekæmpet det selv, den har det godt i dag.

I gruppen derinde er der også nogle der har glæde af at give noget der hedder DMG Vetri, men søg om optagelse der og læs selv...

Min hund startede med angst i juni, da vidste jeg ikke at det kunne hænge sammen med Anaplasmose, så først da hun blev meget træt i august gik jeg til dyrlæge... Senere læste jeg igen i den gruppe om andres hunde der havde haft pludselig og voldsom angst for ting de normalt ikke havde reageret på.

• #6   23. okt 2014 Ja det er den side jeg mente

• #7   23. okt 2014 Hanne - det er netop PCR testen hun skal have foretaget på mandag. Hvordan har din hund det så med angst i dag, er den væk?

• #8   23. okt 2014 Birgitte L -du har ret, jeg har bestem heller ikke lyst til at fylde hende med medicin, hvis det ikke er nødvendig. Grunden til jeg bliver lidt ekstra nervøs, er fordi hun igår og idag næsten ikke har rørt sit mad, hvilket hun ellers med stor fornøjelse plejer.

Men ja, det kan også være hormonelt, hun fik også madlede efter 1. løbetid...

• #9   23. okt 2014 Jeg var begyndt at træne tillid med hende i sommerferien, tog hende stille og roligt ud i situationer hvor hun viste nervøsitet, og så skamroste jeg hende og gav godbidder, så allerede i august var jeg nået langt med hende på det punkt. Grunden til angsten skulle angiveligt være at Anaplasmosen sad i hendes hjerne.
    Hun kan af og til være mere forbeholden overfor ting hun tidligere gik til med høj hale, men er så godt som normal.

Det jeg har forstået med PCR er at den kun viser hvis det er en nylig smitte, jeg er sikker på min hunds ligger tilbage i April, for siden har hun ikke haft flåter.

Så du skal være obs på at er den negativ, men hunden stadig bliver dårligere, så kan det være en ældre smitte der er på spil, og den kan man kun følge ved at holde øje med ændring i værdierne i de almindelige jævnlige blodprøver.

skulle det ende med den skal i behandling så er jeg blevet så klog af at læse i gruppen på Fb, at du ikke skal acceptere en behandling på under 28 dage, stort set alle jeg har læst der er startet op med kortere behandling har fået tilbagefald.

Kommentér på:
Anaplasmose

Annonce