{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.811 visninger | Oprettet:

Anaplasmose/Borrelia? {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Min yngste hund på et år har været meget syg og indlagt her i weekenden. Det startede med at hun i onsdags ikke var så oplagt til træning som hun plajer, torsdag var hun lidt klynkende, træt og i dårligt humør. Fredag var hun meget sløv og meget trist og jeg tog hende til dyrlægen der konstaterede at hun havde feber(39,2) og var sløj. Jeg valgte at få taget en blodprøve der viste at det ikke var en infektion. Dyrlægen konstaterede så at det måtte være en virus og gav hende smertestillende og feber nedsættende. Da vi kom hjem havde hun svært ved at styre tungen ordenligt og dermed få vand ind når hun drak. Natten til lørdag blev det værre og hun kastede op 5 gange. Om morgenen var hun meget varm og sad desuden kævt med hovedet. Jeg tog hendes temperatur, hun havde 40,5 (på trods af febernedsættende piller), så jeg kørste på dyrehospitalet med hende og de indlagde hende. Hun var dehydreret og fik drop. De undersøgte hende får infektion igen og intet tydede på dette. Hen var lidt hævet ved den ene øre og lidt irriteret i halsen, men ellers intet af se. De lavede en lyn-test på borrelia der umiddelbart var negativ, men ingen borrelia-tests er sikre. Hun fik væske og to salgs antibiotika. Søndag havde hun det lidt bedre og feberen var faldet til 39,2 igen, så vi fik hende hjem igen. Der var siden været forberinger, men det går langsomt. Hun kan nu styre tungen ordenligt og drikke, er friskere og logre lidt igen. Men selvom hun er i bedre vil jeg gerne vide hvad der har været galt.
Ud fra hendes symptomer tyder alt på enten Borrelia eller Anaplasmose(ehrlichia). Er der nogen der ved om testen for borrelia også viser om hunden har Anaplasmose(ehrlichia)?
Er der nogen der har haft en hund med lignende symptomer:
-Dårligt humør/trist
-Feber
-Træthed
-vægttab
-påvirkede nerver i tungen og ansigtet
-opkastninger
-adfærdsændring

Mange tak for hjælpen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anaplasmose/Borrelia?
  • #1   27. jul 2009 Min venindes hvalp har lige været ved at dø af menigitis.... det var nogenlunde samme symptomer..

Krydser fingre for jer.

• #2   27. jul 2009 Ej hvor forfærdeligt! Hvordan behandler man det?
    Tak smiley

• #3   15. nov 2009 jeg har en hund som har døjet med anaplasmose siden 8 januar, hvor hun var indlagt, ogt hun blev både blind og døv over kort periode, og det svinger meget med hende stadig så sendt som i mandags var vi afsted igen, for at få taget røngten (pga smerter i ryg/hofte og forben) og blodprøver, har ikk fået svar på tallene endnu, men der var intet at se på røngten... hun døjer også lidt med hudbetændelse. jeg overvejer nu en ct-scanning, for at se om der er varrige hjerneskader... det har kostet mange penge og frustrationer, og dyrelægen ved stadig ikk om hun vil komme sig helt, hun er ofte meget træt, og nedstemt.. men når hun har det godt (det meste af tiden) så er hun englad og aktiv hund, som elsker livet, men tænker tit hvor langt der er, om hun vil få det bedre el værre.. :o(

• #4   6. jul 2013 Jeg har også en anasplasmosehund. Har lavet en gruppe på facebook, hvis I vil være med. Dyrlægerne er ofte ret blanke på de sygdomme. Gruppen er allerede en guldgrube af oplysninger. I finder den her : https://www.facebook.com/groups/192935547535875/?fref=ts

ellers hedder den borrelia/anasplasmose, TBE. Erfaringsudvekslinger om vore hunde.

• #5   6. jul 2013 En ting, som er sikkert - men som flere dyrlæger ikke ved, er at hvis de tager blodprøver for at teste antistoffer, vil denne test først give udslag efter 3-5 uger. Så hunden kan sagtens have en negativ blodprøve - og være positiv.

Eneste der hjælper er ronaxan - og ved mistanken, er det bare med at få hundene på det.

2 træningskammeraters hunde er desværre døde i sidste uge af anasplasmose. Der er ikke "råd" til at vente på svar på eksakte blodprøver.

• #6   6. jul 2013 Det lyder som borrelia i mine ører, det din hund har.

Kommentér på:
Anaplasmose/Borrelia?

Annonce