Anaplasmose/Borrelia? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Min yngste hund på et år har været meget syg og indlagt her i weekenden. Det startede med at hun i onsdags ikke var så oplagt til træning som hun plajer, torsdag var hun lidt klynkende, træt og i dårligt humør. Fredag var hun meget sløv og meget trist og jeg tog hende til dyrlægen der konstaterede at hun havde feber(39,2) og var sløj. Jeg valgte at få taget en blodprøve der viste at det ikke var en infektion. Dyrlægen konstaterede så at det måtte være en virus og gav hende smertestillende og feber nedsættende. Da vi kom hjem havde hun svært ved at styre tungen ordenligt og dermed få vand ind når hun drak. Natten til lørdag blev det værre og hun kastede op 5 gange. Om morgenen var hun meget varm og sad desuden kævt med hovedet. Jeg tog hendes temperatur, hun havde 40,5 (på trods af febernedsættende piller), så jeg kørste på dyrehospitalet med hende og de indlagde hende. Hun var dehydreret og fik drop. De undersøgte hende får infektion igen og intet tydede på dette. Hen var lidt hævet ved den ene øre og lidt irriteret i halsen, men ellers intet af se. De lavede en lyn-test på borrelia der umiddelbart var negativ, men ingen borrelia-tests er sikre. Hun fik væske og to salgs antibiotika. Søndag havde hun det lidt bedre og feberen var faldet til 39,2 igen, så vi fik hende hjem igen. Der var siden været forberinger, men det går langsomt. Hun kan nu styre tungen ordenligt og drikke, er friskere og logre lidt igen. Men selvom hun er i bedre vil jeg gerne vide hvad der har været galt.
Ud fra hendes symptomer tyder alt på enten Borrelia eller Anaplasmose(ehrlichia). Er der nogen der ved om testen for borrelia også viser om hunden har Anaplasmose(ehrlichia)?
Er der nogen der har haft en hund med lignende symptomer:
-Dårligt humør/trist
-Feber
-Træthed
-vægttab
-påvirkede nerver i tungen og ansigtet
-opkastninger
-adfærdsændring
Mange tak for hjælpen
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
Krydser fingre for jer.
jun 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 640
Tak
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 6 Emner: 18 Svar: 97
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 57 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.364
ellers hedder den borrelia/anasplasmose, TBE. Erfaringsudvekslinger om vore hunde.
okt 2005
Eneste der hjælper er ronaxan - og ved mistanken, er det bare med at få hundene på det.
2 træningskammeraters hunde er desværre døde i sidste uge af anasplasmose. Der er ikke "råd" til at vente på svar på eksakte blodprøver.
okt 2005
Anaplasmose/Borrelia?