{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.674 visninger | Oprettet:

borrelia/Ehrlichiose/flåtfeber {{forumTopicSubject}}

Er der nogen herinde der kender til, har erfaringer med eller hørt om den bakterie infektion som kan optræde sammen med borrelia, den hedder på dansk flåtfeber, på latin Ehrlichiose eller Anaplasmose...

Skrive gerne hvad I ved, og meget gerne en beskrivelse af symptomer, behandling og resultat af denne...

Har en kollega der er meget syg, og de/dyrlægen kan slet ikke få styr på det....
Hunden begyndte i går at savle helt vildt, og i dag ved dyrlægen konstaterede han en hævet tunge og blærer i hele munden, men han vidste ikke om det var et udslag af borreliaen eller evt reaktion på noget af den medicin hunden får... Nogen der kender til dette....
Den havde ikke villet drikke, nok pga. smerter, men er dog i aften begyndt på det efter den havde fået et ordentligt skud antibiotika...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  borrelia/Ehrlichiose/flåtfeber
  • #1   9. dec 2011 øhh er både din Kollega og hans/hendes hund syge af Borrelia?

  • #2   9. dec 2011 Hvilken type antibiotika får den? Så vidt jeg husker er det tetracyklin man bruger til det skidt...

    Og så behandler man naturligvis eventuelle følgesygdomme der kan støde til på grund af det påvirkede immunforsvar.


  • #3   9. dec 2011 @ Calle´s mor.... nej der smuttede et eller andet : )))

    Det er hunden der er møg syg nu på nok 4-5 uge, hver gang de forsøger at trappe den ud af antibiotika så kan den ikke rejse sig, spiser ikke og andre ting...

    Ved ikke hvad den specifikt får nu, men den har fået flere forskellige penicillin produkter, binyrebarkhormon og prednison... kan ikke helt følge hvad den får nu, mener de er stoppet med prednisonen forleden dag men at den får fuld dosis på penicillin og måske får den også stadig binyrebarkhormon... da de trappede ud sidste uge ville den lige pludselig ikke rejse sig, så den blev sat op igen, men i går røg den så op på 39.9 i feber selvom den havde været på stor dosis i da 2 dage...så var det den begyndt at savle helt vildt og i dag fandt de så den infektion i munden...
    problemet er også at når den ikke får prednison så har den ingen appetit og får jo så heller ikke reigtig opbygget noget energi, den har tabt sig rigtig meget, så det er jo også vigtigt at den både spiser og drikker... det er en berner sennen han så en stor hund....
    det



  • #4   9. dec 2011 @ ch... jeg surfede på nettet her i aften og fandt det med at der kan være en Ehrlichiose infektion ved siden af boreliaen, så har ringet til hende og sagt hun skal spørge dyrlægen om han har checket for den bakterie også... regner så med at han ved hvad der skal behandles med hvis den også har den bakterie...

    I starten havde den også TBE (hjernehindebetændelsen), så den har været så uheldig den overhovedet har kunnet være i det flåt-møde men dyrlægen mener ikke TBE´en har sat nogle spor... Og den sidste blodprøve der skal vise selve borelia infektionen viser at den er på vej i den rigtige retning, så derfor er det sært at hunden bliver ved at få tilbagefald og mega høj feber, så derfor leder "vi" efter om der kan være andre ting der er inde og gøre hunden syg, og der var det jag fandt en artikel fra Virklund Dyreklinik om en boxer der havde haft inde hvor de fandt den Ehrlichiose bakterie....


  • #5   9. dec 2011 ja, hvis ikke dyrlægen har været opmærksom på ehrlichia, så kan det jo faktisk være, at det er en sådan infektion, den har - og det skal behandles anderledes en man normalt behandler borrelia med.



  • #6   9. dec 2011 Nu lurede jeg lige lidt omkring og så, at man anvender noget der hedder doxycyklin hvis tetracyklin ikke kan gøre det i første omgang - og det virker både på ehrlichia og borrelia.

  • #7   9. dec 2011 @ ch, tusinde tak, det vil jeg sige til hende...

  • #8   10. dec 2011 Jeg ved de Græske dyrlæger behandler Ehrlichiose med Flagyl, Fluffy var i behandling mod det da jeg fik hende i sin tid, det viste sig så få dage efter at det rent faktisk var parvo de havde og hendes bror overlevede det ikke, men der havde den Græske dyrlæge udskrevet Flagyl kapsler imod den såkaldte flåtfeber.

  • #9   10. dec 2011 Anaplasmose er noget mere almindelig lige pt. hos hunde end eks. borrelia. Det er relativt enkelt at teste for med en snap-test.

  • #10   11. dec 2011 Mimi viste symptomer på anaplasmose inden for 24 timer efter jeg havde fundet en flåt på hende.

    Desværre mente dyrlægen ikke, at symptomerne kom så hurtigt, så jeg havde en hund, der kastede op i tre måneder, og intet ville indtage, og ikke orkede at gå tur:-(

    Hun endte med mavesår, og blev behandlet for anaplasmosen med stærk antibiotika (kan desværre ikke huske navnet), prednisolon og mavemedicin.

    Anaplasmose kan, som en nævner, hurtigt konstateres ved en snap-test.


  • #11   11. dec 2011 @ mimse... har fortalt tingene til min kollega... er desværre ikke imponeret over den dyrlæge hun går hos.... han havde blot sagt at han ville have det i baghovedet, trods det han tidligere har givet udtryk for at han ikke forstår hvad der sker... jeg tænkte at han da hurtigst muligt ville taste for det også når nu hunden bliver ved at have problemer... sidst jeg hørte havde den drukket en dl vand på ½ døgn og hans svar var at de skulle forsøge at få mere væske i den med en sprøjte...

    Hvad er en snap test, en form for hurtig test forstår jeg, men hvordan tages den her specifikt, er det en blodprøve, spyt, urin eller ???


  • #12   12. dec 2011 Øv det lyder ikke godt:-(

    En snap-test er en blodprøve, som hurtigt giver svar på om der er noget galt.

    Håber da de finder ud af hurtigt, hvad den fejler!


  • #13   12. dec 2011 En snap test tager ikke ret lang tid at lave. Det er sådan en pastic-dut, som man kommer serum i (blodsplasma). I blodplasmaet finde de antistoffer, der beskytter kroppen. Testen slår ud på bl.a. anaplasma, hjerte-lungeorm og et par andre ting. Hvis den er positiv kan man så undersøge nærmere for de enkelte sygdomme. Det er både billigt og hurtigt.

  • #14   12. dec 2011 @ balders mor... ja det havde jeg nok også gjort, men hun stoler meget på ham og er meget glad for ham, han har også almindeligvis et godt ry, men her synes jeg han er for langsom... det går lige nu lidt frem ad med hunden, men kommer de til at trappe ud af medicin igen med sammen resultat så vil jeg også foreslå hende at få en anden til at kigge på hunden, eller at hun mere insisterende beder ham få checket for alt muligt et flåt bid kan forårsage, istedet for som nu hvor der er en ting af gangen og han ligesom udelukker at når der er testet borrelia positiv så kan der også være andet galt... jeg ville ikke have tålmodighed til at vente til endnu engang hvor det går galt inden man ser sig om efter andet.... skulle man teste for anaplasmose og det ikke er der er der jo ingen skade sket, hvorimod jeg tænker hunden bliver svagere og svagere for hvergang der kommer tilbagefald, og dermed sværere at få igang igen hvis der nu er anaplasmose....
    Men sådan er vi forskellige, jeg havde selv et træls forløb med den af mine hunde jeg mistede i januar, og det har givet mig en skepsis overfor dyrlæger, og en viden om at guder er de ikke... så jeg er ikke så autoritstro, og jeg googler og spørger i et væk... er sikkert en pestilens, men sådan er jeg af skade blevet klogere....

    Hun fortalte fx at efter jeg havde fortalt om alt det her i tråden, så havde han googlet og læst... jeg kan jo ikke forstå han ikke har gjort det af sig selv og tidligere i forløbet....


  • #15   12. dec 2011 helt enig... jeg forventer heller ikke at de ved alt, men at de så er lydhører, og at de selv søger viden som du skriver... jeg har desværre mødt en som mente han vidste alt, og da ikke kunne lære mere, og at høre på de observationer jeg som ejer kom med, det mente han så ikke havde den store værdi... hunden døde desværre, og af det som jeg hele tiden havde ment kunne være galt... efter indrømmede lægen at han burde have lyttet, og at havde de åbnet hunden da det hele startede så havde hun nok levet den dag i dag : ((( så jeg er kritisk...

  • beina P
    beina P Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 3
    #16   11. okt 2012 Hej.
    Min hund er blevethar testet positiv for anaplasma-og har haft kramer. Er der nogen der ved om det er noget der hører til ved borrelia?


  • beina P
    beina P Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 3
    #17   11. okt 2012 Glemte at sige, at han self'lgelig er i behandling.

    profilbillede
  • #18   19. okt 2012 altså betyder det at han har den sygdom der hedder Anaplasmose/Flåtfeber . . . har han feber ??

Kommentér på:
borrelia/Ehrlichiose/flåtfeber

Annonce