borrelia/Ehrlichiose/flåtfeber {{forumTopicSubject}}
Er der nogen herinde der kender til, har erfaringer med eller hørt om den bakterie infektion som kan optræde sammen med borrelia, den hedder på dansk flåtfeber, på latin Ehrlichiose eller Anaplasmose...
Skrive gerne hvad I ved, og meget gerne en beskrivelse af symptomer, behandling og resultat af denne...
Har en kollega der er meget syg, og de/dyrlægen kan slet ikke få styr på det....
Hunden begyndte i går at savle helt vildt, og i dag ved dyrlægen konstaterede han en hævet tunge og blærer i hele munden, men han vidste ikke om det var et udslag af borreliaen eller evt reaktion på noget af den medicin hunden får... Nogen der kender til dette....
Den havde ikke villet drikke, nok pga. smerter, men er dog i aften begyndt på det efter den havde fået et ordentligt skud antibiotika...
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.131
Og så behandler man naturligvis eventuelle følgesygdomme der kan støde til på grund af det påvirkede immunforsvar.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.524
Det er hunden der er møg syg nu på nok 4-5 uge, hver gang de forsøger at trappe den ud af antibiotika så kan den ikke rejse sig, spiser ikke og andre ting...
Ved ikke hvad den specifikt får nu, men den har fået flere forskellige penicillin produkter, binyrebarkhormon og prednison... kan ikke helt følge hvad den får nu, mener de er stoppet med prednisonen forleden dag men at den får fuld dosis på penicillin og måske får den også stadig binyrebarkhormon... da de trappede ud sidste uge ville den lige pludselig ikke rejse sig, så den blev sat op igen, men i går røg den så op på 39.9 i feber selvom den havde været på stor dosis i da 2 dage...så var det den begyndt at savle helt vildt og i dag fandt de så den infektion i munden...
problemet er også at når den ikke får prednison så har den ingen appetit og får jo så heller ikke reigtig opbygget noget energi, den har tabt sig rigtig meget, så det er jo også vigtigt at den både spiser og drikker... det er en berner sennen han så en stor hund....
det
feb 2011
I starten havde den også TBE (hjernehindebetændelsen), så den har været så uheldig den overhovedet har kunnet være i det flåt-møde men dyrlægen mener ikke TBE´en har sat nogle spor... Og den sidste blodprøve der skal vise selve borelia infektionen viser at den er på vej i den rigtige retning, så derfor er det sært at hunden bliver ved at få tilbagefald og mega høj feber, så derfor leder "vi" efter om der kan være andre ting der er inde og gøre hunden syg, og der var det jag fandt en artikel fra Virklund Dyreklinik om en boxer der havde haft inde hvor de fandt den Ehrlichiose bakterie....
aug 2006
aug 2006
feb 2011
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.957
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 217
Desværre mente dyrlægen ikke, at symptomerne kom så hurtigt, så jeg havde en hund, der kastede op i tre måneder, og intet ville indtage, og ikke orkede at gå tur:-(
Hun endte med mavesår, og blev behandlet for anaplasmosen med stærk antibiotika (kan desværre ikke huske navnet), prednisolon og mavemedicin.
Anaplasmose kan, som en nævner, hurtigt konstateres ved en snap-test.
feb 2011
Hvad er en snap test, en form for hurtig test forstår jeg, men hvordan tages den her specifikt, er det en blodprøve, spyt, urin eller ???
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 217
En snap-test er en blodprøve, som hurtigt giver svar på om der er noget galt.
Håber da de finder ud af hurtigt, hvad den fejler!
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.957
feb 2011
Men sådan er vi forskellige, jeg havde selv et træls forløb med den af mine hunde jeg mistede i januar, og det har givet mig en skepsis overfor dyrlæger, og en viden om at guder er de ikke... så jeg er ikke så autoritstro, og jeg googler og spørger i et væk... er sikkert en pestilens, men sådan er jeg af skade blevet klogere....
Hun fortalte fx at efter jeg havde fortalt om alt det her i tråden, så havde han googlet og læst... jeg kan jo ikke forstå han ikke har gjort det af sig selv og tidligere i forløbet....
feb 2011
okt 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 3
Min hund er blevethar testet positiv for anaplasma-og har haft kramer. Er der nogen der ved om det er noget der hører til ved borrelia?
okt 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 3
feb 2011
borrelia/Ehrlichiose/flåtfeber