{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.215 visninger | Oprettet:

Tæt på at miste min ene hund!! {{forumTopicSubject}}

For en i helved!!!!!
Advarsel til alle ejere af små hunde!!!
Er lige kommet hjem med alle 3 hunde fra en gåtur.. Men lover det var tæt på jeg kun havde 2 med hjem!!
Babe (min Chihuahua på 1,4 kg) gik som altid løs.. De andre 2 i snor..
Babe går lige bag mig og pludselig ud af busken springer en fuldvoksen ræv!!
Jeg råber af mine lungers fulde kraft af den da den sætter i løb efter Babe..
Jeg får skræmt den blot 2 meter væk, men den vender om og løber hen mod os igen..
Denne gang efter Bonzo (som er i snor) her vender den rundt og styrter efter Babe igen..
Babe løber i panik væk fra mig, med ræven i hælene.. Jeg løber efter ræven!! Jeg råber og skriger alt hvad jeg kan for at skræmme den væk! Og så sker det - den får fat i Babe!!
Hun skriger helt vildt!! Og ræven har hende i munden og begynder at løbe.. Jeg råber og løber efter ræven!!! Med de andre 2 hunde efter mig..
For enden af vejen holder en ældre dame i kørestol der også råber af ræven, dette forvirrer den og den taber Babe et split sekund!! Nok til Hun får løbet 2 meter væk, så vender ræven om og løber efter hende igen!! Den er ligeglad med mig!! Jeg råber alt hvad jeg kan!!!!
Jeg får en meget panisk Babe trængt op i et hjørne og hevet hende op i armene, mens hun skriger som en gal!
De andre 2 kalder jeg tæt ind til mig.. Og så står jeg ansigt til ansigt med ræven mindre end 2 meter fra mig..
Jeg råber stadig og den ældre dame kører efter den og råber.. Det skræmmer den 3 meter længere væk..
Jeg hiver Babe ind under min jakke, de andre 2 på hver arm.. Og går væk fra ræven, mens jeg stadig larmer..
Har takket den ældre dame!!! Band ligger nu rystende ved siden af mig, hun har fået en hudafskrabning ved øjet, ræven trillede hende rundt på asfalten..
Men ellers er hun fysisk okay..
Går ALDRIG den tur mere eller uden snor!!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæt på at miste min ene hund!!
  • #1   5. okt 2014 Sikke en oplevelse både for dig og din hund! Godt at i kom hjem i god behold smiley

  • #2   5. okt 2014 Hvor gik du tur henne?


  • #3   5. okt 2014 Amager, ved sundparken.. Et boligkompleks til ældre..
    Ingen skov eller ligende i nærheden..

    Babe er faldet i søvn nu, jeg holder øje med hende det næste døgn og er der det mindste så tager jeg til dyrlægen..
    Hun er selvfølgelig up to date med vacciner..


  • #4   5. okt 2014 Byræve kan desværre blive temmeligt menneskevandte, men det var dog alligevel lidt ud over det sædvanligt -den må da enten fejle noget eller være meget sulten siden den går SÅ ihærdigt efter et bytte...

    Godt i trods alt slap med skrækken


  • #5   5. okt 2014 Den ræv skal jo ikke have lov at gå rundt der? Kan man ikke til nogen og få den indfanget måske?

  • #6   5. okt 2014 Skal have fat på vildtkonsulenten siger min fætter..

    Har ringet efter en taxa, hun er hævet op på den ene side nu.. Så vi tager til dyrlægen..


  • #7   5. okt 2014 God bedring med hende.

  • #8   5. okt 2014 øv for en forfærdelig oplevelse...

    Krydser fingre for der ikke er sket noget alvorligt...

    Nogen skal informeres om den ræv, den lyder syg.


  • #9   5. okt 2014 Lige nu er hun i røntgen..
    Ræven har måske lavet hul på hendes lunge.. Og er det tilfældet så får jeg hende ikke med hjem igen..


  • #10   5. okt 2014 altså som i hun skal indlægges, eller ikke overlever ???

  • #11   5. okt 2014 Nok som jeg vælger at give hende fred så.. Hun er skrøbelig af natur og ønsker ikke at skulle udsætte hende for så stor en operation..

  • #12   5. okt 2014 åh ...

  • #13   5. okt 2014 Sender en masse tanker og krydser fingre smiley hold dog op en oplevelse. Håber hun klare den. smiley

  • #14   5. okt 2014 Håber, din lille hund ikke er skadet alvorligt, og kommer hun med hjem, skal du nok være obs på hendes mentale tilstand.

    Jeg har i dag i Dyrefondets blad læst en artikel af Anders Hallgren om posttraumatisk stresssyndrom, som påvirker masser af hunde efter en chokoplevelse. Det hører blot til en af de lidelser, som vi ikke tænker ret meget på, fordi hundene ikke er mærket på den måde, som man kunne forvente.

    Krydser fingre og tæer!



  • #16   5. okt 2014 Så er vi på vej hjem igen..
    Babe er barberet skaldet og vi kan ikke finde ud af hvor luften under huden kommer fra..
    Hun har fået rabies vaccine også, samt smertestillende og antibiotika..
    Vi skal derind igen imorgen til kontrol..


  • #17   5. okt 2014 Så er vi hjemme igen.. Har givet hende en tynd trøje på da hun er en frossenpind.. Hun løber rundt og logrer..

  • #18   5. okt 2014 Nej hvor voldsomt! Helt ekstrem oplevelse.
    Jeg synes ikke den lyder rask den ræv. Den skal da dø


  • #19   5. okt 2014 Har haft ringet til 1812 og vildtkonsulenten ringer til mig kl 8..

  • #20   5. okt 2014 Puha for en træls og grim oplevelse smiley

    Godt det ikke gik være end som så, men den ræv skal da bestemt ikke være der, håber de får den indfanget og puttet ud hvor den hører hjemme smiley

    God bedring med vovsen smiley


  • #23   5. okt 2014 Rigtig grim oplevelse for dig, håber du og din hund kommer over det.

    Som TS skriver til sidst altid snor på hunden.

    Og godt råd få jeres hunde rabiesvaccineret det er ikke særlig dyrt.


  • #24   5. okt 2014 Hold da op. Der må være noget galt med den ræv.
    Sikke en voldsom oplevelse for jer alle.
    Håber lille Babe kommer sig.


  • #28   5. okt 2014 Det var da forfærdelig Det har jeg da aldrig hørt om før stakkels jer Håber alt godt Det eneste jeg har hørt var et vennepar af min bror som lige havde hentet en lille chi hvalp ,og på vej hjem ville i lige lufte den og holdt ved et grønt område så den kunne få tisset Da så den lille chi løber rundt kommer der en stor rovfugl og hapser den smiley

  • #29   5. okt 2014 FØJ for dælen da !
    Jeg tænker bestemt også at ræven må være syg !

    God bedring med vapsen !


  • #30   5. okt 2014 Øv det var da en trist update at logge på til -håber vapsen kommer sig hurtigt, og at de kan få gjort noget ved ræven så den ikke bliver ved at genere

  • #32   5. okt 2014 Fy for en skefuld. Håber den bette kommer sig over det.Ja og også dig selv, for det var dog ubehageligt.

  • #33   5. okt 2014 Åhh gyys smiley
    Kan forestille mig hvor panisk du må have været!
    Håber det lille myr klarer sig smiley

    For nogle år siden var der en Chi hvalp der blev taget af en måge på færgen, den rendte rund på dækket uden snor. Gyseligt, og ret usædvanligt smiley


  • #34   5. okt 2014 Det var dog en frygtelig oplevelse, I har været igennem.
    Skønt at høre, at Babe kan logre med halen :).
    Håber det holder og at ingen af jer får men af oplevelsen.


  • #36   5. okt 2014 Babe ligger lige nu mellem de 2 andre hunde jeg har og sover..
    Kan ikke helt nænne at vække hende endnu, men har haft nusset hende lidt og hun virker okay..

    Dyrlægen ringer til os idag mht hvad tid vi skal kigge ind til et kontrol tjek..
    Ræven er blevet meldt til vildtkonsulenten og der er lavet opslag her hvor jeg lufter hund..


  • #37   5. okt 2014 Det er så sindsyngt Nadia. Og det gør mig så ondt med lille bitte Babe. Gal hvor må hun have været bange.
    Håber hun kommer igen 100%.


  • #38   5. okt 2014 Sarah - Det var fuldstændig sygt!!!!
    Har aldrig troet det var noget jeg skulle opleve..





    Lige nu frygter jeg mest at rabies vaccinen ikke har kunnet slå en evt rabies ned.. Kan den ikke det, så skal hun aflives.. Den næste måned skal jeg være opmærksom på om hun bliver aggressiv..


  • #39   5. okt 2014 hvis du er så uheldig findes der ikke retfærdighed. Ganske enkelt. Så selvfølgelig har den virket! Det skal den!

  • #40   5. okt 2014 Håber!!!!
    Jeg har allerede fortalt hende at selvom hun har overlevet en ræv, så får hun ikke lov at blive jagthund! Det har jeg ikke nerver til..


  • #41   5. okt 2014 ha ha

  • #42   5. okt 2014 Fy for helvede! Sikke en klam oplevelse.

    Jeg vil så lige indskyde at min mor har oplevet noget lign, med en JRT som en ræv ville slå ihjel. Denne ræv gjorde det, for at beskytte sin grav. Som hunden kom lidt for tæt på. Ræven behøver ikke at fejle noget, men den har simpelthen været så optaget af sit erinde, at den ikke har ænset hvad der er sket omkring den.


  • #43   5. okt 2014 Update fra vildtkonsulenten..
    De regner ikke med det er pga sygdom den har opført sig som den har..
    Det har simpelthen "bare" været en fræk ræv, der er så vant til mennesker at vi kan råbe og skrige som sindsyge.. Dens største fjende er biler..
    Hun fortalte mig så at sidste år ved stranden var der et ældre ægtepar hvis lille hund blev taget af en ræv.. Den overlevede ikke bidet..
    Så jeg skal være glad over ræven ikk fik ordenligt fat, samt jeg reagerede så hurtigt..


  • #46   5. okt 2014 Fy for pokker! Helt vildt at læse! Har selv prøvet at en vildkat sprang på lille Kira (DSG-blanding) da hun var hvalp, den kom også springende ud fra en busk, man bliver godt nok forskrækket!

    Håber at din Babe kommer sig!

    Mht. snor og ikke snor, så jhar jeg flere gange oplevet, hvor godt det var at jeg IKKE havde min hund i snor, mht. hunde der pludselig kommer styrtende. Så har min hund en chance for at komme væk, de bliver ikke viklet ind og jeg har hænderne fri til at gribe den anden hund og få den væk


  • #48   5. okt 2014 Føj hvor forfærdeligt!!
    Jeg er godt nok glad for vi ikke har ræve herovre!

    Jeg holder tilgengæld altid øje med om der er musvåger i området før jeg slipper Cody da jeg ved at de kan finde på at snuppe katte der er større end ham så jeg skal ikke risikerer noget.

    God bedring til din pige smiley


  • #50   5. okt 2014 Fy for pokker hvor en ubehagelig oplevelse, forstår dælme godt hvis du stadig er i chok!!

    Syntes så også det er super flot af den ældre dame at prøve at hjælpe.

    Håber for jer alle at det hele går i orden, og hun ikke har taget varrig skade hverken fysisk eller psykisk.


  • #51   5. okt 2014 Maj-Britt, det har jeg bare fået at vide af et par stykker smiley

  • #53   5. okt 2014 Så har mine bekendte nok overdrevet lidt smiley

  • #54   5. okt 2014 Musvågen kan tage killinger og små hundehvalpe. Har selv set en musvåge tage en killing.

  • #56   5. okt 2014 Her kan i se de 2 blå mærker på hendes krop, samt hvor tanden er gået ind lige ved øret..
    Hun har jakke på konstant, da hun ellers fryser, men lige nu er den til vask, da det rigtigt er Bonzo's og han altså har tisset lidt på den..


    profilbillede
  • #57   5. okt 2014 Nåh lille pus hvor er det synd Men godt du fik hende reddet Håber alt vil gå godt smiley


  • #58   5. okt 2014 Frygtelig historie. Du må have været ved at gå i panik, det ville jeg have gjort. Godt at det ser ud til,at din hund klare sig - God bedring

  • #59   5. okt 2014 Var jeg gået i panik så ved jeg ikke om jeg havde fået hende med hjem igen..
    Jeg måtte holde hovedet koldt og sørge for at afskære ræven i at komme væk fra boligblokkene.. At den ikke kunne komme væk med sit bytte, ville gøre der var større mulighed for den opgav..
    Og heldigvis så kom den søde dame mig til undsætning..
    Ville ønske jeg vidste hvem hun var, skylder en buket blomster!!!
    Huskede dig heldigvis at sige tak ca 20 gange..


  • #61   5. okt 2014 Åh gud en forskrækkelse i har fået jer smiley . Synes det lyder sindsygt at en ræv opfører sig sådan!
    Håber snart at hun er helt frisk igen den lille, både fysisk og psykisk smiley


  • Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 60
    #63   5. okt 2014 Føj for en oplevelse. smiley

    Det var godt du kom til dyrlæge med den. Min gamle dyrlæge havde meget stor respekt for hundebid, og udskrev straks antibiotika i den slags situationer.

    M.h.t. snor eller ikke-snor, så har jeg rigtig gode erfaringer med, at have mine hunde i snor. Jeg har altid kun haft små hunde, og har et par gange i nødsituationer løftet en hund op ved hjælp af snor og sele.


  • #64   5. okt 2014 Stakkels lille hund smiley

    God bedring med hende smiley


  • #65   5. okt 2014 Vildtkonsulenten vil ikke gøre noget.. Det var naturens gang og man skal bare ikke lufte hund om aftenen..

  • #66   5. okt 2014 Åh, håber virkelig hun kommer sig! Stakkels jer! ):

  • #68   5. okt 2014 Jeg er glad for din hund ikke har lidt al for stor overladt, god bedring.

    Lige en kommentar angående ræven, små dyr er naturligt bytte for dem, om det er marsvin, kaniner, harekillinger høns osv, den ser selvfølgelig også et måltid i en lille hund!

    Hav jeres små hunde i snor i det pågældende område!


  • #70   5. okt 2014 Det er min vens amstaff god til! smiley

  • #72   5. okt 2014 (Ironi) smiley

  • #75   5. okt 2014 Godt det ikke var min jack russell ræven mødte, så var det måske gået anderledes for ræven. Men jeg vil da være opmærksom på stedet, da jeg selv lufter hund på området

  • #76   5. okt 2014 Vildtkonsulenten vil ikke gøre noget ved ræven og en jæger må ikke skyde i bebygget område..
    Begge dele er kontaktet..
    Skal ud med hundene om en times tid og er seriøst bange.. smiley


  • #77   5. okt 2014 Czajkowski -jo der er jagt på ræve. Men man må altså ikke sådan rende på jagt midt i byen smiley
    Så skal en byræv fjernes, kræver det altså lidt andre midler end bare en ordinær rævejagt.

    Jeg forstår så ikke at vildtkonsulenten ikke kan se at sådan en ræve må fjernes. Rabies ville jeg nu ikke være så nervøs for, det er jo ikke ligefrem udbredt herhjemme smiley
    Men udover at ræve jo osse kan fejle andre ting som smitter til hunde (hundesyge bl.a.) så kan bidet i sig selv jo være farligt/dødeligt.

    Og så kan jeg altså ikke lide at den er SÅ ligeglad med mennesker råben, truen osv -den kunne da nemt få bidt et menneske, hvis den mente den havde et fødeemne i sigte eller noget at beskytte



  • #78   5. okt 2014 God bedring smiley

  • #79   5. okt 2014 Kan godt forstå du er nervøs, det er ogs en ubehagelig oplevelse du har haft.
    Fat modet, og gå en tryg rute!


  • #81   5. okt 2014 En privat person satte fælder op sidste år da hans hund blev slået ihjel af en ræv herude..
    Han fik en advarsel af politiet og besked på at fjerne fælderne..
    Har overvejet at lade venner og veninder ringe ind til vildtkonsulenten også, så det måske ligger et pres på dem om at få den fjernet..


  • #83   5. okt 2014 Det var en kvinde, som blot talte til rævens fordel..
    Sagde også til hende at jeg aldrig går uden snor igen, men fik at vide med en ræv der er så ligeglad med mennesker, ville den eneste forskel være at den ikke kunne stikke af med en død hund..
    Som sagt var det rent held at Babe væltede og ræven derfor "kun" fik fat i hendes skind og ikke omkring livet på hende.. Så havde hun været død..

    Og så bør man ellers ikke lufte hund når det er mørkt.. Øhh, det bliver ikke let her til vinter?!!
    Ja så måtte vi jo tage chancen, var alt hun sagde..


  • #86   5. okt 2014 Det er ganske naturlig opførsel for en ræv, hvorfor skal den straffes for det?
    Jeg har da fuld forståelse overfor Nadia og hendes bekymring for hundene, men da ikke på bekostning af et dansk vilddyr. Havde den været syg var historien selvfølgelig anderledes, men en sund rask byræv? Nu synes jeg ellers at I var så dyrevenlige herinde, men vist kun hvis det er til jeres egen fordel, eller?


  • #88   5. okt 2014 Det er da logik for burhøns at en ræv vil forsøge at tage en enlig hund på 950 gram, og det skete kun fordi du har valgt at ignorere loven om at den skal være i snor.
    Så blev du klogere.
    Her ude på landet er ræve og andre dyr hverdag.
    God bedring.


  • #90   6. okt 2014 Ræven har simpelthen været desperat af sult, og så kommer sådan en lille "godbid" vimsende, der er lige til at hapse.

    Selvfølgelig godt, du reddede din lille hund, men på en måde har jeg ondt af rævemor.


  • #93   6. okt 2014 Nu er der jo faktisk forskel på en byræv og en i naturen. Du kan ikke bare indfange en byræv og smide den ud på landet. Vores byræv går helt tæt på og ignorere selv mine terrier der rent faktisk bruges til rævejagt. Deres adfærd er bare anderledes og hvis vildtkonsulenten ikke mener at der er grund til at indfange den, så har vedkommende nok en større vidensbasis om områdets vilde dyr end os bag skærmen.
    Jeg er glad for at hundene er i sikkerhed og mon ikke hun holder sig tættere på ejer nu på turene


  • #94   6. okt 2014 Bor i Jylland, vil gerne sende en ulv over til jer.

  • #95   6. okt 2014 <b>Allan</b>

    Om hunden har snor på eller ej gør absolut ingen forskel i denne sammenhæng. Ræven sprang ud fra en hæk.

    Min Kira VAR i snor dengang hun blev overfaldet af en stor fed vildkat som også kom springende ud fra en hæk vi gik forbi


  • #96   6. okt 2014 Byræve er ved at blive lige lovligt menneske- og hundevante! Vi havde en siddende et par meter ude foran vores låge, og da hunden begyndte at gø, satte den sig ned og vrikkede med ørene..

    God bedring til Babe og håber I begge kommer jer over forskrækkelsen smiley


  • #99   10. okt 2014 Havde du haft snor på var det aldrig sket, for du havde vel revet hunden til dig når ræven kom frem, og så havde situationen set noget anderledes ud.
    Go nat


  • #100   10. okt 2014 Allan

    Jeg kunne sgu ikke hive Kira til mig, da jeg havde hende i snor.. Katten lå oven på hende.


  • #101   10. okt 2014 Åh - Allan sikke et hyggeligt menneske du er..
    Jo burde have haft hende i snor, men nu har jeg normaltvis ikke mine hunde i snor konstant, da de er godt opdragede og sagtens kan gå frit..



    Babe har det okay, hun bryder sig dog ikke om mørket, men det er begyndt at hjælpe..


  • Cie T
    Cie T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 60
    #102   12. okt 2014 "Jo burde have haft hende i snor, men nu har jeg normaltvis ikke mine hunde i snor konstant, da de er godt opdragede og sagtens kan gå frit.."

    Jeg er på ingen måde ude på, at bebrejde dig ell.l., jeg føler virkelig med dig i forhold til den situation du stod i.
    Men når det kommer til, om man skal have sin hund i snor eller ej, så handler det også om, at når man har en lille hund, så må man erkende, at ens hund er mere udsat end en stor hund.
    Jeg har aldrig haft andet end små hunde, min første vejede ca. 3 kg., de næste 3 har vejet, og vejer, ca. 6 kg.

    På aftenturen i går var min store søn med, og han syntes vi skulle gå en anden vej end sædvanligt, så vi kom bl.a. forbi en Lidl-butik. Jeg lagde mærke til, at der stod en stor hund udenfor butikken, den så ud som om, at den meget gerne ville hen til min hund. Inden vi var kommet helt forbi kom ejeren ud, og jeg har oplevet, at nogen lige slipper hunden helt når de løsner den fra at have været bundet, så jeg kiggede mig over skulderen for lige, at holde øje med, om den store hund var under kontrol.
    Det havde jeg nok ikke gjort hvis jeg havde gået med en stor hund, men eftersom min hund er en dværgpinscher, så ved jeg jo godt, at hvis den anden er aggressiv, så vil det være min hund, der lider overlast.

    Der er fordele ved små hunde, de er nemme at have med, de er billige i foder o.l., men der er også ulemper.


  • #103   12. okt 2014 Mht andre store hunde er der for mig ikke forskel om hun er i snor eller ej..
    Jeg har 3 stk, jeg vil aldrig kunne nå at hive alle 3 op på armen hvis en stor løs hund angriber..
    Og eftersom hun går på samme måde med og uden snor, så er der ikke nogen forskel på netop det punkt..


  • #104   12. okt 2014 Allan -nu siger loven jo altså ikke at hunde skal være i snor. Den siger at hunde skal være i snor ELLER under fuldt herredømme... Så den der med "loven siger" holder altså ikke i denne sammenhæng...

  • #105   12. okt 2014 Ikke herredømme, men KONTROL.
    Og desuden er man IKKE i kontrol når man har en 5 meter udtræksline på, slet ikke.


  • #106   13. okt 2014 Fuldt herredømme og kontrol er det samme, Allan.

  • #107   13. okt 2014 Man kan sagtens have sin hund under kontrol i en 5 meter line.
    Min hund er trænet til hvordan man skal gå, og det er uanset hvilken line han har på smiley


  • #108   14. okt 2014 Jeg har set en mand hvor han gik på den ene side af vejen og hunden på den anden, med line på, helt forrykt.

  • #109   15. okt 2014 Allan -loven siger faktisk herredømme.. så hvis ikke du mener det er det samme, så er herredømme altså det rette ord at bruge smiley

    TS's hund var (ifølge TS) under kontrol = uanset om den havde snor på eller ej, så blev loven altså overholdt.

    Hvad flexline har med sagen at gøre, kan jeg ikke se, eftersom TS ingen steder skriver at hunden var i flexline


  • #110   15. okt 2014 Nu snakker vi ikke om TS men om forrige indlæg.

    Herredømme lyder noget voldsomt, men jeg giver mig hvis der bruges den vending i loven, helt klart.


  • #111   15. okt 2014 Om man siger kontrol eller herredømme kommer jo ud på et. Pointen er at der skal være styr på kræet så den hverken render efter noget/nogen eller er til gene for forbipasserende. Og det var TS's hund ikke... altså er ingen lov brudt, der er nemlig ingen regler der siger at hunde SKAL være i snor, medmindre der er skiltet med det, man befinder sig i statsskov/stranden om sommere, eller politimesteren har vedtaget andre regler for lige netop det område man lufter i.

    I forhold til flexlinen så er det jo ret simpelt. Hunde skal altid føres så de ikke er til gene for omgivelserne. En flexline kan "låses" hvis man går et sted hvor hunden kan genere andre og man ikke har tilstrækkeligt styr på den til at lade den gå "fri" i den lange line.
    Det er faktisk ikke så svært -jeg bruger flex ganske meget, fordi jeg ofte går i skoven hvor de jo ikke må være løse. Vi skal et stykke langs vejen, og til det formål har kræene så lært at man skal blive i venstre side. Den ene osse uden snor, den anden må have snor på, for hans vedkommende lukker ørerne når snoren kommer af (hvis der er noget spændende i hvert fald)... men i snor er der ingen problemer, heller ikke selvom det er en lang line hvor han reelt KUNNE krydse vejen, hvis det var det han ville


  • #112   15. okt 2014 Kommer ALDRIG til at bruge flexline, hunden går på venstre side og sådan er det. Er den løs går den gerne et stykke foran, på privat grund, de går aldrig løse inde i byen for de kender ikke til trafik og vil reagere tragisk derinde.

  • #113   15. okt 2014 Som sagt går jeg temmeligt meget i skoven, jeg har svært ved at se hvad hunden får ud af skovturen, hvis den skal foregå på plads ved siden af mig.
    Mine hunde har ikke en "gå fri, men ved siden af mig" indlært, men derimod "plads" (= følg mig på venstre side, der må ikke snuses) og en "fri" (som når de er i snor er = du må gør hvad du vil, undtagen trække i snoren).
    De har så yderligere indlært at man skal holde sig i venstre side (f.eks. ved vejen, på fortorvet o.l.). Jeg bor i en lille landsby og har gigantisk skov/hede-område, så det er ikke ret meget vi går sådanne steder, men skal jo dog 50-60m langs fortorvet for at komme i skoven.

    Jeg har absolut intet problem med flexliner, såfremt man viser samme hensyn som med alm snor eller uden snor, nemlig sørger for at hunden kaldes hjem ved mødet med andre, og i det hele taget lærer den at gebærde sig så den ikke generer eller er til fare.


  • #114   15. okt 2014 Vi har faktisk en hundeskov få km væk, men jeg har aldrig været der, for mine hunde er ikke vant til andre og har et voldsomt adfærdsmønster over for små hunde der bare farer lige om i røven for at snuse, det finder de sig ikke i, hehe, ZAP siger ret hurtigt.

    Husker engang hvor en bekendt kom med 2 Rottweilere, hanner, 55 og 70 kg, mine er hunner, og jeg havde sagt hvordan mine reagerer og han sagde at der ikke ville ske noget, hans ville ikke gøre noget, og det så jeg med mine egne øjne, da hans den store havde lusket tundt om min i 30-40 sekunder, så vred hun sig ligesom en fjeder rundt og greb rundt om den fede nakke og han tog bare imod, bøjede hovedet ned,instinktet siger jo at tager den imod længe nok, så vender hun måske røven til:) men der skete ikke andet, så han havde ret.


  • #115   15. okt 2014 Tja, hundeskov er jo så igen en anden historie, og har egentligt meget lidt med dette emne at gøre.



  • #116   15. okt 2014 Men de der små hunde kommer vel ikke i de hundeskove, de kunne jo blive væk:)

  • #117   15. okt 2014 Hvorfor skulle de små hunde ikke komme i hundeskoven? de kan da være lige så lydige som andre hunde

  • #118   15. okt 2014 Joke:)

Kommentér på:
Tæt på at miste min ene hund!!

Annonce