{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.837 visninger | Oprettet:

Advarsel mod brug af hegn til hundegård {{forumTopicSubject}}

Denne tråd er ikke oprettet med henblik på at blive "skudt ned" - vi er blevet klog af skade - men med henblik på at hjælpe andre, der måske kan finde på at lave samme fejl som os.

Vi har to hunde - en tæve (Keiko) på 4 år og en han (Hugin) på knap ½ år. Som alle andre hundeejere vil vi jo gerne vores hunde det bedste, og har derfor bygget dem en (efter vores bedste overbevisning) indbydende og sikker hundegård, som de kan være i når vi ikke er hjemme. Alternativet for dem er at ligge i vores entre. Se evt. vores hundegård her:
http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/81702-hundegaard

Da vi for ca. en måned siden lander i Rom, bliver vi ringet op af vores genboer at hundene er brudt ud af hundegården. Allerede dér har vi utroligt svært ved at forstå hvordan hulen han (Hugin) har kunne bryde sig igennem.
Nå, der var heldigvis ikke sket noget, og min storebror aka feriehundepasser, lader vær med at bruge hundegården. Da vi kommer hjem sørger min kæreste for at reparere og optimere hundegården, og sætter derfor et dobbelt lag hegn hvoraf det inderste er med små masker.

Det er gået rigtig fint, lige indtil i dag hvor vi bliver rigtig op af politiet, som har vores hunde. Den flinke betjent forklarer at de er brudt igennem hegnet på vores hundegård, og at han ligesom os heller ikke forstår hvordan det kan lade sig gøre, da hundegården umiddelbart ser ganske forsvarlig ud.

Nu skal vi finde på en løsning der er 110% Hugin-sikker, selvom vi egentlig har været overbevist om at den var det før.

Vores hunde er begge harmoniske og nemme, og har aldrig tygget i vægge/karme/whatever indenfor. Så det undrer os meget, at han pludselig finder på at bryde ud her - samt at det overhovedet er muligt.

Jeg vil blot advare andre om at benytte denne type hegn, hvis I bygger hundegård smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Advarsel mod brug af hegn til hundegård
  • #1   16. sep 2014 Jeg ved ikke om det er til at se på billedet, men på den yderste side af døren er der et hegn med store masker, og på den inderste er der et hegn med små masker.

Hugin har flået det op på en måde der får det til at ligne svagt net - og det er det virkelig ikke. Jeg har forsøgt at rive yderligere i det for at få en fornemmelse af hvor nemt det er at få fra hinanden, og det var for mig umuligt.

• #2   16. sep 2014 Jeg bruger vildthegn til min have, maskerne er små forneden, og hegnet er 1,70 højt.

Jeg hælder til at jeres hegn er for tyndt, nu kan jeg ikke huske tykkelsen på mit, men der skal næsten en elefant til at ødelægge smiley

• #3   16. sep 2014 TG - du har helt ret i at det er for tyndt. Vi var bare fuldt ud overbeviste om at det var godt nok.
    Pt. tænker vi at løsningen må være at sætte en massiv træplade op den første meter, og så noget andet hegn øverst. Men hvad det skal være for noget ved jeg ikke, det skal i hvert fald bare være noget effektivt ondskab!

• #4   16. sep 2014 Hold da op.
    Ja, tror også, det har været for tyndt, måske?
    Alternativt kunne I jo lave træ nederst, så han ikke bare kan gnave sig igennem det?

Det er jo en super flot hundegård I har fået lavet ellers.

• #5   16. sep 2014 Du kan se mit, på det korte stykke ved siden min havelåge, der er små masker forneden og større foroven. selve lågen skal du ikke kigge på, den har siden da fået ny tråd på, da min brors hund var så lille at han smuttede igennem maskerne smiley

profilbillede
  • #7   16. sep 2014 Tusind tak for forslaget TG! Det vil jeg bestemt vende med min bedre halvdel smiley Men jeg er ret overbevist om at der under alle omstændigheder kommer en meter massiv træplade på nederst - må jo tage forbehold for kræets superkræfter smiley

• #8   16. sep 2014 Kan godt huske dine billeder og synes at den ser ud som den fedeste hundegård ...
    Håber I finder en løsning så både I og hundene kan blive glad for den ...

Bare en tanke, kan han være blevet bange for at være der .. eller tror I det er ren udbryder gen...

• #9   16. sep 2014 Birgitta - tanken har strejfet mig.. MEGET.. Særligt fordi at hegnet er vippet ind mod hundene, og det er ligeså fint brudt over i én lang række. Der er ikke en eneste skramme på hundene eller deres tandkød

• #10   16. sep 2014 Hanne - jeg tror ikke han er bange for at være der, men tanken har da strejfet mig i forhold til om de slet ikke kan lide at være derude. Vi har ellers gjort vores bedste for at gøre den så spændende og indbydende som muligt

• #11   16. sep 2014 Jeg syntes også det lyder underligt at de skulle flå det i stk.Jeg har alm have hegn sat fast med pløkker Indtil jeg får hele haven hegnet ind med træ hegn

• #12   16. sep 2014 Hm.. Lyder lidt sært, at de kan flå det så pænt fra hinanden uden selv at få skrammer smiley

Vi har også hegn - 180 højt og 30 cm ned i jorden. Men om de kan gnave det over, det aner jeg ikke. De har aldrig forsøgt.

• #13   16. sep 2014 Er det det samme sted den er kommet ud begge gange ?

• #14   16. sep 2014 Jeg ville bruge Rio-net. Det kan garanteret ikke bides eller rives i stykker.
    (Synes for øvrigt også, det er flot. Bruges også som espalier og er tilmed billigt).

• #15   16. sep 2014 Jeg vælger at tro at jeg bare har en perfektionistisk hund der formår at bryde pænt ud af hundegården.. smiley for i bunden ser det noget mere rodet ud, så måske han har taget fat der og revet op = en pæn og lige række sprætter op så det ligner den er klippet.
    Undrer mig dog stadig over at der ingen bide eller rivemærker er i træværket, intet blod på hegnet, og ingen skræmmer på poter eller tandkød. Nå, nok om det. Nu skal den bare multisikres - både for hunde og udefrakommende!

har forsøgt at tage lidt nærbilleder

profilbillede
  • #16   16. sep 2014 Ej jeg syntes det ser ud til at det er klippet over smiley

• #17   16. sep 2014 Det der ligner virkelig ikke en hunds værk :s

• #19   16. sep 2014 Jeg kan fortælle at vores Nanna kan bide igennem både hønsenet, grønt havehegn og vildthegn. Hun har gjort det flere gange ifm vores lille hvalpeindhegning. Der nægtede hun simpelthen at blive lukket inde. Hun ville ud i den store have.
    Haven er hegnet med det samme, men den forsøger hun ikke at komme ud af. Så det handler ikke om at hun ikke KAN, men derimod at hun ikke VIL ud.

• #20   16. sep 2014 Eneste rigtige hegn til hundegård er faste elementer.
    Sådan laver vi i hvert fald udendørs hvalpegård næste gang.

Jeg skal ikke igen blive vækket af naboen, som stod der med samtlige ti huskies, der var på springtur pga Nannas bideevner :S

• #21   16. sep 2014 det billede får også mig til at tænke klippet over, de brud er ligesom for "rene/lige" ...

• #22   16. sep 2014 Ja jeg tror altså ikke en hund har så flot et bid

• #23   16. sep 2014 Jeg har brugt Rionet. Det fungere super godt og er ikke fleksibelt i maskerne. Vores hundegård er samtidig 1,80m høj. Jeres hundegård ser ellers rigtig lækker og velovervejet ud.

På med noget andet hegn (fast hegn, små masker) og prøv igen.. smiley
    Godt ingen kom noget til smiley

• #24   16. sep 2014 Det ligner faktisk vores hegn, da vores gl. Balou var "gået" igennem det. Det var simpelthen gået i svejsningen - det er for tyndt til at holde til at en stor hund, der VIL ud, presser sig igennem med fuld kraft.

Vi har erstattet det med Rionet, der hvor det bare SKAL være sikkert. Og så det lidt tykkere plastikovertrukne havehegn enkelte "ufarlige" steder.

• #25   16. sep 2014 P.S. Vi så ham gøre det inde fra vinduet, så ingen tvivl om metoden - godt og vel 60 kg berner, der vil ud er ikke sådan at holde inde. Dine hunde er godt nok ikke så store, men dit hegn er faktisk også tyndere end vores det første hegn.

• #26   16. sep 2014 Jeg tror ikke han er rendt ind i det, da det bøjede ind mod hundegården (siden med det småmaskede hegn vender ind mod hundegården). Tænker at han må have flået det op. Synes bare det er vildt han kan - vi har prøvet 3 mennesker at flå i det, og vi kan ikke få det fra hinanden. Og han er altså kun en hvalp på 5-6 mdr. Har virkelig undervurderet hans kræfter

• #27   16. sep 2014 Line Tror du selv på at det er din hund Jeg gør ikke smiley

• #29   16. sep 2014 Det ligner så absolut en fejl i svejsningen.... (Billigt hegn?)
    Man kan næsten ikke klippe så langt inde mod den lodrette... ihvertfald ikke uden at tage sig MEGET god tid til det....
    Har der derimod været fejl i svejsningen, kan han sagtens trække det over på den måde der, hvis han sætter 4-hjulstrækket i bak smiley

Kraftigt minktråd er vejen frem, hvis maskerne skal være små smiley
    Det er pebret, men det holder smiley

• #30   16. sep 2014 Inger: Ja det tror jeg, for HVIS det var nogen der klippede det op, tror jeg de havde klippet i midten af maskerne i stedet for helt ude i siden på hver evig eneste maske smiley Hvordan han så har kræfterne til det forstår jeg stadig ikke smiley

• #31   16. sep 2014 Nu har jeg en løbegård lavet af faste elementer. Mine hunde kan IKKE bryde igennem, men det er så også en del mere pebret end alm hegn. Det er så smart at der kan sættes hængelås i lågen, hvis hundene er ude imens jeg er væk, men jeg har aldrig turde efterlade hundene udenfor alene hjemme, selvom løbegården faktisk er velegnet til samme formål

• #32   16. sep 2014 DKK Cocker - vores er også lavet så den kan låses af, og den bliver låst af hver gang de er derude. Vi bruger nærmest kun hundegården når vi ikke er hjemme. Indimellem bruger vi den når vi er hjemme, for at teste deres adfærd i den.

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

Svar: 479
    #33   17. sep 2014 Man klipper sjældent hegn midt i maskerne. Og slet ikke hvis man er vant til at arbejde med hegn. Det er for besværligt.for mig ser det også klippet ud, omend dårlige svejsninger eller for tynd tråd vil gve samme resultat.

• #34   17. sep 2014 Umiddelbart ser jeres hegn ud til at være lavet af tynd volieretråd og noget ret tyndt hegn med lidt større masker. Sådan noget er altså bare ikke særlig solidt; mine kaniner er lige brudt ud af en midlertidig indhegning af billig volieretråd magen til det i man kan se på dit sidste billede smiley
    Hvis hundene ikke skal kunne flå det i stykker og mase sig ud, så skal trådene være forholdsvis kraftige og svejsningerne solide. Vi har noget der hedder 'delfin-hegn' om haven. Det holder vores udbryderkonge inde. Man kan også bruge fx minktråd. Er lige pt ved at sætte minktråd på mine udbrydderkaniners løbegård; så skal de bruge en vinkelsliber for at komme ud smiley
    Rionet kan hundene heller ikke lige komme igennem.

• #36   17. sep 2014 Jeg sværger også til delfinhegn. Ikke bare er det stærkt, hullerne er også så små, at i hvert fald større hunde ikke kan få fat i tråden med munden, og de kan heller ikke få poterne ind og klatre i det.
    Jeg har også tidligere haft udbrydere og blandt andet vildthegn kunne ikke holde dem inde. Der er til gengæld aldrig nogen, der er kommet ud af mit delfinhegn.

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#37   17. sep 2014 Der er ikke behov for elektronmikroskop for at se om hegnet er klippet. Værktøj der kan det efterlader ret tydelige spor der ikke kan forveksles med andet.

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

#39   17. sep 2014 Slap af, Pia.

Jeg forbyder da vist ikke nogen at lege med elektronmikroskop, gør jeg?
    Det kan da være ganske underholdene.

MEn det er lidt at skyde gråspurve med kanoner, når sporene efter bideværktøj er mere end synlige med det blotte øje, og slet ikke til at tage fejl af, når først man har set det.

• #41   17. sep 2014 Sådan et hegn har min Dalmatiner (himmelhund) også flået i stykker på samme måde, så selvom det ser klippet ud kan det sagtens være hunden.
    Når det er en hundegård der bruges når i ikke er hjemme ville jeg bruge noget fast hegn a la dem til rigtig hundegård eller rio. Jeg ville simpelhen ikke turde bruge nogen former for trådhegn.

• #42   17. sep 2014 det der ser ud til at vræe klippet. det er helt lige snit og præcist det samme sted på maskerne.. gør de når de går i hundegården alene?? så der er måske er en lidt negativ nabo et sted??

udover det er det da godt nok en rigtig rigtig fin hundegård i har fået lavet, den vil de fleste hunde vist kunne hygge sig i

• #43   17. sep 2014 Jeg tror ikke det er klippet. Jeg tror bare jeg har en meget smart hund, der har udnyttet vores meget usmarte valg om meget dårligt hegn smiley

Jeg får intet ud af at spekulere over om det er klippet eller ej, men det tror jeg vitterligt ikke det er. Og uanset hvad, skal der nu laves en løsning med solidt hegn der sikrer hundene mod Hugins narrestreger og eventuelle udefrakommende drengestreger.

Og nej hundene gør ikke i hundegården. Vi har dem indimellem i hundegård mens vi er hjemme for at observere deres adfærd, og der har aldrig været nogen problemer. Det ligger så heller til ikke til nogen af dem at dø i det hele taget. Vi har heller aldrig hørt noget fra naboerne.

Næstefter at være glad for at hundene er uskadte, så er jeg godt nok taknemmelig for at betjentene ikke skrev os for det.. Hold da op det kunne have været en dyr omgang.

Jeg synes stadig mit indlæg har sin berettigelse, for det kan være andre end mig er ved at lave samme fejl smiley

Kommentér på:
Advarsel mod brug af hegn til hundegård

Annonce